Ponieważ napisał do mnie jeden z forumowiczów to zdecydowałem zamieścić swoją odpowiedz również tu:
kicker pisze:cześć,
wspominałeś coś o swoim patencie na blow offa, mógłbyś mi to opisać?
pytałem kilku kolegów o adaptacje zaworu zwykłego powietrznego jednak dowiedziałem się, że wytrzymuje kilka kilometrów i się sypie.
pzdr!
tzn wiesz określenie że się sypie jest dość nie jasne dla mnie - ja zauważyłem że jesienią (no może nawet początek zimy) auto zaczęło mi lekko falować jak jechałem ok 120 km/h prawdopodownie zawór się nie domykał lub sprężynka była twardsza czy coś (nie wiem nie znam sie na tym i wole się tutaj nie wypowiadać na ten temat).
Nie mniej mój zawór chodzi teraz przy aucie - powietrze się upuszcza nie jak w ciężarówce że piszczy lub syczy czy gwirzdźe ale zdecydowanie słychać charakterystyczny upust powietrza (jakbyś otwierał butelkę z wodą gazowaną).
Uzyskany w ten sposób został żądany efekt naszego psssss za koszt max 15zl.
Konstrukcja jest zniewalająco prosta:
1 - Kupujesz zawór zwrotny wody gdzieś w sklepie z takimi rzeczami czy też jakiś hipermarket typu praktiker rozmiar 3/4 bodajże ja kupowałem-
http://allegro.pl/zawor-zwrotny-do-wody ... 08223.html
2 - do tego dokupujesz koszyczek aby przez przypadek jakiegoś syfu nie zassało i zawsze był odetkany -
http://allegro.pl/kosz-do-zaworu-zwrotn ... 89744.html
3 - z butelki plastikowej wycinasz taki jakby kołnierz, który będzie wzmacniał dzwięk (bawiłeś się na bank kiedyś gazetą skręconą w stożek i działało jako megafon) odcinasz gwint butelki tak aby koszyczek ciasno wszedł w ten kołnierz i sklejasz go klejem lub nie (zależy jak dokładnie wytniesz kołnierz z butelki
4 - z drugiej strony zaworu musisz założyć nowy wężyk jakiś ogrodowy chociażby o długości ok 3-5cm. Jezeli zawór ci uniemożliwi założenie węża na siebie to muszisz kupić takie coś -
http://allegro.pl/zlaczka-ms-gw-zew-15- ... 73094.html
5 - potrzebujesz 1m wężyka grubego bo steruje podciśnieniem DV u misi mieć ścianki z grubej gumy.
Całość malujesz czarnym sprayem aby nie było widać że to butelka. Ja u siebie mam mosiężny zawór
nie pomalowany bo mi sie podobał
Gdzie i po co teraz:
Masz oryginalne złącze DV w probe zaraz z wyjscia turbiny od sprężonego powietrza (przy chłodnicy) jest tam taki rozdzielacz i na dole jest DV przykręcony. łączy on się wężem z rurą którą dolatuje powietrze z filtra powietrza do turbiny.
1 - musisz wywalić ten węzyć z dwoma opaskami (wyjąć go).
2 - ta czarna plastikowa wura która ma teraz otwór - musisz ją zaślepić czymkolwiek i zacisnąć opaską ( ja dałem takie coś
http://allegro.pl/dobo-pl-korek-ocynkow ... 60207.html)
3 - wężyk który dochodzi do DV taki cienki musisz go wymienić bo ci braknie długości (musisz odwrócić ten trójnik z DV ponieważ nie wejdzie ci tam nasz zawór upustowy lub bedzie haczył o wentylator chłodnicy)
4 - do tego DV montujesz nasz zawór wody (masz kawałek węza 5cm i zakładasz go w miejsce gdzie wymontowałeś ten stary łącznik montujesz nasz zawór - zaciskasz wąż opaską).
5 - montujesz zawór z DV odwrotnie niż był w aucie i układasz go aby ci tam weszło ładnie i wąż do zaworu zwrotnego się nie zagiął... Gdy wszystko ci pasuje skręcasz cały dolot i możesz sprawdzić czy działa....
Bardzo ważna uwaga! - zawór zwrotny ma na obudowie strzałkę (powinien mieć) znaczy się że w tą stronę może płynąć przez niego woda. koszyczek montujesz tam gdzie strzałka ma grot (czubek). Zresztą sam sobie chyba poradzisz

Druga ważna uwaga - to im kupisz droższy zawór typ prawdopodobniej będzie lepszy

najlepiej gdyby miał gumowe elementy wewnątrz jednak mój ma plastikowo - gumową a dałem rok temu ok 15zł