BRAK ISKRY

surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

POMOCY...poważny problem

Post autor: surec »

Witam wszystkich!
Posiadam probe 94 2,5 v6 i jeden mały problem:
więc było to tak:
w dzień poprzedzający feralną usterkę wróciłem jak zwykle z pracy i nic nie zapowiadało ze coś się zepsuje ,drugiego dnia nie mogłem go zapalić ,kręcił ale bez skutku, po wielu staraniach zapalił na pych, strzelał kichał ale się rozchodził (przypominam jest na gazie) trochę pojeżdziłem a potem odstał parę godzin i znowu to samo ,zapalił na pych ale zchrzaniło się ładowanie pogasły wszystkie światła nie działały zegary po kombinacjach śrubokrętem zaczął ładować (dociskałem wtyczkę przy alternatorze) dojechałem do domu , następnego dnia to samo , naprawiłem alternator( była wytarta tuleja miedziana aż do plastiku) nic nie pomogło dalej kręcił ale nie palił, sprawdzamy iskrę brakuję, albo pojawia się już na koniec kręcenia silnikiem ,tak samo jest napięcie na pinie IG,. włańczam zapłon jest napięcie zaczynam kręcić rozrusznikiem to znika i na sam konieć raz przeskoczy i iskra i napięcie,pojechałem do mechanika grzebał trzy dni i nic nie pomógł a ciekawo czy nie spieprz..... przy okazji, myśląc że to moduł wlutowałem zestaw naprawczy z internetu i nic nie pomogło ,po rozebraniu aparatu okazało się że siedzi tamm chyba inny moduł, zrobiłem po staremu , teraz jak kręce mam cały czas napięcie na pinie IG , na drugim bolcu od lewej na dużej wtyczce przy aparacie i na pierwszym na małej wtyczce
nr, cewki:TOT57271 Nr. modułu M67580
KF 34 942404
9Y08
MITSUBISHI MITSUBISHI

a teraz pytanie: CO JESZCZE MAM ZROBIĆ, CO SPRAWDZIĆ I CO WYMIENIĆ (PROBE 2,5 24V USA NA GAZIE ROK 94)? dzięki za podpowiedzi w załączeniu zdjęcia układu zapłonu

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

pomocy!!!

Post autor: surec »

Sprawa robi się pilna, dlatego pozwolę sobie na odświeżenie wątku.
Podaję dane dodatkowe:
nr. nadwozia: 1FALT22B8R5014975
NR. SILNIKA : KL477088
Proszę o wskazówki. Dzięki.
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

skoro jest iskra przy wylaczaniu to raczej cewka dziala.
jesli wlutowales zestaw naprawczy to upewnij sie ze odlaczyles stary modul z aparatu.

jesli juz masz iskre i nadal masz problemy z odpalaniem to sprawdz rurke laczaca silnik krokowy z kolektorem dolotowym (taka dosyc gruba pod przepustnica)

po strzelae potrafi ja rozerwac
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Misiek, pamietasz, u mnie bylo to samo. iskra sie pojawiała tylko po zakonczeniu krecenia, jak odpuszczalem juz. Greyg mowił ze to norma.
Naprawa modulu pomogla. Bo immo chyba nie masz, co?
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

Dzięki za info. Immo nie mam, ale iskry jak na razie też :(
Wpakowałem na razie układzik ze stronki i kicha-iskry brak.
Misiek-mam pytanie-wydawało się, że po wstawieniu zestawu naprawczego nie muszę niczego odłączać?
Pozdr.Maciek
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

problem!

Post autor: Sebastian »

czesc.mialem cos podobnego, podobne objawy. zaskoczyl niekiedy niekiedy nie, byly potem tez problemy z obrotami.zawiozlem aparat zaplonowy do mazdy we wroclawiu, pomiezyli cos i stwierdzili ze wszystko oke!znajomy ktory proba mial wspominal mi o tych problemach i zapewnial ze to aparat.zaryzykowal i kupilem nowy aparat zaplonowy (z niemczech sprowadzany)koszty okolo 400 euro i autko chodzi jak przecinak!!pozdrowienia mam tez model 94 V6
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

surec - 2 sprawy

po pierwsze montując zewnętrzny aparat zapłonowy musisz odłączyć ten który jest w środku. polega to na tym że ucinasz przewód 6 przed wtyczką (skrajnie prawy patrząc na wtyczkę od przodu) i do zewnętrznego modułu podłanczasz kabelek od strony wiązki, natomiast kabelek od strony wtyczki pozostawiasz luzem - którko mówiąc odcinasz modułowi wewnętrzenu sygnał Ingition z komputera a kierujesz go do modułu zewnętrzego.
Teraz druga kwestia. Masz moduł KF34 a na stronie www.ford-probe.net podany jest schemat podłaczenia modułu KL01 lbu KLY1. Różnica jest zasadnicza - bo moduł zewnętrzny (wewnętrzny sprawny też) po podaniu sygnału Ingition zamuka obwód uzwojenia pierwotnego cewki do masy. W związku z tym należy podłączyć moduł zewnętrzny do tego pinu który jest połączony z końcem cewki pierwotnej. W module KL01 i KLY1 jest to 1 przewód we wtyczce 3-pinowej. W module KF34 jest to o ile się nie myle środkowy przewód.
Natomiast co się działo w tej chwili zakładając że wyjście zewnętrzego modułu podłączyłeś do 1 pinu - czyli +12V? Ano dokładnie nic gdyż sygnał Ingition zamykał obwód pierwotnego uzwojenia cewki ale do 12V a nie do masy... tak więc różnica potencjałów 0V to i na uzwojeniu wturnym 0V.

Łot i cała mecyja.

Nie pamiętam na pewno a w serwisówce jest napisane niewyraźnie. Napisane też jest że kolor tego przewodu powinien być Y/GN (Yellow - Green), jednak i to nie daje 101% pewności. Jednak powiem Ci jak go znaleźć. A mianowicie jest to ten przewód który idzie do złącza diagnostycznego. Który pin? Jeśli staniesz tak że pierwszy rządek ma 4 piny, drugi ma 7 pinów, 3 ma 6, 4 ma też 6 a piąty ma 2 piny to w 4 rzędzie 2 pin to będzie ten. Przy wyłączonym silniku sprawdź miernikiem czy ten pin łączy się z 2 czy z 3 pinem na wtyczce. Tam podłacz moduł zewnętrzny. A na próbe to możesz go nawet do złacza diagnostycznego podłaczyć.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

Dzięki MiHu serdeczne, ale ze mnie baba...Lecę sprawdzać... :)
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

MiH pisze:surec - 2 sprawy

po pierwsze montując zewnętrzny aparat zapłonowy musisz odłączyć ten który jest w środku. polega to na tym że ucinasz przewód 6 przed wtyczką (skrajnie prawy patrząc na wtyczkę od przodu) i do zewnętrznego modułu podłanczasz kabelek od strony wiązki, natomiast kabelek od strony wtyczki pozostawiasz luzem - którko mówiąc odcinasz modułowi wewnętrzenu sygnał Ingition z komputera a kierujesz go do modułu zewnętrzego.
Teraz druga kwestia. Masz moduł KF34 a na stronie www.ford-probe.net podany jest schemat podłaczenia modułu KL01 lbu KLY1. Różnica jest zasadnicza - bo moduł zewnętrzny (wewnętrzny sprawny też) po podaniu sygnału Ingition zamuka obwód uzwojenia pierwotnego cewki do masy. W związku z tym należy podłączyć moduł zewnętrzny do tego pinu który jest połączony z końcem cewki pierwotnej. W module KL01 i KLY1 jest to 1 przewód we wtyczce 3-pinowej. W module KF34 jest to o ile się nie myle środkowy przewód.
Natomiast co się działo w tej chwili zakładając że wyjście zewnętrzego modułu podłączyłeś do 1 pinu - czyli +12V? Ano dokładnie nic gdyż sygnał Ingition zamykał obwód pierwotnego uzwojenia cewki ale do 12V a nie do masy... tak więc różnica potencjałów 0V to i na uzwojeniu wturnym 0V.

Łot i cała mecyja.

Nie pamiętam na pewno a w serwisówce jest napisane niewyraźnie. Napisane też jest że kolor tego przewodu powinien być Y/GN (Yellow - Green), jednak i to nie daje 101% pewności. Jednak powiem Ci jak go znaleźć. A mianowicie jest to ten przewód który idzie do złącza diagnostycznego. Który pin? Jeśli staniesz tak że pierwszy rządek ma 4 piny, drugi ma 7 pinów, 3 ma 6, 4 ma też 6 a piąty ma 2 piny to w 4 rzędzie 2 pin to będzie ten. Przy wyłączonym silniku sprawdź miernikiem czy ten pin łączy się z 2 czy z 3 pinem na wtyczce. Tam podłacz moduł zewnętrzny. A na próbe to możesz go nawet do złacza diagnostycznego podłaczyć.

Witam
ZROBIŁEM JUŻ TAK I NIC ,PRZEPIEŁEM MODUŁ NIE DO PIERWSZEGO TYLKO DO ŚRODKOWEGO PINU NA MAŁEJ WTYCZCE BEZ ZMIAN TAK JAK ZROZUMIAŁEM ODCIĘCIE STAREGO MODUŁU POLEGA TYLKO NA PRZECIĘCIU PRZEWODU (6) I NIE TRZEBA GO W ŚRODKU ROZŁAŃCZAĆ. No chyba, że robię coś nie tak...

Mam pytanie: JAK SPTAWDZIĆ CEWKĘ. MA MIEĆ OPORNOŚĆ 1 ohm, ALE KONKRETNIE GDZIE TRZEBA MIERZYĆ DO KTÓREGO BOLCA W CEWCE SIĘ PODPIĄĆ. Dzięki
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

Dzięki za podpowiedzi.
Sprawdziłęm uzwojenia, ale nie wiem czy dobrze i właściwe pomiary, ale wyszło tak:
Obrazek

1-2 0,7ohm, 1-3 1,3ohm, 1,4-0ohm, 1-5 1,3ohm, 2-3 1,3ohm, 2-4 0ohm, 3-4 0ohm, 2-5 1,3ohm, 3-5 0,6ohm, 4-5 0ohm, wszystkie z 6 0ohm.

1- BOLEC OD KONDENSATORA
2,3,4- MAŁA WTYCZKA
5-ŁĄCZY SIĘ Z MODUŁEM
6-DŁUGI WYSTAJĄCY BOLEC DO POŁĄCZENIA Z PALCEM ROŻDZIELACZA

I co dalej mogę zrobić, jeśli te wartości są właściwe?
Proszę, pomóźcie...
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

więc właśnie wg serwisówki dla KF34 powinieneś mieć uzwojenie pierwotne pomiędzy 1 i 2 pinem wtyczki 3 pinowej
a uzwojenie wtórne pomiędzy pierwszym pinem wtyczki 3 pinowej a palcem aparatu.

za to dla KL01 i KLY1 ma pierwotne pomiędzy 1 i 3 pinem a wturne pomiędzy 3 i palcem.

Piny liczymy tak: wypinamy wtyczkę z aparatu i patrzymy na nią od przodu - przewody z wiązki przychodzą od tyłu do niej.

aha - jeszcze jedno - to że uzwojenie będzie trzymało rezystancję nie znaczy że cewka jest dobra na 100%.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Ale pisał ze przy wyłączaniu zaplonu jakas iskra sie pojawia. Jakby cewka była padnieta to nawet pierdniecia by nie bylo, czy sie mylę??
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Na 100% procent stawiam moduł, o ile nie ma immo z osobnym pilotem, bo wtedy idzie na pierwszy ogień on.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

Dzięki serdeczne za rady.
Teraz już nie pojawia się iskra, a moduł zastępczy ze stronki probe nie dał żadnego efektu (no chyba, że należy go inaczej podłączyć w KF34?). Sprawdzę cewkę jak radzi Mihu i zobaczymy.

Immo nie posiadam (rozrusznik kręci, pompka podaje paliwo, inne urządzenia działają), ale zawsze ciekawiło mnie, gdzie ono się znajduje? Pozdr
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

Witam ponownie. Wymieniłem cały aparat zapłonowy (sprawdzany wcześniej)i nic się nie zmieniło. Iskry brak, pompa podaje paliwo, rozrusznik kręci. Co jeszcze mogę sprawdzić? Może to czujnik położenia wału (ale nie mogę go odszukać) lub coś innego? :?:
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

a sprawdziłeś kody błędów jakie wywala komp?
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Bez oscyloskopu trudno namierzyć gdzie zanika sygnał. I którego z elementów jest za to odpowiedzialny.
IIgen. 2,5 GT, USA-black
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

No to kiepsko.....

Założyliśmy że komp się włącza - a może to on się nie włącza? Świeci Ci się check engine?

2 sprawa. Masz KF34 - on ma, z tego co pamiętam tylko jeden halotron wykorzystywany w wolnych obrotach. Komputer bierze sygnał z czujnika CKP umieszczonego przy wale (przy kole pasowym). Rzeczywiście TU może tkwić problem. Dobrze by było sprawdzić te przewody.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

Witam wszystkich i dzięki za info.
Wcześniej Check Engine zapalał się losowo w czasie jazdy(od momentu założenia LPG), ale olałem sprawę.Teraz Check Engine świeci się non stop (no i nie mogę odpalić). Poradźcie jak się dobrać do tego CKP przy kołach pasowych (muszę zdymać osłony pod silnikiem, czy może od góry)? Może wskazania na zdjęciu...?
Obrazek
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

z lewej strony (patrząc z przodu) dostęp od dołu przykręcony jest na jedną śrubkę, jak cos to posiadam takowy na zbyciu
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

Witam. Odnalazłem ten czujnik, ale musiałem sciągnąć osłonę pod silnikiem. Czy jest możliwość sprawdzenia yego czujnika, ewentualnie jak (wychodzą przewody i wtyczka przy silniku 3 pinowa)? Co można z nim zrobić no i ile kosztuje nowy i używka.?
Pozdr.
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Weż wtyczkę (wtyczka to ta część z czujnikiem) w dłoń, tak żeby dzyndzelek był do góry. Masz 3 piny.

Sprawdzasz omomierzem czy między środkowym i prawym pinem jest 520-580 ohm. Jeśli tak - to ok.

Następnie bierzesz w dłoń gniazdo (czyli to to co jest z wiązką) i sprawdzasz czy na pierwszym pinie jest masa. Potem masz do sprawdzenia przewody środkowy i prawy. Oba idą do komputera. Komputer mieści się pod radiem - prawie na samej podłodze. Szukasz 3 wtyczki od lewej - kable prowadzą do pinów F i H (licząc od lewej, gdy dzyndzelek jest ku górze). Jeśli jest przejście to znaczy że:

1. Albo wszystko jest w jak najlepszym porządku.
2. Albo komputer świruje, bo kalbe są ok i czujnik jest ok
3. Albo czujnik pomimo że opór jest - świruje.

PS. Jeśli chcesz - mogę Ci podesłać czujnik do sprawdzenia.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

Dzięki wielkie Mihu i innym.Sprawdzę co jest grane i dam znać jak mi poszło.
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

MiH pisze:.....PS. Jeśli chcesz - mogę Ci podesłać czujnik do sprawdzenia.
Witam. Mihu-skłaniałbym się do Twojej propozycji. Najchętniej wypożyczyłbym ten czujnik, a jeśli jest to mały koszt-może zakup. Podaj proszę swoje warunki i może inne możliwośći, to co proponujesz. Pozdr.
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

Witam ponownie.
Sprawdziłem czujnik CKP2 w innym Probe-wersja europ (który jest na chodzie) i miernik nie pokazuje żadnej oporności (tak jak na moim)...Załamka. Swój mierzyłem na wszelkie sposoby: na aucie, wymontowany...
Czy wersja amerykańska może mieć jakieś różnice w silniku i osprzęcie i jak sprawdzić taki czujnik by mieć pewność że jest zwalony?
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”