Kształt budy w II
- Ronin
 - Posty: 957
 - Rejestracja: 2005-09-26 15:56
 - Galeria: viewtopic.php?t=7575
 - Lokalizacja: Oława
 
Stosunek mocy do masy jest istotny. Opór powietrza przekłada się na kierowalność i stabilność przy wyższych prędkościach a też zużycie paliwa(i szumy powietrza) Dwa auta o takich samych mocach, wagowo takie same lecz o diametralnie różnych aerodynamikach będą jezdziły inaczej. To z mniej opływowym nadwoziem będzie osiągało mniejszą V max przy większym zużyciu paliwa. Pozaty liczy się jeszcze estetyka i proporcje. Probe II gen jest smukłe, długie i szerokie i nie ciekawie wyglądałoby z dachem wyższym o 15 cm 
			
			
									
						
							Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
			
						Young men - enjoy with Your youth...
Samochód niższy o tych samych parametrach co wysoki zawsze będzie prowadził się lepiej. Będą to jednak różnice mało odczuwalne podczas normalnej jazdy. Moga okazać się jednak istotne w sytuacjach ekstremalnych, na przykład podczas szybkiego pokonywania zakrętów. 
pjw, weź 2 identyczne samochody z takimi samymi silnikami i przetestuj. Z tym że jednego weź niskiego a drugiego wysokiego.
 Może Reanult Megane i Megane Scenic? To jest chyba ta sama płyta podłogowa, te samo zawieszenie (nie jestem pewien) i ten sam silnik. Zobaczysz różnicę w podczas testów na placu.  
 
Weźmy teraz takie Subaru WRX. Wysokość 1410 czyli 10 cm więcej niż Probe. I teraz powiesz że Subaru jest lepsze, szybsze. No tak, ale dlatego że na prowadzenie samochodu nie wpływa tylko jeden czynnik (w naszym przypadku wysokość samochodu) a setki.
 Subaru nadrabia innymi elementami, być może lepszym zawieszeniem, napędem na 4 koła, itd. Ale z pewnością im niższy samochód tym lepszy dla szybkiego pokonywania zakrętów. To samo z bocznymi podmuchami wiatru. Wyjeżdżając z jakiegoś lasu w trasie lub mijając tira który samochód zachowa się lepiej? Niższy czy wyższy?  
 Odpowiedź jest oczywista, co z tego że Subaru jest szybsze? W tej konkretnej sytuacji Probe być może zachowa się od niego lepiej. Jest niższy, mniejsza powierzchnia boczna, pochylone boczne szyby.  
			
			
									
						
										
						pjw, weź 2 identyczne samochody z takimi samymi silnikami i przetestuj. Z tym że jednego weź niskiego a drugiego wysokiego.
Weźmy teraz takie Subaru WRX. Wysokość 1410 czyli 10 cm więcej niż Probe. I teraz powiesz że Subaru jest lepsze, szybsze. No tak, ale dlatego że na prowadzenie samochodu nie wpływa tylko jeden czynnik (w naszym przypadku wysokość samochodu) a setki.
- strober
 - Posty: 1338
 - Rejestracja: 2003-01-30 13:09
 - Samochód: none
 - Galeria: viewtopic.php?t=7957
 - Lokalizacja: Kraków
 
Naprawdępjw pisze:W przeciwieństwie do ciebie półgłówku nie skończyłem edukacji fizyki na szkole podstawowej.




Był 2.0 16V
był 2.5 V6
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
No przecież napisał, że nie skończył edukacji w szkole podstawowej. Nie naśmiewaj się z kolegi 
			
			
									
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade