Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !

wuka

Kolekcje fotek.
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: wuka

Post autor: MechanikCzasu »

wuka pisze:
Przewody 1.JPG
Przewody 2.JPG
Przewody 3.JPG
Przewody 4.JPG
:lol:
To przypadkiem nie te przewody które robiłeś na zamówienie ? :) :newcolor:
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

-- oryginalny post 2016-04-21 22:08 --

Tak to te przewody :D

-- dodano 2016-04-24 16:06 --

Panowie czy opłaca się taki zestaw?
http://www.ebay.com/itm/Full-Gasket-Set ... ~C&vxp=mtr

-- dodano 2016-04-26 21:40 --

W końcu osiągnąłem zadowalający efekt.
Wypolerowana komora.jpg
Wypolerowana komora 2.jpg
Najpierw oczyściłem komorę z nagaru, do tego celu użyłem szlifierki trzpieniowej z papierem ściernym na rolce na rolce, dość gruby bo 80 ale przy delikatnym traktowaniu do usunięcia nagaru się nadaje, później też papier ścierny na trzpieniu ale z listkami o gradacji 150. Oto moje narzędzia, nie ma tylko papieru.
Narzędzia.jpg
Później to już z górki, wszystko czyściłem papierami wodnymi kolejno 150, 180, 240, 320, 600, 1800 i 2500 :D każdy z papierów był w użyciu dopóki nie stwierdziłem że całość komory jest zmatowiona jednakowo, tzn wszystkie ryski są tej samej głębokości. Na samym końcu w ruch poszła pasta polerska o dwóch gradacjach, nawet nie wiem jak się to określa. Pasta firmy wolfcraft nr 1 i nr 2. Naprawdę robi dobrą robotę :D Teraz pozostało jeszcze tylko 3 komory, które liczę do końca tygodnia skończyć i 4 kanały wydechowe, które na razie są z grubsza wyczyszczone, jeszcze muszę je wypolerować, ale to już po weekendzie majowym nastąpi.

-- dodano 2016-04-27 21:46 --


Trochę dziś podgoniłem
Wypolerowane wszystkie komory.JPG
Wypolerowany kanał 1.JPG
Wypolerowany kanał 2.JPG
Komora i kanał.JPG
Wszystkie komory wypolerowane i dodatkowo wskoczył dziś nadprogramowo jeden kanał wydechowy, jestem o jeden kanał i dwie komory przed moim harmonogramem :D
Coraz bliżej radość składania wszystkiego do kupy, ciekawe tylko czy uda mi się odpalić a później wszystko dobrze zestroić.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: wuka

Post autor: LukaszProbe »

Respect!!
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: wuka

Post autor: infernoblade »

:1111_ok:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4266
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

Zawsze zastanawiałem sie kto wymyślił te polerki kanałów że niby to ma moc zwiększać hehe Niestety takie to proste nie jest ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Jeżeli ktoś robi tylko polerkę to się zgodzę, nic nie da.

A nie, jednak da, poprawi samopoczucie :D
Ostatnio zmieniony 2016-04-28 18:06 przez wuka, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: wuka

Post autor: infernoblade »

Bogdan9999 pisze:Zawsze zastanawiałem sie kto wymyślił te polerki kanałów że niby to ma moc zwiększać hehe Niestety takie to proste nie jest ;)
Nawet jeśli to tylko placebo dla właściciela i/lub satysfakcja, że zrobiło się to samemu, to się pytam czemu nie? :wink:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4266
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

Samemu no dobra ale po co ? Powiększenie kanałów ok reszta to zwykłe marnowanie swojego cennego czasu. W ssącym polerka szkodzi a w wydechu 10 km i pozamiatane po polerce.
Ale jak to mówią jak ktoś sie uprze hehe
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Uparłem się jak cap :D
Kanały poszerzyłem i to zajęło sporo czasu, samo wypolerowanie to raptem pół godziny na jeden kanał, więc nic wiele. Jestem w delegacji więc mam wolne wieczory :D zamiast siedzieć i się nudzić to siedzę i poprawiam sobie samopoczucie. Wiem że nagar i tak się przyklei ale będzie go łatwiej usunąć. Powiem wam, że dopiero po wypolerowaniu widać z jak niedoskonałego materiału jest zrobiona głowica silnia.
IMG_20160426_201305.jpg
Dodam że takich miejsc jest sporo, w kanałach podobnie.

A tutaj efekt wczorajszego wieczora.
IMG_20160428_221800.jpg
Dolotowe kanały jedynie dopasuje do kolektora, usunę niedoskonałości które pozostały po odlewie, i poprawię końcówki kanałów przy gniazdach bo wołają o pomstę do nieba.
Na tym zdjęciu dobrze widać fabryczną jakość wykonania :evil:
IMG_20160421_205354.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3439
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Na wsi.

Re: wuka

Post autor: KrecioPL »

A ja uważam, że każda praca przy aucie, która cieszy właściciela jest godna pochwały!
Wuka, dobra robota. Z niecierpliwością czekamy na więcej!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Dziś przyszedł mój mały zgredek.
P1090058.JPG
P1090062.JPG
Już się nie mogę doczekać kiedy go usłyszę.

Kolejna kwestia, znacie jakiś zakład który podejmie się zestrojenia mojego silnika wyposażonego w kompresor? Pytałem już w 3 zakładach i każdy się poddaje. Lokalizacja to okolice Gliwic, Krakowa lub Gorlic.
Obrazek
Awatar użytkownika
marek08
Posty: 342
Rejestracja: 2015-03-12 16:34
Samochód: Probe RWD
Galeria: viewtopic.php?t=22798
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: wuka

Post autor: marek08 »

Greddy RZ? Tez bede zakladal, swietnie brzmi :) Powodzenia w pracach, szacun za to co juz zrobiles :wink:
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: wuka

Post autor: skalpel »

wuka pisze:
Kolejna kwestia, znacie jakiś zakład który podejmie się zestrojenia mojego silnika wyposażonego w kompresor? Pytałem już w 3 zakładach i każdy się poddaje. Lokalizacja to okolice Gliwic, Krakowa lub Gorlic.
Pytałeś tutaj http://www.mickey-garage.com/aktualnosci
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4266
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

Seryjnego sterownika nikt sie nie podejmie bo to zabytek jak już to Det lub EMU
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Bogdan9999 pisze:Seryjnego sterownika nikt sie nie podejmie bo to zabytek jak już to Det lub EMU
No właśnie pytałem czy DET3 coś pomoże ale nie chcieli się brać, pytałem w dwóch zakładach w okolicach Gorlic i jeden na śląsku.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4266
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

hmm nie zaszkodzi ale zapewne nikt się nie podejmuje bo to tak naprawdę wielka niewiadoma auta modyfikowane z tym silnikiem na wolno-ssaku na palcach jednej ręki na świecie można policzyć, a przyrosty po montażu det3 mogą być żadne lub znikome.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

No właśnie, jeden gość mi powiedział że woli mieć jednego klienta mniej niż złą opinię, bo uważa że auto powinno być wystrojone nie dobrze ale idealnie, i że nie chce się brać za coś na czym się nie zna.
Bogdan kiedyś pisałeś mi że warto oprzeć układ zapłonowy o cewkę. Mógłbyś mi to dokładniej opisać? Co potrzebuję, ja w tym temacie jestem totalnie zielony.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4266
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

Dobrze ci powiedział.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 580
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: wuka

Post autor: Lukas007 »

Ja stroiłem u Coobcia FS'a na det2 i nie było problemów większych. W FS cewka zamiast aparatu moze byc, ale do tych mocy nie sadze, ze jest wymagana. Lepiej wywalic przeplywke i dac map sensor, chociaz i tu jest MAF (a nie jak w F2T dinozaur w postaci VAF'a) i nie jest specjalnie wąskim gardłem.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4266
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: wuka

Post autor: Bogdan9999 »

Na cewkach i czujniku położenia wału może ugrać coś zapłonem a na tym aparacie zapłonowym już tylko pomarzyć. Masz racje w 2.2 GT przepływka to dinozałr w czystej postaci w dodatku ciężko sie jego pozbyć.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Czy ktoś z Was bawił się może w coś takiego??
edis 4.jpg
Jak widać da się w FS
cewka.jpg
Obstawiam, że przy pomocy takiego zestawu
1-ford-edis.jpg
będzie o wiele łatwiej wysterować czasy zapłonu na silniku FS.
Może się mylę, dlatego proszę o jakieś porady, może ktoś już miał z takim układem zapłonowym do czynienia, proszę o informacje.
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: wuka

Post autor: duracell »

wuka pisze: Jak widać da się w FS
Przecież to są elementy z mazdy 636 gf więc ... co tu odkrywczego jeśli chodzi o silnik FS?
Sama elektryka to niewielki problem, natomiast nie wiadomo czy w naszych silnikach jest mocowanie na czujnik wału, bo jeśli nie ma to szkoda czasu na rozmyślania.
Dać się da tylko po co?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5256
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

w maździe masz czyjnik w pokrywie zaworów, czyli trzeba wymienić pokrywę i koło wałka wydechowego :wink:
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Chcieć to móc więc problem montażu czujnika to nie problem. Czujnik położenia wału można dać na kole pasowym wału, wtedy nie trzeba zmieniać pokrywy zaworów. Moje pytanie brzmi czy taki zestaw wniesie coś pozytywnego do sposobu strojenia silnikiem.
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: wuka

Post autor: duracell »

Romas pisze:w maździe masz czyjnik w pokrywie zaworów, czyli trzeba wymienić pokrywę i koło wałka wydechowego :wink:
I pewno się okaże że i dół i górę trzeba ruszać.
I być może i komp niekoniecznie będzie chciał z tym współgrać. Gra nie warta świeczki.
Wuka do sposobu strojenia silnika to co może wnieść pozytywnego? Wg. mnie niewiele albo nic.
Myślę że, mazdzie bardziej chodziło na wyeliminowaniu cześci mechanicznych bo to zawsze jakaś "nowoczesność" i mniejsza awaryjność niż w aparatach zapłonowych zintegrowanych tak jak u nas. Cewka lepsze chłodzenie, łatwiejsza wymiana czujników i modułu.
Ale koni od tego nie przybędzie...
„czysta krew, trzeźwy umysł”
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”