
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Problem z pasami
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
O Mazurach jeszcze nie mówiłeś - tamten wykręt dotyczył wyłącznie Borków... 

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Czyli na Mazurach jesteś na 100%?
Podpiszesz się tutaj?
Pamiętasz zeszłoroczne Mazurki i transmisję online?
Podpiszesz się tutaj?

Pamiętasz zeszłoroczne Mazurki i transmisję online?
Drzymek pisze:Zaraz wyskoczę z krzesła !!!!
JA CHCĘ DO WAS!!!!
Co będzie w następnym odcinku???
NO CO?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
pasy w jedynce
czy ktoś ma akurat zdemontowany lewy tylni bok tapicerki?potrzebuję informacji jakie kolory przewodów dochodzą do gniazda silnika od pasów(kiedyś moim Probkiem zajął się barbarzyńca i demontując silnik obciął wtyczkę przy samym wyjściu z wiązki)teraz gdy zdobyłem cały napęd muszę to podłączyć....
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Ja akurat mam (już od ponad dwóch tygodni tak jeżdżę) bo naprawiam lewy pas, a dokładniej próbuję zregenerować linkę.
Jutro Ci napiszę. W każdym bądź razie dochodzą tam dwa cienkie przewody - od krańcówki - możesz je podłączyć dowolnie ponieważ działa to na zasadzie włącznika i nie musi być zachowana żadna polaryzacja.
Natomiast przy dwóch grubszych polaryzacja jest ważna. Ale nawet bez kolorów przewodów można podłączyć silnik. Ewentualny błąd w podłączeniu będzie skutkował tym, że silnik będzie kręcił w druga stronę niż powinien, np. przy otwarciu drzwi będzie go naciągał do tyłu. Wtedy wystarczy zamienić te grube przewody.
Czyli bez kolorów można bez problemu podłączyć cały mechanizm pasa.

Jutro Ci napiszę. W każdym bądź razie dochodzą tam dwa cienkie przewody - od krańcówki - możesz je podłączyć dowolnie ponieważ działa to na zasadzie włącznika i nie musi być zachowana żadna polaryzacja.
Natomiast przy dwóch grubszych polaryzacja jest ważna. Ale nawet bez kolorów przewodów można podłączyć silnik. Ewentualny błąd w podłączeniu będzie skutkował tym, że silnik będzie kręcił w druga stronę niż powinien, np. przy otwarciu drzwi będzie go naciągał do tyłu. Wtedy wystarczy zamienić te grube przewody.
Czyli bez kolorów można bez problemu podłączyć cały mechanizm pasa.

- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Nie mogę w serwisówce znaleźć rysunku wtyczki, ale:
Wtyczka (ta która jest na przewodach wychodzących z podłogi):
patrząc na nią z góry trzymając ją tak aby na dole był zatrzask:
lewy górny róg przewód: czarny (cienki od krańcówki)
lewy dolny róg przewód: niebieski z białym paskiem (też cienki od krańcówki
prawy górny róg to przewód: niebieski (gruby od zasilania silnika)
prawy dolny róg to przewód: żółty (też od silnika)
natomiast gniazdo to które idzie od silnika i całego mechanizmu to:
z lewej u góry jest przewód czerwony (od zasilania silnika)
z lewej ale na dole jest przewód zielony (też gruby)
natomiast po prawej są obydwa przewody cienkie, czarne - idą one do krańcówki.
Czyli po podłączeniu wtyczki z gniazdem kolory przewodów łączą się (od zasilania silnika - grube):
Niebieski z czerwonym i
żółty z zielonym
Krańcówka nie ma polaryzacji więc dwa czarne przewody można podłączyć dowolnie do tych dwóch (czarnego i niebieskiego z białym paskiem).
Wtyczka (ta która jest na przewodach wychodzących z podłogi):
patrząc na nią z góry trzymając ją tak aby na dole był zatrzask:
lewy górny róg przewód: czarny (cienki od krańcówki)
lewy dolny róg przewód: niebieski z białym paskiem (też cienki od krańcówki
prawy górny róg to przewód: niebieski (gruby od zasilania silnika)
prawy dolny róg to przewód: żółty (też od silnika)
natomiast gniazdo to które idzie od silnika i całego mechanizmu to:
z lewej u góry jest przewód czerwony (od zasilania silnika)
z lewej ale na dole jest przewód zielony (też gruby)
natomiast po prawej są obydwa przewody cienkie, czarne - idą one do krańcówki.
Czyli po podłączeniu wtyczki z gniazdem kolory przewodów łączą się (od zasilania silnika - grube):
Niebieski z czerwonym i
żółty z zielonym
Krańcówka nie ma polaryzacji więc dwa czarne przewody można podłączyć dowolnie do tych dwóch (czarnego i niebieskiego z białym paskiem).
dzięki bardzo!!!! mimo święta chyba zajrzę do Probka...
no i zajrzałem....podłączyłem silniczek i nagle pasy ruszyły...i na tym koniec....obydwa ustawiły się w pozycji "zapiętej"i nic więcej się nie dzieje...kiedy powinny się otworzyć,a kiedy zamknąć?co nimi steruje?tzn.w którym momencie(po otwarciu drzwi,przekręceniu stacyjki,)powinny działać?
no i zajrzałem....podłączyłem silniczek i nagle pasy ruszyły...i na tym koniec....obydwa ustawiły się w pozycji "zapiętej"i nic więcej się nie dzieje...kiedy powinny się otworzyć,a kiedy zamknąć?co nimi steruje?tzn.w którym momencie(po otwarciu drzwi,przekręceniu stacyjki,)powinny działać?
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
chyba sie poddam...albo znajdę i zrobie duzą krzywdę(i bardzo bolesną)debilowi który pociął instalację w moim Probku...(poprzedni właściciel)właśnie zauważyłem ze w drzwiach brakuje mi (chyba wtyczek)i by ć może czegoś jeszcze...ma ktoś może zdjętą tapicerkę w drzwiach?gdyby dało radę to prosiłbym o fotki jak wygląda połączenie,patrząc od strony zamka (z zamka wychodzą dwa przewody),w kierunku całej wiązki...
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
- ADTOM
- Posty: 318
- Rejestracja: 2006-03-20 15:54
- Galeria: viewtopic.php?t=8925
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
Pasy bezpieczeństwa - wymiana taśmy
Cześc !!!
Szukałem i nic nie znalazłem. Czy ktoś z Was rozbierał pasy do tego stopnia żeby wymieni taśmę?? Ja mam pas od strony kierowcy strasznie postrzępiony a dobre pasy kupic to rzadkośc. Dostałem od kumpla pasy do proba ale tez ma tylko lewą stronę dobrą i chciałem wymieni tylko samą taśmę ale czy się da??? I czy jest to bezpieczne??
Szukałem i nic nie znalazłem. Czy ktoś z Was rozbierał pasy do tego stopnia żeby wymieni taśmę?? Ja mam pas od strony kierowcy strasznie postrzępiony a dobre pasy kupic to rzadkośc. Dostałem od kumpla pasy do proba ale tez ma tylko lewą stronę dobrą i chciałem wymieni tylko samą taśmę ale czy się da??? I czy jest to bezpieczne??

- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Problem tkwi w znalezieni linki o odpowiedniej średnicy, takiej aby linka nie wypadała z prowadnicy. Pas mam rozebrany już od ponad miesiąca, ale takiej linki nie mogę nigdzie znaleźć. Są linki zalane jakąś gumą czy czymś takim (oryginalnie jest w plastikowej osłonce) mają nawet tą samą średnicę (ale średnicę linki) a ta guma w którą jest zalana ta linka jest niestety cieńsza i linka wypada z prowadnicy.
Gdyby nie ten problem to wymiana linki nie byłaby trudna. Ja linki szukam. Gdyby ktoś znalazł o odpowiedniej średnicy to bym był zainteresowany.
Gdyby nie ten problem to wymiana linki nie byłaby trudna. Ja linki szukam. Gdyby ktoś znalazł o odpowiedniej średnicy to bym był zainteresowany.
znowu wracam do tematu pasów.doszedłem już do tego że kiedy je mam w pozycji otwartej,załączam stacyjkę,zamykam drzwi- pas "jedzie" do tyłu...ale po otwarciu drzwi niestety nawet nie drgnie...żeby chciał wrócić muszę mu podać prąd "na krótko"....i...znalazłem jeszcze jedną przeciętą wiązkę pod fotelem kierowcy idącą do mocowania pasa przy tunelu...może ktoś mi podpowie co to za "ustrojstwo"???albo może schemat podrzuci?
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity

Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
troszke odswieze temat.otoz co w sytuacji gdy pasy chcialyby sie caly czas zwijac/zamykac? mam zamiar w piatek zabrac sie za lewy pas (bo do prawego nie mam zastrzezen) choc minelo juz troche czasu odkad tam zagladalem ale zdaje mi sie ze przy otwarciu drzwi zwija a przy zamknieciu chyba tez ale nie pamietam.dodam ze gdy po raz pierwszy sie za to zabralem,udalo mi sie namierzyc przepalone uzwojenie silnika,ktory naprawilem i zamontowalem,stwierdzajac nastepnie w/w usterke.
i tu pytanie do obeznanych:
czy w pierwszej kolejnosci zajac sie krancowkami?czy one sa ze tak powiem zwierne czy rozwierne (tzn.pas dojezdza i zwiera czy rozwiera
styki)
czy jest to moze oznaka padnietej centralki?
no i zapomnialbym dodac ze kontrolka od pasow swiecila na stale od samego poczatku
(ale wykrecilem zarowke i mam spokoj
)
i tu pytanie do obeznanych:
czy w pierwszej kolejnosci zajac sie krancowkami?czy one sa ze tak powiem zwierne czy rozwierne (tzn.pas dojezdza i zwiera czy rozwiera

czy jest to moze oznaka padnietej centralki?
no i zapomnialbym dodac ze kontrolka od pasow swiecila na stale od samego poczatku


byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
no i udalo sie naprawic moje upragnione pasy
przedewszystkim to przyczyna byla zamieniona polaryzacja silniczka,a pozatym krancowka musiala nie stykac bo w koncu od czegos musial sie ten silniczek spalic.ogolnie skonczylo sie na rozebraniu i zlozeniu centralki,kostek od krancowek i silniczka.
ehh..coz za piekne uczucie gdy wszystko dziala
a tak przy okazji:piszecie ze pasy sie napinaja przy ostrzejszej jezdzie i czy jest to pozytywny skutek uboczny czy tez kabelki biegnace do napinaczy maja z tym cos wspolnego?

przedewszystkim to przyczyna byla zamieniona polaryzacja silniczka,a pozatym krancowka musiala nie stykac bo w koncu od czegos musial sie ten silniczek spalic.ogolnie skonczylo sie na rozebraniu i zlozeniu centralki,kostek od krancowek i silniczka.
ehh..coz za piekne uczucie gdy wszystko dziala

a tak przy okazji:piszecie ze pasy sie napinaja przy ostrzejszej jezdzie i czy jest to pozytywny skutek uboczny czy tez kabelki biegnace do napinaczy maja z tym cos wspolnego?
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
pasy
Dolaczylem do grona posiadaczy FP1 GT 2.2 - i sie ciesze
ale juz na samym poczatku napotkalem problem..
pasy przez kilka pierwszych zamknieciu drzwi przechodzily do pozycji tylnej, przy otwarciu w przod... az tu nagle gdy tak stalem obok a drzwi byly otwarte, oba pasy pojechaly do tylu i nie mam mowy zeby poszly do przodu.....
ktos wie jaka moze byc przyczyna?? co moge zrobic...?
p.s. gdzie jest najblizszy zjazd w okolicach 3miasta??
ale juz na samym poczatku napotkalem problem..
pasy przez kilka pierwszych zamknieciu drzwi przechodzily do pozycji tylnej, przy otwarciu w przod... az tu nagle gdy tak stalem obok a drzwi byly otwarte, oba pasy pojechaly do tylu i nie mam mowy zeby poszly do przodu.....
ktos wie jaka moze byc przyczyna?? co moge zrobic...?
p.s. gdzie jest najblizszy zjazd w okolicach 3miasta??
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Pojade malego off'a.
Witamy w naszym gronie (oby nie wylocznie w kwesiach poblemu).
Przeczytajten temat co prawda nie dotyczy on bezposednio twojego problemu, niemniej jednak ulatwi ci przygode na naszym forum i uchroni przed roznmi uwagami.
Witamy w naszym gronie (oby nie wylocznie w kwesiach poblemu).
Przeczytajten temat co prawda nie dotyczy on bezposednio twojego problemu, niemniej jednak ulatwi ci przygode na naszym forum i uchroni przed roznmi uwagami.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Dziwne, że masz tam spaloną diodę. Może nie masz podłączone pod siedzeniem lub nie dochodzi tam napięcie.
A jak byś chciał rozebrać ta zapinke to potem musiałbyś ją kleić - będzie paskudnie wyglądać.
Ale zapinki z tyłu wyglądają podobnie. Skołuj sobie taką bo one też mają (chyba) diody - tylko nie podłączone.
A jak byś chciał rozebrać ta zapinke to potem musiałbyś ją kleić - będzie paskudnie wyglądać.
Ale zapinki z tyłu wyglądają podobnie. Skołuj sobie taką bo one też mają (chyba) diody - tylko nie podłączone.
no wlasnie nie wiem na setke czy jest spalona;/ ale innych powodów raczej nie maskorik pisze:Dziwne, że masz tam spaloną diodę. Może nie masz podłączone pod siedzeniem lub nie dochodzi tam napięcie.
A jak byś chciał rozebrać ta zapinke to potem musiałbyś ją kleić - będzie paskudnie wyglądać.
Ale zapinki z tyłu wyglądają podobnie. Skołuj sobie taką bo one też mają (chyba) diody - tylko nie podłączone.

PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA

