Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.
-
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 2002-09-03 20:54
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Miałem dokładnie to samo. Na wolnych obrotach chodzi jak traktor. Doszło do tego, że jak stałem na światłach to wyłączałem klimę bo strasznie się ludziska patrzyli. Problem znikał po dodaniu gazu i ruszeniu.
Ale co było problemem nie pamiętam - temat był poruszany w Czchowie i chyba Syrenki (Grzesiek) coś mi tam doradzał - napisz do niego na prv.
Ale co było problemem nie pamiętam - temat był poruszany w Czchowie i chyba Syrenki (Grzesiek) coś mi tam doradzał - napisz do niego na prv.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Okay zaczne od tego ze tak macje racje ze klime powino sie wlanczac naewt w zimie. Roczniki 93 maja freon 12R ktory jest droszy i bardziej szkodliwy do diury ozonowej i wlasnie te roczniki powino dosc czensciej wlanczac nawet w zimie. Natomist 94 do 97 maja 134 fren ktory jest mniej szkodliwy dla otoczenia i ten freon w systemie nie jest tak wymagany czestego wlonczania jak 12 R. Druga rzecz musicie miec przy kazdym napelnieniu wpuszczony olej do systemu tak aby smarowal kompresor. Natomiast wracajonc do wentylatora to on musi sie wlanczaj zawze kiedy klima jest wlonczona. Proste podejscie zapal silnik i popacz na obroty silnika i wloncz klime i obroty powiny podskoczyc z 750 do 850 i to jest znakiem ze sie kompresor zalonczyl. Natomiast za kazdym razem kiedy lonczysz nawiem na szybe zawsze wlancza sie klima do rozmrazania szyby. Ja mam kompresor do sprzedania rocznik 94 -97 GT V6 134 freon jak chcesz to daj znac. Przypuszczam ze szprzenglo jest juz zurzyte i jak masz 93 warto jest przerobic na 134 freon. To narazie
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
do GT TURBO------------ dzisiaj jak byłem nabić klimę to nabili ja 134, nie wiem nic żeby wpuszczali jakiś olej. Co to za olej? Nie wiem czy znowu mi nie namieszali, skoro mówisz , że trzeba wpuszczać olej. Stary gaz (nie wiem nawet jaki tam był) wypuścili,i teraz klima chłodzi, tylko terkocze jak mały traktorek na wolnych obrotach . za ile miałbyś tą sprężarkę do sprzedania. Wspominałeś też kiedyś o aparacie zapłonowym do '93. Ile by to miało kosztować?
ER
ER
Bede w polsce w czerwcu tak ze masz czas sie zastanowic kompresor jest w polsce i jest gotow do sprzedarzy. Te kompresory sa robione przez panasonic. Jaki tam idzie olej to nie wiem na sto procent, zapytaj sie ich czy ci wpuscili olej z freonem. Natomiast do zaplonu to musisz sie dowiedziec czy to jest 95 rok jesli starszy to radzil bym ci kupic na wypadek jak sie popsuje. To narazie
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
-
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 2002-09-03 20:54
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
przestało terkotać
zaczął się ten temat od terkotania spężarki na wolnych obrotach----powodem był brak oleju w układzie klimy. Dzisiaj wlałem olej i terkotanie znikło. GT Turbo miał rację . ER
Nabijanie klimy
Tak czysto orientacyjnie proszę o podanie jak wachają się ceny nabicia klimatyzacji.
U mnie pan za uruchomienie klimatyzacji i jaj przegląd skasował mnie 120 PLN. Uważam że to bardzo przystępna cena ->dzwoniłem do Wrocławia a tam ceny zaczynają się od 180 PLN i w górę.
U mnie pan za uruchomienie klimatyzacji i jaj przegląd skasował mnie 120 PLN. Uważam że to bardzo przystępna cena ->dzwoniłem do Wrocławia a tam ceny zaczynają się od 180 PLN i w górę.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
PROBE II 2,5 GT USA Version
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No właśnie dziś mnie naszło żeby sprawdzać oto obserwacje:
Szybko temperatura spadła do około 6C, dalej to już była walka, najniższa temperatura jaką udało mi się uzyskać to było 4.07C, generalnie w warunkach ruchu miejskiego temperatura wahała się między 4.5C a 5.5C .
Warunki pomiaru: temperatura na zewnątrz 25C w cieniu, na trasie spadła do 23C, czujnik termometru wsadzony około 5cm w środkowy wylot. Na początku mierzyłem przy wentylatorze włączonym na I biegu, ale potem zauważyłem że temperatura jest niższa na II biegu.
Martwi mnie inny problem, gdy auto postoi trochę z ciepłym silnikiem to potem temperatura powietrza przy wyłączonej klimie jest o 5-7C wyższa od temperatury zewnętrznej (jak zaczynałem testy to leciało powietrze o temperaturze 32C )
Ciekawi mnie czy jest to spowodowane po prostu nagrzewaniem się karoserii i dolotu powietrza czy nagrzewnica częściowo grzeje ?
Zauważyłem też pozytywne zjawisko, po wyłączeniu klimy powietrze utrzymywało temperaturę około 15-18 C przez okres około 10 min
Szybko temperatura spadła do około 6C, dalej to już była walka, najniższa temperatura jaką udało mi się uzyskać to było 4.07C, generalnie w warunkach ruchu miejskiego temperatura wahała się między 4.5C a 5.5C .
Warunki pomiaru: temperatura na zewnątrz 25C w cieniu, na trasie spadła do 23C, czujnik termometru wsadzony około 5cm w środkowy wylot. Na początku mierzyłem przy wentylatorze włączonym na I biegu, ale potem zauważyłem że temperatura jest niższa na II biegu.
Martwi mnie inny problem, gdy auto postoi trochę z ciepłym silnikiem to potem temperatura powietrza przy wyłączonej klimie jest o 5-7C wyższa od temperatury zewnętrznej (jak zaczynałem testy to leciało powietrze o temperaturze 32C )
Ciekawi mnie czy jest to spowodowane po prostu nagrzewaniem się karoserii i dolotu powietrza czy nagrzewnica częściowo grzeje ?
Zauważyłem też pozytywne zjawisko, po wyłączeniu klimy powietrze utrzymywało temperaturę około 15-18 C przez okres około 10 min
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Temperatura otoczenia około 28 stopni. Klima na 1 biegu, czas reakcji około 30s do osiągniecia temperatury wydmuchiwanego powietrza czyli jakiś 5,5-6,0 stopni. To na I biegu na II nie miałem czasu sprawdzić
Co do pozytywnych zjawisk, to chyba oczywiste że po wyłączeniu klimy wszystkie rury dolotowe są ochłodzone do tych 5-6 stopni i troszeczke trwa zanim osiągną temperaturę otoczenia.
Ale za to zawsze można zaoszczędzić troszeczkę paliwka
Co do pozytywnych zjawisk, to chyba oczywiste że po wyłączeniu klimy wszystkie rury dolotowe są ochłodzone do tych 5-6 stopni i troszeczke trwa zanim osiągną temperaturę otoczenia.
Ale za to zawsze można zaoszczędzić troszeczkę paliwka
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
PROBE II 2,5 GT USA Version
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów