Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
kod błędu 09 / Engine Coolant Temperature Sensor (ECT)
kod błędu 09 / Engine Coolant Temperature Sensor (ECT)
Witam no i znowu mam problem kod błędów 09 czy ktoś się spotkał z czymś takim?> i jak to ugryźć?
- Michal_krakow
- Posty: 67
- Rejestracja: 2004-06-05 18:41
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Kraków
Pomocy dusi (dziwny objaw)
Witam wszystkich i proszę was o pomoc.
Z moim probaskiem dzieje się coś dziwnego jest to 2,2 GT ;I gen.; 92 rok mam go jakieś 4 miesiące i jakiś miesiąc temu zaczęły się dziać kłopoty dodam że jeździ na benzynie.
A więc chodzi o to że jak się nagrzeje (wskazówka wskaźnika temperatury jest na M R ) to chce mu dodać gazu do spodu to zapala mi się lampka check engine i gaśnie zaczyna go dusić, szarpie nim a jak stanę żeby sprawdzić co jest grane to obroty mi stoją na 1500 i nie chcą spaś, turbo dobrze ładuje, jak go zgaszę wtedy gdy mam 1500 to potem nie chce odpalić dormalnie do póki nie spadnie mu temperatura te objawy nie zdarzają się cały czas tak to jedzie jak szalony.
Dodam że wymieniłem w nim jak zaczeły sie dziać te objawy: Filtr powietrza, filtr paliwa, olej i filtr oleju, płyn w chłodnicy(odpowietrzyłem układ), kable WN, świece, przeczyściłem kopułkę bo było trochę syfu
I nadal to samo się dzeje.A jeszcze jedno jak sprawdzałem błędy na kompie to mi wyskoczyło 09 - Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor
Z moim probaskiem dzieje się coś dziwnego jest to 2,2 GT ;I gen.; 92 rok mam go jakieś 4 miesiące i jakiś miesiąc temu zaczęły się dziać kłopoty dodam że jeździ na benzynie.
A więc chodzi o to że jak się nagrzeje (wskazówka wskaźnika temperatury jest na M R ) to chce mu dodać gazu do spodu to zapala mi się lampka check engine i gaśnie zaczyna go dusić, szarpie nim a jak stanę żeby sprawdzić co jest grane to obroty mi stoją na 1500 i nie chcą spaś, turbo dobrze ładuje, jak go zgaszę wtedy gdy mam 1500 to potem nie chce odpalić dormalnie do póki nie spadnie mu temperatura te objawy nie zdarzają się cały czas tak to jedzie jak szalony.
Dodam że wymieniłem w nim jak zaczeły sie dziać te objawy: Filtr powietrza, filtr paliwa, olej i filtr oleju, płyn w chłodnicy(odpowietrzyłem układ), kable WN, świece, przeczyściłem kopułkę bo było trochę syfu
I nadal to samo się dzeje.A jeszcze jedno jak sprawdzałem błędy na kompie to mi wyskoczyło 09 - Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor
Ostatnio zmieniony 2006-03-31 15:13 przez krulikozi, łącznie zmieniany 1 raz.
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
temperature masz za wysoka -mnie najwyzej doszla kiedys do R ale to zdarza sie dosc rzadko a zima to prawie wogole wedlug mnie to bedzie wina tego czujnika temperatury ktory wywoluje blad numer9-tylko nie wiem co to dokladnie jest kto wie to niech pomoze koledze i sie wypowie
-ewentualnie sprawdz dodatkowo poziom plynu w chlodnicy i termostat bo moze sie slabo otwierac a też czy ci wiatrak chodzi -powinien sie zalaczyc gdy temperatura bedzie prawie pod R

..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala..
PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
ja u siebie mam podobny problem. Dzisiaj pierwszy raz na czwórce turbina nie chciała pompować powyżej 1/4 skali i strasznie muliło silnik, ale żadna lampka nie załączyła się. Boże czyżby moje IHI siadało??
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- skorpion2.2
- Posty: 24
- Rejestracja: 2005-04-07 19:46
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Będzin
- discjockey
- Posty: 6
- Rejestracja: 2006-03-30 20:56
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Płońsk
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
discjockey
Zwroc uwage czy przypadkiem nie "kopci" ci z rury wydechowej. konkretnie chodzi o to, ze woda ktora dostaje sie do cylindra zostaje wyrzucana do ukladu wydechowego w postaci pary wodnej, co za tym idzie z wydchu wydobywa sie w takim przypadku para wodna.
To tyle jesli chodzi o nieszczelnosc miedzu ukla wodnym a komora spalania. W marginalnym rzypadku moze byc tak ze w pewnym momencie duza czesc wody przedostanie sie od tloka i go zblokuje i silnik ostro stanie deba.
Jest jeszcze jedna a wlasciwie dwie mozliwe nieszczelnosci. Mianowicie pierwsza miedzy ukladem wodym a kanalem olejowym. w tym wypadku woda przedostaje sie bezposrednio do oleju i miesza sie tworzac emulsje zabucza dla silnika (zakaz odpalania i szybka naprawa). Mozesz to latwo sprawdzic wyjmujac bagnet, jesli olej jest klarowny i czysty to pozostaje pierwsza ewentualnosc badz trzecia, o ktorej nizej.
Ostatnia (trzecia) mozliwosc to taka, ze rowniez poleciala uszczelka pod glowica miedzy kanalem wodnym a zewnetrzna jej strona. W tym przypadku woda wydostaje sie na zewnatrz silnika. To też latwo sprawdzic, odpalasz zimny samochod, maska w gore i przez 3-10 min. obserwujesz czy i gdzie robi sie wilgotno. Jesli tak niec nie zauwazysz to po przejechaniu ostrzej samochodem kilku km. (gdy silnik juz jest mocno rozgrzany) maska w gore gasisz silnik i sluchasz czy gdzies nie syczy. W przypadku rozgrzanego silnika moze okazac sie, ze tylko wylapiesz to na sluch gdyz wyciek moze byc niewielki i woda zdazy odparowywac nim ja zobaczysz.
Wszystkie te ewentualnosci bezwzglednie mowia jedno.... natychmiastowa wymiana uszczelki pod glowica.
Jesli jak mowisz wypija Ci plyn a nie wyrzuca go przez jakas nieszczelnosc to najprawdopodobniej uszczelka pod glowica poleciala i woda przedostaje sie bezposrednio do komory spalania (czyt. do cylindra).Witam wszystkich. mam dokladnie taki sam problem tylko poza tym moj probe wypija dziennie caly zapas wody (płynu) przeznaczonego na chlodzenie. co robic ? jesli ktos rozwiazal juz ten problem chetnie sie dowiem jak ... pozdrawiam
Zwroc uwage czy przypadkiem nie "kopci" ci z rury wydechowej. konkretnie chodzi o to, ze woda ktora dostaje sie do cylindra zostaje wyrzucana do ukladu wydechowego w postaci pary wodnej, co za tym idzie z wydchu wydobywa sie w takim przypadku para wodna.
To tyle jesli chodzi o nieszczelnosc miedzu ukla wodnym a komora spalania. W marginalnym rzypadku moze byc tak ze w pewnym momencie duza czesc wody przedostanie sie od tloka i go zblokuje i silnik ostro stanie deba.
Jest jeszcze jedna a wlasciwie dwie mozliwe nieszczelnosci. Mianowicie pierwsza miedzy ukladem wodym a kanalem olejowym. w tym wypadku woda przedostaje sie bezposrednio do oleju i miesza sie tworzac emulsje zabucza dla silnika (zakaz odpalania i szybka naprawa). Mozesz to latwo sprawdzic wyjmujac bagnet, jesli olej jest klarowny i czysty to pozostaje pierwsza ewentualnosc badz trzecia, o ktorej nizej.
Ostatnia (trzecia) mozliwosc to taka, ze rowniez poleciala uszczelka pod glowica miedzy kanalem wodnym a zewnetrzna jej strona. W tym przypadku woda wydostaje sie na zewnatrz silnika. To też latwo sprawdzic, odpalasz zimny samochod, maska w gore i przez 3-10 min. obserwujesz czy i gdzie robi sie wilgotno. Jesli tak niec nie zauwazysz to po przejechaniu ostrzej samochodem kilku km. (gdy silnik juz jest mocno rozgrzany) maska w gore gasisz silnik i sluchasz czy gdzies nie syczy. W przypadku rozgrzanego silnika moze okazac sie, ze tylko wylapiesz to na sluch gdyz wyciek moze byc niewielki i woda zdazy odparowywac nim ja zobaczysz.
Wszystkie te ewentualnosci bezwzglednie mowia jedno.... natychmiastowa wymiana uszczelki pod glowica.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Wingerman masz na 99% racji. Uprzedziłeś mnie. Módl się żeby to była tylko uszczelka. Ja miałem takie same objawy po zdjęciu głowicy uszczelka była cała głowica dostała nieszczelności nawet planowanie nic nie dało. Musiałem kupować głowice.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
witam!ten czujnik chyba lubi robic takie wybryki,ja na poczatku tez mialem problemy z wariujacymi obrotami.a propos czy wie ktos jaki jest jego numer katalogowy badz oznaczenie bo przedwczoraj chcialem kupic ale kumpel sie zakrecil bo w katalogu bylo sporo tego typu czujnikow a one zdaje sie roznia sie parametrami wzgledem koloru tego plastiku.wiec jesli ktos zna owe oznaczenie bede wdzieczny
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
- Raafaaell
- Posty: 420
- Rejestracja: 2006-01-14 16:39
- Galeria: viewtopic.php?t=7400
- Lokalizacja: Kraków
Witam. Podłączę się tu
Sytuacja wygląda tak. Jeden do końca , dwa do końca , trzy do końca , cztery , pedał w podłogę - auto hamuje i zupełny brak mocy. Jak popuszczę pedał - powoli wraca do normy. Drugi raz taka sytuacja. Żadnych kontrolek , innych objawów. A na czwórce jak depnę porządnie podczas normalnej jazdy , to idzie pięknie. WTF




- Raafaaell
- Posty: 420
- Rejestracja: 2006-01-14 16:39
- Galeria: viewtopic.php?t=7400
- Lokalizacja: Kraków
- kosmita
- Posty: 282
- Rejestracja: 2006-02-03 15:38
- Galeria: viewtopic.php?t=8651
- Lokalizacja: Lubin
Witam
A co moze byc przyczyna
1 bieg do 5 tys ladnie rowno idzie
2 bieg do 5 tys ladnie rowno idzie
3 bieg do 2.2 tys turbinka dojdzie na 6 i zaczyna szarpac
jak skazowka obrotomieza dojdzie do 4 tys autko znow dostaje kopa
tak sie dzieje jeszcze na 4 i 5 biegu w przedziale 2.2 tys do 4 tys zaraz jak skazowka turbo wejdzie na 6
(skazowka turbiny szybko nabiera skali)
Dzieki
A co moze byc przyczyna
1 bieg do 5 tys ladnie rowno idzie
2 bieg do 5 tys ladnie rowno idzie
3 bieg do 2.2 tys turbinka dojdzie na 6 i zaczyna szarpac
jak skazowka obrotomieza dojdzie do 4 tys autko znow dostaje kopa
tak sie dzieje jeszcze na 4 i 5 biegu w przedziale 2.2 tys do 4 tys zaraz jak skazowka turbo wejdzie na 6
(skazowka turbiny szybko nabiera skali)
Dzieki
Black Shadow GT 92r
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kosmita, też tak miałem, ale dlatego że majstrowałem trochę przy wężyku od Turbo. Masz może zwężkę?kosmita pisze:Witam
A co moze byc przyczyna
1 bieg do 5 tys ladnie rowno idzie
2 bieg do 5 tys ladnie rowno idzie
3 bieg do 2.2 tys turbinka dojdzie na 6 i zaczyna szarpac
jak skazowka obrotomieza dojdzie do 4 tys autko znow dostaje kopa
tak sie dzieje jeszcze na 4 i 5 biegu w przedziale 2.2 tys do 4 tys zaraz jak skazowka turbo wejdzie na 6
(skazowka turbiny szybko nabiera skali)
Dzieki
BEAUTY...POWER...SOUL...
- kosmita
- Posty: 282
- Rejestracja: 2006-02-03 15:38
- Galeria: viewtopic.php?t=8651
- Lokalizacja: Lubin
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
U mnie turbo dopiero dostaje mega strzała od 3000obr. Przy 3000obr od momentu wciśnięcia pedału gazu na full, do momentu uzyskania pełnego doładowania mija mniej niż sekunda!
Ale tak jest od 3000obr.
A turbo pompuje już od 2000obr, tylko tak jak by mu się nie chciało rozkręcać (baaaardzo leniwie)
Ale tak jest od 3000obr.
A turbo pompuje już od 2000obr, tylko tak jak by mu się nie chciało rozkręcać (baaaardzo leniwie)
BEAUTY...POWER...SOUL...