II gen. V6 Turbo - Projekt Kalii
nie bede wam zdradzał, ale Kalii zasysa juz nowa nowosc Kalii sprawdzilem to o co mnie prosiles i jest to mercedes 300D , model turbo kkk k26, sa nawet wykresy ale nie potrafie nic z tego odczytac bo jest tak pomazane i niezrozumiale ze sie nie da. Ale chyba te info cie satysfakcjonuje. pozdro i jeszcze jedno na tej tabliczce znamionowej gdzie jest ten numer 53261015295 to dwie kolejne cyfry po dwóch pierwszych cyfrach oznaczają model turbosprężarki. aha i musze stwierdzic, że jestem pod wrażeniem dzisiejszej jazdy twoim bolidem kawał dobrze wykonanej roboty..
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Pytałeś co mi się nie podobało? Szczegóły do dopieszczenia, rury narażone na uszkodzenia a przede wszystkim - coś zupełnie prozaicznego i, jak widzę już poprawia się, wygląd tej turbinki... Głupie to - no nie?
Ale tak jak pisałem, chylę czoła przed tym dziełem.
Ale tak jak pisałem, chylę czoła przed tym dziełem.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Dziś dostałem od kumpla z E-X-C Short Shifter --firmy Megan racing [na testy] mam przetestować jak to działa i jak się sprawuje w codziennym eksploatowaniu.
Pasuje do modelu od 93 w górę i nie ma znaczenia czy 2.0 czy 2.5. Wygląd jest typowo sportowy czyli "prosta"gałka[jak bila]- polerowana wraz z drążkiem,a element ze sworzniem w kolorze fioletowym.To na tyle jeżeli chodzi o walory estetyczne teraz najistotniejsza kwestia czyli po co i dlaczego? Powód jest prosty czyli dzięki specjalnemu kształtowi lewarka oraz specjalnie skrojonej długości będzie można szybciej i płynniej zmieniać biegi czy przy codziennym przemieszczaniu się czy przy sprincie.
Co do ceny- będę dla klubu negocjował jak najbardziej korzystną oczywiście wszystko zależy od ilości .
Modyfikacja sama w sobie potrzebna dająca konkretne efekty + orginalny wygląd całego lewarka.
Montaż shorta trwał jakieś 1,5godziny w sumie prosta mało skomplikowana robota musiałem zdemontować plastiki w środkowym kokpicie pozdejmować wszystkie gumowe osłony wgramolić się pod samochód rozkręcić miejsce łączenia się lewarka z dzwignią zmiany biegów i wszystko wyszło do góry po uprzednim demontażu sprężystego pierścienia zabezpieczającego.Największy problem sprawiło mi wyciskanie ze starego lewarka sfożnia plastikowego z metalową tulejką w środku tak aby tego plastiku nie uszkodzić ale udało się.
Po całkowitym montażu czas na jazdę testową - wrażenia:
dzwignia biegów ma krótszy skok
biegi wchodzą szybciej
trzeba mocniej je wkładać ale [wyrobi się]
Ogólne wrażenia pozytywne
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wczoraj byłem u Kalliego, tylko zajechałem do niego, wyskakuje do mnie szczęśliwy i daje mi kluczyki do swojego samochodu i mówi że on już pił, ale żebym ja się przejechał.
Wsiadłem za kółko i doznałem pierwszej miłości, short shifter. Biegi normalnie bajka, skok drążka jakieś 2-4cm i biegi wchodzą lekko a przy szybkiej zmianie jest nawet takie "klik" jak w starych ferrari. Biegi na prawde szybko się zmienia. W ciągu kilku dnie też bede miał to cudo bo jest nieziemskie.
Przejdźmy do jazdy. Turbina jak wszyscy wiedzą zostałą założona inna (KKK) ma mniejszą komore spalania a większą powietrzną. Wyjazd na asfalt, rozgrzanie silnika, no i gaz do połowy bo obiecałem że nie bede cisnoł do bólu a maks obroty do 4500obr. syk zaworu jest zupełnie inny jak na poprzedniej turbawce, rozpędza się bardzo szybko, no i przy gazie wciśnietym do połowy na śliski jezdniach był dość ciężki do opanowania, wciska w fotel super, a wcale to nie był opór, nawet nie pamiętam czy była to nawet połowa gazu. Ja jestem pod wrażeniem.
Wsiadłem za kółko i doznałem pierwszej miłości, short shifter. Biegi normalnie bajka, skok drążka jakieś 2-4cm i biegi wchodzą lekko a przy szybkiej zmianie jest nawet takie "klik" jak w starych ferrari. Biegi na prawde szybko się zmienia. W ciągu kilku dnie też bede miał to cudo bo jest nieziemskie.
Przejdźmy do jazdy. Turbina jak wszyscy wiedzą zostałą założona inna (KKK) ma mniejszą komore spalania a większą powietrzną. Wyjazd na asfalt, rozgrzanie silnika, no i gaz do połowy bo obiecałem że nie bede cisnoł do bólu a maks obroty do 4500obr. syk zaworu jest zupełnie inny jak na poprzedniej turbawce, rozpędza się bardzo szybko, no i przy gazie wciśnietym do połowy na śliski jezdniach był dość ciężki do opanowania, wciska w fotel super, a wcale to nie był opór, nawet nie pamiętam czy była to nawet połowa gazu. Ja jestem pod wrażeniem.
