Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

BLACK PROBE
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2002-09-03 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: BLACK PROBE »

:( Miałem dokładnie to samo. Na wolnych obrotach chodzi jak traktor. Doszło do tego, że jak stałem na światłach to wyłączałem klimę bo strasznie się ludziska patrzyli. Problem znikał po dodaniu gazu i ruszeniu.
Ale co było problemem nie pamiętam - temat był poruszany w Czchowie i chyba Syrenki (Grzesiek) coś mi tam doradzał - napisz do niego na prv. :!: :!:
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

dzięki Black, zaraz do niego napiszę ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Okay zaczne od tego ze tak macje racje ze klime powino sie wlanczac naewt w zimie. Roczniki 93 maja freon 12R ktory jest droszy i bardziej szkodliwy do diury ozonowej i wlasnie te roczniki powino dosc czensciej wlanczac nawet w zimie. Natomist 94 do 97 maja 134 fren ktory jest mniej szkodliwy dla otoczenia i ten freon w systemie nie jest tak wymagany czestego wlonczania jak 12 R. Druga rzecz musicie miec przy kazdym napelnieniu wpuszczony olej do systemu tak aby smarowal kompresor. Natomiast wracajonc do wentylatora to on musi sie wlanczaj zawze kiedy klima jest wlonczona. Proste podejscie zapal silnik i popacz na obroty silnika i wloncz klime i obroty powiny podskoczyc z 750 do 850 i to jest znakiem ze sie kompresor zalonczyl. Natomiast za kazdym razem kiedy lonczysz nawiem na szybe zawsze wlancza sie klima do rozmrazania szyby. Ja mam kompresor do sprzedania rocznik 94 -97 GT V6 134 freon jak chcesz to daj znac. Przypuszczam ze szprzenglo jest juz zurzyte i jak masz 93 warto jest przerobic na 134 freon. To narazie
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

do GT TURBO------------ dzisiaj jak byłem nabić klimę to nabili ja 134, nie wiem nic żeby wpuszczali jakiś olej. Co to za olej? Nie wiem czy znowu mi nie namieszali, skoro mówisz , że trzeba wpuszczać olej. Stary gaz (nie wiem nawet jaki tam był) wypuścili,i teraz klima chłodzi, tylko terkocze jak mały traktorek na wolnych obrotach . za ile miałbyś tą sprężarkę do sprzedania. Wspominałeś też kiedyś o aparacie zapłonowym do '93. Ile by to miało kosztować?
ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Bede w polsce w czerwcu tak ze masz czas sie zastanowic kompresor jest w polsce i jest gotow do sprzedarzy. Te kompresory sa robione przez panasonic. Jaki tam idzie olej to nie wiem na sto procent, zapytaj sie ich czy ci wpuscili olej z freonem. Natomiast do zaplonu to musisz sie dowiedziec czy to jest 95 rok jesli starszy to radzil bym ci kupic na wypadek jak sie popsuje. To narazie
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

pisałem do Syrenki ale nie odpowiada, nawet na maila i brak odpowiedzi
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

minęło 10 dni i dalej żadnych wieści od Syrenki, szkoda ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

W sumie na gadu tez ich nie widac :(
BLACK PROBE
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2002-09-03 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: BLACK PROBE »

Mam taki problem - jak jadę na gazie i mam włączoną klimę to gdy stoję na światłach itp. to strasznie mi skaczą obroty od 500 do 1500. Czy jest to problem zbyt małego ustawienia obrotów czy przez dodatkowe obciążenie tak spadają. :?:
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

U mnie też skaczą od 500 do 1000 - 1200 moim zdaniem gdy komp uzna że trzeba podpompować klimę to podbija obroty.

