PROBLEM z wentylacją w kabinie
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2005-09-26 14:42
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Poznań
PROBLEM z wentylacją w kabinie
Witam wszystkich.
Jestem nowym posiadaczem probka 2.0 II gen.
Mam mały problem. Otóż, chodzi o wentylację w kabinie. Gdy przełączam na went. to wszystko działa O.K. jak robie na wszystkie pozostałe na prawo od off to mi sie klima załącza pomimo włączenia ogrzewania. Przednia szyba, podłoga i mix. Przy tych pozycjach załącza się kompresor od klimy.
Mój drugi problem to klima. Gdy kupowałem była zepsuta, tzn. sprzęgło od kompresora nie miało podkładek i cały czas się kręciło. Sprzęgło się przypaliło, a elektromagnes sie spalił. Zrobiłem to i klima działała przez jakieś 1000 km potem jechałem w korku i przy włączonej klimie kompresor co chwila się załączał i wyłączał. W teorii poprzedni właściciel napełniał czynnik chłodzący nawet pokazywał mi rachunek. Teraz moje pytanie czy gaz się skończył czy znowu coś się zepsuło.
Jestem nowym posiadaczem probka 2.0 II gen.
Mam mały problem. Otóż, chodzi o wentylację w kabinie. Gdy przełączam na went. to wszystko działa O.K. jak robie na wszystkie pozostałe na prawo od off to mi sie klima załącza pomimo włączenia ogrzewania. Przednia szyba, podłoga i mix. Przy tych pozycjach załącza się kompresor od klimy.
Mój drugi problem to klima. Gdy kupowałem była zepsuta, tzn. sprzęgło od kompresora nie miało podkładek i cały czas się kręciło. Sprzęgło się przypaliło, a elektromagnes sie spalił. Zrobiłem to i klima działała przez jakieś 1000 km potem jechałem w korku i przy włączonej klimie kompresor co chwila się załączał i wyłączał. W teorii poprzedni właściciel napełniał czynnik chłodzący nawet pokazywał mi rachunek. Teraz moje pytanie czy gaz się skończył czy znowu coś się zepsuło.
Probe 2.0 `94r
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2005-09-26 14:42
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Poznań
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2005-09-26 14:42
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Poznań
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
Dopiszę się do tego tematu żeby nie smarować kolejnego...
W wersji angielskiej proba wypatrzyłem tajemniczy guziczek "obieg zamknięty"
Da się to zmontować do kontynentalnej wersji proba?
Dodam że ten guziczek znajduje się na panelu gdzie w probe jest suwak temperatury wersji angielskiej.
takie coś:
W wersji angielskiej proba wypatrzyłem tajemniczy guziczek "obieg zamknięty"
Da się to zmontować do kontynentalnej wersji proba?
Dodam że ten guziczek znajduje się na panelu gdzie w probe jest suwak temperatury wersji angielskiej.
takie coś:
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
My definition is High Definition.
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Wojtku ! W mojej serwisówce nigdzie nie dopatrzyłem się schematu obiegu powietrza , ale podejrzewam , że jest taka możliwość . Jeśli "oddżumiałeś klime to pewnie wiesz , że przy wlocie masz "zawór"(taką klapkę) która m.in. zamyka lub otwiera wlot powietrza (ten pod szybą ) . To nie jest jedyny zawór w aucie . Wciśnięcie guzika obiegu zamkniętego pewnie powoduje zmiany położenia kilku klapek ... po za tym chyba podczas użytkowania klimy masz obieg zamknięty - to by było logiczne . Możliwe , że w/w wyłącznik wstrzymuje jedynie pracę kompresora/sprężarki przy ustawieniu klapek jak podczas chłodzenia .Astro pisze:Dopiszę się do tego tematu żeby nie smarować kolejnego...
W wersji angielskiej proba wypatrzyłem tajemniczy guziczek "obieg zamknięty"
Da się to zmontować do kontynentalnej wersji proba?
Dodam że ten guziczek znajduje się na panelu gdzie w probe jest suwak temperatury wersji angielskiej.
takie coś:
To jest tylko moje takie tam gdybanie . Nie rozbierałem całego obiegu powietrza ... nawet całej dechy niemiałem rozpatroszonej . Najlepiej gdyby ktoś wstawił wspomniany schemat . Sam do dziś jestem ciekaw , skąd wewnątrz pobierane jest powietrze
- Arkadi
- Posty: 41
- Rejestracja: 2008-02-16 15:50
- Galeria: viewtopic.php?t=13375
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Astro pisze:Dopiszę się do tego tematu żeby nie smarować kolejnego...
W wersji angielskiej proba wypatrzyłem tajemniczy guziczek "obieg zamknięty"
Da się to zmontować do kontynentalnej wersji proba?
Dodam że ten guziczek znajduje się na panelu gdzie w probe jest suwak temperatury wersji angielskiej.
takie coś:
Takie przełaczniki/panel sterujący jest typowy dla aut japońskich i taki sam panel znajdziesz w mazdzie mx6 i gdybys miał cała dmuchawe z silniczkami od mx6 mozesz próbować rzeźbic przekładke ,w koncu prawie te same auta ,a czy pasuje identycznie - nie wiem.
U nas w probe klapami wentylacji sterują siłowniki powietrzne,a w wersji UK/Japan silniczki elektryczne - też dochodzi inne sterowanie tym czyli wiazka itd.
Czyli bezpośrednio ten panel nie podejdzie zamiast panelu z 3 gałkami .
Obieg zamkniety przydaje sie na drogach gdzie sie kurzy czy w korkach albo jak jedziesz za jakimś starem czy autosanem
Powietrze w Probe do wewnątrz jest pobierane z podszybia (z pod tego czarnego plastiku) nad nogami pasażera-tam jest całe wejscie do dmuchawy i szkoda tylko,że nie ma tam filtra przeciwpyłkowego i opcji właśnie obiegu zamkniętego.
pzdr & c ya..