Podłączenie radia, kolory kabli - problem
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2003-09-14 22:21
- Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
- Lokalizacja: Radom
Podłączenie radia, kolory kabli - problem
Wlasnie zaczalem rozbierac swojego probka do malowania i co sie o dziwo okazalo, ze poprzedni wlasciciel (chyba elektryk amator) poprzerabial ocuipnke elektryke , a mianowicie wiazke od radia obciol a do radia poscil zasilanie od bezpiecznikow,zreszta druga wiazke ktora idzie tuz obok tez obciol, ale najdziwniejsze jest to ze wszystko w samochodzie dzialalo
czy moglby ktos mi opisac wlacznie z kolorami te dwie wiazki (od radia i ta druga-jest w niej chyba 6 przewodow), pod co powinny byc podlaczone bo chcialbym wszystko przywrocic do wlasciwego stanu
W związku z odświeżeniem wątku zmieniłem temat na odpowiedni
czy moglby ktos mi opisac wlacznie z kolorami te dwie wiazki (od radia i ta druga-jest w niej chyba 6 przewodow), pod co powinny byc podlaczone bo chcialbym wszystko przywrocic do wlasciwego stanu
W związku z odświeżeniem wątku zmieniłem temat na odpowiedni
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
do radia powinny isc tak:
jedna wiazka pradowa idzie ona z góry kokpitu (jakby od nawiewów) i w niej:
-stale 12v
-po stacyjce 12v
-sterowanie antena elektryczna
-12v po wlaczeniu swiatel (car light)
i dwa inne kable których nie rozpracowalem moze byc np masa, chodź u mnie nie bylo w tych kablach masy na zadnym.
druga wiązka idzie pod plastikiem wzdluz auta (razem z kablem antenowym) tam gdzie jest drazek zmiany biegów.
w tej wiazce sa kable które ida do wzmacniacza, który jest pod siedzeniem pasazera. i tam masz wyjscia liniowe z radia i zasilanie wzmaka.
i teraz tak: jesli masz obciete kable ktore ida wzdluz wzmaka i masz polozone nowe kable do glosnikow to raczej tak zostaw jesli masz nieseryjne radio.
co do kabli od pradu to jakas przczyna obciecia musiala byc.
sproboj sie dostac do wiazki i miernikiem pomierzyc czy masz jakis prad jak masz to dolutuj iso i po robocie. pozdro.
jedna wiazka pradowa idzie ona z góry kokpitu (jakby od nawiewów) i w niej:
-stale 12v
-po stacyjce 12v
-sterowanie antena elektryczna
-12v po wlaczeniu swiatel (car light)
i dwa inne kable których nie rozpracowalem moze byc np masa, chodź u mnie nie bylo w tych kablach masy na zadnym.
druga wiązka idzie pod plastikiem wzdluz auta (razem z kablem antenowym) tam gdzie jest drazek zmiany biegów.
w tej wiazce sa kable które ida do wzmacniacza, który jest pod siedzeniem pasazera. i tam masz wyjscia liniowe z radia i zasilanie wzmaka.
i teraz tak: jesli masz obciete kable ktore ida wzdluz wzmaka i masz polozone nowe kable do glosnikow to raczej tak zostaw jesli masz nieseryjne radio.
co do kabli od pradu to jakas przczyna obciecia musiala byc.
sproboj sie dostac do wiazki i miernikiem pomierzyc czy masz jakis prad jak masz to dolutuj iso i po robocie. pozdro.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Odświeżam temat a mianowicie mam taki problem villani napisał że jeden kabel ma stałe napięcie +12 V no i w moim jednym kablu tak jest, drugi +12 V po przekręćonej stacyjce i jego nie ma tak jest i z trzecim od świateł też nie ma zasialnia jak włącze światła. Czego to może być przyczyna ?? Dodam jeszcze że mam problemy ze stacyjka coś nawala niewiem dokładnie co i jeszce dochodzą te światła. A i jak byś mógł to byś zobaczył jaki przewód i od czego ma kolory ???? Z góry dzieki pozdrawaiam.villani pisze:do radia powinny isc tak:
jedna wiazka pradowa idzie ona z góry kokpitu (jakby od nawiewów) i w niej:
-stale 12v
-po stacyjce 12v
-sterowanie antena elektryczna
-12v po wlaczeniu swiatel (car light)
i dwa inne kable których nie rozpracowalem moze byc np masa, chodź u mnie nie bylo w tych kablach masy na zadnym.
druga wiązka idzie pod plastikiem wzdluz auta (razem z kablem antenowym) tam gdzie jest drazek zmiany biegów.
w tej wiazce sa kable które ida do wzmacniacza, który jest pod siedzeniem pasazera. i tam masz wyjscia liniowe z radia i zasilanie wzmaka.
i teraz tak: jesli masz obciete kable ktore ida wzdluz wzmaka i masz polozone nowe kable do glosnikow to raczej tak zostaw jesli masz nieseryjne radio.
co do kabli od pradu to jakas przczyna obciecia musiala byc.
sproboj sie dostac do wiazki i miernikiem pomierzyc czy masz jakis prad jak masz to dolutuj iso i po robocie. pozdro.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2003-09-14 22:21
- Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
- Lokalizacja: Radom
dokladnie to nie powiem Ci jktory kabel jest od czego bo jakis los przerabial elektryke i odcioł obie wiazki ktore sa za radiem i teraz nie wiem do czego ta jedna jedna wiazka.
ale sprawdzilem kolorystyke tych trzech kabli
a mianowicie idzie nimi + 12V
niebieski z czerwonym paskiem to zasilanie stale
niebieski z bialym paskiem, zasilanie po odpaleniu stacyjki
zielony z bialym paskiem zasilanie przy wlaczonych swiatlach
ale sprawdzilem kolorystyke tych trzech kabli
a mianowicie idzie nimi + 12V
niebieski z czerwonym paskiem to zasilanie stale
niebieski z bialym paskiem, zasilanie po odpaleniu stacyjki
zielony z bialym paskiem zasilanie przy wlaczonych swiatlach
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2003-09-14 22:21
- Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
- Lokalizacja: Radom
a wracajac do tematu wariujacej elektryki to zeby sprawdzic zasilanie na tych przewodach musialem zlozyc deske do kupy(aktualnie zaczynam malowanko i przywracam elektryke do stanu pierwotnego) i co sie okazalo, zwariowaly mi migacze.
jak wlaczam lewy zaczynaja migac wszystkie migacze taj jak na awaryjnych,podobnie jest przy wlaczaniu prawego i tak samo(ale to juz jest raczej normalne) jak wlacvzam awaryjne.
Co i gdzie moze byc nie tak??
jakies spiecie w przelacznikach w desce czy problem moze tkwic gdzies glaebiej,bo w miedzy czasie wyjmowale CPU do sprawdzenia,moze miec to jakis wplyw????
jak wlaczam lewy zaczynaja migac wszystkie migacze taj jak na awaryjnych,podobnie jest przy wlaczaniu prawego i tak samo(ale to juz jest raczej normalne) jak wlacvzam awaryjne.
Co i gdzie moze byc nie tak??
jakies spiecie w przelacznikach w desce czy problem moze tkwic gdzies glaebiej,bo w miedzy czasie wyjmowale CPU do sprawdzenia,moze miec to jakis wplyw????
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Witam
Zacząłem dzisiaj powtórkę z rozgrywki I mam pytanko który kabelek dokładnie kolor jest od anteny a który jest od podświetlenia ??? Bo już wariacji dostaje malyer napisał że zielony z białym paskiem daje 12 V po włączeniu lamp. Ale u mnie jest przewód zielony z czarnym paskiem który nie daje prądu po włączeniu świateł tylko jest w nim - a jak włącze światła to znika wszystko Podejrzewam że to jest ten kabelek tylko coś sie ziarcało. Ale jaki kolor ma kabel od radia i gdzie jest jakiś przekaźnik od anteny ?? I czy u was był kabelek od masy ?? Bo u mnie na żadnym na stałej Podejrzewam że bendę musiał pociągnąć jakiś kabelek. Proszę o jak najszybszą pomoc bo nie chcę więcej mieć takich głupich zchizów w aucie. Pozdrawiam
Zacząłem dzisiaj powtórkę z rozgrywki I mam pytanko który kabelek dokładnie kolor jest od anteny a który jest od podświetlenia ??? Bo już wariacji dostaje malyer napisał że zielony z białym paskiem daje 12 V po włączeniu lamp. Ale u mnie jest przewód zielony z czarnym paskiem który nie daje prądu po włączeniu świateł tylko jest w nim - a jak włącze światła to znika wszystko Podejrzewam że to jest ten kabelek tylko coś sie ziarcało. Ale jaki kolor ma kabel od radia i gdzie jest jakiś przekaźnik od anteny ?? I czy u was był kabelek od masy ?? Bo u mnie na żadnym na stałej Podejrzewam że bendę musiał pociągnąć jakiś kabelek. Proszę o jak najszybszą pomoc bo nie chcę więcej mieć takich głupich zchizów w aucie. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Ten przekaźnik o którym pisz Wingerman to jest wbudowany w antenę. A nawet są tam dwa
Natomiast do anteny dochodzą dwa przewody: na jednym jest na stałe plus zasilania, a na drugim plus który jest tylko po włączeniu radia.
W oryginalnej wiązce ile mnie pamięć nie myli (tam gdzie jest radio) to przewód sterujący anteną ma kolor biały. Mam nadzieję że masz taki kolor przewodu i że u mnie nie był jakiś dorabiany i dlatego ma inny kolor.
Natomiast do anteny dochodzą dwa przewody: na jednym jest na stałe plus zasilania, a na drugim plus który jest tylko po włączeniu radia.
W oryginalnej wiązce ile mnie pamięć nie myli (tam gdzie jest radio) to przewód sterujący anteną ma kolor biały. Mam nadzieję że masz taki kolor przewodu i że u mnie nie był jakiś dorabiany i dlatego ma inny kolor.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
A sam przekaźnik ma sprawne styki? "Pyka" tzn., że cewka i sterowanie nim działają. Ale może nie mieć czego załączyć -> brak napięcia na styku, który przełącza. Może też być wypalony styk i prąd też nie popłynie. Jak przekaźnik jest ok. i podłączenia przekaźnika też, to nie ma bata -> uwalony batBogdan9999 pisze:Dokładnie pod taki kolor przewodu podłączyłem antenę przekaźnik pyka przy antenie ale sie nie wysuwa Silniczek dobry ciekawe co mogło jeszcze się zepsuć I dajcie jakiś schemat od anteny . Będzie mi łatwiej dojść co i gdzie mogło się coś stać.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Przy urwanym bacie słychać silnik.
A jeśli tylko "cyka" to - jak napisał Maciucha - brak prądu, który przekaźnik puści na silniczek.
A jeśli tylko "cyka" to - jak napisał Maciucha - brak prądu, który przekaźnik puści na silniczek.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Odłącz, podepnij bokiem 3 kabelki: masę, plus oraz plus włączający przekaźnik. Chodzi?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
W bagażniku - tuż przy antenie odepnij!
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- maverick
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-03-19 12:56
- Galeria: viewtopic.php?t=8029
- Lokalizacja: Poznań
czy potrzebne są dwa przekaźniki przy antenie?
wymieniałem dzisiaj automatyczną antenę i po podłączeniu raz wysunęła się i schowała po czym wywaliło mi bezpiecznik "Room", co się stało?
nową antenę podłączyłem według schematu z instrukcji i według opisu z Performance Probe tzn.
1. czerwony kabel wychodzący z anteny podłączyłem do niebieskoczerwonego (+) w kostce - tej czterożyłowej obok gniazda anteny.
2. zielony kabel wychodzący z anteny podłączyłem do białego w kostce
3. masę przykręciłem do karoserii
zastanowiła mnie jedna rzecz, mianowicie kostka jest czterożyłowa i do oryginalnego przekaźnika podłączone były wszystkie kabelki.
Niestety odciąłem stary przekaźnik i nie wiem czy dobrze zrobiłem.
nowa antena jest taka sama jak ta ze zdjęcia z performance probe
jutro jeszcze raz podłączę antenę jak tylko dokupię bezpieczniki.
pytanie moje jest , czy musi być oryginalny przekaźnik ?
nową antenę podłączyłem według schematu z instrukcji i według opisu z Performance Probe tzn.
1. czerwony kabel wychodzący z anteny podłączyłem do niebieskoczerwonego (+) w kostce - tej czterożyłowej obok gniazda anteny.
2. zielony kabel wychodzący z anteny podłączyłem do białego w kostce
3. masę przykręciłem do karoserii
zastanowiła mnie jedna rzecz, mianowicie kostka jest czterożyłowa i do oryginalnego przekaźnika podłączone były wszystkie kabelki.
Niestety odciąłem stary przekaźnik i nie wiem czy dobrze zrobiłem.
nowa antena jest taka sama jak ta ze zdjęcia z performance probe
jutro jeszcze raz podłączę antenę jak tylko dokupię bezpieczniki.
pytanie moje jest , czy musi być oryginalny przekaźnik ?
Żółty 2.2 GT '92
509355093
509355093
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: czy potrzebne są dwa przekaźniki przy antenie?
Nie wydaje mi się. Przekaźnik tu zastosowany to pewnie standardowy przekaźnik, tylko może mieć inaczej rozmieszczone wyprowadzenia.Maverick vel MacGyver pisze: pytanie moje jest , czy musi być oryginalny przekaźnik ?
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- maverick
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-03-19 12:56
- Galeria: viewtopic.php?t=8029
- Lokalizacja: Poznań