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
Ja się piszę na short shifter-a :):):):):):)
Ostatnio zmieniony 2006-02-06 18:11 przez Qki G, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Cena za orginalnego shorta firmy MEGAN RACING w [E-X-C]to 400zł może ulec zmianie jak będzie kilku chętnych ale uwieżcie mi satysfakcja gwarantowana produkt oczywiście z USA jest to warte tych pieniędzy biorąc pod uwagę że np.sama gałka SPARCO kosztuje 200-250zł.
A co do shorta do I gen to niestety własna inwencja czyli skracamy samemu bo kit-ów w sprzedaży nie ma.
A co do shorta do I gen to niestety własna inwencja czyli skracamy samemu bo kit-ów w sprzedaży nie ma.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Short shifter do jedynek:
A tu info, że działa, bo montowali http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701087929:arrow: http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701087322 pisze:yep, 88-95 civic STS will go right in. just get a slightly longer bolt for the linkage and your all set.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Jeżeli chodzi o spalanie to wzrost w chwili obecnej jest niewielki biorąc pod uwagę doładowanie 0,5bara.Natomiast plany są takie że niestety będzie palił i to sporo więcej ponieważ na początek będzie wstawiony rególator ciś paliwa MEGAN RACING zobaczymy jaki będzie efekt potem wtryski od mazdy milenii
i większa pompa paliwa odprężenie silnika poprzez 2,8mm uszczelki pod głowicę co da ciśnienie oscylujące w wartości 8>1 albo nawet poniżej może 7.5>1 wtedy będzie można wdmuchać 1 >1,2bara ale to następny setup
Wiadomo że niestety ale wzrost mocy nie bieże się tylko z samego powietrza tylko musimy dolać paliwka inaczej poprostu się nie da.
Narazie pierwszy etap jest już ukończony niestety kosztem 3turbin ale wkońcu do 3xsztuka .Jeżeli miałbym komuś polecać jakie turbo wstawić to uwierzcie mi kkk k26 do tego silnika jest w 100% najbardziej optymalne nie ma tu mowy o jakiejkolwiek turbo dziurce auto przyspiesza płynnie już od 2500obr.a to dzięki mniejszej niż w poprzedniej turbawce komoże spalinowej dzięki czemu wystarczy mniejsze ciśnienie spalin aby ją napędzić,natomiast ślimak powietrza jest 2x większy niż w garecie który teraz leży na pułeczce.
A co do mojego niskiego kręcenia to naprawdę narazie nie ma gdzie pojechać pogoda do bani mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje brak przyczepności zresztą wydaje mi się że silnik będzie miał najlepszy moment obrotowy do 6500 7000 tyś i dalsze kręcenie nie będzie powodowało przyrostu mocy ale spadek ale pokaże to hamownia pod koniec lutego.Narazie mam krótki filmik jak się w kręca i troche słychać zaworek ale jakość kiepska bo z aparatu.
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/dzwiek.avi
i większa pompa paliwa odprężenie silnika poprzez 2,8mm uszczelki pod głowicę co da ciśnienie oscylujące w wartości 8>1 albo nawet poniżej może 7.5>1 wtedy będzie można wdmuchać 1 >1,2bara ale to następny setup
Wiadomo że niestety ale wzrost mocy nie bieże się tylko z samego powietrza tylko musimy dolać paliwka inaczej poprostu się nie da.
Narazie pierwszy etap jest już ukończony niestety kosztem 3turbin ale wkońcu do 3xsztuka .Jeżeli miałbym komuś polecać jakie turbo wstawić to uwierzcie mi kkk k26 do tego silnika jest w 100% najbardziej optymalne nie ma tu mowy o jakiejkolwiek turbo dziurce auto przyspiesza płynnie już od 2500obr.a to dzięki mniejszej niż w poprzedniej turbawce komoże spalinowej dzięki czemu wystarczy mniejsze ciśnienie spalin aby ją napędzić,natomiast ślimak powietrza jest 2x większy niż w garecie który teraz leży na pułeczce.
A co do mojego niskiego kręcenia to naprawdę narazie nie ma gdzie pojechać pogoda do bani mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje brak przyczepności zresztą wydaje mi się że silnik będzie miał najlepszy moment obrotowy do 6500 7000 tyś i dalsze kręcenie nie będzie powodowało przyrostu mocy ale spadek ale pokaże to hamownia pod koniec lutego.Narazie mam krótki filmik jak się w kręca i troche słychać zaworek ale jakość kiepska bo z aparatu.
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/dzwiek.avi
Ostatnio zmieniony 2006-02-09 22:23 przez KALI, łącznie zmieniany 1 raz.
- romulus
- Posty: 193
- Rejestracja: 2005-04-09 17:19
- Galeria: viewtopic.php?t=5578
- Lokalizacja: Gdańsk
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt: