Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Instalacja gazowa - 2,5 V6
INSTALACJA LPG NIESTETY NIDZIALA NA CNG I ODWROTNIE
ZE WZGLEDU NA ROZNICE CISNIEN , POZATYM GAZ CNG JEST GAZEM
LOTNYM SPREZONYM I ZMAGAZYNOWANYM POD WIIIIIEEELKIM CISNIENIEM (200 BAR) I STAD INNY ZBIORNIK RURKI ZAWORY REDUKTOR NAWET MIXER NIEZNACZIE SIE ROZNI
ELEKTRONIKA JEZELI MADRA I MA ODPOWIEDNIE FUNKCJE TO MOZE ZOSTAC
NATOMIEST JEZELI CHODZI O SCHEMAT POLACZEN W FORDZIE PROBE
TO TAKI SCHEMAT JEST MOZE NIEKAZDY GO MA , ALE NIE TO JEST TU
NAJWAZNIEJSZE PONIEWAZ PODLACZENIA W TYM AUCIE SA BARDZO
PROSTE I NIEWIDZE POTRZEBY NAWET SZUKANIA TAKIEGO SCHEMATU
NAJWAZNIEJSZE BY ZROBIC TO W DOBRYM WARSZTACIE A CZY TO BEDZIE BRC CZY INNA INSTALACJA TO NIEMA ZNACZENIA BYLE KTOS
JEJ NIEOGOLIL Z PODSTAWOWYCH ELEMETOW NP. SUMATOR SAD LAMBDA DOBREJ ELEKTRONIKI REDUKTORA O PODWYZSZONEJ MOCY
NOI OCZYWISCIE ZEBY TA INSTALACJA BYLA ZAMONTOWANA JAK NALEZY
POZDRAWIAM PIOTR
ZE WZGLEDU NA ROZNICE CISNIEN , POZATYM GAZ CNG JEST GAZEM
LOTNYM SPREZONYM I ZMAGAZYNOWANYM POD WIIIIIEEELKIM CISNIENIEM (200 BAR) I STAD INNY ZBIORNIK RURKI ZAWORY REDUKTOR NAWET MIXER NIEZNACZIE SIE ROZNI
ELEKTRONIKA JEZELI MADRA I MA ODPOWIEDNIE FUNKCJE TO MOZE ZOSTAC
NATOMIEST JEZELI CHODZI O SCHEMAT POLACZEN W FORDZIE PROBE
TO TAKI SCHEMAT JEST MOZE NIEKAZDY GO MA , ALE NIE TO JEST TU
NAJWAZNIEJSZE PONIEWAZ PODLACZENIA W TYM AUCIE SA BARDZO
PROSTE I NIEWIDZE POTRZEBY NAWET SZUKANIA TAKIEGO SCHEMATU
NAJWAZNIEJSZE BY ZROBIC TO W DOBRYM WARSZTACIE A CZY TO BEDZIE BRC CZY INNA INSTALACJA TO NIEMA ZNACZENIA BYLE KTOS
JEJ NIEOGOLIL Z PODSTAWOWYCH ELEMETOW NP. SUMATOR SAD LAMBDA DOBREJ ELEKTRONIKI REDUKTORA O PODWYZSZONEJ MOCY
NOI OCZYWISCIE ZEBY TA INSTALACJA BYLA ZAMONTOWANA JAK NALEZY
POZDRAWIAM PIOTR
A ja dam wam z inne ciut beczki...
Przeanalizowanie wartosci energetycznej gazu pozwala na dosc proste stwierdzenie. ze potrzeba wiekszej jego ilosci do osiagniecia tego samego co na benzynie. Tym samym odpalenie iskry musi byc odpowiednio opoznione, co tym samym wyklucza dobre ustawienie silnika zarowno na LPG, jak i etylinie. Co ciekwasze, to wychodzi, ze zastosowanie instalacji sekwencyjnej wyrowna ten problem w 70%, ale wplywa niszczycielsko na silnik.
a wogole, to moj post ma jedno na celu - NIE WSTAWIAJCIE LPG DO PROBE - TO PROFANACJA AUTA
Przeanalizowanie wartosci energetycznej gazu pozwala na dosc proste stwierdzenie. ze potrzeba wiekszej jego ilosci do osiagniecia tego samego co na benzynie. Tym samym odpalenie iskry musi byc odpowiednio opoznione, co tym samym wyklucza dobre ustawienie silnika zarowno na LPG, jak i etylinie. Co ciekwasze, to wychodzi, ze zastosowanie instalacji sekwencyjnej wyrowna ten problem w 70%, ale wplywa niszczycielsko na silnik.
a wogole, to moj post ma jedno na celu - NIE WSTAWIAJCIE LPG DO PROBE - TO PROFANACJA AUTA
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Odwrotnie, na LPG można przyspieszyć nieco zapłon (w stosunku do tego co na benzynie) , silnik wtedy zyskuje nieco na mocy i elastyczności. W sieci nawet widziałem reklamę osobnika produkującego stosowne urządzenia, niemniej we wszystkich modelach Probe nie jest to konieczne gdyż dzięki 'knock sensorowi' PCM sam adoptuje kąt wyprzedzenia zapłonu.
Oczywiście czy jest to wtrysk gazu czy mikser nie ma w tym aspekcie większego znaczenia.
Oczywiście czy jest to wtrysk gazu czy mikser nie ma w tym aspekcie większego znaczenia.
Pozdrawiam, Rafał.
oczywiscie ze gaz ma mniejsza kalorycznosc ale zato liczbe oktanowa
ma znacznie wieksza co za tym idzie zaplon mozna wyprzedzic a nie opoznic i jak kolega powiedzial mozna wyrwac pare konikow
do wyprzedzenia zaplonu sa wariatory ktore koryguja kat zaplonu
a w instalacji sequent brc taki wariator jest w centrali gazowej i wystarczy go tylko podpiac
a w wiekszosci nowych aut jest sensor spalania stukowego na podstawie ktorego ecu caly czas koryguje kat zaplonu
ma znacznie wieksza co za tym idzie zaplon mozna wyprzedzic a nie opoznic i jak kolega powiedzial mozna wyrwac pare konikow
do wyprzedzenia zaplonu sa wariatory ktore koryguja kat zaplonu
a w instalacji sequent brc taki wariator jest w centrali gazowej i wystarczy go tylko podpiac
a w wiekszosci nowych aut jest sensor spalania stukowego na podstawie ktorego ecu caly czas koryguje kat zaplonu
Re: GAZ
A jakie są przybliżone koszty tych części do Probe 24V?CZAKPIOTR pisze: PROBLEM ZAS POLEGA NA TYM ZE AUTA KTORE TRAFIAJA DO MNIE DO ZAGAZOWANIA CZESTO SA W OPLAKANYM STANIE (UKLAD ZAPLONOWY)
A WLASCICIEL JAK USLYSZY ILE KOSZTUJA NOWE KABLE WYSOKIEGO NAPIECIA ,KOPULKA, PALEC TO MOZNA SIE DOMYSLIC JAK REAGUJE
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
PROBE 2,5 V6 '94 pytanko...
Witam .. zastanawiam się nad kupnem takiego autka.. czy może mi ktoś napisać jaki jest koszt wstawienia instalacji gazowej do takiego silnika ??
Pozdrawiam
Endrup
Pozdrawiam
Endrup
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Zacznijmy Od Początku
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 6&start=75
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zacznijmy Od Początku
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 6&start=75
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UNITE AND WIN


