Shooters pisze:Dlaczego razem z pompą? To proste. Pompa jest stosunkowo tania i aby ją wymienić 3ba rozpiąć rozrząd
Wyjęcie pompy dobra diagnoza (jej stan da się bez problemu oszacować), A drogo nie drogo, kwestia sporna - 280zł zaminnik do I gen to nie jest mało. Ja za cały rozrząd dałem 600zł z robocizną paskami i dwoma rolkami.
Sobol81 pisze:A tak wogule jaki remont silnika podobno w tym silniku jak peknie pasek to nic sie nie rozwali tak jest zbudowany niech mnie poprawi ktoś doświadczony jak sie myle, ale tak wyczytałem.
A to nie pierwsza generacja tak ma, w drugiej generacji chyba dużo bliżej tłoków jest głowica.
butcherr1 pisze:ja wymieniam sam pasek rozrządu i za wymianę, mechanik weźmie ode mnie 150 zł za wymianę a pasek to zleży jaka firma.!!
a co powiesz na to jak jakaś rolka Ci się zatrze i stanie dęba. Stan rolek może się dimetralnie zmienić, bo nie wiadomo co w nich siedzi. A w tedy pasek przeciera ci się chwila moment, albo przeskakuje o kolejne ząbki bo ma tak duże opory.
asic pisze:Mam taki maly problem. Auto kupilem 3tyg temu. Czlowiek od ktorego kupilem mial go od roku, sprowadzil go sobie z Niemiec. Mam przebiegu 138tys i irytuje mnie czy nie wypadaloby wymienic paska rozrzadu. Gdy zadzwonilem do dobrego serwisu w Bydgoszczy koles poinformowal mnie, ze cena z robocizna to bedzie ok 1tys zl. I tu sie pojawia moj problem: koles co od niego kupilem auto zastal poinformowany przez Niemca ze ten wymienial pasek jak samochod mial 110tys km. Droga sprawa, ale nie chce robic kaptalki jak pasek peknie. Czy jest mozna jakis patent, albo co mam podpowiedziec mojemu zaufanemu mechanikowi aby ten mniej wiecej okreslil w jakim stanie jest ten pasek i rolki. Z gory dziekuje za podpowiedzi. Nie byloby tego posta jakmy mechanicy byli uczciwi i nie chcieli mnie naciagnac...Pozdrawiam
Coś mało jak na rozrząd do II generacji, a przecierz tam jest prawie dwa razy więcej rolek jak w rzędówce, no chyba że mechanik nie wie że to V'ka. Co do wymieniać czy nie wymieniać, to jeśli nie jest to udokumentowane i nie da się potwierdzić telefonicznie ja bym długo nie myślał. Może był sam pasek wymieniany, a rolki nadal są stare. U mnie poprzedni właściciel nie wiedział dokładnie czy był wymieniany (rozmawiałem z żoną właściciela samochodu) więc długo nie myśląc zrobiłem rozrząd, a co się okazało, pasek był całkiem całkiem (choć kto to wie) ale rolki to miałem od nowości,i były w opłakanym stanie.