Technika dogrzewania - kolejny zimowy temat
Technika dogrzewania - kolejny zimowy temat
Coraz chłodniej na dworze - autka się wolniej nagrzewają i mam pewną wątpliwość...
A mianowicie:
Jaką technikę stosować przy rozgrzewaniu probka?
1. SZKOŁA TRADYCYJNA - zapalamy i na postoju czekamy na osiągnięcie przez silnik temperatury pracy,
czy też
2. SZKOŁA "SZWEDZKA" - ruszamy od razu po zapaleniu silnika nie przekraczając obrotów powiedzmy ok.3000, aż do osiągnięcia odpowiedniej temperatury, oszczędzając w ten sposób środowisko (podobno) oraz silnik (tu mam większe wątpliwości)
A mianowicie:
Jaką technikę stosować przy rozgrzewaniu probka?
1. SZKOŁA TRADYCYJNA - zapalamy i na postoju czekamy na osiągnięcie przez silnik temperatury pracy,
czy też
2. SZKOŁA "SZWEDZKA" - ruszamy od razu po zapaleniu silnika nie przekraczając obrotów powiedzmy ok.3000, aż do osiągnięcia odpowiedniej temperatury, oszczędzając w ten sposób środowisko (podobno) oraz silnik (tu mam większe wątpliwości)
<(k)night rider>
miałem probe
miałem probe
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Co do pkt.1 to myślę,że stać i czekać aż silnik osiągnie optymalną temp. pracy to lekka przesada.Wystarczy,że drgnie wskazówka temp. i jazda.Takie działanie ma sens,chociażby ze względu na turbinę(jeśli na wyposażeniu.Kiedy jej brak to też ma sens).
Pkt2.Rozwiązanie niegłupie,pod warunkiem,ze początkowy odcinek drogi jest pod górkę.Wtedy silnik się rozgrzeje szybko.Ja np. mieszkam w dzielnicy położonej wysoko i kiedy jadę gdziekolwiek to parę kilosów mam z górki.Wiaterek daje cały czas w chłodnicę i nici z rozgrzewania.Nie wspomnę,że cały czas na ssaniu.Gdzie tu ekologia
Pkt2.Rozwiązanie niegłupie,pod warunkiem,ze początkowy odcinek drogi jest pod górkę.Wtedy silnik się rozgrzeje szybko.Ja np. mieszkam w dzielnicy położonej wysoko i kiedy jadę gdziekolwiek to parę kilosów mam z górki.Wiaterek daje cały czas w chłodnicę i nici z rozgrzewania.Nie wspomnę,że cały czas na ssaniu.Gdzie tu ekologia
Pozdrawiam
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Do mnie przemawia sposób pierwszy.Trwa to dłużej ale jest pewniejsze.
Co do sposobu drugiego,to fakt (Kamil ma rację co do oleju),ale teraz pytanie,dla kogo jaki olej jest dobry.Na zimnym silniku ciśnienie oleju zawsze będzie wysokie,ale to nie znaczy,że smarowanie jest dobre.Czym zimniej,tym olej (zimny olej)jest gęstrzy i nie zawsze zdąży wpaść wszędzie gdzie powinien,gdy ruszymy od razu.
Może to i dobry sposób,ale moim zdaniem nie dla silnika.
EDIT:
W +5 czy w -5 stopni?
W + 30 czy - 30
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
Co do sposobu drugiego,to fakt (Kamil ma rację co do oleju),ale teraz pytanie,dla kogo jaki olej jest dobry.Na zimnym silniku ciśnienie oleju zawsze będzie wysokie,ale to nie znaczy,że smarowanie jest dobre.Czym zimniej,tym olej (zimny olej)jest gęstrzy i nie zawsze zdąży wpaść wszędzie gdzie powinien,gdy ruszymy od razu.
Może to i dobry sposób,ale moim zdaniem nie dla silnika.
EDIT:
Latem czy zimą?Drzymek pisze:No właśnie, ile trwa nagrzanie się autka, tak żeby można było nim już jechać?
Wystarczy 1min?
W +5 czy w -5 stopni?
W + 30 czy - 30
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Tu inny turbotimer za 440zeta. Odpalanie zdalne z pilota lub co zaprogramowany okres (np. godzina, doba) na zadany czas, podtrzymanie włączonego silnika po jeździe (pro-turbo) i do tego alarm gratis
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: Technika dogrzewania - kolejny zimowy temat
3. SZKOŁA HISZPAŃSKA - ruszamy gdy włączą się wentylatory na chłodnicy.Yaneeck pisze:1. SZKOŁA TRADYCYJNA
[...]
2. SZKOŁA "SZWEDZKA"
----
Ja stosuję metodę pośrednią. Nie ruszam od razu a czekam 1 lub 2 minutki. Na mrozie ten okres pewnie się jeszcze troszkę wydłuży. Nawet w lato gdy samochód stał całą noc na dworze nie ruszałem od razu.
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
ja poprostu czekam az cisnienie oleju skoczy dO odpowiedniego poziomu- w moim przypadku literka R- zajmuje to okolo 15s - nastepnie ruszam i jade delikatniutko nie przekraczajac 3000 obr/min dopoki silnik sie nie rozgrzeje -a to wnioskuje po wskazowce tem silnika
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Chyba producentów rowerów.M-Pro pisze:Do niedawna panował pogląd, że ruszenie autem na zimnym silniku powoduje jego szybsze zużycie. Wg najnowszych badań producentów, jest zupełnie odwrotnie.
Ja standardowo odpalam autko, czekam aż ciśnienie oleju dojdzie na max, tzn w najwyższe położenie w międzyczasie otwieram sobie bramę, czyli jakieś 3min od odpalenia, potem wyjeżdżam, zamykam bramę, czyli grzeje się jakieś 5 min.
Potem w pedał i jadę do roboty przy czym nie kręcę więcej niż do 2.000 obr/min do momentu, aż osiągnie przynajmniej min na wskaźniku temp.
czyli po przejechaniu 4-5km.
Przy temp ok -15st.C - 6-7km i to jest max, no chyba że ktoś ma walnięty termostat.
Pozdro
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Poprzednie badania były wykonywane na silnikach pochodzących z lat produkcji naszych aut, ostatnie na współczesnych jednostkach napędowych .M-Pro pisze:Do niedawna panował pogląd, że ruszenie autem na zimnym silniku powoduje jego szybsze zużycie. Wg najnowszych badań producentów, jest zupełnie odwrotnie.
A na poważnie - grzeję na postoju tylko wtedy jak mam oskrobać auto z białego, w innym przypadku dostojnie przemierzam okolicę (obroty emeryta).
BTW: BMW w nowych autach ma świetny system - wskaźnik obrotów bezpiecznych dla silnika przy jego obecnej temperaturze pracy.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: