Panowie - check engine - pomocy

purple

Panowie - check engine - pomocy

Post autor: purple »

Hejka
Przeszukalem cale forum w poszukiwaniu odpowiedzi ane nic nie znalazlem co moglo by mi pomoc.

Sprawa polega na tym ze swieci mi sie kontrolka "check engine" - wszystkie plyny sa ok, silnik dziala bez zarzutow, a kontrolga sie swieci.

Mam 2,5 z 96roku wersja GT, amerykanska, jak mozna sprawdzic co sie sypie, szybko i bezproblemowo.

Moze ktos ma podobny problem..?
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Powodów może być milion. Najlepiej zrób diagnostykę komputerową silnika.

PS> Najprawdopodobniej jest problem z mieszanką paliwo-powietrzną lub uszkodzoną sondą lambda (z tego co pamiętam to masz 2)
Gość

Post autor: Gość »

Jak swieci cały czas a przy przyspieszaniu na chwile zgasnie ale zaraz znow sie zapala to 90% sonda.
purple

Post autor: purple »

Nie pali sie caly czas. A moze chodzi o pasek rozrzadu, samochod ma przejechane 90tys km?
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Pasek może działać lub nie (zerwany lub nie). Jak nie działa to po silniku :)
Zużycie podnosi tylko ryzyko uszkodzenia...
Gość

Post autor: Gość »

flanker pisze:Powodów może być milion. Najlepiej zrób diagnostykę komputerową silnika
Fakt. Moze dostaje gdzies lewe powietrze (za przepływomierzem)?
Gość

Post autor: Gość »

U mnie tez swieci (2,5 V6 93/95 tys mil), ale jak jezdze na lpg. Z tego co sie dowiedzialem to V-ki do LPG musza miec drugi symulator sondy (drugiej) bo gaz korszysta tylko z jednej a komp wariuje??" najlepiej jednak zrobic diagnostyke - koszt 70 pln a wszystko wiadomo, to nieraz moze byc najglupszy czujnik
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

u mnie byla jeszcze glupsz sprawa. nie chcial isc od jakiegos czasu na gazi i na benzynie. jak bylem u elektryka z klima to mi przy okazji powiedzial ze sie wtyczka poluzowala w gniezdzie przelywomierza. jak ja docisnal to problem zniknal jak reka odjal.
najtrudniejsze sa problemy z takimi ... kiedy czlowiek szuka powaznej usterki a sie okazuje ze to drobiazg (i dobrze ze drobiazg)
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

check engine

Post autor: strober »

na 100%to przeplywomierz mialem te same przyjemnosci z ta kontrolka!!!!!!!!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Karol

Za oceanem tez sie swieci na pomaranczowo :)

Post autor: Karol »

Jesli nie przeplywosciomierz to na pewno sondy, u mnie juz sa troche podchodzone ('94 GT V6 137000 mil ) i czasem sie swieci jak ostro przyspieszam. W Stanach jest dziadowska bezyna (86'scio oktanowa, za to tania :) ostatnio znalazlem 94 oktany za $1.76/galon i mam spokuj od dwoch tygodni. Sproboj nalac najmocniejszej jaka jest w Polsce.
Jesli chodzi o pasek rozrzadu to nie czekaj az sie urwie, kumpel mial czerwone GT, pogielo mu zawory i wydymilo pompe chlodzenia. :( (silnik do wymiany)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Instrukcja użytkownika podaje że minimalna liczba oktanowa dla 2.5V6 to 95 :twisted: . W Polsce nie ma w sprzedaży benzyn o niższej liczbie, są tylko 95, 98, 99 (przynajmniej na odwiedzanych przeze mnie stacjach).
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Ja w swojej książce serwisowej (wer. USA) mam napisane, że dla silnika 2.0 jest przewidziana 91 oktanowa benzyna , a dla 2,5 V6 powyżej 91 oktanów.
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Eee... Generalnie jak by się porobiło testy to 95 na z 90 oktanów a 98 z 96 :) (słyszałem, że nawet są stacje gdzie mają poniżej 90) :))
Gość

Post autor: Gość »

Ja leję tylko na stacji Shell tą 99 V-Pover Racing - rewelacja!!! Czasem mi się zdarzy że na oparach jeżdżę i muszę zaliczyć PKN Orlen - mówię Wam tragedia, jest tak czuły ten silnik na syf że nie mogłem na początku w to uwierzyć.
Gość

Post autor: Gość »

info z pierwszej reki. moj koles pracuje w Petrochemi Plockiej na produkcji i produkuje od lekkich benzyn do asfaltow. rozmawialem z nim z tydzien temu przy gorzalce i oto co sie dowiedzialem:
- tylko paliwo wyjezdzajace z Petrochemii (obojetnie Plock czy Gdansk) ma zakladana liczbe oktanow - musi odpowiadac specyfikacji i scislej kontroli jakosciowej
- potem co sie z nim dzieje to jest indywidualna sprawa dostawcow i dystrybutorow
- dolewajac na 3 tys. l paliwa 200 l wody + emulgator nikt tego nie stwierdzi bez szczegolowych badan ale silnik od razu zdycha + niekorzystne dzialanie wody na wszelkie uklady
- zadna z duzych korporacji (BP, Shell, Aral, Statoli itp) nie produkuje w Polsce i nie importuje paliw (za drogo). wszystko robia w Plocku
- Ploc nie robi jakis szczegolnych paliw dla w/w firm tylko jedno paliwo ktore odpowiada wszystkim
- wyjatkiem jest wspomniane na forum V-Pwer Shella - to jest rzeczywiscie importowane ze wzgledu na wysoki koszt produkcji i male zainteresowanie w Polsce
- cena paliwa zalezy od wlasnego widzimisie firmy. a jako ze wszyscy biora z Plocka to ceny sa podobne
- co do gazu LPG to sprawa wyglada identycznie jak opisane wyzej punkty

mowil mi jeszcze o innych wielu ciekawych rzeczach odnosnie paliw ale chyba byn teraz nie potrafil tego powtorzyc
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

a gosc to ja. kombinowali cos u nas z siecia i sie nie zalogowalem
amra 2.5 94 V6 24V
Karol

Post autor: Karol »

Amerykanska instrukcja podaje minimalna liczbe oktanow na 91, kiedys wlalem to swinstwo i jakby mu urwalo cylinder....
purple

Post autor: purple »

panowie,, hee znowu ja..
probowalem sprawdzic kody ale w wersji 96 nic mi nie miga..

wiecie cos?

Pozdrowionka for All
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

nic ci nei miga bo masz tak jak ja w moim z '97 roku inna wersje OBDII czy jakos tak i tu juz zarowka na kablu nei dziala tylko wtyczka w serwisie chyba ze ktos zna inny sposob...
Gość

Post autor: Gość »

alex pisze:nic ci nei miga bo masz tak jak ja w moim z '97 roku inna wersje OBDII czy jakos tak i tu juz zarowka na kablu nei dziala tylko wtyczka w serwisie chyba ze ktos zna inny sposob...
A czy w 93 można sprawdzc kody zarowka i jak to sie robi?
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Proszę o pomoc---dzisiaj zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE. Od razu zjechałem na pobocze i na jakieś pół minuty wyłączyłem silnik. Po ponownym odpaleniu i dalszej jeżdzie więcej się w/w kontrolka nie zaświeciła. Jaka może być ewentualna przyczyna takiej sytuacji? Proszę o komentarze. ER

P.S. Nie bardzo chce mi się wierzyć, żeby to był przypadek.
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

zerknijcie na http://www.greyg.com/probe2

umiescilem tam opis kodow dla II gen. 93-95

W 96-97 jest juz OBDII i do odczytu konieczny jest odpowiedni skaner. Radze nie szukac po innych serwisach niz mazdy - kwestia wtyczki.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Dzięki Greyg- jutro to sprawdzę. Tylko zastanawiam się, dlaczego zapaliła się tylko na chwilę, a po ponownym odpaleniu już nie świeciła. Doradż coś ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

sprawdz najpier kod - to wsio wyjasni :)
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

sprawdze oczywiście jutro kody, ale w dalszym ciągu nie wiem dlaczego kontrolka zapaliła się tylko na chwilę. Czy tak dzieje się zawsze, czy też kontrolka świcić powinna cały czas, tzn. do usunięcia przyczyny? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”