Pozdrawiam Rafał
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

kompy sa bardzo madre ...
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

U mnie przy załączeniu się klimy obroty od razu skaczą do góry do ok. 1000.
Jak się później obrotościomierz zachowuje niestety nie sprawdzałem - ale sprawdzę :D
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

To normalne.
Przed zalaczeniem sprezarki komputer przyspiesza obroty gdyz sprezarka zabiera DUZO mocy z silnika, jesli komuter nie podonsilby obrotow to bylby taki efekt jak stanie na polsprzegle na np. I biegu.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

u mnie jest tak, że jak jadę z załączoną klimą, to trzymajac noge na gazie w tym samym połżeniu odczuwam samoistne przyspieszenie , czy to jest normalne???????
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

patrz na moj wczesniejszy post
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

przestało terkotać

Post autor: Easy Rider »

zaczął się ten temat od terkotania spężarki na wolnych obrotach----powodem był brak oleju w układzie klimy. Dzisiaj wlałem olej i terkotanie znikło. GT Turbo miał rację . ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Nabijanie klimy

Post autor: BiZoN »

Tak czysto orientacyjnie proszę o podanie jak wachają się ceny nabicia klimatyzacji.

U mnie pan za uruchomienie klimatyzacji i jaj przegląd skasował mnie 120 PLN. Uważam że to bardzo przystępna cena ->dzwoniłem do Wrocławia a tam ceny zaczynają się od 180 PLN i w górę.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Ja zapłaciłem w tamten piątek 210 PLN za czyszczenie układu, odgrzybianie i ponowne nabicie klimy.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

to bardzo dora cena nie ma co szukac dalej
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Ja place 150 - 180 ale to jest po kosztach u kumpla :)
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Moje pytanie: jaka powinna być temperatura oziębionego powietrza tuż przy wylocie z kratek? Klima jest załączona na max, nadmuch na drugim biegu, a temperatura przy kratce wynosi u mnie ok. 14 stopni przy temp. zewn. ok. 25 st. IIgen. 2,5 V6 . Jak to wygląda u Was? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

No właśnie dziś mnie naszło żeby sprawdzać :lol: :twisted: oto obserwacje:

Szybko temperatura spadła do około 6C, dalej to już była walka, najniższa temperatura jaką udało mi się uzyskać to było 4.07C, generalnie w warunkach ruchu miejskiego temperatura wahała się między 4.5C a 5.5C .
Warunki pomiaru: temperatura na zewnątrz 25C w cieniu, na trasie spadła do 23C, czujnik termometru wsadzony około 5cm w środkowy wylot. Na początku mierzyłem przy wentylatorze włączonym na I biegu, ale potem zauważyłem że temperatura jest niższa na II biegu.

Martwi mnie inny problem, gdy auto postoi trochę z ciepłym silnikiem to potem temperatura powietrza przy wyłączonej klimie jest o 5-7C wyższa od temperatury zewnętrznej :evil: (jak zaczynałem testy to leciało powietrze o temperaturze 32C :evil: )
Ciekawi mnie czy jest to spowodowane po prostu nagrzewaniem się karoserii i dolotu powietrza czy nagrzewnica częściowo grzeje ?

Zauważyłem też pozytywne zjawisko, po wyłączeniu klimy powietrze utrzymywało temperaturę około 15-18 C przez okres około 10 min :!:
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

To jaka może być przyczyna, że jest 10 stopni różnicy między Twoją klimą Raf, a moją? Moja była nabijana ok. 1,5 miesiaca temu ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

Temperatura otoczenia około 28 stopni. Klima na 1 biegu, czas reakcji około 30s do osiągniecia temperatury wydmuchiwanego powietrza czyli jakiś 5,5-6,0 stopni. To na I biegu na II nie miałem czasu sprawdzić :wink:
Co do pozytywnych zjawisk, to chyba oczywiste że po wyłączeniu klimy wszystkie rury dolotowe są ochłodzone do tych 5-6 stopni i troszeczke trwa zanim osiągną temperaturę otoczenia.
Ale za to zawsze można zaoszczędzić troszeczkę paliwka :idea: :mrgreen: :lol:
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Jaka przyczyna słabej wydajności mojej klimy??????????ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”