żeby mieć za co przyjechać nazlotmajcher pisze:swięte słowaYaneeck pisze:po co chcesz kaleczyc v6 gazem ????????????









Zwykła inst. 1700-2000 (butla w koło)
sekwecja od 4500 w zwyż (w zależności od miejsca instalacji)
Osobiście polecam BRC. Jeśli zakładać gaz to TYLKO w bardzo dobrym zakładzie. TYLKO. 90% gazoli to straszni partacze. poczytaj forum...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2005-04-09 10:48
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabrze
No i tu bym polemizował. Silnik w Probe jest 24V potrzebuje więc dużej ilości oktanów, które wyeliminują spalanie stukowe. Na dodatek jak wiadomo silnik Probe lubi się bardzo nagrzewać. Temperatura silnika przy spalaniu gazu jest znacznie niższa. Tym samym dajesz szanse na dłuższe życie uszczelką. Efektem ubocznym jedynie jest przyspieszone zużycie świec zapłonowych.Yaneeck pisze:po co chcesz kaleczyc v6 gazem ????????????
Tak, więc dobra instalacja sekwencja nie zaszkodzi.
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
WojtekProbe pisze:No i tu bym polemizował. Silnik w Probe jest 24V potrzebuje więc dużej ilości oktanów, które wyeliminują spalanie stukowe. Na dodatek jak wiadomo silnik Probe lubi się bardzo nagrzewać. Temperatura silnika przy spalaniu gazu jest znacznie niższa. Tym samym dajesz szanse na dłuższe życie uszczelką. Efektem ubocznym jedynie jest przyspieszone zużycie świec zapłonowych.Yaneeck pisze:po co chcesz kaleczyc v6 gazem ????????????
Tak, więc dobra instalacja sekwencja nie zaszkodzi.













-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2005-04-09 10:48
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabrze
Niepochlebna opinia o gazie jako paliwie w samochodach to jedynie efekt tego, że w naszym kochanym kraju za dużo partaczy montuje instalacje gazowe.Tomasz S pisze:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wojtku ! Proponowałbym Ci poczytanie np. Tablic chemicznych . Temperatura spalania mieszanki propan - butan (LPG) w środowisku zawierającym utleniacz (powietrze ) jest jest wyższa niż benzyny
![]()
![]()
![]()
Jak sądzisz dlaczego silniki zasilane gazem są częściej remontowane ? :arrow:a głównym problemem są przegrzewające się zawory ...
A z tym że silniki na gaz są częściej remontowane to kompletna bzdura (chyba, że brać pod uwagę fakt, że samochody te przejeżdżają znacznie więcej kilometrów to wtedy masz racje

- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Do Wojtka
Co do jednego na pewno masz rację :
... Pozwolę sobie jeszcze na przytoczenie pewnej rozmowy , którą przeprowadziłem na dwa miechy przed kupnem mojego autka . Przeprowadziłem ją w warsztacie (jeden z dwóch naj lepszych w Łodzi , specjalizującym się w remontach silników - WYŁĄCZNIE
) . z jego właścicielem - jako że w owym czasie wpadł mi w oko bardzo tani wozik z uszkodzonym silnikiem ... Ale do rzeczy ! - przy okazji w/w rozmowy zapytałem gostka jaką instalację gazową naj lepiej założyć ...
Pan o którym mowa mimo tego , że powinien być zainteresowany tym bym jak naj częściej do niego przyjeżdżał z silniczkiem w jak naj gorszym stanie powiedział bym wszedł na halę i sam obejrzał co czyni LPG z nieprzystosowanymi zaworami i ich gniazdami . To był (dla mnie ) sądny dzień
przy naj mniej jeśli chodzi o zakładanie LPG . Jedyne rozwiązanie w/w problemów byłoby założenie "sekwencjonowanej ciekłej fazy wtrysku"(mamy 4 takie autka w pracy) . Jest to instalacja która w znaczący sposób obniża szkodliwy wpływ wysokiej temperatury na zawory . Niestety : cena tego cuda to 8 - 12 tyś zeta
. Nie jest moim zamiarem odwodzić Cię od kupna instalacji LPG - Twoje autko Twój ból
, a jedynie poddać pod rozwagę opłacalność takiej decyzji . Kiedyś w serwisie Mazdy powiedział mi facio (zwykły serwisant) , że do 2.5v6 mazda nie przewiduje możliwości założenia inst.gazowej - obojętnie co by to oznaczało , daje do myślenia
. Życzę wspaniałej i b. długiej jazdy
obojętnie czy na gazie czy też bez

. Tu muszę napisać Ci , że pracuję w firmie która posiada dość znaczny tabor samochodowy (w tym wiele samochodów tej samej marki i tego samego rocznika oraz przebiegu) . Niektóre z tych aut wyposażono w instalację gazową ( nie ma mowy o pseudo mechanikach ani o taniej kaszanie którą żenią na cywilnym rynku) . Fachową regulację i dobór instalacji dbają serwisanci m.in. zagranicznych producentów . Chyba domyślasz się już jakie będą moje następne zdania ...Niepochlebna opinia o gazie jako paliwie w samochodach to jedynie efekt tego, że w naszym kochanym kraju za dużo partaczy montuje instalacje gazowe.














- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Jeszcze jedno !!!
Samochody o których wspomniałem (te w mojej pracy) mają podobne przebiegi
, zgadnij które mają słabsze kopyto
Oczywiście próbując obydwa przypadki na benzynie
. Narazie



