Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
demontaż licznika
demontaż licznika
mam sprawę proszę mi napisać jak najszybciej i najłatwiej wymontować licznik i na co uważać w 1gen.2.2GT.(krótki opis)
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
- skorpion2.2
- Posty: 24
- Rejestracja: 2005-04-07 19:46
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Będzin
Wiatam i pozdrawiam.
Co do odkręcenia licznika to sprawa generalnie prosta.
Musisz uważać na dużą ilość śrubek i metalowe podkładki do wkrętów.
Ja za pierwszym razem trochę pogubiłem bo nie wiedziałem jak się do tego zabrać i rozkręcałem wszystko, też włącznik tempomatu.
Proponuję zaopatrzyć się w krótki śrubokręt luib grzechotkę z wkrętakiem do odkręcena trzech wkrętów od góry licznika. Jak będziesz składał to postaraj się równo osadzić kierownicę. Ja to spartoliłem i nie odbijał mi kierunkowskaz. Co do oświetlenia to sklepy elektroniczne coraz częściej służą asortymentem który wcześniej można było dostać tylko na allegro tzn. różnorodnymi zamiennikami diodowymi oświetlenia w samochodzie.
Więc jak zmienisz podświetlenie tablicy to możesz się pokusić o wymianę całego oświetlenia w kabinie na diodowe. Efekt końcowy SUPER !
( no i mniejszy pobór prądu )
Pozdrowienia i powodzenia.
Co do odkręcenia licznika to sprawa generalnie prosta.
Musisz uważać na dużą ilość śrubek i metalowe podkładki do wkrętów.
Ja za pierwszym razem trochę pogubiłem bo nie wiedziałem jak się do tego zabrać i rozkręcałem wszystko, też włącznik tempomatu.
Proponuję zaopatrzyć się w krótki śrubokręt luib grzechotkę z wkrętakiem do odkręcena trzech wkrętów od góry licznika. Jak będziesz składał to postaraj się równo osadzić kierownicę. Ja to spartoliłem i nie odbijał mi kierunkowskaz. Co do oświetlenia to sklepy elektroniczne coraz częściej służą asortymentem który wcześniej można było dostać tylko na allegro tzn. różnorodnymi zamiennikami diodowymi oświetlenia w samochodzie.
Więc jak zmienisz podświetlenie tablicy to możesz się pokusić o wymianę całego oświetlenia w kabinie na diodowe. Efekt końcowy SUPER !
( no i mniejszy pobór prądu )
Pozdrowienia i powodzenia.
PROBE 89 2.2 GT USA FULL bez skóry
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
A ja proponuję szeroką taśmę klejącą - żeby każdą śrubkę z podkładką przykleić koło otworu (albo nawet na otworze), z którego została wykręcona. Później nawet jeśli ilość się zgadza, to rozmiary nie do końca



Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Mądry Robert po... 

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Panowie a mam pytanko , mam zegary do 120 mil a kupiłem do 140 , i tu jest pytanie czy licznik bedzie dobrze wskazywał jesli go dobrze załoze. Zaznaczam ze przebieg mnie nie interesuje , sam wiem ile zrobilem .
Niechcąc pisać post pod postem musze tu napisać .
A więc tak założyłem ten licznik od euro i wszystko ok , tylko teraz mnie wzieło na białe tarcze . Mam pytanie jak zdiąć wskazówki żeby ich nie uszkodzić , i czy te tarcze wartaja tej kasy http://moto.allegro.pl/item168149025_bi ... turbo.html POZDRO
Niechcąc pisać post pod postem musze tu napisać .
A więc tak założyłem ten licznik od euro i wszystko ok , tylko teraz mnie wzieło na białe tarcze . Mam pytanie jak zdiąć wskazówki żeby ich nie uszkodzić , i czy te tarcze wartaja tej kasy http://moto.allegro.pl/item168149025_bi ... turbo.html POZDRO
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU
. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 
I JEST ZNOWU
Przyszła i na mnie kolej do zmiany szaty graficznej zegarów.
Zdemontowane już są. Projekt już właściwie też (przynajmniej się trochę Corel'a nauczyłem), najbardziej pracochłonna rzecz. Teraz jeszcze tylko wydruk i instalacja. Jestem ciekaw czy wskazówki będą dobrze pokazywać...
Myślę że przydałoby się jeszcze zmienić podświetlenie. Zobaczymy.
Jeśli komuś przydałby się skan zegarów oryginalnych i zmienionych to służę. Mogę jeszcze też zrobić fotki z "rozbiórki" zegarów dla chętnych dopóki jeszcze nie są złożone. Zanim sam się za to zabrałem trochę szukałem informacji, zdjęć też. Co do informacji to trochę znalazłem a co do zdjęć to było kiepsko, właściwie nic nie znalazłem. Znalazłem jeden wzór ale był inny niż do mojej Furki.
Jak skończę podzielę się informacją w jaki sposób zrobiłem zegary do mojego autka i skąd wziąć materiały.
Najlepsze byłyby indiglo, jak dla mnie to cena za wysoka.
Zdemontowane już są. Projekt już właściwie też (przynajmniej się trochę Corel'a nauczyłem), najbardziej pracochłonna rzecz. Teraz jeszcze tylko wydruk i instalacja. Jestem ciekaw czy wskazówki będą dobrze pokazywać...
Myślę że przydałoby się jeszcze zmienić podświetlenie. Zobaczymy.
Jeśli komuś przydałby się skan zegarów oryginalnych i zmienionych to służę. Mogę jeszcze też zrobić fotki z "rozbiórki" zegarów dla chętnych dopóki jeszcze nie są złożone. Zanim sam się za to zabrałem trochę szukałem informacji, zdjęć też. Co do informacji to trochę znalazłem a co do zdjęć to było kiepsko, właściwie nic nie znalazłem. Znalazłem jeden wzór ale był inny niż do mojej Furki.
Jak skończę podzielę się informacją w jaki sposób zrobiłem zegary do mojego autka i skąd wziąć materiały.
Najlepsze byłyby indiglo, jak dla mnie to cena za wysoka.
Mój sposób na demontaż to: wkręcić lekko śrubki w miejsce z którego się je wykręciło, trochę więcej pracy ale na pewno się nie pogubią.
A teraz pytanko? Do licznika mam podpięte 2 wtyczki. Po rozbiórce znalazłem jeszcze jedną, lekko schowaną, czy wiecie od czego ona jest - może mam podmieniony licznik?

