Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Jaki mikser w 2.5v6
Jaki mikser w 2.5v6
Zauwazylem znaczny spadek mocy mojego autka powyzej 4000rmp i z tego co sie dowiedzialem to moze byc za to odpowiedzialny mikser ktory jest po prostu za maly.Gazole wsadzili mi go w srodek gumowej rury wiec za wiele nie widac poza przewodami wychodzacymi z niej.Ale zamierzam to rozebrac i zrobic pomiary.Jakie są miksery w waszych 2.5.Jesli macie jakies fotki lub konretne wymiary i nazwy producentow ktorzy storzyli mikser pasujacy i nadający sie jak najbadziej do naszych dolotow to prosze o ich zamieszczenie.
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Niestety mikser zwęził Ci dolot. Możesz go rozwiercić - tzn. zfrezować jego wew. średnice. Zazwyczaj miksery mają grube ścianki - 6-8 mm. a wystarczyłoby 2mm.
Najprawdopodobniej masz założony standardowy mikser o średnicy wew. 38mm. (pole 11,3 cm2) dolot ma min. 60mm (pole 28,3 cm2) - 40% - komentarz niepotrzebny.
Jak rozwiercisz o 8 mm średnice to pole będzie wynosiło 16,6 - 59%.
Najprawdopodobniej masz założony standardowy mikser o średnicy wew. 38mm. (pole 11,3 cm2) dolot ma min. 60mm (pole 28,3 cm2) - 40% - komentarz niepotrzebny.
Jak rozwiercisz o 8 mm średnice to pole będzie wynosiło 16,6 - 59%.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
witam
Ja w swojej 626 2.5 mam założony mikser przed przepływomierzem fi wewnętrzne ma 45mm .Zastanawiam się nad rozwierceniem go tylo nie wiem do jakiej średnicy można by rozwiercić żeby nie zepsuć całkiem jazdy (myślałm o 50 mm ale nie wiem czy nie będzie problemu z wolnymi obrotami)
pozdro ZBYSZEK
Ja w swojej 626 2.5 mam założony mikser przed przepływomierzem fi wewnętrzne ma 45mm .Zastanawiam się nad rozwierceniem go tylo nie wiem do jakiej średnicy można by rozwiercić żeby nie zepsuć całkiem jazdy (myślałm o 50 mm ale nie wiem czy nie będzie problemu z wolnymi obrotami)
pozdro ZBYSZEK
Wyjąłem swój mikser i okazało sie ze jest uniwersalny palnikowy.Fi wew 31mm, a fi zew.65mm.Niezłe jaja.Teraz zastanawiam sie czy go powiekszac,czy zmienic na inny.Środkową częsc miksera da sie wybic i wtedy moglbym wstawic jakas o wiekszej srednicy,ale pytanie jaka?Byłem u gazoli i pokazywali mi najwieksze fi 34mm do tego mojego miksera przy czym musialbym jeszcze przetoczyc jego głowny korpus wewnątrz zeby ten wiekszy wkład dopasowac.Ciekawe czy ktos z was zrozumial to co napisalem.Niestety ale kumpel sie wybiera do mnie z cyfrówką i nie moze dotrzec,a chcialem zamiescic zdjecia.
MiH moze wiesz jaki mikser nadaje sie do przerobienia?Chcialbym zeby Fi wew. bylo ok45mm
MiH moze wiesz jaki mikser nadaje sie do przerobienia?Chcialbym zeby Fi wew. bylo ok45mm
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tu jakiś człowiek opisuje swoje przygody z mikserem : http://www.arbiter.pl/galeria/mixerLPG
Może przydadzą się wam jego doświadczenia.
Może przydadzą się wam jego doświadczenia.
Pozdrawiam, Rafał.
MIXER
Z ROZWIERCANIEM SREDNICY PANOWIE TO TRZEBA OSTROZNIE
PONIEWAZ MIKSER TO NIC INNEGO JAK ZWEZKA WYWOLUJACA ZARAZ ZA KRAWEDZIA ZNACZNE PODCISNIENIE KTORE JEST POTRZEBNE
DO WYSSANIA GAZU Z REDUKTORA JEZELI ZABARDZO ROZWIERCICIE TO MIXER PRZESTANIE BYC LINIOWY CZELI PRZPLYAJACA ILOSC POWIETRZA NIEBEDZIE W CALYM ZAKRESIE WPROST PROPORCJONALNA
DO ZASYSANEGO GAZU CZYLI BEDZI KUPA Z JAZDY NA GAZIE I DUZE
SPALANIE
W TEMACIE INSTALACJA II-GENERACJI BRC JEST ZDJECIE MIXERA
ORGINALNEGO DZIALA POPRAWNIE
A PROBLEM KOLEGI TO MOZE BYC ZASLABY REDUKTOR
NALEZY SPRAWDZIC IEGO MOC
A I JESZCZE JAKA JEST ELEKTRONIKA W TYM AUCIE
PIOTR OLEKSYK CZAKRAM BRC
PONIEWAZ MIKSER TO NIC INNEGO JAK ZWEZKA WYWOLUJACA ZARAZ ZA KRAWEDZIA ZNACZNE PODCISNIENIE KTORE JEST POTRZEBNE
DO WYSSANIA GAZU Z REDUKTORA JEZELI ZABARDZO ROZWIERCICIE TO MIXER PRZESTANIE BYC LINIOWY CZELI PRZPLYAJACA ILOSC POWIETRZA NIEBEDZIE W CALYM ZAKRESIE WPROST PROPORCJONALNA
DO ZASYSANEGO GAZU CZYLI BEDZI KUPA Z JAZDY NA GAZIE I DUZE
SPALANIE
W TEMACIE INSTALACJA II-GENERACJI BRC JEST ZDJECIE MIXERA
ORGINALNEGO DZIALA POPRAWNIE
A PROBLEM KOLEGI TO MOZE BYC ZASLABY REDUKTOR
NALEZY SPRAWDZIC IEGO MOC
A I JESZCZE JAKA JEST ELEKTRONIKA W TYM AUCIE
PIOTR OLEKSYK CZAKRAM BRC
Mikser w Probe moze równomiernie rozprowadzać gaz w rurze, bo co do ssania to jest takie podcisnienie ze ho ho. Jeden kolega w klubie wogóle nie ma miksera, a wlot gazu ma wprowadzony do obudowy filtra powietrza. wiem ze to jezdzaca bomba, ale dziala. NIe twierdze ze nie jest potrzebny.
A czy nie ma mikserów o średnicy rury dolotowej, ok 70 - 85 mm? wtedy nic by nie zwezały.
A czy nie ma mikserów o średnicy rury dolotowej, ok 70 - 85 mm? wtedy nic by nie zwezały.
MZNA ZROBIC KAZDY MIXER TYLKO ZE MIXER Z TAK DUŻYM OCZKIEM
NIEBEDZIE PRACOWAL LINIOWO CZYLI NA NISKICH OBRORACH BEDZIE
SLABE ZABIERANIE GAZU WIEC OTWARCIE SILNIKA KROKOWEGO BYLOBY BARDZO DUŻE A ZWIEKSZAJAC OBROTY I OBCIAZENIE ZASYSANIE GAZU BYLOBY CORAZ WIEKSZE CO ZA TYM IDZIE SILNIK KROKOWY STERUJACY DAWKA GAZU MUSIAŁBY SIE SZYBKO DOMYKAC BO MIESZANKA BYLABY DUŻO ZABOGATA CO ZA TYM IDZI AUTO BY JEZDZILO SLABO A BARDZO DUZO PALILO
NO CHYBA ZE ZALOZYLIBYSCIE MIXER BLOSS TO JUZ INNA BAJKA
BO ON MA PRZEPUSTNICE KTORA ORWIERA SIE WRAZ ZE WZROSTEM OBCIAZENIA
A W GRANICACH 3000 OBROTOW JEST JUZ CALA OTWARTA I TYMSAMYM
NIEMA ZDLAWIENIA POWIETRZA
POLECAM TUNINGOWCY DUZO ICH KUPUJA OD NAS
PIOTR OLEKSYK CZAKRAM BRC
NIEBEDZIE PRACOWAL LINIOWO CZYLI NA NISKICH OBRORACH BEDZIE
SLABE ZABIERANIE GAZU WIEC OTWARCIE SILNIKA KROKOWEGO BYLOBY BARDZO DUŻE A ZWIEKSZAJAC OBROTY I OBCIAZENIE ZASYSANIE GAZU BYLOBY CORAZ WIEKSZE CO ZA TYM IDZIE SILNIK KROKOWY STERUJACY DAWKA GAZU MUSIAŁBY SIE SZYBKO DOMYKAC BO MIESZANKA BYLABY DUŻO ZABOGATA CO ZA TYM IDZI AUTO BY JEZDZILO SLABO A BARDZO DUZO PALILO
NO CHYBA ZE ZALOZYLIBYSCIE MIXER BLOSS TO JUZ INNA BAJKA
BO ON MA PRZEPUSTNICE KTORA ORWIERA SIE WRAZ ZE WZROSTEM OBCIAZENIA
A W GRANICACH 3000 OBROTOW JEST JUZ CALA OTWARTA I TYMSAMYM
NIEMA ZDLAWIENIA POWIETRZA
POLECAM TUNINGOWCY DUZO ICH KUPUJA OD NAS
PIOTR OLEKSYK CZAKRAM BRC
http://www.czakram.pl/produkty/blos/12mx77000045.jpg
tam zobaczysz mixer
a cena , no tani nie jest 460zl detal
tam zobaczysz mixer
a cena , no tani nie jest 460zl detal
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2005-10-16 15:13
- Galeria: viewtopic.php?t=6634
Przepraszam z góry że odświeżam temat ale mam mały problem z moją instalacją.
