Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

winger w kwesti wczesniej wspomnianego przekaznika to chodzi o ten z lewej strony chlodnicy w gumowej oslonie ktory jest przykrecony do blaszki a nastepnie do karoserii patrzac od przodu auta przy samej chlodnicy.ale dzieki za podpowiedzi szukam dalej :cry:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

york ja mam 3.0L i nie mam jak zobaczyc :( jak jest w 2.2L
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

no faktycznie sorki :oops: choc myslalem ze spotkales sie juz z tym ustrojstwem.dzieki
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

pelot pisze: Mam pytanie gdzie się znajduje zawór rozprężny w I Gen.w którym dokładnie miejscu :roll:
Pelot, :)

zaworek rozprężny jak sama nazwa wskazuje śłuży do rozprężania gazu(czynnika chłodzącego) a co za tym idzie do gwałtownegu spadku temperatury....

Mam przykrą wiadomość dla Ciebie.... znajduje się w najwredniejszym z możliwych miejsc.
dokładnie tam gdzie robi się zimno w kabinie i gdzie te zimno jest owiewane przez powietrze z wiatraka (czytaj: pod kokpitem w obudwie od nawiewów, obok nagrzewnicy od ciepłego powietrza a dokładniej jest elementem "nagrzewnicy" klimatyzacji tam w gąszczu plastików i kabli za radiem. :twisted:

w pojedynke to jakieś 8+ godzin roboty. :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Cynki - Ty taki - owaki!
Ze mną się nie spotkałeś w Wawie a z Wingerem widzę owszem... :evil:
Bo też odpowiadasz na pytania z czerwca jakbyś wrócił z wakacji na księżycu :lol:

Druga wersja :D


Dopisek powyżej ma inny kolor (uwaga do czytających, bo ja na moim monitorze nie widzę różnicy, ale wiem, że nie ja to dopisałem) :lol: - Robert
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

Pytanko...
Co to może być...
Jak włączę klimę , zapala się kontrolka (A/C) ale klimka sie nie załącza....
tzn..nie słysze sprężarki ani załączonego wentyla....

zauważyłem że przy sprężarce mam jakgdyby wyciek....mianowicie:
do sprężarki wchodzą od góry przewody ...jeden jest taki gryby i ten włąsnie jest cały pokryty jakby olejem czy jakimś tam osadem....
czy to może oznaczać ubytek gazu?

Dodam że jak odkręcę koreczek przy zaworku do napełniana i nacisnę ten wentylek to słychać że gaz uchodzi..ale pewnie jest go zamało aby załączyc klimę...
Czekam na porady....

Aha ..jeszcze jedno.
Czy ja (czyt zwykły człowieczek bez specjalistycznego sprzętu) jestem wstanie sprawdzić samodzielnie poziom (ciśnienie) gazu w instalacji? \
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Jesli z elektryka wszystko ok a mysle ze tak to sam sobie juz odpowiedziales na to pytanie :)
ale pewnie jest go zamało aby załączyc klimę...
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Robert pisze:Cynki - Ty taki - owaki!
Ze mną się nie spotkałeś w Wawie a z Wingerem widzę owszem... :evil:
Bo też odpowiadasz na pytania z czerwca jakbyś wrócił z wakacji na księżycu :lol:
Dementuję, z wingerem niestety również nie miałem okazji się spotkać w wawie w ostatnich miesiącach.

ale co ma wisieć nie utonie... liczę bardzo na zlot i zbieram się aby wszystko ładnie się ułożyło i żebym nie dał ciała w tym roku z Borkami.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Cynki pisze: ale co ma wisieć nie utonie... liczę bardzo na zlot i zbieram się aby wszystko ładnie się ułożyło i żebym nie dał ciała w tym roku z Borkami.
Mam nadzieje że się nie zestarzeje, czekając na to jak Cynki przyjedzie w końcu na jakiś zlot w Borkach ;)

a co to za off'y ?? :? "poklepac" chyba was trzeba :twisted:
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

czas odświeżyć wiosna idzie :)
No to dziś nabiłem. i dupa nie odpaliła. Na krótko chodzi bez problemu, ładnie daje :D:D
Więc po kolei.
gdzie są przekaźniki ?? to któryś z tych po prawej stronie auta (od strony pasażera dla jasności :D ) bo jeden z nich mam zaśniedziały, ale jak patrze na schemat to każdy z przekaźników ma więcej kabli niż na tym schemacie. nie mówiąc o kolorach :P
Który czujnik na osuszaczu jest od czego (jeden jest pionowo a drugi poziomo zamontowany)
Jak właczam A/C na desce to odrazu odpala mi się wiatrak na chłodnicy wody i chodzi jakiś czas poczym się wyłącza. Ten na klimie mi się nie właczył jeszcze
Jak sprawdzić po kolei ?? bezpiecznik jest ok. W kabinie drugiego chyba nie ma (chyba :| )
Kto mi to rozszyfruje bo jak zobaczyłem to włos mi się zjeżył hehe
Obrazek
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

a presostat czasem nie jest zawieszony, uszkodzony?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

a gdzie on jest bo jakoś nie mogłem o nim nic znaleźć tutaj ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

w samochodzie :twisted:



Nie wiem o jakim Probie piszesz, choc ze schematu wynika ze to Mazda... tylko czy mam racje? :roll:

Zazwyczaj znajduje sie on blisko podszybia w komorze silnika.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Nie wiem o jakim Probie piszesz
Tym z avatara :twisted:
choc ze schematu wynika ze to Mazda
:wink: zgadza się :) A więc Probe jedyneczka :)

To powiedz mniejwięcej jak wygląda bo przy podszybiu jest troszkę dziwnych rzeczy a nie wiem jak ten pro???at wygląda i na czym ma być zamontowany.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

wyglada jak elektrozawor i zamontowany jest na rurce klimatyzacji.
Powinienes go znalezc w gornej czesci sciany grodziowej po stronie pasazera, oczywiscie od strony komory silnika.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Na rurce powiadasz. Hmm zdaje się że chyba jednak klimę mamy inną, bo nie przypomonam sobie żeby było u mnie coś na rurce przy podszybiu. Chyba że wewnątrz auta. Ale jeszcze jutro zajrze :)
A Ile czujników macie na osuszaczu ?? 2 czy jeden ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Gość

Post autor: Gość »

waluś pisze: 2 czy jeden ??
Jeśli o ten pytasz http://www.fordprobe.pl/upload/files/zawor.jpg
To ja mam jeden.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Ożesz w morde, to wy macie zupełnie inną instalacje :| U mnie osuszacz jest przy chłodnicy klimy, i jast na nim 2 czuje. A przy podszybiu nic nie mam. Myślałem że klimki też mamy takie same :P
Obrazek
co prawda do góry nogami siedzi w imadełku, ale to jedyne foto jakie mam :)
Jeden jak widać jest wkręcony z boku, a drugi jest wkręcony od góry pionowo (siedzi w imadełku) oba są dwupinowe.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

No dzisiaj co nieco pomierzyłem :]
Więc tak
Oba czujniki na osuszaczu są sprawne,zresztą sprawdziłem to w inny sposób, ale to inna historia, Ale znalazłem te biedne przekaźniki. Okazało się że są po prawej stronie tak jak na tej focie wyżej. Jeden odpowiada chyba za wiatrak chłodnicy wody i jednocześnie załaczenie się go przy nagrzaniu klimy. Drugi natomiast załacza klime i wiatrak na chłodnicy klimy. I przypuszczam że ten właśnie jest uszkodzony Bo wygląda na to że dostaje prąd, ale nie pobudza elektromagnesu i nie załącza. Jak paluszkiem popycham tą blache to wtedy cacy. Odpala się klimka i wiatrak na chłodnicy klimy. Ale zauważyłem coś niepokojącego. Otóż przekaźnik ten kiedy go stykam zaczyna się dość szybko grzać. Ciepły jest też bezpiecznik w skrzynce po lewej stronie auta (air cond) ale bezpiecznik mam założony 30 A zamiast 20. Więc coś się musiało dziać. Ponadto wiatrak bardzo marnie pracował, aż w końcu całkiem zdechł. Odkręciłem go na ile mogłem i zauważyłem że ma luz na śmigle. Chyba właśnie umarł. Zastanawiam się czy przekaźnik nie grzał się z powodu wiatraka ?? Sprawdze jeszcze czy będzie się grzał jak go odłącze zupełnie.
O tym przekaźniku mowa:
Obrazek

Na schemacie oznaczony jako A/C Relay (Auto A/C) dla turbo.
Gdzie takie cuś można dostać ?? to jakieś typowe rzeczy czy trzeba szukać w ASO ??
Jak myślicie to przekaźnik ?? jest on w słabym stanie, złamana obudowa, śniedź itp. Na dodatek próbowałem dokonać pomiaru tego zwoja drutu co tam jest i pokazywał oporność ale tylko na sekunde, potem nic (dla pewności zmierzyłem drugi i drugi pokazuje co prawda inną ale non stop)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Przekaźnik jednobiegunowy na 12 Volt. Oporność takiego przekaźnika powinna wynosić ok. 200 - 300 Ohm. Obciążalność styków: powinna starczyć do 10A. Chociaż na schemacie jest włączony bezpiecznik 20A, więc jeżeli możesz to wstaw o większej obciążalności styków. Może to być dowolny przekaźnik tylko wtedy wyprowadzenia nie będą ci pasowały i będziesz musiał dorobić, ale zaoszczędzisz na kasie...
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Dostałem taki za free tylko że jest 5 pinowy i ma oznaczenie D272. Widze że w środku nie ma jednej diody. Może da się złożyć z dwóch jeden. Zobacze jaką oporność ma cewka w tym co dostałem i ewentualnie dorobie pin i wlutuje diode może się uda :D
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Moryc
Posty: 27
Rejestracja: 2004-12-05 07:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

napełnianie klimatyzacji czynnikiem R12 w Trójmieście

Post autor: Moryc »

Witam!
Mam pytanie, czy ktoś orientuje się gdzie mogę napełnic klimatyzację czynnikiem R12 w Trójmieście?
Pytałem w kilku zakładach, ale niestety nie mają tego czynnika (z wiadomych względów), a po przeczytaniu kilku tematów na forum nie bardzo chcę przerabiac ją na nowszy czynnik[/code]
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

R12 jest najlepszy ale niestety najbardziej toksyczny i wycofany z obiegu. Można dostać ale tylko na uprawnionych stacjach obsługi. Czyli prawie wszystkie certyfikaty ISO oraz licencję COCH (Centralnego Ośrodka CHłodnictwa).
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

zapraszam na wycieczkę do Piernikowego miasta - Torunia....
U nas mają ...i za nabicie kasują 100 zł.
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Moryc
Posty: 27
Rejestracja: 2004-12-05 07:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Moryc »

dzięki za info, chyba się skuszę na opcję toruńską, jak znajdę sobie czas na wygospodarowanie urlopu
Ford Probe II 93 rok USA
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”