Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
II gen. V6 Turbo - Projekt Kalii
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Voodoo racja ale znowu zeszliśmy z tematu kalliemu chodziło o dźwięk sprężarki i tego ppssss dajcie głośniej troszke słychaćVoodoo pisze:Akurat wskazówką nie ma się co zachwycać, bo w każdym Probie tak się szybko wychyla, nawet u mnie w 2.0.
A jeśli ktoś ma inaczej, to chyba ma coś nie tak.
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Fuel Pressure Regulator Megan R z [ExC] Już zamontowany narazie faza testów ale działa bo można go skęcić tak że auto przygasa na wolnych co jest oznaką zwiększonego ciśnienia paliwa czyli zalewania .Można w pełni regulować ciśnienie i obserwować na zegarze wartość.Kit posiada wszystkie elementy niezbędne do montażu czyli przejściówki do listwy, przewód paliwowy, cybanty,przewód podciśnieniowy,ampul do regulacji.
A teraz uwaga kit jest uniwersalny czyli można go zastosować w I gen jak i w IIgen.
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Dziś wykleiłem sobie przy pomocy poxipolu i niewielkiej ilości szpachli gniazdo na zegar BOOST na słupku.Po tryśnięciu czarnym sprajem wygląda całkiem nieźle no i zawsze będzie można dokleić pozostałe gniazda na zegarki.
Zabudowę do zegarka kupiłem w Norauto Firmy Jacky - podocinałem ją do kształtów mojego słupka i potem obkleiłem szpachlą z włuknem ,wyszlifowałem i pomalowałem .To samo można zrobić w I gen.Gdzie kupiłeś tą dokładke?? i czym kleiłeś??
Ostatnio zmieniony 2006-02-21 22:18 przez KALI, łącznie zmieniany 3 razy.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Witam.
Dziś przekonałem się że istalacja gazowa a właściwie programik sterującu pracą wtryskiwaczy, dawką gazu,czasami otwarcia wtrysków firmy KME to po prostu cudeńko .Nie mam laptopa więc wpakowałem kompa z domu do probka i HEJa odpaliłem i po prostu dla mnie kosmos mamy wszystkie wskaźniki obroty,napięcie,ciśnienie gazu,temp.gazu,temp,reduktora,czsy wtrysków bęzyny i gazu,skład mieszanki,mapy paliwa,mapę gazu którą możemy modelować tak jak nam się podoba czyli według potrzeb naszego silnika.
Powiem tak narazie nie mam wymienionych wtrysków i pompy paliwa więć paliwo wymięka natomiast na gazie lata,bo możemy mu dolać paliwka tyle ile potrzeba do ilości powietrza...Ale paliwko też się zrobi.
Dziś przekonałem się że istalacja gazowa a właściwie programik sterującu pracą wtryskiwaczy, dawką gazu,czasami otwarcia wtrysków firmy KME to po prostu cudeńko .Nie mam laptopa więc wpakowałem kompa z domu do probka i HEJa odpaliłem i po prostu dla mnie kosmos mamy wszystkie wskaźniki obroty,napięcie,ciśnienie gazu,temp.gazu,temp,reduktora,czsy wtrysków bęzyny i gazu,skład mieszanki,mapy paliwa,mapę gazu którą możemy modelować tak jak nam się podoba czyli według potrzeb naszego silnika.
Powiem tak narazie nie mam wymienionych wtrysków i pompy paliwa więć paliwo wymięka natomiast na gazie lata,bo możemy mu dolać paliwka tyle ile potrzeba do ilości powietrza...Ale paliwko też się zrobi.
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
A jednak wreszcie doszedłem dlaczego silnik mi dymi przy wysokim obciążeniu otóż okazało się że niezbędne przy turbo jest odpowietrzenie miski olejowej do której dostaje się sprężone powietrze poprzez odmę,które powoduje bardzo wysokie ciśnienie oleju.Usunąłem i zaślepiłem odme w kolanku gumowym przy przepustnicy i na przewód dochodzący do niej dałem mały stożek i pomogło.Słyszałem też że tak wysokie ciśnienie w misce olejowej mogło by spowodować w konsekwencji skrzywienie bądź urwanie korby. :(Poza tym na pewno tak wysokie ciśnienie stawiało olbrzymi opór w trakcie pracy silnika,co dawało w konsekwencji gorsze osiągi.
Dzięki podpowiedzi Gturbo małe sprostowanie.
Ostatnio zmieniony 2006-03-22 23:58 przez KALI, łącznie zmieniany 1 raz.
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Chyba mechanikom by nie przyszlo do głowy że to może być sprawa powietrza w misece oil!!
A tak się wtrące nie bylo mnie troszkę i sie nie udzielałem ale przeczytałem ten post w całości powiem jedno "congratulation" dla KALI-ego.
poprostu BAjeczka piszę się tylko na obejrzenie tego cacka w weekend-a. Ale wcześniej oczywiście zadzwonię ewentulanie albo na GG się odezwę, ja juz nad tym tematem myślałem ale nie miałem z kim porozmawiać i się dopytać jak z tym walczyć i od czego zacząć!!!!
A tak się wtrące nie bylo mnie troszkę i sie nie udzielałem ale przeczytałem ten post w całości powiem jedno "congratulation" dla KALI-ego.
poprostu BAjeczka piszę się tylko na obejrzenie tego cacka w weekend-a. Ale wcześniej oczywiście zadzwonię ewentulanie albo na GG się odezwę, ja juz nad tym tematem myślałem ale nie miałem z kim porozmawiać i się dopytać jak z tym walczyć i od czego zacząć!!!!
Lepiej umierać w samochodzie niż na łóżku 24v.
Pozdrawiam Suchy
Pozdrawiam Suchy
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Kalii fajne niby uszczeki bardziej to mi przypomina dystans z blachy miedzianej ale może już ślepy jestem Kali jak myślisz jakie dystans pod głowicę trzeba dać aby odspręrzyć silnik aby wdmuchnąć mu 16 psi ?? Nie chodzi mi o seryjny silnik w GT ale o FE3
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Powiem tak co do grubości to w firmie w której ja dorabiałem można dorobić max 4mm ale to już jest naprawdę extrema.Sądze że 2-2,5 max do 3mm było by ok wiesz ale powiem ci że to już dobiera koleś który dorabia te uszczelki on pyta cię w jakich warunkach będzie eksploatowany silnik i ile chcemy wdmuchać i na tej podstawie dobiera materiał i grubość.Ale to i tak ty decydujesz bo on chciał mi zrobić 1mm bo w dwójce jest 0,5 ale ugadaliśmy na 1,9czyli po skręceniu będzie 1,7 jest ona zrobiona tak że w środku materiał jest zbliżony do seryjnych uszczelek oczywiście odpowiednio grubszy obrobiony i sprasowany tak jak już zauważyłeś miedzią.Wszystko po to że seryjna uszczelka wytrzyma 400 450"a on twierdzi że na jego 600-650".
A co do FE3 to można dać na prawde grubą bo mamy tam żeliwny blok a w vce jest alu.
A co do FE3 to można dać na prawde grubą bo mamy tam żeliwny blok a w vce jest alu.
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz