Czy zwiększa się spalanie przy zastosowaniu zwężki ???
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Czy zwiększa się spalanie przy zastosowaniu zwężki ???
Mam pytanie czy zwiększa się spalanie przy zastosowaniu zwężki przy turbinie ??? I o ile jeśli się zwiększa ??? Jeśli ktoś już zakładał ją to niech powie jak to się ma wzrost mocy do spalania ??? A i o ile km. można się spodziewać wzrostu mocy ???
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
wlasnie apropo tego chipa -mam pytanko -na jakiej podstawie komputer odcina zaplon ??? mierzone jest cisnienie doladowania w kolektorze ssacym czy moze przeplywomierz mierzy ilosc powietrza????bo skoro tak to przeciez mozna by "oszukac" te czujniki zakladajac przy nich jakas zwezke czy cos takiego -tak ze do komputera bedzie wysylal sygnal ze jest 10 psi a w rzeczywistosci bedzie 20 --co za wspanialy pomysl normalnie trzeba cos nad tym pomyslec:D---aha cynki jesli mozesz to mi tez napisz na prv ile dales za tego chipa i co on tak naprawde daje-bo jak skoncze remoncik i go dotre to planuje jakies przerobki pozdrawiam!!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Żeby komputer nie odcinał zapłonu należy odłączyć obrotomierz. Albo od razu cały komputer - wtedy będzie oszukany na maksa. Można też odłączyć prędkościomierz i niestraszne nam kontrole prędkości albo licznik kilometrów - jak znalazł przy sprzedaży. Choć właściwie jak się usunie odcięcie zapłonu to pewnie i kilometrów już ten samochód wiele nie zrobi.kicur pisze:wlasnie apropo tego chipa -mam pytanko -na jakiej podstawie komputer odcina zaplon ??? mierzone jest cisnienie doladowania w kolektorze ssacym czy moze przeplywomierz mierzy ilosc powietrza????bo skoro tak to przeciez mozna by "oszukac" te czujniki zakladajac przy nich jakas zwezke czy cos takiego -tak ze do komputera bedzie wysylal sygnal ze jest 10 psi a w rzeczywistosci bedzie 20 --co za wspanialy pomysl normalnie trzeba cos nad tym pomyslec:D
Rozmawialiśmy sobie chwilę przedwczoraj w Route o spalaniu po zastosowaniu zwężki. Skoro średnica jest mniejsza to i zużycie musi maleć. Ale można też odpowiednio zwiększając ciśnienie zachować parametry całości i oszukując komputer pozostawić zużycie na poprzednim poziomie. Z drugiej strony - jeśli zależy nam na możliwie minimalnym spalaniu - należy zredukować średnicę otworu do minimum (a w przypadku tuningu ekstremalnego nawet do zera). Spalanie powinno drastycznie spaść. Tylko trzeba zainwestować w lepiej zbrojone przewody, ze względu na ciśnienie. Ale to się zwróci w oszczędnościach na paliwie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
JEŻELI ZWIĘKSZAMY CIŚNIENIE DOŁADOWANIA MUSI BYĆ ZWIĘKSZONA DAWKA PALIWA! JEŻELI KTOŚ TEGO NIE WIE LEPIEJ NIECH SIĘ NIE BAWI W TUNING MECHANICZNY.KOMP W PROBKU ODCINA DLATEGO ŻE PRZY CIŚNIENIU DOŁADOWANIA OK. 15PSI KOŃCZY SIĘ WYDAJNOŚĆ UKŁADU PALIWOWEGO,TEGO NIE MOŻNA PRZEKROCZYĆ INACZEJ ZAFUNDUJECIE SOBIE EFEKT ZWANY SPALANIEM STUKOWYM.DZIEJE SIĘ TAK KIEDY W MIESZANCE PALIWOWO POWIETRZNEJ JEST ZA DUŻO TLENU W STOSUNKU DO PALIWA.
Krzyczysz czy co ??MARCO pisze:JEŻELI ZWIĘKSZAMY CIŚNIENIE DOŁADOWANIA MUSI BYĆ ZWIĘKSZONA DAWKA PALIWA! JEŻELI KTOŚ TEGO NIE WIE LEPIEJ NIECH SIĘ NIE BAWI W TUNING MECHANICZNY.KOMP W PROBKU ODCINA DLATEGO ŻE PRZY CIŚNIENIU DOŁADOWANIA OK. 15PSI KOŃCZY SIĘ WYDAJNOŚĆ UKŁADU PALIWOWEGO,TEGO NIE MOŻNA PRZEKROCZYĆ INACZEJ ZAFUNDUJECIE SOBIE EFEKT ZWANY SPALANIEM STUKOWYM.DZIEJE SIĘ TAK KIEDY W MIESZANCE PALIWOWO POWIETRZNEJ JEST ZA DUŻO TLENU W STOSUNKU DO PALIWA.
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
no nie do końca...MARCO pisze:JEŻELI ZWIĘKSZAMY CIŚNIENIE DOŁADOWANIA MUSI BYĆ ZWIĘKSZONA DAWKA PALIWA! JEŻELI KTOŚ TEGO NIE WIE LEPIEJ NIECH SIĘ NIE BAWI W TUNING MECHANICZNY.KOMP W PROBKU ODCINA DLATEGO ŻE PRZY CIŚNIENIU DOŁADOWANIA OK. 15PSI KOŃCZY SIĘ WYDAJNOŚĆ UKŁADU PALIWOWEGO,TEGO NIE MOŻNA PRZEKROCZYĆ INACZEJ ZAFUNDUJECIE SOBIE EFEKT ZWANY SPALANIEM STUKOWYM.DZIEJE SIĘ TAK KIEDY W MIESZANCE PALIWOWO POWIETRZNEJ JEST ZA DUŻO TLENU W STOSUNKU DO PALIWA.
w probku odcina nieco szybciej niż przy 15PSI to raz a dwa że jeszcze wtryski mają nieco zapasu więc nie jest tak źle.
no ale jeśli ktoś przegina pałę ze zwężką to może trzeba powiedzieć jak działa to na turbinę? bo łzyciu moi drodzy nic nie ma za darmo. Jak dokręcimy w jednym miejscu to może okazać się że zesra się w innym...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
No z tym to masz zupełną rację !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Cynki pisze: no ale jeśli ktoś przegina pałę ze zwężką to może trzeba powiedzieć jak działa to na turbinę? bo łzyciu moi drodzy nic nie ma za darmo. Jak dokręcimy w jednym miejscu to może okazać się że zesra się w innym...
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
jeśli chodzi o metody na przesunięcie momentu odcinania paliwa to chip wydaje sie najprostrzym i najtańszym sposobem ze wszystkich.
jeśli chcesz dmuchać więcej niż 15PSI to pewie trzeba będzie juz wtryski większe dać, pompę wydajniejszą.. zaczyna się drabina...
no i żywotność turbinki..
12PSI to jakieś 0,8 bara.
mało?
to juz sporawo.
jeśli chcesz dmuchać więcej niż 15PSI to pewie trzeba będzie juz wtryski większe dać, pompę wydajniejszą.. zaczyna się drabina...
no i żywotność turbinki..
12PSI to jakieś 0,8 bara.
mało?
to juz sporawo.
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz