Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Sh(.)(.)ters pisze:Widzisz jak byłem ostatnio uszczelniać układ, który z Cynkim włożyliśmy pod maskę mojego auta, to właśnie panowie w serwisie powiedzieli o temperaturze w której pracuje sprężarka.
Bez sprężania nie ma klimy, czyli mam rozumieć że klima nie działa w ogóle poniżej 2 stopni.
U mnie jak jest zimno to wiatrak od klimy się nie włącza ale kompresor się zasprzęgla, jak były cieplejsze dni jeszcze w zeszłym roku to wiatrak terz chodził, a nie sądze żeby konstrukcyjnie mocno zmienili klimy.
Ja mam sprawną całą elektrykę od klimy , Ilość gazu też sprawdzona :
A KLIMA NIE WŁĄCZAŁA SIĘ jeżeli temp była niższa niż 0 ....
Teraz jest troszkę cieplej i klima działa...
W firmie gdzie sprawdzałem klimę też usłyszałem info że poniżej zera klimatyzacja starszego typu ( nie mylić z CLIMATRONIC) nie powinna się załączać ponieważ grozi to rozsadzeniem przewodów....
jak i uszkodzeniem ( zatarciem ?!?!?) samej sprężarki.
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Zdecydowałem ze nie chce juz klimy bo non stop jakies problemy,a i z tego co sie orientuje to i silnik bedzie odelzony. Czy po odłaczeniu jej musze kupic jakis inny pasek,i co jeszcze?
Jak wywalisz sprężarkę klimy to nie bardzo masz na czym zamocować pasek wspomagania. No, chyba że na wspomaganie też się obraziłeś . Jeżeli jednak nie nazywasz się Mariusz P. i nie chcesz przetrenować bicepsów, to sprawę załatwi przełożenie rolki z mocowaniem z auta, które seryjnie nie miało klimatyzacji. Powinieneś bezproblemowo znaleźć sprzedającego na Forum lub na Allegro.
Jeśli na pompie wspomagania jest regulacja to można założyć krótszy pasek i będzie śmigać. Ja też nie wywalałbym klimy. Jak nie używasz to praktycznie nie obciąża silnika. Waży też niewiele.
To że reguluje się sprężarką klimatyzacji to wiem bo u mnie tak jest. A jak jej nie ma to gdzie jest regulacja, na tej dodatkowej rolce o której pisał Sh(cyce)ters? Czy na pompie od wspomagania?
A żeby Cię połamało. Tak okrutnie nikt jeszcze nie sprofanował mojego nick(a)(u) .
Dokładnie, dzięki Panowie zapomniałem dodać, że pasek do wersji bez klimy jest nieznacznie krótszy. Przerabiałem sprawę - na oko wydaje się że wejdzie, ale w praktyce nie ma chęci...
Poprzedni własciciel poinformował mnie po sprzedazy ze klima jest nie napełniona,jak była pełna to waliło skunksem i był jakis wyciek. moze znacie ceny tych niedomagan nie liczac oczywiscie wycieku
Jak śmierdziało ci po włączeniu klimy to rozkręć wszystkie plastyki doprowadzające powietrze wymyj dokładnie to najskuteczniejszy zabieg. Żadne tam środki które dają elekt na pare tygodni. Pozdrawiam
Nie ma czegos takiego jak zbedne/niezbedne cisnienie przy wylaczonej klimie ktore zmniejsza moc silnika!
Wylaczona klima nie daje obciazenia dla silnika. Kolo pasowe na sprezarce obraca sie luzno (bez sprezarki), z takim samym oporem jak np. napinacz paska. Dopiero jej wlaczenie powoduje spadek mocy, gdyz elektromagnes sprzega to kolko pasowe ze sprezarka a ta nie ma lekkiej roboty.
Witam odnawiam temat problemy z klima jak ona powinna dzialac?
Kiedy jest na dworze +25C dmuchawa dziala na 2 i wcisne AC powinien wlączyc sie wiatrak od klimy? i po jakim czasie powino leciec schlodzone powietrze?
U mnie jest tak że po włączeniu klimy witrak się włącza od razu razem z wiatrakiem na chłodnicy. Kiedyś ten temat był wałkowany.
Kiedy powinno lecieć zimne powietrze? Po paru sekundach. Jak masz miernik z pomiarem temp. to możesz sobie sam sprawdzić jak chłodzi. Wciśnij go w nawiew i puść kliemę. Zobaczymy do jakiej temp. Ci schłodzi.
Probe 2.2 GL 89' Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
ach wiatrak się nie włącza ? To sprawdż przekaźnik. Jak otworzysz maskę powinien być po lewej stronie chłodnicy klimy w takim kondonie gumowym, albo już bez. Mi tez się nie włączał, zaoksydowana była nóżka i sie urwała. Szczęście w nie szczęściu bo nie włączył się wiatrak w upalny dzień, nie było chłodzenia i rozwaliło ciśnienie układ. Na szczęści rurka wyskoczyła od klimy i cały freon wyleciał. TYLKO.
Probe 2.2 GL 89' Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
poprostu chcialbym wiedziec jakie tam jest cisnienie i potrzebne mi to jest bardzo Pozdrawiam ale wydaje mi sie ze <<piszesz ze wazna jest ilosc gazu >> wiec im jego wiecej to jakies cisnienie tam panuje i to chyba tez jest bardzo waznym elementem nie mozna nabic klimy na obojetne cisnienie hehe Pozdrawiam
Klimatyzacje nabija się nie na daną wartość ciśnienia, a na ilość czynnika mierzoną w gramach. Np. w II-gen tego czynnika powinno być 800g.
Prawdopodobnie posiadacz servisówki od jedynki może podać jaka jest wartość dla takiej klimatyzacji.
Co do ciśnienia jakie panuje, to nie zapominajmy, że w układzie zamkniętym występują one dwa - stan niski i wysoki. Jeden po stronie sprężania, a drugi po stronie rozprężania się gazu. W wyniku właśnie tego powstaje chłodzenie. A za ciśnieniu w układzie odpowiedzialna jest sprężarka która sama sobie reguluje wartość poprzez wyłączanie się co jakiś czas, natomiast nią samą steruje presostat odpowiedzialny za kontrole tego ciśnienia.