Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wolne obroty
Wolne obroty
Mój Probe gaśnie mi na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. POMOCY !!!!!
Od jak dawna to się zdarza? Zawsze czy tylko czasami? Daje się później od razu odpalić, czy trzeba chwilę odczekać? W jakich okolicznościach zdarzyło się to po raz pierwszy?
Też miałem coś takiego, ale przyczyny mogą być różne. Im więcej informacji, tym łatwiej wysnuć jakieś podejrzenie...
Też miałem coś takiego, ale przyczyny mogą być różne. Im więcej informacji, tym łatwiej wysnuć jakieś podejrzenie...
_________________
__94

U mnie na początku było podobnie. Gasł tylko kiedy się mocno rozgrzał - na przykład po szybszej jeździe i zatrzymaniu na wolnych obrotach gasł i nie pozwalał się odpalić przez jakieś 20-30 sekund. Później wszystko wracało do normy. Zdarzało się to coraz częściej aż w końcu przestał zapalać w ogóle i zakończyło się tematem AWARIA - http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4656
Zerknij, może coś Ci pomoże. Jedno wydaje się pewne - jeżeli wymiana silnika nic nie zmieniła, to winna jest elektronika.
Jeszcze jedno: Czy razem z silnikiem wymieniłeś aparat zapłonowy?
Zerknij, może coś Ci pomoże. Jedno wydaje się pewne - jeżeli wymiana silnika nic nie zmieniła, to winna jest elektronika.
Jeszcze jedno: Czy razem z silnikiem wymieniłeś aparat zapłonowy?
_________________
__94

Czy 'bardzo źle' oznacza, że na wolnych obrotach gaśnie zawsze, czy po prostu częściej?
A kiedy już zgaśnie to uruchamia się bez problemu?
To że nie gaśnie na zimno to wpływ ssania, które 'podtrzymuje' wolne obroty.
U mnie to się nasilało aż do momentu kiedy pojawiły się kłopoty z uruchomieniem, a w końcu nie odpaliłem go w ogóle - ani na ciepło ani na zimno.
Może być, że jest jakiś problem z aparatem. Może 'siada' moduł... tu należałoby zapytać o radę kogoś bardziej fachowego. Nie wiem, czy moduł może psuć się stopniowo...
Czy wymieniłeś świece i przewody wysokiego napięcia w tym nowym silniku? Bo jeżeli kupiłeś silnik używany i nie wymieniłeś to tu też może być jakaś przyczyna.
Nie jestem znawcą przedmiotu poza tym, że podobne problemy miałem u siebie. Ale podobne, to nie znaczy takie same. Spróbuj poczytać na forum te tematy, w których jest mowa o przepływomierzu, wolnych obrotach - może to jakiś drobiazg.
Powodzenia!
A kiedy już zgaśnie to uruchamia się bez problemu?
To że nie gaśnie na zimno to wpływ ssania, które 'podtrzymuje' wolne obroty.
U mnie to się nasilało aż do momentu kiedy pojawiły się kłopoty z uruchomieniem, a w końcu nie odpaliłem go w ogóle - ani na ciepło ani na zimno.
Może być, że jest jakiś problem z aparatem. Może 'siada' moduł... tu należałoby zapytać o radę kogoś bardziej fachowego. Nie wiem, czy moduł może psuć się stopniowo...
Czy wymieniłeś świece i przewody wysokiego napięcia w tym nowym silniku? Bo jeżeli kupiłeś silnik używany i nie wymieniłeś to tu też może być jakaś przyczyna.
Nie jestem znawcą przedmiotu poza tym, że podobne problemy miałem u siebie. Ale podobne, to nie znaczy takie same. Spróbuj poczytać na forum te tematy, w których jest mowa o przepływomierzu, wolnych obrotach - może to jakiś drobiazg.
Powodzenia!
_________________
__94

1. Sprawdź poziom płynu chłodniczego
2. Sprawdź czy nie ma gdzieś pęknięcia na drodze od przepływomierza (tuż za puchą filtra) do przepustnicy.
3. Spotkaj się z kimś kto ma 2,0 i taki sam przepływomierz - podmieńcie na chwilę - będzie wiadomo czy to nie przepływka.
4. Możliwe że to aparat, ale zjawisko byłoby takie jak u krzysx-a
2. Sprawdź czy nie ma gdzieś pęknięcia na drodze od przepływomierza (tuż za puchą filtra) do przepustnicy.
3. Spotkaj się z kimś kto ma 2,0 i taki sam przepływomierz - podmieńcie na chwilę - będzie wiadomo czy to nie przepływka.
4. Możliwe że to aparat, ale zjawisko byłoby takie jak u krzysx-a
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Ja bym to obstawiał.MiH pisze:2. Sprawdź czy nie ma gdzieś pęknięcia na drodze od przepływomierza (tuż za puchą filtra) do przepustnicy.
Na zimnym załącza ssanie i dlatego nie gaśnie.
Miałem tak kiedyś w Scorpio po wybuchu gazu - wyskoczyła jakaś zaślepka w kolektorze ssącym.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(