Moderatorów z góry przepraszam jeśli nie powinienem się podpinać pod ten temat.
A teraz pytanko? Do licznika mam podpięte 2 wtyczki. Po rozbiórce znalazłem jeszcze jedną, lekko schowaną, czy wiecie od czego ona jest - może mam podmieniony licznik?



Moderatorów z góry przepraszam jeśli nie powinienem się podpinać pod ten temat.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Jeżeli naprawdę masz rocznik, którym się chwalisz, to dodatkowa wtyczka służy do podłączenia licznika z drugiej generacji.
Zdekoduj sobie rocznik z VINu i popraw stopkę.
Wracając do pytania: w GT (z 1992 roku) powinieneś mieć 2 wtyczki (+ linka prędkościomierza):


Zdekoduj sobie rocznik z VINu i popraw stopkę.
Wracając do pytania: w GT (z 1992 roku) powinieneś mieć 2 wtyczki (+ linka prędkościomierza):


Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Według Vin-u jest rocznik 92, sprawdziłem już dawno, właśnie dzięki temu forum. Natomiast w papierach jest rocznik 93, a dokładnie 29 marzec 1993 rok. Podejrzewam że jest to model z końca 92 roku a kupiony/zarejestrowany został dopiero w marcu 93 roku.
Odnośnie licznika, jest dokładnie tak jak na rysunkach które zamieściłeś, dwie wtyczki: duża i mała. Ta która była nie podłączona jest średniej wielkości w porównaniu do tych dwóch.
Czy to oznacza że mógłbym założyć zegary od II generacji i będzie wszystko działać prawidłowo
Odnośnie licznika, jest dokładnie tak jak na rysunkach które zamieściłeś, dwie wtyczki: duża i mała. Ta która była nie podłączona jest średniej wielkości w porównaniu do tych dwóch.
Czy to oznacza że mógłbym założyć zegary od II generacji i będzie wszystko działać prawidłowo

PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
micek pisze:Mój sposób na demontaż to: wkręcić lekko śrubki w miejsce z którego się je wykręciło, trochę więcej pracy ale na pewno się nie pogubią.
A teraz pytanko? Do licznika mam podpięte 2 wtyczki. Po rozbiórce znalazłem jeszcze jedną, lekko schowaną, czy wiecie od czego ona jest - może mam podmieniony licznik?
![]()
![]()
Moderatorów z góry przepraszam jeśli nie powinienem się podpinać pod ten temat.
A wtyczka jest od komputera tempomatu a tempomatu zapewne nie masz więc jest wolna. A i przeczyść tam wszystko jak już rozebrałeś bo trochę tam sie widzę nazbierało


PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

Re: demontaż licznika
Oczywiście wszystko przeczyszczone i już poskładane. Robiłem zdjęcia zaraz po rozbiórce ...
A jak wygląda po złożeniu to już w dziale tunig w temacie o podświetleniu zegarów.
Kupiłem drugi licznik i jak się okazało niby taki sam a jednak inny:

Oba mają od przodu wszystko tak samo. Jakieś pomysły do czego może być ta dodatkowa elektronika?
Podpiąłem się żeby nie zakladać nowego tematu. Ten wydawał się najbardziej odpowiedni.
A jak wygląda po złożeniu to już w dziale tunig w temacie o podświetleniu zegarów.
Kupiłem drugi licznik i jak się okazało niby taki sam a jednak inny:


Oba mają od przodu wszystko tak samo. Jakieś pomysły do czego może być ta dodatkowa elektronika?
Podpiąłem się żeby nie zakladać nowego tematu. Ten wydawał się najbardziej odpowiedni.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475