Panowie - check engine - pomocy
Panowie - check engine - pomocy
Hejka
Przeszukalem cale forum w poszukiwaniu odpowiedzi ane nic nie znalazlem co moglo by mi pomoc.
Sprawa polega na tym ze swieci mi sie kontrolka "check engine" - wszystkie plyny sa ok, silnik dziala bez zarzutow, a kontrolga sie swieci.
Mam 2,5 z 96roku wersja GT, amerykanska, jak mozna sprawdzic co sie sypie, szybko i bezproblemowo.
Moze ktos ma podobny problem..?
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przeszukalem cale forum w poszukiwaniu odpowiedzi ane nic nie znalazlem co moglo by mi pomoc.
Sprawa polega na tym ze swieci mi sie kontrolka "check engine" - wszystkie plyny sa ok, silnik dziala bez zarzutow, a kontrolga sie swieci.
Mam 2,5 z 96roku wersja GT, amerykanska, jak mozna sprawdzic co sie sypie, szybko i bezproblemowo.
Moze ktos ma podobny problem..?
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
U mnie tez swieci (2,5 V6 93/95 tys mil), ale jak jezdze na lpg. Z tego co sie dowiedzialem to V-ki do LPG musza miec drugi symulator sondy (drugiej) bo gaz korszysta tylko z jednej a komp wariuje??" najlepiej jednak zrobic diagnostyke - koszt 70 pln a wszystko wiadomo, to nieraz moze byc najglupszy czujnik
u mnie byla jeszcze glupsz sprawa. nie chcial isc od jakiegos czasu na gazi i na benzynie. jak bylem u elektryka z klima to mi przy okazji powiedzial ze sie wtyczka poluzowala w gniezdzie przelywomierza. jak ja docisnal to problem zniknal jak reka odjal.
najtrudniejsze sa problemy z takimi ... kiedy czlowiek szuka powaznej usterki a sie okazuje ze to drobiazg (i dobrze ze drobiazg)
najtrudniejsze sa problemy z takimi ... kiedy czlowiek szuka powaznej usterki a sie okazuje ze to drobiazg (i dobrze ze drobiazg)
amra 2.5 94 V6 24V
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
check engine
na 100%to przeplywomierz mialem te same przyjemnosci z ta kontrolka!!!!!!!!
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Za oceanem tez sie swieci na pomaranczowo :)
Jesli nie przeplywosciomierz to na pewno sondy, u mnie juz sa troche podchodzone ('94 GT V6 137000 mil ) i czasem sie swieci jak ostro przyspieszam. W Stanach jest dziadowska bezyna (86'scio oktanowa, za to tania ostatnio znalazlem 94 oktany za $1.76/galon i mam spokuj od dwoch tygodni. Sproboj nalac najmocniejszej jaka jest w Polsce.
Jesli chodzi o pasek rozrzadu to nie czekaj az sie urwie, kumpel mial czerwone GT, pogielo mu zawory i wydymilo pompe chlodzenia. (silnik do wymiany)
Jesli chodzi o pasek rozrzadu to nie czekaj az sie urwie, kumpel mial czerwone GT, pogielo mu zawory i wydymilo pompe chlodzenia. (silnik do wymiany)
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
info z pierwszej reki. moj koles pracuje w Petrochemi Plockiej na produkcji i produkuje od lekkich benzyn do asfaltow. rozmawialem z nim z tydzien temu przy gorzalce i oto co sie dowiedzialem:
- tylko paliwo wyjezdzajace z Petrochemii (obojetnie Plock czy Gdansk) ma zakladana liczbe oktanow - musi odpowiadac specyfikacji i scislej kontroli jakosciowej
- potem co sie z nim dzieje to jest indywidualna sprawa dostawcow i dystrybutorow
- dolewajac na 3 tys. l paliwa 200 l wody + emulgator nikt tego nie stwierdzi bez szczegolowych badan ale silnik od razu zdycha + niekorzystne dzialanie wody na wszelkie uklady
- zadna z duzych korporacji (BP, Shell, Aral, Statoli itp) nie produkuje w Polsce i nie importuje paliw (za drogo). wszystko robia w Plocku
- Ploc nie robi jakis szczegolnych paliw dla w/w firm tylko jedno paliwo ktore odpowiada wszystkim
- wyjatkiem jest wspomniane na forum V-Pwer Shella - to jest rzeczywiscie importowane ze wzgledu na wysoki koszt produkcji i male zainteresowanie w Polsce
- cena paliwa zalezy od wlasnego widzimisie firmy. a jako ze wszyscy biora z Plocka to ceny sa podobne
- co do gazu LPG to sprawa wyglada identycznie jak opisane wyzej punkty
mowil mi jeszcze o innych wielu ciekawych rzeczach odnosnie paliw ale chyba byn teraz nie potrafil tego powtorzyc
- tylko paliwo wyjezdzajace z Petrochemii (obojetnie Plock czy Gdansk) ma zakladana liczbe oktanow - musi odpowiadac specyfikacji i scislej kontroli jakosciowej
- potem co sie z nim dzieje to jest indywidualna sprawa dostawcow i dystrybutorow
- dolewajac na 3 tys. l paliwa 200 l wody + emulgator nikt tego nie stwierdzi bez szczegolowych badan ale silnik od razu zdycha + niekorzystne dzialanie wody na wszelkie uklady
- zadna z duzych korporacji (BP, Shell, Aral, Statoli itp) nie produkuje w Polsce i nie importuje paliw (za drogo). wszystko robia w Plocku
- Ploc nie robi jakis szczegolnych paliw dla w/w firm tylko jedno paliwo ktore odpowiada wszystkim
- wyjatkiem jest wspomniane na forum V-Pwer Shella - to jest rzeczywiscie importowane ze wzgledu na wysoki koszt produkcji i male zainteresowanie w Polsce
- cena paliwa zalezy od wlasnego widzimisie firmy. a jako ze wszyscy biora z Plocka to ceny sa podobne
- co do gazu LPG to sprawa wyglada identycznie jak opisane wyzej punkty
mowil mi jeszcze o innych wielu ciekawych rzeczach odnosnie paliw ale chyba byn teraz nie potrafil tego powtorzyc
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Proszę o pomoc---dzisiaj zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE. Od razu zjechałem na pobocze i na jakieś pół minuty wyłączyłem silnik. Po ponownym odpaleniu i dalszej jeżdzie więcej się w/w kontrolka nie zaświeciła. Jaka może być ewentualna przyczyna takiej sytuacji? Proszę o komentarze. ER
P.S. Nie bardzo chce mi się wierzyć, żeby to był przypadek.
P.S. Nie bardzo chce mi się wierzyć, żeby to był przypadek.
zerknijcie na http://www.greyg.com/probe2
umiescilem tam opis kodow dla II gen. 93-95
W 96-97 jest juz OBDII i do odczytu konieczny jest odpowiedni skaner. Radze nie szukac po innych serwisach niz mazdy - kwestia wtyczki.
umiescilem tam opis kodow dla II gen. 93-95
W 96-97 jest juz OBDII i do odczytu konieczny jest odpowiedni skaner. Radze nie szukac po innych serwisach niz mazdy - kwestia wtyczki.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów