ciśnienie paliwa
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
ciśnienie paliwa
Mam taki mały dylemat,mianowicie czy ciśnienie paliwa na listwie paliwowej powinno być stałe.Chodzi mi o to czy jest mniejsze na wolnych obrotach :?:
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
wydaje mi się że ciśnienie powinno być stałe. To wtryskiwacze decydują o ilości paliwa wtryskiwanego do komór. Gdyby ciśnienie spadało, to ilość wtryskiwanego paliwa byłaby mniejsza, bo czasy otwarcia wtryskiwaczy byłyby takie same.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
Tak też myślałem,ale chciałem się upewnić.Ciśnienie u mnie jest w porządku,ok 2.7 bara,tylko zastanawiam się na jakiej zasadzie działa zawór regulujący,gdzieś był opis budowy na forum, ale nie mogę go zlokalizować.Ten drugi zawór po drugiej stronie listwy nie daje mi spokoju,za co on jest odpowiedzialny,czy ma on mieć przelot luźny czy stawiać opór :?:
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ciśnienie paliwa
A gdzie jest i jak wygląda ten regulator ciśnienia paliwa
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: ciśnienie paliwa
A jakie dokładnie powinno być u nas ciśnienie na listwie?
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ciśnienie paliwa
36.3 psi = 2.5 bar
http://www.performanceprobe.com/info/specs/index.htm
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 13&t=12219
http://www.performanceprobe.com/info/specs/index.htm
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 13&t=12219
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ciśnienie paliwa
ehem - czyli że gdzie ta regulacja?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ciśnienie paliwa
Serwisówka podaje 34 do 40 psi (2.34 - 2.76 bara).Robert pisze:36.3 psi
To znalazłem w swoim poście sprzed ponad 2 lat, w którym jest opis położenia regulatora. Przy okazji poprawiłem rysunki, bo zginęły z imageshacka.
regulator ciśnienia paliwa
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ciśnienie paliwa
Więc moje auto stało dwa dni nie odpalane żeby sprawdzić to co teraz piszę. Zdjąłem wężyk paliwa od góry z filtra i paliwo nie sikło wręcz lekko zassało powietrze i było słychać jak paliwo się cofło gdzieś (chyba do zbiornika). Więc nie ma ciśnienia w wężu czy to powód że moje auto długo kręci (5s) jak stoi przez noc a na wolnych obrotach przebiera jak by nie palił na jeden gar co jakiś czas. niekiedy ostro go zamuli że obroty spadają do 400 nawet. Oczywiście gdy jest rozgrzany.
Czy to mogą być przewody paliwowe i gdzieś się zapowietrza na wężach przy silniku? Cały zapłon mam nowy począwszy od świec a kończąc na przewodzie do cewki zapłonowej. Chyba tylko sama cewka jest niewymieniona i aparat zapłonowy. Palec i kopuła wymieniona. Bo nie wiem czy wymieniać węże niepotrzebnie (ok 15zł)
Czy to mogą być przewody paliwowe i gdzieś się zapowietrza na wężach przy silniku? Cały zapłon mam nowy począwszy od świec a kończąc na przewodzie do cewki zapłonowej. Chyba tylko sama cewka jest niewymieniona i aparat zapłonowy. Palec i kopuła wymieniona. Bo nie wiem czy wymieniać węże niepotrzebnie (ok 15zł)
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ciśnienie paliwa
To o czym piszesz jest właśnie powodem tego ze długo kręcisz np. po nocy czyli brak ciśnienia na listwie czyli nie trzyma ci zaworek przy pompie paliwa i paliwo sie cofa. Z tego co jeszcze piszesz to radzę nie jeździć tym autem na przysłowiowej kropli wlej mi na 1/4 baku przynajmniej bo w ten sposób kończą żywot pompy. Tak czy siak pompę masz do zmiany. Zacznij od tego potem powiesz co jeszcze go boli jak rozwiążesz ten problem.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ciśnienie paliwa
Wymiana pompy bo ten zaworek jest w pompie czy wyjąć pompę i wymienić zaworek?
Albo założyć coś takiego http://www.allegro.pl/item696087902_zaw ... _w_wa.html.
Może taki zaworek zaraz za pompą paliwa by coś dał. I czy to może być przyczyną przerywania auta na postoju po rozgrzaniu? w tłumiku słychać wtedy przedmuch jak przerwie
Albo założyć coś takiego http://www.allegro.pl/item696087902_zaw ... _w_wa.html.
Może taki zaworek zaraz za pompą paliwa by coś dał. I czy to może być przyczyną przerywania auta na postoju po rozgrzaniu? w tłumiku słychać wtedy przedmuch jak przerwie
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ciśnienie paliwa
Taki zaworek załatwi sprawe ale jaka masz pewnosć ze 18 letnia pompa nadal jest sprawna ? Zaworek jest wbudowany w pompę i nie da rady wymienić samego zaworka.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ciśnienie paliwa
Skoro pompuje i paliwo sika po odpaleniu to dlaczego ma nie działać? Auto chodzi rewelacyjnie jeżeli chodzi o moc nie krztusi się na wysokich obrotach czyli ma paliwo pod dostatkiem tyle tylko że się cofa. No i po odpaleniu jest ok tylko że jak pochodzi z 10s to już est odczuwalne przerywanie lekkie a jak obroty zejdą do 600 to nawet potrafi go zmulić do 400 jak by miał zgasnąć ale zaraz wraca do normy i przerywa słabiej. Nie mam pojęcia dlaczego przerywa ale skoro jest ciśnienie o zgaszeniu auta to chyba pompa jest ok.
wieszający się wtrysk. hmm ja nie wiem jak to rozpoznać. Gubienie iskry praktycznie wykluczone bo wszystko nowe. Może trefna świeca ale kto to może wiedzieć. Łapanie powietrza w przewodach paliwowych chyba też trochę nielogiczne skoro pompa daje 2,5 bara aż (nowa) czyli raczej będzie ciekło na nieszczelnościach. Układ teoretycznie szczelny dolotowy (wszystko rozebrane przeczyszone i złożone). Kolanko przy kolektorze lekko napęknięte ale minimalnie że raczej to odpada. Pompuje do 8psi mniej więcej (do końca białej skali pokazuje). Woda w chłodnicy gdy jest zimny to niby brakuje trochę a jak sie nagrzeje to wylatuje z niej. Miska olejowa poci się na uszczelce to fakt i pod pokrywą zaworów ale czy to coś ma do obrotów. Wspomaganie działa ABS tez do 80 km/h. Nie wiem co to może być. Czujnik od kompa przy termostacie jak ściągnę to obroty podskakują tak jak na ssaniu niby i są stałe. Bardzo duży luz na skrzyni ale to tez nic do obrotów nie ma. No i oczywiście nie ma błędów (czerwony przewód do masy).
Dla pewności jeszcze dziś go przegonie na 3 biegu tak na 4 tyś z 10s i zobaczę czy braknie paliwa (wtedy na bank pompa nie pompuje dość mocno czyli wymiana). No i fakt im bliżej rezerwy tym częściej i mocniej obroty świrują w sensie przerywa mocno
po pewnej dłuższej chwili
Więc niestety jestem w szoku. Tak jak pisałem wczoraj zdjąłem wąż paliwa z filtra. Spuściłem lub wpuściłem powietrze do układu paliwo gdzieś tam się cofnęło i go nie odpalałem wczoraj. Idę dziś sobie żeby pojeździć za zaworkiem (byłem całkowicie przekonany ze zapali po 10s kręcenia) a on odpalił od razu (0,5s kręcenia). Co jest z nim?
wieszający się wtrysk. hmm ja nie wiem jak to rozpoznać. Gubienie iskry praktycznie wykluczone bo wszystko nowe. Może trefna świeca ale kto to może wiedzieć. Łapanie powietrza w przewodach paliwowych chyba też trochę nielogiczne skoro pompa daje 2,5 bara aż (nowa) czyli raczej będzie ciekło na nieszczelnościach. Układ teoretycznie szczelny dolotowy (wszystko rozebrane przeczyszone i złożone). Kolanko przy kolektorze lekko napęknięte ale minimalnie że raczej to odpada. Pompuje do 8psi mniej więcej (do końca białej skali pokazuje). Woda w chłodnicy gdy jest zimny to niby brakuje trochę a jak sie nagrzeje to wylatuje z niej. Miska olejowa poci się na uszczelce to fakt i pod pokrywą zaworów ale czy to coś ma do obrotów. Wspomaganie działa ABS tez do 80 km/h. Nie wiem co to może być. Czujnik od kompa przy termostacie jak ściągnę to obroty podskakują tak jak na ssaniu niby i są stałe. Bardzo duży luz na skrzyni ale to tez nic do obrotów nie ma. No i oczywiście nie ma błędów (czerwony przewód do masy).
Dla pewności jeszcze dziś go przegonie na 3 biegu tak na 4 tyś z 10s i zobaczę czy braknie paliwa (wtedy na bank pompa nie pompuje dość mocno czyli wymiana). No i fakt im bliżej rezerwy tym częściej i mocniej obroty świrują w sensie przerywa mocno
po pewnej dłuższej chwili
Więc niestety jestem w szoku. Tak jak pisałem wczoraj zdjąłem wąż paliwa z filtra. Spuściłem lub wpuściłem powietrze do układu paliwo gdzieś tam się cofnęło i go nie odpalałem wczoraj. Idę dziś sobie żeby pojeździć za zaworkiem (byłem całkowicie przekonany ze zapali po 10s kręcenia) a on odpalił od razu (0,5s kręcenia). Co jest z nim?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ciśnienie paliwa
Skoro wiesz lepiej, że odpada, to po co pytasz?adrian_seki pisze:Kolanko przy kolektorze lekko napęknięte ale minimalnie że raczej to odpada.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ciśnienie paliwa
Tylko wymieniłem jako jedna z przyczyn bo raczej by nie chodził na wysokich obrotach gdyż sprężone powietrze by uciekało (o ile by tego nie rozerwało całkiem)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ciśnienie paliwa
Może na wysokich dostaje wystarczająco dużo powietrza? Ja się nie znam - ja jestem informatykiem, to Ty opisywałeś rozszczelnianie układu.
adrian_seki pisze:Na chwilę obecną powiem tylko że jak zrobię nieszczelność w dolocie (gdziekolwiek za przepływomierzem na wężach - pomijam te małe wężyki sterujące) to silnik momentalnie zaczyna coś się dławić i gaśnie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ciśnienie paliwa
No tak jak robię duże rozszczelnienie np zdejmę wąż z intercoolera całkiem to wtedy dławi się tak jak topiący się człowiek łapie powietrze Co do paliwa nie wiem nadal co to. zalałem 11L i przerywa sobie nadal spokojnie jak zawsze Na trzecim biegu chyba do 110 lub 130 pocisnął w momęt (nie pamiętam tylko zerknąłem) ale powyżej 4tyś było raczej. Auto faluje mocą jak jadę (możliwe że takie odczucie mam bo droga była jaka była nie to co nowy dywanik ale cóż) na 3biegu w okolicach 3tyś tak jakoś odczuwałem szarpanie lekkie ale sam nie wiem czy to silnik czy stan drogi.
Re: ciśnienie paliwa
Ja miałem problem z kosmicznie długim kręceniem szczególnie na studenckiej ilości paliwa Fleyk poradził zamontować przed pompą zawór blokujący nie pożądany powrót beny do baku niestety to nie pomogło za to zmiana zasilania pompy (Pompa ładuje po przekręceniu stacyjki na ON ).Po odczekaniu ok 3-5 sec przy większej ilości paliwa ok 2 sec Probuś odpala elegancko
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ciśnienie paliwa
A powiedz tak na szybko wszyskim które kable podmieniłeś że masz pompkę załączaną od ON stacyjki. Będzie szybciej bo każdy przecież też sam znajdzie a że ja mam już rozkręcony kokpit (montaż sleep eye - śpioch) i mam wszyskie kable na wierzchu to możesz mi powiedzieć który kabel od pompki i gdzie go wlutować (do którego). Mój mnie też wkurza z tym kręceniem ok 3s
Z tego co ja kojarzę to po przekręceniu stacyjki na na drugą pozycję pokazuje się napięcie na przewodzie białym z czarnym paskiem (przynajmniej przy lampach). Mile widziany pośpiech bo już chciałem składać kokpit gdy widzę tu temacik na rzeczy całkiem .
Z tego co ja kojarzę to po przekręceniu stacyjki na na drugą pozycję pokazuje się napięcie na przewodzie białym z czarnym paskiem (przynajmniej przy lampach). Mile widziany pośpiech bo już chciałem składać kokpit gdy widzę tu temacik na rzeczy całkiem .
Re: ciśnienie paliwa
Ja zmostkowałem wtyczkę pod machą służącą do testowania bo robota przy org przekaźniku jest straszna ze względu na jago położenie można też kupić przekaźnik zbudować układ od nowa korzystając z kabli przygotowanych dla org przekaźnika z tym że do sterowanie "pstryczkiem" plusowe podciągnąć np ze stacyjki
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ciśnienie paliwa
Hehe tyle kombinowania a dajecie 100 zł macie nowki pompy i po kłopocie.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4