Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !

wuka

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: wuka

Post autor: infernoblade »

O kurde, ale szkoda co ci do dupy wjechało? Nic się wam/ tobie nie stało?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

No właśnie nic we mnie nie wjechało, jechałem sobie rano do pracy, chciałem zmienić pas żeby ciężarówkę wyprzedzić, nawet nie jechałem szybko, i tak mnie obróciło dwa razy że finalnie trafiłem tyłkiem w barierki. Generalnie cały tył jest pokrzywiony, nie wiem czy opłaci się to remontować :( czy nie lepiej kupić innego PROBOSZCZA, już nawet nosiłem się z takim zamiarem ale bardziej pod kątem kupna samej karoserii i poskładania drugiego całego auta. A teraz nie mam czym jeździć. Masakra jakaś.
Obrazek
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Rano wyświetliło mi taki błąd "13 - czujnik obrotów koła PT" czy to mogło mieć coś wspólnego z tym że mi auto poobracało?
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5256
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

nie,tyle że mogłeś nie mieć abs'u, musiałeś trafić na jakiś lud przy manewrze i ci tyłem zamiotło, a znając życie nie masz jeszcze zrobionego tylnego zawiasu
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: wuka

Post autor: infernoblade »

Jakbyś się jednak decydował na remont, to jakby co mam całą dupe w garażu :wink:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Plus moje zaklepane drzwi :D To tylko przyśpieszy mój od dawna przeciągany remont auta, a ta dupa to co to jest?? Da się ją jakoś sensownie poprzekładać?
Obrazek
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: wuka

Post autor: Pajda16v »

jak chcesz to dupe z probe na zgrzewach ci wytnę :) zderzak mam w bordo kolorze :)
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

:newcry: Ja pierdziu, jakieś fatum. Wczoraj rozwaliłem swoje auto a dziś auto żony #-o
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: wuka

Post autor: LukaszProbe »

Przykro mi:/ Co tym razem się stało?
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Zaatakowały mnie słupki oznaczające remont drogi :/ urwałem zderzak i rozwaliłem chłodnicę. Normalnie prawo serii. Przez 7 lat nie miałem żadnej stłuczki, nawet obcierki, a jeżdżę raczej sporo. No i wczoraj i dziś nadrobiłem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5256
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wuka

Post autor: Romas »

Za taką serię dwoma samochodami w dwa dni i z własnej winy to powinni prawko zabierać i na Sybir wysyłać hahhahahha :D
Ale nie cisne już bo wystarczająco ma już pewnie żona z Ciebie polewke :D
Ostatnio zmieniony 2017-01-24 09:52 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Jak to z własnej winy?? Przecież pisałem że mnie słupki ostrzegawcze zaatakowały, a wczoraj barierka. A tak na poważnie to te roboty drogowe były strasznie kijowo oznaczone, jak podjechałem później za dnia po moje auto to leżały tam jeszcze 3 inne zderzaki #-o marne to pocieszenie ale nie byłem jedyny.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3439
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Na wsi.

Re: wuka

Post autor: KrecioPL »

wuka pisze:No właśnie nic we mnie nie wjechało, jechałem sobie rano do pracy, chciałem zmienić pas żeby ciężarówkę wyprzedzić, nawet nie jechałem szybko, i tak mnie obróciło dwa razy że finalnie trafiłem tyłkiem w barierki
Trzeba było zmienić pas bez nogi na gazie - standardowo w takich sytuacjach traci się przyczepność -o-|


Co do ataków na pojazdy - pracuje w branży ubezpieczeniowej, więc na co dzień obcuje z różnymi przypadkami i poważnie, ostatnio jest jakiś gorący okres w związku z tymi atakami... Wszystko w tej chwili atakuje pojazdy - hitem był klimatyzator wiszący na ścianie garażu, który zaatakował od tyłu samochód parkującej kobitki...Zboczeniec... :scramble

Tak czy siak, współczuję, że padłeś ofiarą zmasowanych ataków, póki co 2:0 dla atakujących. Ale mam nadzieję, że auto poskładasz i będziesz się dalej cieszyć.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

KrecioPL pisze:Tak czy siak, współczuję, że padłeś ofiarą zmasowanych ataków, póki co 2:0 dla atakujących. Ale mam nadzieję, że auto poskładasz i będziesz się dalej cieszyć.
No a jak inaczej, nie wyobrażam sobie na dłuższą metę jazdy innym samochodem. Teraz w zastępstwie mam fiata punto z zastraszającym silnikiem 1,3 w dieslu :D A dzwonem Astry zarobię na naprawę PROBKA :D hehe no może nie na cały remont ale trochę mi zostanie :D nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, po prostu to było nagłe i niespodziewane przyspieszenie decyzji o rozpoczęciu nieuniknionego remontu PROBOSZCZA :D
Obrazek
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

A tak to wyglądało z pokładu :/ film instruktażowy jak nie należy jeździć.
https://www.youtube.com/watch?v=QOkWOwj ... e=youtu.be
Obrazek
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: wuka

Post autor: Prezes5G19 »

To ja Ci teraz coś powiem. Też kiedyś rozwaliłem auto tylko troszku w inny sposób i z większą prędkością .
Od tamtego czasu co każdą zimę trenuję wychodzenie z poślizgu pod i nadsterownego oraz gwałtowne hamowanie z nagłym ominięciem przeszkody .
W twoim wypadku jednym z głównych czynników decydujących o wpadnięciu w nadsterowność była prędkość , lecz i przy tej prędkości mała kontra , ewentualnie później przeciwkątra załatwiła by sprawę.
Jest jednak małe ale.. żeby wyjść z poślizgu ( a lepiej mu zapobiegać ) trzeba spełnić kilka podstawowych warunków a mianowicie
- Prawidłowa pozycja za kierownicą
- Nawyk trzymania dwóch rąk na kierownicy
- 100% Sprawny samochód na dobrych ZIMOWYCH oponach
- Prawidłowa ocena warunków na drodze
- Trochę chęci i czasu na trening

Szczerze zachęcam do lektury , wszystkich lubiących jeździć probkami i nie tylko , w każdych warunkach.

Jeździć Szybko! Piotr R. Frankowski
Superkierowca Paul Ripley
BEZ RYZYKA trening bezpiecznej jazdy Tomasz Talarczyk
Jazda z Hołkiem ABC dobrego kierowcy

Stosując etapowo porady z tych książek w praktyce zostałem lepszym kierowcą od nie jednego Gienka z stażem 40 lat za kółkiem.
Niestety teraz żaden wywód nie zmieni twojej sytuacji i pozostaje Ci tylko szybka odbudowa probka . Powodzenia :wink:
Ostatnio zmieniony 2017-01-25 17:22 przez Prezes5G19, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Może nie zauważyłeś ale kontrowałem auto w obydwie strony, dlatego auto nie obracało się tylko w jedną stronę ale zatańczyło pięknego walczyka :D niestety złapałem lud najpierw jedną stroną auta a później drugą, niestety nie mam aż tak dobrej intuicji że potrafię ocenić bez pudła, które koło w danym momencie jest na lodzie, a które akurat jest na asfalcie bez lodu. W momencie kiedy samochód ustawił się tyłem do kierunku jazdy byłem już 100% pewien że wszystko będzie dobrze bo autko przestało się ślizgać ale niestety myliłem się, obróciło mnie jeszcze raz ze skutkiem walnięcia w barierę.

Generalnie jak by nie patrzyć dwa ostatnie zdarzenia dużo mnie nauczyły. Mianowicie poniedziałek mnie nauczył pokory, a wtorek nauczył mnie że nie wolno siadać przemęczonym po niespełna 3 godzinach snu za kierownicą. O ile w poniedziałek być może ktoś z większym doświadczeniem wyszedłby z takiego poślizgu, to na pewno we wtorek nie siadałby za kierownicą. Obydwie stłuczki to moja wina.
Ostatnio zmieniony 2017-01-25 17:44 przez wuka, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: wuka

Post autor: infernoblade »

Prezes5G19 pisze: Od tamtego czasu co każdą zimę trenuję wychodzenie z poślizgu pod i nadsterownego oraz gwałtowne hamowanie z nagłym ominięciem przeszkody .
Dokładnie w tym roku nawet zażądca posiadłości zagrozi, że jak nie przestane latać bokiem na placu to mnie wyrzuci z parkingu :wink:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: wuka

Post autor: mysz »

A ja napisze tak- żadna książka nie nauczy kierowcy prawidłowych nawyków. Jedyny sposób to trening, trening i jeszcze raz trening najlepiej w towarzystwie osoby, która się zna na rzeczy, która pokaże co i jak. O ile wychodzenie z poślizgu opanowałem sam- na ulicach, placach jak i na matach poślizgowych, o tyle prawidłowa pozycje za kierownicą pokazał mi gość ze szkoły jazdy Renault. Zapewne zaraz ktoś krzyknie "ty sie nie mądrzyj, bo kilka lat temu przy..rwiles w krawężnik przy 150kmh"- zgadza sie, ale gdyby nie moje opanowanie, to dziś bym juz tego postu nie pisał, bo musieliby mnie zeskrobywać z betonowego słupa.
Powiem szczerze, że polskie przepisy są totalnie bzdurne. Za kurs prawa jazdy płaci się niemałe pieniądze, a tak na prawdę człowiek po kursie nie jest przygotowany do uczestniczenia w ruchu drogowym. Moim zdaniem każdy przyszły kierowca powinien zaliczyć jazdy samochodem na matach poslizgowych, a wypadków byłoby mniej. Dobra, nie śmiecę już. ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 681
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: wuka

