Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

II gen. V6 Turbo - Projekt Kalii

Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

Po prostu bajka :lol: :lol: :lol:
:twisted: :twisted: :twisted:
Rafał 2.0 16V
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

Voodoo pisze:Akurat wskazówką nie ma się co zachwycać, bo w każdym Probie tak się szybko wychyla, nawet u mnie w 2.0. :twisted:
A jeśli ktoś ma inaczej, to chyba ma coś nie tak. :wink:
Voodoo racja ale znowu zeszliśmy z tematu kalliemu chodziło o dźwięk sprężarki :) i tego ppssss :P dajcie głośniej troszke słychać :D
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

ObrazekObrazekObrazek
Fuel Pressure Regulator Megan R z [ExC] Już zamontowany narazie faza testów ale działa bo można go skęcić tak że auto przygasa na wolnych co jest oznaką zwiększonego ciśnienia paliwa czyli zalewania .Można w pełni regulować ciśnienie i obserwować na zegarze wartość.Kit posiada wszystkie elementy niezbędne do montażu czyli przejściówki do listwy, przewód paliwowy, cybanty,przewód podciśnieniowy,ampul do regulacji.
:arrow: A teraz uwaga kit jest uniwersalny czyli można go zastosować w I gen jak i w IIgen.
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Kalii - moje turbo :wink: gratulacje za wykonaną robotę! Nie wiem czym zajmujesz się na codzień ale chyba mijasz się z powołaniem :P :wink:
PS. Dzwięk v-łki na turbinie... miodzio... :P
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ronin uwierz mi nie mija się z powołanie, wkrótce zobaczycie.
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

:lol: :oops: He He Sqadzie ->czerwienie się :oops: Ciesze się że podoba się ludziom to co robię to po prostu pasja .
:arrow: Wracając do projektu zbieram kase na SMT trzeba zestroić auto na benzynie bo za dużo powietrza za mało paliwa ale zrobi się.!
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Dziś wykleiłem sobie przy pomocy poxipolu i niewielkiej ilości szpachli gniazdo na zegar BOOST na słupku.Po tryśnięciu czarnym sprajem wygląda całkiem nieźle no i zawsze będzie można dokleić pozostałe gniazda na zegarki. :)
Gdzie kupiłeś tą dokładke?? i czym kleiłeś??
Zabudowę do zegarka kupiłem w Norauto Firmy Jacky - podocinałem ją do kształtów mojego słupka i potem obkleiłem szpachlą z włuknem ,wyszlifowałem i pomalowałem .To samo można zrobić w I gen. :)
Ostatnio zmieniony 2006-02-21 22:18 przez KALI, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

no widze że pierdzimy w stołek i się nudzimy to żeś słupek zniszczył ;)

Widzisz Kamil a filmiku nawet nikt nie oblookał.
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

ooo ciekawe.
Bardzo fajne, cóż za wskażnik tam będzie? bo możliwości jest wiele :) :) czyżby boost??
Gdzie kupiłeś tą dokładke?? i czym kleiłeś??

EDIT: jak nie oblukał. Ja się śliniłem jak słyszałem dzwięk tej turbiny:)
GG:9377317 white GT1 90'
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Witam.
Dziś przekonałem się że istalacja gazowa a właściwie programik sterującu pracą wtryskiwaczy, dawką gazu,czasami otwarcia wtrysków firmy KME to po prostu cudeńko :shock: .Nie mam laptopa więc wpakowałem kompa z domu do probka i HEJa odpaliłem i po prostu dla mnie kosmos mamy wszystkie wskaźniki obroty,napięcie,ciśnienie gazu,temp.gazu,temp,reduktora,czsy wtrysków bęzyny i gazu,skład mieszanki,mapy paliwa,mapę gazu którą możemy modelować tak jak nam się podoba czyli według potrzeb naszego silnika.

Obrazek
:arrow: Powiem tak narazie nie mam wymienionych wtrysków i pompy paliwa więć paliwo wymięka natomiast na gazie lata,bo możemy mu dolać paliwka tyle ile potrzeba do ilości powietrza...Ale paliwko też się zrobi.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Oglądnąłem filmik i powiem, że dźwięk jest cudowny!!!
To było na luzie, a co dopiero jak auto będzie na obciążeniu (podczas jazdy) i wtedy ten świst będzie najpiękniejszą muzyką... :roll: :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Heja
KALII filmik potęga. Wielkie respect za wkład i za to co zrobiłeś. Kij w oko wszystkim tym, którzy nie doceniają tylko krytykują nie mając o tym zielonego pojecia. Jeszcze raz congratulation :!: :!:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Widziałem filmik dzwięk super !!! tylko pozazdrościć Kalemu :))
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Miałem okazję poczuć moc osobiście :twisted: :twisted: Jest czego zazdrościć, bardzo fajna sprawa taka turbina w II V6.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Obrazek
:arrow: A jednak wreszcie doszedłem dlaczego silnik mi dymi przy wysokim obciążeniu otóż okazało się że niezbędne przy turbo jest odpowietrzenie miski olejowej do której dostaje się sprężone powietrze poprzez odmę,które powoduje bardzo wysokie ciśnienie oleju.Usunąłem i zaślepiłem odme w kolanku gumowym przy przepustnicy i na przewód dochodzący do niej dałem mały stożek i pomogło.Słyszałem też że tak wysokie ciśnienie w misce olejowej mogło by spowodować w konsekwencji skrzywienie bądź urwanie korby. :(Poza tym na pewno tak wysokie ciśnienie stawiało olbrzymi opór w trakcie pracy silnika,co dawało w konsekwencji gorsze osiągi.
:arrow: Dzięki podpowiedzi Gturbo małe sprostowanie. :wink:
Ostatnio zmieniony 2006-03-22 23:58 przez KALI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ty jesteś ładny magik :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
butcherr1
Posty: 32
Rejestracja: 2005-01-28 18:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Płock

Post autor: butcherr1 »

Chyba mechanikom by nie przyszlo do głowy że to może być sprawa powietrza w misece oil!!
A tak się wtrące nie bylo mnie troszkę i sie nie udzielałem ale przeczytałem ten post w całości powiem jedno "congratulation" dla KALI-ego.
poprostu BAjeczka piszę się tylko na obejrzenie tego cacka w weekend-a. Ale wcześniej oczywiście zadzwonię ewentulanie albo na GG się odezwę, ja juz nad tym tematem myślałem ale nie miałem z kim porozmawiać i się dopytać jak z tym walczyć i od czego zacząć!!!!
Lepiej umierać w samochodzie niż na łóżku 24v.
Pozdrawiam Suchy
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Remoncik . :wink:
Ostatnio zmieniony 2006-03-28 07:17 przez KALI, łącznie zmieniany 17 razy.
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Fajne te uszczelki :wink:
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

widzę, że się zbliżasz do odprężania slniczka.
Będziesz to robił jeszcze przed zlotem, czy po??

Uszczelki rzeczywiście ciekawe :)
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Znowu Kallego Probek będzie najdroższy w klubie :twisted:
ps. Nawet nie chcę jyśleć ile już w niego zainwestowałęś kaski ;)
nie wspominając o robociznie jaką już włożyłeś :D
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4252
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Kalii fajne niby uszczeki :D bardziej to mi przypomina dystans z blachy miedzianej ale może już ślepy jestem :D Kali jak myślisz jakie dystans pod głowicę trzeba dać aby odspręrzyć silnik aby wdmuchnąć mu 16 psi ?? Nie chodzi mi o seryjny silnik w GT ale o FE3 :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Powiem tak co do grubości to w firmie w której ja dorabiałem można dorobić max 4mm ale to już jest naprawdę extrema.Sądze że 2-2,5 max do 3mm było by ok wiesz ale powiem ci że to już dobiera koleś który dorabia te uszczelki on pyta cię w jakich warunkach będzie eksploatowany silnik i ile chcemy wdmuchać i na tej podstawie dobiera materiał i grubość.Ale to i tak ty decydujesz bo on chciał mi zrobić 1mm bo w dwójce jest 0,5 ale ugadaliśmy na 1,9czyli po skręceniu będzie 1,7 jest ona zrobiona tak że w środku materiał jest zbliżony do seryjnych uszczelek oczywiście odpowiednio grubszy obrobiony i sprasowany tak jak już zauważyłeś miedzią.Wszystko po to że seryjna uszczelka wytrzyma 400 450"a on twierdzi że na jego 600-650".
A co do FE3 to można dać na prawde grubą bo mamy tam żeliwny blok a w vce jest alu.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4252
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Aha ja myślę że wykrojenie to już kwestia kilku godzin wytężonej pracy a blachę miedzianą załatwie sobie za free(chyba że to nie jest sama miedź) a powiedz ile dałeś za swoje ?? Myślę że jak założę 2-3 mm to max. :? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”