To też zapewne zrobię, ale CHECK ENGINE mi się nie zaświeca a alternator miałem wymieniany swego czasu.
Ale może faktycznie czas na nowe szczotki, lub regulator napięcia coś ściemnia
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
może żarówka wyjęta ?
ładowanie to raczej jak świecą się "anti-lock" i "low oil"
ja też miałem przeboje z ciśnieniem oleju ale po podłączeniu dodatkowego okazało się że oryginalny czujnik lub wskaźnik padał.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka
może żarówka wyjęta ?
ładowanie to raczej jak świecą się "anti-lock" i "low oil"
ja też miałem przeboje z ciśnieniem oleju ale po podłączeniu dodatkowego okazało się że oryginalny czujnik lub wskaźnik padał.
Fakt - właściwie chodziło mi o "Anti Lock". Poza tym u mnie wszystkie kontrolki zawsze były sprawne
Póki co jakby sie uspokoiło, ale jeszcze zobaczymy. Wskazówka stała na "N" i przygazowałem mocno i jakby sie odwiesiła i od tego czasu jest spokój.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Ja bym obstawiał regulator, albo szczotki. U mnie jak odpalę silnik to czasem potrafi się zaświecic low oil, ale wtedy wskazówka od ładowania jest niżej jak zawsze, przygazuję trochę i wraca na swoją normlaną pozycję.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Nie trzeba patrzeć na wskaźnik po wszystkim widać, że jest poniżej 12V. Każda żaróweczka ledwo świeci(często nie gra radio, deska nic nie wyświetla) dasz mu trochę gazu (tak właśnie powyżej 2k), wszystko się rozpala, pojawia się ładowanie na wskaźniku. Nie jest to reguła, ale najczęściej dzieje się tak po dłuższym postoju i tak jak pisałem tylko zaraz po odpaleniu. Czasem nawet sam zaczyna ładować po chwili. Potem jak już zacznie to wszystko jest ok. Da się z tym żyć, ale ciekaw jestem co to dokładnie.
Mogła paść jedna z chyba trzech diód wzbudzenia alternatora, co sie własnie obiawia nieładowaniem na wolnych obrotach do chwili załonczenia regulatora napięcia, a puzniej wszystko jest ok nawet na niskich obrotach. Ten szajs jest chyba własnie wbudowany w regulator napięcia, niepamiętam juz dokładnie.
witam wszystkich mi tez zapala sie ta kontrolka "LOW OIL" gdy silnik troche sie zagrzeje to sie zapala i nie zgasnie dopoki nie zgasze silnika i nie zapale ponownie... dodam ze olej mam w normie . Dzisiaj mierzylem ladowanie ma 14.3 Volta cisnienie oleju na goracym silniku jest na "O"
Witam serdecznie. W moim probku również występują wariacje ze wskazaniem ciśnienia oleju. Domyślam się, że winny może być wyżej wspomniany zaworek upustowy który notabene nie do końca wiem gdzie dokładnie się znajduje. doczytałem się że prawie na pewno jest od dołu pompy. Czy na pewno? to wiązałoby się z odkręcaniem miski więc wolę się upewnić. Pozdrawiam
Mam do was pytanie. chodzi o czujnik ciśnienia oleju - czy ktoś już przecierał szlak jaki należy kupić? z tego co się zorientowałem to te w sklepie za 12zł są tylko włącz wyłącz aby kontrolka zgasła natomiast do wskazówki musi być z płynną regulacją. Czy mamy jakieś informacje jaką rezystancję ma mieć ten czujnik przy naszym ciśnieniu oleju 3-4bary 3000rpm? ile wynosi na biegu jałowym?
Ciśnienie oleju 145-248kPa 23-36Psi Przy 1000obr.\min.
296-393kPa 43-57Psi przy 3000obr.\min.
??
Musze nabyc restryktor do turbo i nie wiem czy jest potrzebny i jak juz to jaki
ja mogę... ciśnienie oleju tak jak jest podane na perormance bo sprawdzałem ale nie pamiętam wartośći na wolnych obrotach koło 1bara a na wysokich obrotach 3bary gdzie regulacja ciśnienia jest już przy 2tyś zawór reguluje ciśnienie.
Restryktor jest w oryginalnym turbo na dolocie oleju.