Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?
silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?
Witam, silniczek ten nie działa i muszę go wyciągnąć, dzisiaj odkręciłem lampę odłączyłem cięgna i co dalej? nie mam jak go wyciągnąć bo nie podejdę kluczem do śrub. Powiedzcie co mam zdemontować żeby go normalnie wyciągnąć? Mam jeszcze jedno pytanie, czy jest jakaś regulacja ... tzn przy zamkniętych światłach jest niespasowanie, trochę wchodzi pod maskę, da się to jakoś wyregulować?
Pozdrawiam[/list]
Pozdrawiam[/list]
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Oj Panie,Panie.
Już nie będę prawił morałów na temat zasad i reguł panujących na tym forum.Odpowiednie działy do przywitań itd.
Domyślam się,że to jedyneczka.
Napisz sobie model i rocznik w stopce
oraz skąd jesteś.Chyba,że wpadłeś tu tylko na czas naprawy silniczka.
Nie wiem czy lewy,czy prawy.W każdym bądz razie oba są przymocowane trzema śrubami.Odkręcenie nie jest proste,ale nie niemożliwe.Dla ułatwienia,by odkręcić lewy(patrząc z pozycji kierowcy) najlepiej wyjąć aku i jego podstawę.By wykręcić prawy najlepiej wykręcić bańkę od spryskiwacza i od chłodnicy (bo to jedna całość).Gdybyś miał problem z odkręceniem tych rzeczy to napisz.Opiszę bardziej szczegółowo co i jak.
Co do regulacji Kamil ma rację.Są to takie regulowane ograniczniki i znajdują się praktycznie na wierzchu od wewnętrznej strony.Kurcze nie wiem czy się jasno wyraziłem.Jak masz zdjętą lampę i ręcznie ją zamykasz,to właśnie zamknięcie kończy się (lampa opiera się) na śrubie,którą można wyregulować śrubokrętem i kluczem "10".
Jak coś niejasne, to pytaj.
Pozdrawiam.
EDIT.Choroba.Kamil.
Dopiero zwróciłem uwagę,żeś się faktycznie reaktywował

Oj Panie,Panie.
Już nie będę prawił morałów na temat zasad i reguł panujących na tym forum.Odpowiednie działy do przywitań itd.

Domyślam się,że to jedyneczka.

oraz skąd jesteś.Chyba,że wpadłeś tu tylko na czas naprawy silniczka.

Nie wiem czy lewy,czy prawy.W każdym bądz razie oba są przymocowane trzema śrubami.Odkręcenie nie jest proste,ale nie niemożliwe.Dla ułatwienia,by odkręcić lewy(patrząc z pozycji kierowcy) najlepiej wyjąć aku i jego podstawę.By wykręcić prawy najlepiej wykręcić bańkę od spryskiwacza i od chłodnicy (bo to jedna całość).Gdybyś miał problem z odkręceniem tych rzeczy to napisz.Opiszę bardziej szczegółowo co i jak.
Co do regulacji Kamil ma rację.Są to takie regulowane ograniczniki i znajdują się praktycznie na wierzchu od wewnętrznej strony.Kurcze nie wiem czy się jasno wyraziłem.Jak masz zdjętą lampę i ręcznie ją zamykasz,to właśnie zamknięcie kończy się (lampa opiera się) na śrubie,którą można wyregulować śrubokrętem i kluczem "10".
Jak coś niejasne, to pytaj.
Pozdrawiam.
EDIT.Choroba.Kamil.




[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Cześć. Dzisiaj to oglądałem i jest tak: silnik po prawej stronie, ten przy bańce od spryskiwacza jest przykręcony do takiego wspornika na trzy śruby, jednej z tych trzech śrub się nie da odkręcić wogóle bo główka od niej przylega do zderzaka, i tu mam pytanie, czy odkręca się silnik od wspornika czy cały ten wspornik razem z silnikiem? Zauważyłem też, że ta ośką, która wystaje z silniczka nie da się w ogóle pokręcić, próbowałem normalnie palcami ją przekręcić i się nie da. Czy z tego można wyciągnąć jakieś wnioski? I jeszcze jedno: jakie kable podłączyć do akumulatora żeby sprawdzić go "na krótko" bo są cztery i wole nie próbować żeby go nie czasem nie spalić?(o ile jest dobry)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ford Probe 2.2l GT I generacja '92 rok
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Główka przylega do zderzaka?To coś tam jest nie tak.
Silniczek odkręca się od wspornika(wspomniane trzy śruby).
Ręką niestety nie przekręcisz tej ośki.Tam jest takie przełożenie,że ten silniczek jest bardzo mocny.Na dole silniczka jest takie ręczne pokrętło
z gałką.Jedynie tam możesz kręcić silniczkiem.Nie próbuj tylko przypadkiem na założonej i otwartej lampie,bo jak się zamknie i przyciśnie rękę,to naprawdę boli.Wiem coś o tym
Co do przewodów,to nie jestem w stanie odpalić serwisówki na kompie więc może ktoś inny Ci odpowie.
Pytanie podstawowe.
Czy autko jest po "bum"?
Silniczek odkręca się od wspornika(wspomniane trzy śruby).
Ręką niestety nie przekręcisz tej ośki.Tam jest takie przełożenie,że ten silniczek jest bardzo mocny.Na dole silniczka jest takie ręczne pokrętło
z gałką.Jedynie tam możesz kręcić silniczkiem.Nie próbuj tylko przypadkiem na założonej i otwartej lampie,bo jak się zamknie i przyciśnie rękę,to naprawdę boli.Wiem coś o tym

Pytanie podstawowe.
Czy autko jest po "bum"?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
A ma ktoś może tą serwisówkę? Chodzi pewnie o książkę serwisową, ja jej szukałem ale nie idzie dostać, jakby ktoś miał w pdf i nie zajmowałoby to dużo miejsca to proszę o przesłanie na maila byłbym bardzo wdzięczny. Mój mail: bigalex@interia.pl Śruba przylega dokładnie w tym miejscu gdzie jest to głębokie przetłoczenie w zderzaku. i wydaje mi się, powinno to tak być bo inaczej zderzak odstawałby. Coś mi się zdaje że będę musiał cały zderzak odkręcić. jeszcze pokopię i zobaczę. Próbowałem też wyciągnąć ten zbiornik spryskiwaczy i wody ale się nie da
tzn wychodzi ok 3/4 i dalej koniec. Może ktoś wie jak to wypchnąć do końca?

Ford Probe 2.2l GT I generacja '92 rok
Aha i autko jest chyba po "bum", niestety bo dużo jest niespasowanych części karoserii z przodu, m.in. te daszki i maska. Jak kręcę tą gałką na spodzie silniczka to tylko ta gałeczka się kręci a silnik ani drgnie(taka biała, dość szeroka pod gumą). A może są osobne bezpieczniki na lewą i prawą stronę?
Ford Probe 2.2l GT I generacja '92 rok
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Przewody do rozwieraczy :lol (retractors):
Czarno-biały: zasilanie (z bezpiecznika RETRA) (+)
Czarny: masa (-)
Czarno-niebieski: sygnał w dół (+)
Czarno-czerwony: sygnał w górę (+)
Procedura testowa:
Objaw: nie działają rozwieracze
Możliwy powód: niedziałające rozwieracze
i/lub przerwa w obwodzie
Sprawdzenie:
- ustaw przełącznik lamp w pozycję HEAD (światła mijania)
- jeśli lampy się nie podniosą sprawdź czy nie ma przerwy na przewodach czarno-niebieskim i czarno-czerwonym z kostki C229 i czarno-białym z gniazda C100 do silniczków
- jeśli połączenie ok, sprawdź połączenia mechaniczne (? mechanical binding ?) rozwieraczy
- jeśli lampy się podniosły ustaw przełącznik w pozycję OFF
- jeśli lampy się nie opuściły sprawdź rozwieracze
C100 - czarne gniazdo z 1 stykiem w głównych bezpiecznikach koło akumulatora (do bezpiecznika RETRA)
C229 - zielone gniazdo z 12 stykami do przełącznika świateł (pod deską rozdzielczą)
Ale znalazłem również inny test:
- sprawdź bezpieczniki RETRACTOR i HEAD (oba po 30A)
- spalony - wymień
- znów się spalił - sprawdź czy nie ma zwarcia do masy w przewodach czerwonym i czarno-białym idących do panelu bezpieczników
- oba prawidłowe - sprawdź, czy jest napięcie +12V w czarno-białych przewodach do obu rozwieraczy
- jeśli nie - napraw w/w przewody od głównych bezpieczników do rozwieraczy
- jeśli jest - sprawdź czy jest +12V w czerwonym przewodzie do przełącznika świateł
- nie - napraw w/w przewód od bezpieczników do przełącznika
- jest - włącz przełącznik świateł i sprawdź +12V na czarno-czerwonym przewodzie przy przełączniku
- jest - napraw w/w przewód między przełącznikiem a rozwieraczami
- nie - wyłącz wszystko, zmierz opór między czarnym przewodem na przełączniku a masą - czy poniżej 5 omów
- tak - wymień przełącznik
- nie - napraw w/w przewód między przełącznikiem a masą
Rozwieracze rulez
http://portalwiedzy.onet.pl/tlumacz.htm ... l&x=46&y=5
Czarno-biały: zasilanie (z bezpiecznika RETRA) (+)
Czarny: masa (-)
Czarno-niebieski: sygnał w dół (+)
Czarno-czerwony: sygnał w górę (+)
Procedura testowa:
Objaw: nie działają rozwieracze
Możliwy powód: niedziałające rozwieracze

