Pomóżcie !!! Spalanie 17 l przy spokojnej jeżdzie !!!

Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Cześć !!!
Mój problem nadal aktualny !!! Tzn. po założeniu tego nowego miksera i wyregulowaniu instalacji, auto zyskało troszkę na mocy a spalanie spadło o ok 0,5-1 litra ale teraz gdy auto jest rozgrzane to jak puszcze pedał gazu to strzela z rury, to bedzie objawem zbyt ubogiej czy bogatej mieszanki ????
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

To wygląda jak za późny zapłon. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Ale dzieje się tak tylko jak jade na gazie na benzynie wszystko jest OK !!!
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

jeżeli na luzie ciężko się wkręca i obroty szaleją to podejrzewam że masz zbyt ubogą mieszankę.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

zenith839 pisze:jeżeli na luzie ciężko się wkręca i obroty szaleją to podejrzewam że masz zbyt ubogą mieszankę.
No tak, ale jeżeli strzela z rury to znaczy, że przepala w rurze wydechowej, a jeżeli miałby zbyt ubogą mieszankę to nie miałby co przepalać, czyli zbyt bogata.

Ja bym zaczął od zapłonu, bo jeżeli jest za późny to część energii po prostu wylatuje rurą i dlatego trzeba ustawić bogatszą mieszankę by dobrze chodził. :wink:
Ronin na probe-net pisze:Gaz spala się odrobinę dłużej niż bena
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Ale on na luzie wkręca się na obroty normalnie tylko jak schodzi z obrotów na biegu to strzela z rury na benzynie wszystko ok !
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Lukas22 pisze:Ale on na luzie wkręca się na obroty normalnie tylko jak schodzi z obrotów na biegu to strzela z rury na benzynie wszystko ok !
Może faktycznie zbyt bogata mieszanka (tylko niech Ci zbyt ubogiej nie ustawią bo wypali Ci zawory). Może minimalnie skorygować odstęp elektrod na świecach?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

moze masz podawana stala dawke LPG bez zasysania ?
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

MISIEK pisze:moze masz podawana stala dawke LPG bez zasysania ?
Jak stałą dawke ??? Czy mogł byś mi to wytłumaczyć bo niewiem o co cho !! :)
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

czasem jest to nazywane "wolnymi obrotami" :D
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Aha to juz wiem, tylko jeżeli mam podawaną tą stałą dawke to znaczy że co ???? Co jest nie tak ???
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

to ze jak hamujesz silnikiem to gaz caly czas zapelnia rury dolotowe :) i jak juz zahamujesz to calosc leci do kolektora i d... :-) brak powietrza i mieszanka nie moze sie zapalic (pozniej jest problem z odpalaniem na benzynie) :)
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

No właśnie to może być coś koło tego bo właśnie mam problemy z odpalaniem na benzynie tzn. musze długo trzymać na rozruszniku żeby zapalił !!! Ale jak to zlikwidować ??? Co zrobić żeby było OK ????
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Jaka to instalacja ? 1 czy 2 generacji ?
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

W sumie to nie bardzo wiem ale regulacje mam na śrube więc chyba I gen. (zdjęcia mojej instalacji są w strefie zrzutu pod moim nickiem)
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

pojedz lepiej do jakiegos gazola :-)
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

po długiej nieobecności troszke sie wtrące :)
1. Sprawdź zapłon , na gazie powienien byc min o 2-3 stopnie zwiększony, ja mam 13 stopni
2. nie ma prawa strzelac w rure!!!, pojedź do gazola niech wyreguluje skład mieszanki bo abo za bogata, albo zapłon za późńy, albo i jedno i drugie
3. nikt ci nie napisał, że to co lejesz do butli ma zmienny skład a jakośc gazu zalezy od stacji (tzn skąd ściągają).
jesteś z jawora to masz blisko do legnicy, ja jestem tam 2 razy w tygodniu i tankuje na shelu przy A4, gaz jest tam rewelacyjny, zatankuj tam i sprawdź spalanie. A oto kilka liczb:
tankuje we wrocławiu do pełna :
lece do legnicy i spowrotem (A4- od 90 do 180) spalanie-12-14,
tankuje znowu we wrocku i jezdze po mieście (korki, klima itp) spalanie 14-18 w porywach 20.
teraz jade do legnicy i tankuje na A4 gaz równiez na shelu (mówią, ze maja lepszy)
jade do wrocka i spowrotem do legnicy- (A4-90-180) spalanie 0d 7,9 do 10,5)
tankuje znowu w legnicy przyjezdzam do wrocka i jezdze po mieście spalanie nie przekracza 11.
jezdze tak od 2 lat więc mam spory zapas doświadczeń i nie jest to jednorazowe doznanie :)
Gaz na shelu w legnicy jest o niebo lepszy od tego we wrocławiu co czuje po kulturze pracy silnika jak i po spalaniu nigdy nie miałem spalanie nawet na ET poniżej 8 litrów.
Sprawdź co lejesz dobaku to najprostsze i możesz to zrobić sam!!! moze tu jest problem, powodzenia
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Ok wielkie dzieki Rick zrobie taj jak mówisz pojade do gazola zeby zwiększył zapłon i wyregulował mieszankę !!! I zobacze jak wtedy bedzie chodził !!! Ale czy jak przyśpieszy zapłon to wtedy nie bedzie żle jezdził na benzynie ????
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Wnioski płynące z Twojego doświadczenia Rick w pełni pokrywają się z moimi obserwacjami. Tyle, że ja tankuję na Shellu w Polkowicach.

Tak poza tematem. Świetne rozwiązanie te zagłówki w Twoim probku .
IIgen. 2,5 GT, USA-black
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Pamiętaj tylko o kilku sprawach:
-regulacja zapłonu tylko w trybie servisowym i max do 13 stopni (to z doświadczenia) (wyłączone wszystkie odbiorniki prądu, wentylatory radia żarówki, nawet jak się włącza went. chłodnicy to trzeba poczekac aż sie wyłączy i wtedy regulowac kąt zapłonu)
- najlepiiej zrobic przed tym zabiegiem reset kompa
- potem musisz ok 100-300 km jezdzic tylko na etylinie żeby komp sie "nauczył" bo inaczej będzie szalał na wolnych obrotach jak odrazu po resecie przejdziesz na gaz (to tez z doświadczenia)
troche tych zabiegów jest ale jak to zrobisz to masz na bank mniejsze zużycie paliwa i wiele przyjemności z jazdy
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Ok dzięki tylko jeszcze parę pytanek !

-regulacja zapłonu tylko w trybie servisowym

Jak wprowadza sie samochód w tryb servisowy ????

- najlepiiej zrobic przed tym zabiegiem reset kompa

Jak robi sie reset kompa ????


Z góry Dzięki za odpowiedz !!!
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Lukas22 pisze:Ok dzięki tylko jeszcze parę pytanek !

-regulacja zapłonu tylko w trybie servisowym

Jak wprowadza sie samochód w tryb servisowy ????

- najlepiiej zrobic przed tym zabiegiem reset kompa

Jak robi sie reset kompa ????


Z góry Dzięki za odpowiedz !!!
No przede wszystkim popatrzeć do FAQ
a tam jest cosik takiego: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3965
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

halo halo, kolega rick pisze o trybie serwisowym a już nie raz było mówione,że I gen takiego trybu nie ma....
co do resetu kompa to zdjąć kleme i hamulec na 10 sek ale to nie pomoże nic w spalaniu gazu w strzelaniu itp, problem podejrzewam lezy w samej instalacji, nie wiem jaką masz bo nie hce mi sie szukac fotek w strefie zrzutu ale jesli na śrubę to do turbo musi być specjalny parownik, większy i z podcisnieniem i musi to byc idealnie dostrojone, turbo na zwyklej instalce pali ok 15 litrów i nie zejdzie raczej wiele niżej. Co do mieszanki to proponuję do dobrego gaziarza ktory sie nie wystraszy turbiną i wyreguluje, natomiast ciężko bedzie bo każdy jesli nie stanie na wysokości zadania to ma wytlumaczenie typu: " Panie, bo to uturbione, bo to nie taki gaz lecz sekwencja a najlepiej to w ogole bez gazu bo widzisz Pan co sie dzieje"...
niestety wiele gazowników to pseudo gazownicy, nie radzą sobie z takimi autami i tyle :?
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Sorry ale byłem przekonany, ze masz 2,5 :lol: rzeczywiście przy turbo jest więcej problemów no i ze spalaniem raczej nie zejdziesz poniżej 10 ale 12 jest do zrobienia, najlepiej jest wszystko robić samemu, lecz nie wszyscy to potrafia wiec pozostaje tylko liczyc na Klubowych kolegów i .......
Gość

Post autor: Gość »

Podlacz miernik do sondy lambda (takie cos w kolektorze wyd. z jednym kabelkiem) i ustawiaj przy roznych obrotach, ale tak naprawde to, to ma sens dopiero gdy masz odpowiedni mixer do LPG. Niestety turbodoladowane silniki nie bardzo chca chodzic jak nalezy z byle czym jak to podobnie ma miejsce bez turbin. Mixer musi miec odpowiednia srednice i pomaga podwojne dojscie czyli oprocz kompensacji (podcisnienia o ktorym mowila Alexs) i rurki z gazem, masz jeszcze jedna; tez z gazem, wpust do mixera jest po dwoch przeciwleglych bokach i tak ustawiony, zeby rurki konczyly sie w miejscach gdzie mamy 2 przepustniczki I i II (ktora to otwiera sie kiedy zalacza sie turbo). Powoduje to, ze nie dlawi sie az tak bardzo i rowniej pracuje, jednak ze spadkiem mocy wiekszym lub mniejszym musisz sie zawsze liczyc poniewaz mixer musi byc zawsze mniejszy niz srednica calej przepustnicy, jedynym rozwiazaniem jest BLOS, ale to tez wymaga odpowiedniej regulacji, reduktora w super stanie itd. itp. Wiecej w odpowiednim temacie tego dzialu. Moge zagwarantowac, ze w ciagu max kilku godzin Twoja instalacja bedzie chodzila najlepiej jak tylko potrafi, lub ja zmodyfikujemy tak, aby chodzila tak jak chcesz, jednak jest jeden warunek nie do przeskoczenia, musisz nas (Szczecinian) odwiedzic osobiscie wraz ze swym bolidem :) Zapraszamy!
Co do strzalow jeszcze, to u mnie tez strzela z wydechu jak odpuszcze gaz i toczy sie na biegu, ale ten piekny "ting, ting" jest odkad zalozylem sportowego racelanda (tlumik koncowy) i nie ma to nic wspolnego z regulacja gazu, zaplonem czy czyms takim, taki juz jego urok, a swoja droga sam sie zastanawiam czemu sam tlumik koncuwy spowodowal cos takiego, moze dlatego ze wylot za srodkowym jest duzo latwiejszy, bo po ostrej jezdzie, to tuz po zgaszeniu silnika jest jeszcze jedno "puch" :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”