Posiadam V szóstkę i zwykłą instalację z kompem Bingo S6 + reduktor LOVATO super z zamontowanym dodatkowym przewodem podciśnieniowym i filtrem stożkowym. Problem jest taki iż auto traci moc a tak na prawdę to prawie jej nie ma. Moje podejrzenia padają na mikser i prosił bym te osoby które posiadają właśnie te dedykowane do V6 firmy BRC o podanie symbolu lub choć wymiary to może mój gazownik coś wyczaruje. Sprawa jest bardzo pilna.
Posiadam V szóstkę i zwykłą instalację z kompem Bingo S6 + reduktor LOVATO super z zamontowanym dodatkowym przewodem podciśnieniowym i filtrem stożkowym. Problem jest taki iż auto traci moc a tak na prawdę to prawie jej nie ma. Moje podejrzenia padają na mikser i prosił bym te osoby które posiadają właśnie te dedykowane do V6 firmy BRC o podanie symbolu lub choć wymiary to może mój gazownik coś wyczaruje. Sprawa jest bardzo pilna.

- romulus
- Posty: 193
- Rejestracja: 2005-04-09 17:19
- Galeria: viewtopic.php?t=5578
- Lokalizacja: Gdańsk
no właśnie już pytałem czy ktoś się orientuje jak to działa w V6, bo słyszałem opinie ze w dużych pojemnościach niewiele daje, ale tu nie potrafił sie nikt wypowiedzieć na ten temat,czakpiotr pisze:http://www.czakram.pl/produkty/blos/12mx77000045.jpg
tam zobaczysz mixer
a cena , no tani nie jest 460zl detal
jeśli chodzi o mikser oryginalny BRC do probe, to nie jestem w pełni zadowolony ponieważ i tak w okolicach 4500obr. spadek mocy jest taki że mam wrażenie jakbym nogę z gazu zdjął....czy to może jednak wina reduktora? mam BRC dość duży chyba do 140kW czy może lepiej spróbować wsadzić ten do 190kW?
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Jest BMW730i E-38
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2005-10-16 15:13
- Galeria: viewtopic.php?t=6634
Właśnie dziś po tygodniu kombinowania udało się dobrać odpowiedni mikser do mojego V6. Kręci sie normalnie do 6 tyś i ma kopa jak na benzynie. W moim przypadku jest sporo ingerencji tokarza ale teraz jest OK. W całej tej walce był kilka kombinacji i teraz wszystko dograne jest na tip top. Mogę zrobić kilka fotek jeśli ktoś był by zainteresowany.
- romulus
- Posty: 193
- Rejestracja: 2005-04-09 17:19
- Galeria: viewtopic.php?t=5578
- Lokalizacja: Gdańsk
ja jestem ciekaw jak możesz wyślij fotki na adres rafikgd@wp.pl
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Jest BMW730i E-38
Witam. Ja miałem mixer o śr wew 35mm. Założyłem blosa i na PB jest słabszy niż wczesniej na mixerze. Własnie rozważam powrót na mixer tylko jaką srednicę można wrzucic bo gazownicy zakładali jakis wiekszy jednak nie chodził na wolnych oraz mówili że zbyt wielki otwór powoduje zwiększone ryzyko strzałow. Jakie udało wam się maxymalnie założyć ( mm wew) że chodzi ok. I czy po założeniu mixera o większej srednicy wew nie powoduje strat mocy na PB? Bo u mnie róznica PB bez mixera a PB z mixerem wynosi 0.8 s do 100km/h. Jarecki- przslij foty mixera i widoku pod maską.
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2005-10-16 15:13
- Galeria: viewtopic.php?t=6634
Jak dotrę do domu około godziny 15 to dołoncze kilka fotek ale powiem ci że mój mikser ma średnicę 38 mm i zamontowany jest przed przepływomierzem a łączy je specjalnie wytoczona przelotka. Filtr stożkowy zamontowany jest bezpośrednio na mikserze. Z reszto co ja będe Ci tłumaczył na fotkach będzie widać prawie wszystko.