biorąc na logike - w rozwiniętych gospodarkach (USA, Japonia, GB) promil aut jezdzi na gaz... z tego wynika, ze gaz jest GORSZY, a nie lepszy - bo wydaje mi sie ze takich amerykanów stac załozyc sekwencje do swoich v8 a jednak tego nie robią....
my jestesmy gospodarczo i motoryzacyjnie 3 swiatem, mamy wysokie podatki na paliwie i głodowe pensje., wiec u nas nie liczy się jak DOBRZE, ale TANIO...
i rozumiem zakładanie gazu jesli ktos jezdzi te 40-50 kkm, bo to moze sie odbic pozytywnie na domowym budzecie - ale gadania w stylu "gaz jest super, a do v6 to juz w ogole" to nie zrozumiem - "kupiłem gaz bo chce jezdzic tanio" - i to jest okej - ale "kupiłem gaz zeby jezdzic lepiej" ?? smieszne usprawiedliwnie przeszacowania własnych mozliwosci finansowych...
my jestesmy gospodarczo i motoryzacyjnie 3 swiatem, mamy wysokie podatki na paliwie i głodowe pensje., wiec u nas nie liczy się jak DOBRZE, ale TANIO...
i rozumiem zakładanie gazu jesli ktos jezdzi te 40-50 kkm, bo to moze sie odbic pozytywnie na domowym budzecie - ale gadania w stylu "gaz jest super, a do v6 to juz w ogole" to nie zrozumiem - "kupiłem gaz bo chce jezdzic tanio" - i to jest okej - ale "kupiłem gaz zeby jezdzic lepiej" ?? smieszne usprawiedliwnie przeszacowania własnych mozliwosci finansowych...
<(k)night rider>
miałem probe
miałem probe

-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2005-04-09 10:48
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabrze
Związane to jest z rodzajem instalacji. Jestem pewien, że u Ciebie w pracy to standardowe z parownikiem. One zawsze są mniej efektywne.Tomasz S pisze:Samochody o których wspomniałem (te w mojej pracy) mają podobne przebiegi, zgadnij które mają słabsze kopyto
Oczywiście próbując obydwa przypadki na benzynie
. Narazie
Zauważ, że pisałem o sekwencyjnym wtrysku gazu.
Do początku 2004 roku galon (3,8l) benzyny w stanach kosztował 1,2$. Różnica w cenie pomiędzy gazem nie byłaby podejrzewam znacząca. Stacji LPG praktycznie nie ma. Więc po co mieli by zakładać sekwencje. Przecież to by im się nieopłacało. Druga rzecz to fobia przed gazem. Przecież on jest strasznie wybuchowyYaneeck pisze:biorąc na logike - w rozwiniętych gospodarkach (USA, Japonia, GB) promil aut jezdzi na gaz... z tego wynika, ze gaz jest GORSZY, a nie lepszy - bo wydaje mi sie ze takich amerykanów stac załozyc sekwencje do swoich v8 a jednak tego nie robią....

gdyby gaz rzeczywiscie był lepszy to:
- w USA byłoby pełno stacji LPG... mylisz przyczyne ze skutkiem - nie ma stacji bo nikt nie zakłada LPG, a nie nikt nie zakłada LPG bo nie ma stacji...
- chrysler oferowałby w swoich modelach silnik v8 HEMI 5.7 EGI
- w Monster Garage robiliby potwora v12 z instalacja gazowa na wyscigi po pustyni
- Clarkson miałby w swoim MB AMG sekwencje...
- w USA byłoby pełno stacji LPG... mylisz przyczyne ze skutkiem - nie ma stacji bo nikt nie zakłada LPG, a nie nikt nie zakłada LPG bo nie ma stacji...
- chrysler oferowałby w swoich modelach silnik v8 HEMI 5.7 EGI

- w Monster Garage robiliby potwora v12 z instalacja gazowa na wyscigi po pustyni
- Clarkson miałby w swoim MB AMG sekwencje...
<(k)night rider>
miałem probe
miałem probe

- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Taaaa! A jakby wojna była zła to USA by w żadnej nie uczestniczyło! 
A gdyby fastfoody były złe, to by ich w Stanach nie uświadczył!
A...

A gdyby fastfoody były złe, to by ich w Stanach nie uświadczył!

A...

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi... DWA SŁOWA WYJAŚNIENIA... Chcę kupić takie autko gdyż jest superokazja.. ( autko w wersji amerykańskiej -opcjonalna wersja.. ) rok 95-96 za 7 tyś już sprowadzona i ołacona.. więc stad moje zainteresowanie tym autkiem.. teraz jeżdżę BMW 520 na gazie.. i wiem ile sięoszczędzana jeździe.. Robię dużo kilometrów rocznie tj.. 30-40 tyś.. i dlatego interesuje mnie jak te auto spisuje się na gazie i ile kosztuje taka przyjemność..
Jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam......
Jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam......
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Taka przyjemność (jazda Probkiem) jest bezcennaendrup pisze:ile kosztuje taka przyjemność..



Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2005-04-09 10:48
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabrze
Przecież napisałem, że do 2004 litr benzyny kosztował 30 centów. Czy sądzisz że gaz mógłby być tańszyYaneeck pisze:gdyby gaz rzeczywiscie był lepszy to:
- w USA byłoby pełno stacji LPG... mylisz przyczyne ze skutkiem - nie ma stacji bo nikt nie zakłada LPG, a nie nikt nie zakłada LPG bo nie ma stacji...