Sprawdzenie:
- ustaw przełącznik lamp w pozycję HEAD (światła mijania)
- jeśli lampy się nie podniosą sprawdź czy nie ma przerwy na przewodach czarno-niebieskim i czarno-czerwonym z kostki C229 i czarno-białym z gniazda C100 do silniczków
- jeśli połączenie ok, sprawdź połączenia mechaniczne (? mechanical binding ?) rozwieraczy
- jeśli lampy się podniosły ustaw przełącznik w pozycję OFF
- jeśli lampy się nie opuściły sprawdź rozwieracze
C100 - czarne gniazdo z 1 stykiem w głównych bezpiecznikach koło akumulatora (do bezpiecznika RETRA)
C229 - zielone gniazdo z 12 stykami do przełącznika świateł (pod deską rozdzielczą)
Ale znalazłem również inny test:
- sprawdź bezpieczniki RETRACTOR i HEAD (oba po 30A)
- spalony - wymień
- znów się spalił - sprawdź czy nie ma zwarcia do masy w przewodach czerwonym i czarno-białym idących do panelu bezpieczników
- oba prawidłowe - sprawdź, czy jest napięcie +12V w czarno-białych przewodach do obu rozwieraczy
- jeśli nie - napraw w/w przewody od głównych bezpieczników do rozwieraczy
- jeśli jest - sprawdź czy jest +12V w czerwonym przewodzie do przełącznika świateł
- nie - napraw w/w przewód od bezpieczników do przełącznika
- jest - włącz przełącznik świateł i sprawdź +12V na czarno-czerwonym przewodzie przy przełączniku
- jest - napraw w/w przewód między przełącznikiem a rozwieraczami
- nie - wyłącz wszystko, zmierz opór między czarnym przewodem na przełączniku a masą - czy poniżej 5 omów
- tak - wymień przełącznik
- nie - napraw w/w przewód między przełącznikiem a masą
Rozwieracze rulez


Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Wyciągnąłem ten silnik i jest tak: przeczyściłem wszystko, cały silnik, styki w środku, dużo rdzy było w samym silniku, podłączam go, i lipa, dalej nie działa, jedyny objaw jest taki, że jak nim kręcę to niekiedy zaskakuje ale nie żeby się kręcił tylko jakby burczał. Siedzę już cały dzień i nic nie przychodzi mi do głowy, może to trzeba jakoś ustawić? Na "krótko" też sprawdzałem pyka tylko przekaźnik w okrągłej puszce przy silniku. Podłączałem też tam gdzie jest drugi silnik, bo on jest dobry ale też nie działa. To jest coś z silnikiem?
Ford Probe 2.2l GT I generacja '92 rok
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Tego się obawiam.Bogdan9999 pisze:Masz spalony wirnik
Jest jeszcze jedna możliwość.Jak czyściłeś wirnik z rdzy,mogłeś
uszkodzić izolację nawiniętego drutu.Cały drut jest powlekany
taką przezroczystą izolacją.Jak gdzieś została uszkodzona,to lipa.
Ja na dniach będę rozbierał swój.Co prawda jeszcze chodzi,ale chodzi
tak,jakby jego dni były już policzone.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Stary wyciągaj ten sworzeń i go uruchom. Jest zapieczony i na 100% spowodował spalenie silniczka.
Ja swój wybiłem dopiero w imadle młotek 5kg
Pozdro!
Ja swój wybiłem dopiero w imadle młotek 5kg

Pozdro!

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(