Post autor: LukaszV8 »

wuka pisze:No właśnie nic we mnie nie wjechało, jechałem sobie rano do pracy, chciałem zmienić pas żeby ciężarówkę wyprzedzić, nawet nie jechałem szybko, i tak mnie obróciło dwa razy że finalnie trafiłem tyłkiem w barierki.
Współczuje bo wiem co to znaczy...mnie tak obróciło ze względu na stare sparciałe opony i później ta kraksa w barierki z której ledwo co wyszliśmy z Bratem na szczeście Pontiac jest dość ,,pancerny'' i uratował nam życie... stare sparciałe opońska które miały 255 szerokości i fajnie wyglądały, ale już za cholere nie spełniały swojej funkcji...przestrzegam. Kup sobie jeden z drugim brzydkie opony w miarę ,możliwości finansowych, ale nowe. Lepiej to niż stare sparciałe opońska z allegro choćby jak fajnie wyglądały bo to wypadkiem śmierdzi. Potwierdzone, ,,przeżyte''.
Ostatnio zmieniony 2017-01-25 19:10 przez LukaszV8, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

mysz pisze:... Za kurs prawa jazdy płaci się niemałe pieniądze, a tak na prawdę człowiek po kursie nie jest przygotowany do uczestniczenia w ruchu drogowym. Moim zdaniem każdy przyszły kierowca powinien zaliczyć jazdy samochodem na matach poslizgowych, a wypadków byłoby mniej. Dobra, nie śmiecę już. ;)
Nie no, jak to ludzie są nieprzygotowani, wiedzą gdzie się otwiera maskę i gdzie dolać płyn do spryskiwaczy, są też czujni bo wiedzą że mogą się spodziewać na teście podchwytliwych pytań.
Masz rację nasze kursy przygotowujące do jazdy samochodem to jest nieporozumienie.
Obrazek
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 681
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: wuka

Post autor: LukaszV8 »

mysz pisze: Powiem szczerze, że polskie przepisy są totalnie bzdurne. Za kurs prawa jazdy płaci się niemałe pieniądze, a tak na prawdę człowiek po kursie nie jest przygotowany do uczestniczenia w ruchu drogowym. Moim zdaniem każdy przyszły kierowca powinien zaliczyć jazdy samochodem na matach poslizgowych, a wypadków byłoby mniej. Dobra, nie śmiecę już. ;)
Ja teraz byłem w Jędrzejowie na płycie poślizgowej, ćwiczyliśmy na MANie TGL i było ok. Przy prawie jazdy C,C+E masz to obowiązkowe i sporo mi to dało w sensie umiejętności zapanowania nad autem w poślizgu. Podobno jest projekt ustawy, że na B też wszyscy kursanci będą robić tą płytę poślizgową...też jakby było zaplecze dla kursantów w każdym mieście to jak najbardziej taki tor poślizgowy powinien być.
Ostatnio zmieniony 2017-01-25 19:24 przez LukaszV8, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3439
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Na wsi.

Re: wuka

Post autor: KrecioPL »

Prawdziwe jest to, co mówicie o wadach naszego systemu szkolenia kierowców, a raczej "kierowców". Kurs na prawko uczy w tej chwili kursanta jak ZDAĆ egzamin i jak jeździć.
Ja miałem o tyle dobrze, że mnie mój instruktor uczył myśleć i jeździć - nie, że 50kmh i basta. Jeździliśmy w każdych warunkach - rano, wieczorem, w deszcz, w śnieg, we mgle itp.
Później kupiłem samochód, zacząłem b.dużo jeździć, na początku zapieprzałem zawsze i wszędzie ale to już mam za sobą.

Polecam każdemu, nawet gdyby miał zapłacić mandat, ćwiczyć poślizgi, hamowanie. Są przypadki podsterowności, nadsterowności i ćwiczenia uświadamiają kiedy przy poślizgu wcisnąć gaz, hamulec, kiedy kontrować w lewo a kiedy w prawo - więc trening, trening, trening.
Z Myszakiem potrafiliśmy się ustawiać np. o 2w nocy i ślizgać się po mieście. Uczy to myślenia.

Poza tym, myślenia uczą kilometry za kierownicą. Jeździsz, widzisz, obserwujesz, wyciągasz wnioski. W 2016r zrobiłem 100k km, od prawie 7 lat zrobiłem koło 500k km, wiem że robi to różnicę względem osób które mało jeżdżą a mają prawo jazdy po np 25lat.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: wuka

Post autor: wuka »

Probek dziś wylądował na intensywnej terapii, wstępna diagnoza - brak progów, reszta się okaże w miarę rozbierania samochodu.
IMG_20170202_112752.jpg
IMG_20170202_115409.jpg
Jak widać z obydwu stron jest mniej więcej tak samo.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3439
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Na wsi.

Re: wuka

Post autor: KrecioPL »

Jeszcze nie ma patologii :)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”