
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.
Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.
winger w kwesti wczesniej wspomnianego przekaznika to chodzi o ten z lewej strony chlodnicy w gumowej oslonie ktory jest przykrecony do blaszki a nastepnie do karoserii patrzac od przodu auta przy samej chlodnicy.ale dzieki za podpowiedzi szukam dalej 

byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Pelot,pelot pisze: Mam pytanie gdzie się znajduje zawór rozprężny w I Gen.w którym dokładnie miejscu![]()

zaworek rozprężny jak sama nazwa wskazuje śłuży do rozprężania gazu(czynnika chłodzącego) a co za tym idzie do gwałtownegu spadku temperatury....
Mam przykrą wiadomość dla Ciebie.... znajduje się w najwredniejszym z możliwych miejsc.
dokładnie tam gdzie robi się zimno w kabinie i gdzie te zimno jest owiewane przez powietrze z wiatraka (czytaj: pod kokpitem w obudwie od nawiewów, obok nagrzewnicy od ciepłego powietrza a dokładniej jest elementem "nagrzewnicy" klimatyzacji tam w gąszczu plastików i kabli za radiem.

w pojedynke to jakieś 8+ godzin roboty.

- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Cynki - Ty taki - owaki!
Ze mną się nie spotkałeś w Wawie a z Wingerem widzę owszem...
Bo też odpowiadasz na pytania z czerwca jakbyś wrócił z wakacji na księżycu
Druga wersja
Dopisek powyżej ma inny kolor (uwaga do czytających, bo ja na moim monitorze nie widzę różnicy, ale wiem, że nie ja to dopisałem)
- Robert
Ze mną się nie spotkałeś w Wawie a z Wingerem widzę owszem...

Bo też odpowiadasz na pytania z czerwca jakbyś wrócił z wakacji na księżycu

Druga wersja

Dopisek powyżej ma inny kolor (uwaga do czytających, bo ja na moim monitorze nie widzę różnicy, ale wiem, że nie ja to dopisałem)

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Pytanko...
Co to może być...
Jak włączę klimę , zapala się kontrolka (A/C) ale klimka sie nie załącza....
tzn..nie słysze sprężarki ani załączonego wentyla....
zauważyłem że przy sprężarce mam jakgdyby wyciek....mianowicie:
do sprężarki wchodzą od góry przewody ...jeden jest taki gryby i ten włąsnie jest cały pokryty jakby olejem czy jakimś tam osadem....
czy to może oznaczać ubytek gazu?
Dodam że jak odkręcę koreczek przy zaworku do napełniana i nacisnę ten wentylek to słychać że gaz uchodzi..ale pewnie jest go zamało aby załączyc klimę...
Czekam na porady....
Aha ..jeszcze jedno.
Czy ja (czyt zwykły człowieczek bez specjalistycznego sprzętu) jestem wstanie sprawdzić samodzielnie poziom (ciśnienie) gazu w instalacji? \
Co to może być...
Jak włączę klimę , zapala się kontrolka (A/C) ale klimka sie nie załącza....
tzn..nie słysze sprężarki ani załączonego wentyla....
zauważyłem że przy sprężarce mam jakgdyby wyciek....mianowicie:
do sprężarki wchodzą od góry przewody ...jeden jest taki gryby i ten włąsnie jest cały pokryty jakby olejem czy jakimś tam osadem....
czy to może oznaczać ubytek gazu?
Dodam że jak odkręcę koreczek przy zaworku do napełniana i nacisnę ten wentylek to słychać że gaz uchodzi..ale pewnie jest go zamało aby załączyc klimę...
Czekam na porady....
Aha ..jeszcze jedno.
Czy ja (czyt zwykły człowieczek bez specjalistycznego sprzętu) jestem wstanie sprawdzić samodzielnie poziom (ciśnienie) gazu w instalacji? \
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Dementuję, z wingerem niestety również nie miałem okazji się spotkać w wawie w ostatnich miesiącach.Robert pisze:Cynki - Ty taki - owaki!
Ze mną się nie spotkałeś w Wawie a z Wingerem widzę owszem...![]()
Bo też odpowiadasz na pytania z czerwca jakbyś wrócił z wakacji na księżycu![]()
ale co ma wisieć nie utonie... liczę bardzo na zlot i zbieram się aby wszystko ładnie się ułożyło i żebym nie dał ciała w tym roku z Borkami.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mam nadzieje że się nie zestarzeje, czekając na to jak Cynki przyjedzie w końcu na jakiś zlot w BorkachCynki pisze: ale co ma wisieć nie utonie... liczę bardzo na zlot i zbieram się aby wszystko ładnie się ułożyło i żebym nie dał ciała w tym roku z Borkami.

