micha_kraków. serdecznie witam.
moim skromnym zdaniem , masz zapieczone pierścienie, lub nie szczelne uszczelniacze zawoworowe,- silnik który kupiłeś (być może stał długo nie odpalany).
musisz dorobić końcówkę do sprężarki powietrza, z takim samym gwintem jak świeca zapłonowa(koszt u tokarza,ok. 20 zł), i-
1- ustawiasz tłok pierwszego cylindra w górnym położeniu, i tak trzymasz kluczem za koło pasowe wału korbowego, a kolega:
2- wkręca dorobioną końcówkę zamiast świecy ,
3 -doprowadza ciśnienie , ze sprężarki,(10atm powinno wystarczyć),
i teraz według uznania :
A- jeżeli odkręcisz korek wlewu oleju, i usłyszysz syczenie ,to na pewno są to uszczelniacze zaworowe.
B-wyjmiesz bagnet poziomu oleju,i usłyszysz syczenie
to masz do wymiany pierścienie
C- gdy syczenie będzie wydobywać się z kolektora wydechowego,to z pewnością , zawory wydechowe.
D- a jeżeli z kolektora ssącego, to zawory ssące .
i tak z każdym cylindrem po kolei.
Te zabiegi powinny wyjaśnić wszystkie wątpliwości w tym temacie
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
pozdrawiam arturo.
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long
szponto,2,5v6 gt EU-srebrny