Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wpada pedał hamulca
Wpada pedał hamulca
Witam. Jestem swiezutkim posiadaczem Probika 2.5 '93. Po przygodach z modulem zaplonowym przyszedl czas na rozwiazanie kolejnego problemu. Chodzi o to, ze pedal hamulca lapie dopiero przy podlodze i to dosyc slaboa przy mocniejszym wcisnieciu zapala sie kontrolka od hamulcow. Zaznaczam iz hamulce byly odpowietrzane, plyn wymieniany (tylko nie wiem na jaki), i nie ma wyciekow (poziom w zbiorniczku caly czas na max). Co moze byc tego przyczyna, czy sa jeszcze jakies inne odpowietrzniki poza tymi przy kolach oraz czy to moze byc wina plynu?
Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.
Serdecznie pozdrawiam, Filip z Lodzi
Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.
Serdecznie pozdrawiam, Filip z Lodzi
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Czy pedał idze miękko i dopiero przy końcu twardnieje co objawia się efektem hamowania, bo jeśli tak to jest układ zapowietrzony! 

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Jesli plyn byl wymieniany to mam nadzieje ze na odpowiedni, jesli byl zalany plynem ktory ze starym sie nie miesza to szlak trafi wszystkie uszczelniacze i plyn sie zwazy.
Piszez ze uklad byl odpowietrzany... ciekawy jestem od ktorego kola zaczeli odpowietrzac (zaczyna sie od najdalej polozonego i tak kolejno. Moze masz zapowietrzona pompe hamulcowa lecz jej odpowietrzenie powinno nastapic podczas odpowietrzania kol, jesli tak sie nie salo to mozesz ja odpowietrzyc luzujac przewody przykrecone do niej.
Ostratnia deska ratunku jest postawienia pojazdu na noc w garazu z poluzowanymi wszystkimi odpowietrznikami by przez cala noc powoli z nich kapalo, oczywiscie musisz kontrolowac plyn w zbiorniczku i dolewac gdy go ubedzie.
Piszez ze uklad byl odpowietrzany... ciekawy jestem od ktorego kola zaczeli odpowietrzac (zaczyna sie od najdalej polozonego i tak kolejno. Moze masz zapowietrzona pompe hamulcowa lecz jej odpowietrzenie powinno nastapic podczas odpowietrzania kol, jesli tak sie nie salo to mozesz ja odpowietrzyc luzujac przewody przykrecone do niej.
Ostratnia deska ratunku jest postawienia pojazdu na noc w garazu z poluzowanymi wszystkimi odpowietrznikami by przez cala noc powoli z nich kapalo, oczywiscie musisz kontrolowac plyn w zbiorniczku i dolewac gdy go ubedzie.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Powiem tak!
Ostatnio regenerowałem pompę w UNO i żeby pompę odpowietrzyć trzeba było się trochę napompować.
Na najdalszym kole od pompy na odpowietrznik najlepiej założyć przeźroczysty wężyk (dostaniesz w motoryzacyjnym lub w zoologicznym), żeby było widać powietrze.
Po odpowietrzeniu pedał hamulca musi być twardy i nie uciekać w podłogę.
Powodzenia!
Ostatnio regenerowałem pompę w UNO i żeby pompę odpowietrzyć trzeba było się trochę napompować.
Na najdalszym kole od pompy na odpowietrznik najlepiej założyć przeźroczysty wężyk (dostaniesz w motoryzacyjnym lub w zoologicznym), żeby było widać powietrze.
Po odpowietrzeniu pedał hamulca musi być twardy i nie uciekać w podłogę.
Powodzenia!

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
żeby prawidłowo odpowietrzyć cały układ musisz przekręcić kluczyk - włączyć zapłon - żeby pompa ABS działała bo bez tego jej nie odpowietrzysz i będzie tak jak piszesz
niektóre płyny się nie mieszają ze sobą i na dodatek wchodzą w reakcje tworząc pianę czyli powietrze. jeśli nie wiesz na jaki wymieniłeś to ja bym radził wypompować wszystko i zalać DOT-4. on ma wyższą temperaturę wrzenia niż DOT-3 i jest po prostu lepszy. buteleczka kosztuje 9-15zł (zależy jaka firma itp) a potrzebne są dwie (razem ze sprzęgłem) i zostanie Ci jeszcze na dolewki
zbiorniczek jest ten sam do sprzęgła więc ze sprzęgła też wylej wszystko i odpowietrz. odpowietrznik sprzęgła jest pod machą przy skrzyni 
powodzenia i pozdro

niektóre płyny się nie mieszają ze sobą i na dodatek wchodzą w reakcje tworząc pianę czyli powietrze. jeśli nie wiesz na jaki wymieniłeś to ja bym radził wypompować wszystko i zalać DOT-4. on ma wyższą temperaturę wrzenia niż DOT-3 i jest po prostu lepszy. buteleczka kosztuje 9-15zł (zależy jaka firma itp) a potrzebne są dwie (razem ze sprzęgłem) i zostanie Ci jeszcze na dolewki


powodzenia i pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok 

- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam , pedal hamulca w moim probasku lapie bardzo nisko ,odpowietrzylem hamulce jak pisaliscie , zrobil sie troszke twardszy ale dalej jest lipa ;( jak odpowietrzyc pompe bo jak poluzuje przy niej sruby to tryska plynem na wszystkie strony:(
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....
- JEsttttttttttt
e46 z ....

- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2007-10-21 23:23
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Siedlce
o hamulcach witam z tymi hamulcami to podaliscie zupelnie bledne informacje jesli auto ma ABS odpowietrzanie zaczyna sie od kola najblizszego pompy. zeby powiedziec co z tym hamulcem dlaczego jest nisko to potrzebuje troche wiecej informacji np czy z tylu sa bebny czy tarcze itp. co do sprawy odbijania hamulca to mysle ze to krzywa tarcza albo juz bardzo duży luz na swożniu wahacza, tez za malo informacji. pozdrawiam.
probek 2.2 gl 1989r
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Co niektórzy to piszą straszne pierdoły a post powyżej jest zdecydowanie na temat jak cholera. Gość albo ma zapowietrzony układ albo oringi na pompie do wymiany bo zamiast robić od razu ciśnienie to przepuszczają. Pompa hamulcowa jest prosta jak budowa cepa. I nie wiem co ma do rzeczy to czy jest tarcza czy bęben, albo co ma wspólnego sworzeń wahacza. A Struna ma najprawdopodobniej krzywe tarcze.




Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93