a co to za off'y ??


czas odświeżyć wiosna idzie 
No to dziś nabiłem. i dupa nie odpaliła. Na krótko chodzi bez problemu, ładnie daje
:D
Więc po kolei.
gdzie są przekaźniki ?? to któryś z tych po prawej stronie auta (od strony pasażera dla jasności
) bo jeden z nich mam zaśniedziały, ale jak patrze na schemat to każdy z przekaźników ma więcej kabli niż na tym schemacie. nie mówiąc o kolorach 
Który czujnik na osuszaczu jest od czego (jeden jest pionowo a drugi poziomo zamontowany)
Jak właczam A/C na desce to odrazu odpala mi się wiatrak na chłodnicy wody i chodzi jakiś czas poczym się wyłącza. Ten na klimie mi się nie właczył jeszcze
Jak sprawdzić po kolei ?? bezpiecznik jest ok. W kabinie drugiego chyba nie ma (chyba
)
Kto mi to rozszyfruje bo jak zobaczyłem to włos mi się zjeżył hehe


No to dziś nabiłem. i dupa nie odpaliła. Na krótko chodzi bez problemu, ładnie daje

Więc po kolei.
gdzie są przekaźniki ?? to któryś z tych po prawej stronie auta (od strony pasażera dla jasności


Który czujnik na osuszaczu jest od czego (jeden jest pionowo a drugi poziomo zamontowany)
Jak właczam A/C na desce to odrazu odpala mi się wiatrak na chłodnicy wody i chodzi jakiś czas poczym się wyłącza. Ten na klimie mi się nie właczył jeszcze
Jak sprawdzić po kolei ?? bezpiecznik jest ok. W kabinie drugiego chyba nie ma (chyba

Kto mi to rozszyfruje bo jak zobaczyłem to włos mi się zjeżył hehe


MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Jeśli o ten pytasz http://www.fordprobe.pl/upload/files/zawor.jpgwaluś pisze: 2 czy jeden ??
To ja mam jeden.
Ożesz w morde, to wy macie zupełnie inną instalacje
U mnie osuszacz jest przy chłodnicy klimy, i jast na nim 2 czuje. A przy podszybiu nic nie mam. Myślałem że klimki też mamy takie same 

co prawda do góry nogami siedzi w imadełku, ale to jedyne foto jakie mam
Jeden jak widać jest wkręcony z boku, a drugi jest wkręcony od góry pionowo (siedzi w imadełku) oba są dwupinowe.



co prawda do góry nogami siedzi w imadełku, ale to jedyne foto jakie mam

Jeden jak widać jest wkręcony z boku, a drugi jest wkręcony od góry pionowo (siedzi w imadełku) oba są dwupinowe.

MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
No dzisiaj co nieco pomierzyłem :]
Więc tak
Oba czujniki na osuszaczu są sprawne,zresztą sprawdziłem to w inny sposób, ale to inna historia, Ale znalazłem te biedne przekaźniki. Okazało się że są po prawej stronie tak jak na tej focie wyżej. Jeden odpowiada chyba za wiatrak chłodnicy wody i jednocześnie załaczenie się go przy nagrzaniu klimy. Drugi natomiast załacza klime i wiatrak na chłodnicy klimy. I przypuszczam że ten właśnie jest uszkodzony Bo wygląda na to że dostaje prąd, ale nie pobudza elektromagnesu i nie załącza. Jak paluszkiem popycham tą blache to wtedy cacy. Odpala się klimka i wiatrak na chłodnicy klimy. Ale zauważyłem coś niepokojącego. Otóż przekaźnik ten kiedy go stykam zaczyna się dość szybko grzać. Ciepły jest też bezpiecznik w skrzynce po lewej stronie auta (air cond) ale bezpiecznik mam założony 30 A zamiast 20. Więc coś się musiało dziać. Ponadto wiatrak bardzo marnie pracował, aż w końcu całkiem zdechł. Odkręciłem go na ile mogłem i zauważyłem że ma luz na śmigle. Chyba właśnie umarł. Zastanawiam się czy przekaźnik nie grzał się z powodu wiatraka ?? Sprawdze jeszcze czy będzie się grzał jak go odłącze zupełnie.
O tym przekaźniku mowa:

Na schemacie oznaczony jako A/C Relay (Auto A/C) dla turbo.
Gdzie takie cuś można dostać ?? to jakieś typowe rzeczy czy trzeba szukać w ASO ??
Jak myślicie to przekaźnik ?? jest on w słabym stanie, złamana obudowa, śniedź itp. Na dodatek próbowałem dokonać pomiaru tego zwoja drutu co tam jest i pokazywał oporność ale tylko na sekunde, potem nic (dla pewności zmierzyłem drugi i drugi pokazuje co prawda inną ale non stop)
Więc tak
Oba czujniki na osuszaczu są sprawne,zresztą sprawdziłem to w inny sposób, ale to inna historia, Ale znalazłem te biedne przekaźniki. Okazało się że są po prawej stronie tak jak na tej focie wyżej. Jeden odpowiada chyba za wiatrak chłodnicy wody i jednocześnie załaczenie się go przy nagrzaniu klimy. Drugi natomiast załacza klime i wiatrak na chłodnicy klimy. I przypuszczam że ten właśnie jest uszkodzony Bo wygląda na to że dostaje prąd, ale nie pobudza elektromagnesu i nie załącza. Jak paluszkiem popycham tą blache to wtedy cacy. Odpala się klimka i wiatrak na chłodnicy klimy. Ale zauważyłem coś niepokojącego. Otóż przekaźnik ten kiedy go stykam zaczyna się dość szybko grzać. Ciepły jest też bezpiecznik w skrzynce po lewej stronie auta (air cond) ale bezpiecznik mam założony 30 A zamiast 20. Więc coś się musiało dziać. Ponadto wiatrak bardzo marnie pracował, aż w końcu całkiem zdechł. Odkręciłem go na ile mogłem i zauważyłem że ma luz na śmigle. Chyba właśnie umarł. Zastanawiam się czy przekaźnik nie grzał się z powodu wiatraka ?? Sprawdze jeszcze czy będzie się grzał jak go odłącze zupełnie.
O tym przekaźniku mowa:

Na schemacie oznaczony jako A/C Relay (Auto A/C) dla turbo.
Gdzie takie cuś można dostać ?? to jakieś typowe rzeczy czy trzeba szukać w ASO ??
Jak myślicie to przekaźnik ?? jest on w słabym stanie, złamana obudowa, śniedź itp. Na dodatek próbowałem dokonać pomiaru tego zwoja drutu co tam jest i pokazywał oporność ale tylko na sekunde, potem nic (dla pewności zmierzyłem drugi i drugi pokazuje co prawda inną ale non stop)

MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Przekaźnik jednobiegunowy na 12 Volt. Oporność takiego przekaźnika powinna wynosić ok. 200 - 300 Ohm. Obciążalność styków: powinna starczyć do 10A. Chociaż na schemacie jest włączony bezpiecznik 20A, więc jeżeli możesz to wstaw o większej obciążalności styków. Może to być dowolny przekaźnik tylko wtedy wyprowadzenia nie będą ci pasowały i będziesz musiał dorobić, ale zaoszczędzisz na kasie...
napełnianie klimatyzacji czynnikiem R12 w Trójmieście
Witam!
Mam pytanie, czy ktoś orientuje się gdzie mogę napełnic klimatyzację czynnikiem R12 w Trójmieście?
Pytałem w kilku zakładach, ale niestety nie mają tego czynnika (z wiadomych względów), a po przeczytaniu kilku tematów na forum nie bardzo chcę przerabiac ją na nowszy czynnik[/code]
Mam pytanie, czy ktoś orientuje się gdzie mogę napełnic klimatyzację czynnikiem R12 w Trójmieście?
Pytałem w kilku zakładach, ale niestety nie mają tego czynnika (z wiadomych względów), a po przeczytaniu kilku tematów na forum nie bardzo chcę przerabiac ją na nowszy czynnik[/code]
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
R12 jest najlepszy ale niestety najbardziej toksyczny i wycofany z obiegu. Można dostać ale tylko na uprawnionych stacjach obsługi. Czyli prawie wszystkie certyfikaty ISO oraz licencję COCH (Centralnego Ośrodka CHłodnictwa).
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93