Ile ciągnąć na biegach?
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
Ile ciągnąć na biegach?
Mam takie ciekawe i użyteczne pytanie:
Przy jakiej prędkości zmieniacie bieg na wyższy tak aby przyspieszenie było jak najlepsze?
Wiadome że nie jest wskazane kręcić naszych szerszeni do 7000obr.
Dlatego niech każdy z was napisze przy jakiej pręskości i przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi od 1 do 5 żeby nie skatować silnika i jednocześnie optymalnie go wykorzystać.
			
			
									
						
							Przy jakiej prędkości zmieniacie bieg na wyższy tak aby przyspieszenie było jak najlepsze?
Wiadome że nie jest wskazane kręcić naszych szerszeni do 7000obr.
Dlatego niech każdy z was napisze przy jakiej pręskości i przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi od 1 do 5 żeby nie skatować silnika i jednocześnie optymalnie go wykorzystać.
BEAUTY...POWER...SOUL...
			
						- klimek
 - Posty: 146
 - Rejestracja: 2004-01-26 21:42
 - Galeria: viewtopic.php?t=1563
 - Lokalizacja: Katowice
 
Nie mam 100% pewności czy pisze dobrze ( więc jesli sie myle to prosze mnie z góry nie .......) ale gdzieś mi sie coś o uszy obiło że nie opłaca się ciągnąc powyżej 4700 obr. ( a może 5700 )  przy tych obrotach jest pełna moc powyżej spada  
Nie jestem pewien swej wypowiedzi
 niech to ktoś potwierdzi 
  
  
			
			
									
						
							Nie jestem pewien swej wypowiedzi
klimek
			
						- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- P.I.M.P.O.
 - Posty: 928
 - Rejestracja: 2004-09-20 20:55
 - Samochód: brak
 - Lokalizacja: Wrocław
 
- kicur
 - Posty: 290
 - Rejestracja: 2004-11-08 18:58
 - Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
 - Galeria: viewtopic.php?t=6637
 - Lokalizacja: Bukowno
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
- 
				Sh(.)(.)ters
 - Posty: 1703
 - Rejestracja: 2004-01-28 21:17
 - Galeria: viewtopic.php?t=5520
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Teoria mówi, że najefektywniej wykorzystuje się możliwości silnika w zakresie obrotów pomiędzy wartością max. momentu obrotowego a mocy maksymalnej.
Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL:
moment: 176@3000
moc: 110@4700
GT:
moment: 258@3500
moc: 147@4300
Teoretycznie kręcenie powyżej 4700 (GL) i 4300 (GT) nie ma sensu. Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
			
			
									
						
							Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL:
moment: 176@3000
moc: 110@4700
GT:
moment: 258@3500
moc: 147@4300
Teoretycznie kręcenie powyżej 4700 (GL) i 4300 (GT) nie ma sensu. Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
..........
.........
.....The Power of Dreams.....
			
						
..............The Power of Dreams.....
Sh(.)(.)ters pisze: .....
Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL:
moment: 176@3000
moc: 110@4700
GT:
moment: 258@3500
moc: 147@4300
Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
Niewiem jak te dane mogą dotyczyć nowych probków GL i GT z I gen....nowych aut...
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
			
						- 
				Sh(.)(.)ters
 - Posty: 1703
 - Rejestracja: 2004-01-28 21:17
 - Galeria: viewtopic.php?t=5520
 - Lokalizacja: Warszawa
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
Powiem Wam taką ciekawostkę...Sh(.)(.)ters pisze:Dane są z tabel fabrycznych. Dotyczą tego co miałeś pod maską (a raczej pierwszy właściciel miał) x* lat temu.
* - zależnie od daty produkcji Probe.
Był w jakimś magazynie motoryzacyjnym (nie pamiętam nazwy) test na 100000 km Alfy Romeo 147
Zmierzyli jej moc po wyjechaniu z fabryki i po przejechaniu nią 100000km.
I okazało się że po 100000 alfa ma o 10 koni więcej niż jak była nowa
Ludzie nic nie tuningowali, nic nie kombinowali, jeździli tylko do serwisu na przeglądy...
Auto służyło jako redakcyjny wóz służbowy.
I co Wy na to?
Może nasze probki wcale nie są słabsze niż na początku
Jeżeli o nie dbamy i serwisujemy je regularnie to myślę że powera mają takiego jak po wyjechaniu z fabryki...
BEAUTY...POWER...SOUL...
			
						- Gacek Wrocław
 - Posty: 405
 - Rejestracja: 2003-09-24 17:17
 - Samochód: brak
 - Lokalizacja: Wrocław
 
- RX
 - Posty: 4099
 - Rejestracja: 2004-10-06 10:15
 - Samochód: '99 Corvette
 - Galeria: viewtopic.php?t=17374
 - Kontakt: