
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Mili Panstwo dzisiaj troche pogrzebalem w sieci i wyczytalem ze jednak Mapy w kompie z KL-ZE pomijaja TPS. W KL-03 czyli w normalnym silniku TPS jest uwzgledniony wiec informacja jest wazna tylko dla paru osob (RX, Pawelc,...) Sposob na pomniniecie TPS jest prosty tzn polega na podpieciu kabla od tps pod 5V ale dokladna instrukcje przerobki podam jak najszybciej bede mial pewna informacje.

- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy
V-ris
Cześć wszystkim szczęśliwym i mniej szcęśliwym posiadaczom sterownika V-risami. Dziękuwa dla Mbmastera, sterownik oczywiście dotarł, ale dopiero samochód z malowania odebrałem i w przyszłym tygodniu zamierzam go montować. Widzę że problemy wynikają różne, ale damy radę, wszystko ma działać i żaden V-ris nie będzie mi życia zatruwał.
Dziękuję za cenne rady jakie tu można wyczytac i pozdrówka dla wszystkich.
P.S. Mbmaster, jak założę sterownik to dam znać jak jest po założeniu.
Dziękuję za cenne rady jakie tu można wyczytac i pozdrówka dla wszystkich.
P.S. Mbmaster, jak założę sterownik to dam znać jak jest po założeniu.
- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy
a ja znowu mam problem sterownik działa jak najbardziej i vrisy sie otwierają ale już nieczuć tego przyspieszenia na wysokich obrotach myślałem że sie przyzwyczaiłem ale nie bo nawet zrobiłem przełącznik rozłączajączy sterownik i przyspiesza tak samo z działającymi vrisami jak i bez co to może być??????
czerwone 2,5v6+sgi 

wybacz ale nie czaje chodzi ci o to co otwiera vrisy ?? bo jeśli chodzi o to to to działa vrisy sie otwierają przy 3250 i przy 4250 czyli sterownik działa a czemu niema tego przyspieszenia takiego jak na początku jak tylko założyłem sterownik jestem pewiem że szło do dużo lepiej niż terazmbmaster pisze:hmm sprawdzales solenoidy w przepustnicach od Vrisow?
czerwone 2,5v6+sgi 

- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Moze to jest powód : czerwone 2,5v6+sgi Smile ??luki55 pisze:wybacz ale nie czaje chodzi ci o to co otwiera vrisy ?? bo jeśli chodzi o to to to działa vrisy sie otwierają przy 3250 i przy 4250 czyli sterownik działa a czemu niema tego przyspieszenia takiego jak na początku jak tylko założyłem sterownik jestem pewiem że szło do dużo lepiej niż terazmbmaster pisze:hmm sprawdzales solenoidy w przepustnicach od Vrisow?
lukask pisze:Moze to jest powód : czerwone 2,5v6+sgi Smile ??luki55 pisze:wybacz ale nie czaje chodzi ci o to co otwiera vrisy ?? bo jeśli chodzi o to to to działa vrisy sie otwierają przy 3250 i przy 4250 czyli sterownik działa a czemu niema tego przyspieszenia takiego jak na początku jak tylko założyłem sterownik jestem pewiem że szło do dużo lepiej niż terazmbmaster pisze:hmm sprawdzales solenoidy w przepustnicach od Vrisow?
co masz na myśli??????
czerwone 2,5v6+sgi 

- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
no widzisz ale co mogło paśc że vrisy nie dają takiej mocy jak na początku aRX pisze:Witam,
Musiało paść coś innego widocznie - przy okazji. Jak vrisy chodzą to powinieneś mieć równe przyspieszenie od dołu do góry.
Pzdr.
oba sie otwierają myślałem otym, że to może coś innego ale co może mieć jeszcze wspónego z otwarciem vrisów może jakieś wyprzedzenie zapłonu jak silnik dostaje więcej powietrza???????? czy może co innego??[/img]
czerwone 2,5v6+sgi 

Witam! Jak juz pisałem dla osób ktore posiadaja silnik KL-ZE i kolektor od KL-ZE uklad powinien pomijac TPS czyli mili panstwo znajdujemy sobie stale 12V i kabel tacho pod ten kabelek podpinamy. Nie potrzeba nam zadnych opornikow itd. Kolejna sprawa chyba dla Ada-y bo pisal do mnie ze chce przestroic uklad a wiec tak.
Podaje metode lopatologiczna na tzw ucho "oko"
Najpierw przelacz ten TPS pod 12V
1.otworz obudowe od ukladu
2.mamy potencjometry w kolorze niebieskim i to sa nasze potencjometry
3. na odpalonym silniku na biegu jalowym zaczynamy zabawe ktora jest bardzo latwa. rpm+ jest zgodnie ze wskazowkami zegara czyli dodajemy w prawo.
4.Patrzymy na obrotomierz j najpierw wkrecamy silnik na obroty 6250 docelowo ma byc 6800 wiec podkrecamy delikatnie potencjometr podpisany jako "close" przy 6800 2 czerwone diody maja gasnac.
5. To samo robimy z potencjometrem Vris 1 i Vris 2 z tym ze zaczynamy od vris 2.
6. Z 4250 przestawiemy na 4800.
7. Vris 1 przestawiamy z 3250 na 4000rpm z tym ze didoy maja sie zaplac na 4000 "vris 1" i "vris 2" 4800rpm.
Nie ruszmy żołtego potencjometru "calibration" bo rozstroimy uklad.
Prosze nie dlubac za duzo przy potencjometrach zeby ich nie uszkodzic poniewaz maja one ograniczona zywotnosc.
Gdyby ktos z was chcial sie pobawic to mozecie sobie przeregulowac na tej samej zasadzie ale nie ma to chyba sensu.
Pozdrawiam
AHA luki pisal do mnie i jednak ten spadek mocy to przez to ze jakis przewod od podcisnienia mu sei urwal wiec juz zagadka rozwiazana
Podaje metode lopatologiczna na tzw ucho "oko"
Najpierw przelacz ten TPS pod 12V
1.otworz obudowe od ukladu
2.mamy potencjometry w kolorze niebieskim i to sa nasze potencjometry
3. na odpalonym silniku na biegu jalowym zaczynamy zabawe ktora jest bardzo latwa. rpm+ jest zgodnie ze wskazowkami zegara czyli dodajemy w prawo.
4.Patrzymy na obrotomierz j najpierw wkrecamy silnik na obroty 6250 docelowo ma byc 6800 wiec podkrecamy delikatnie potencjometr podpisany jako "close" przy 6800 2 czerwone diody maja gasnac.
5. To samo robimy z potencjometrem Vris 1 i Vris 2 z tym ze zaczynamy od vris 2.
6. Z 4250 przestawiemy na 4800.
7. Vris 1 przestawiamy z 3250 na 4000rpm z tym ze didoy maja sie zaplac na 4000 "vris 1" i "vris 2" 4800rpm.
Nie ruszmy żołtego potencjometru "calibration" bo rozstroimy uklad.
Prosze nie dlubac za duzo przy potencjometrach zeby ich nie uszkodzic poniewaz maja one ograniczona zywotnosc.
Gdyby ktos z was chcial sie pobawic to mozecie sobie przeregulowac na tej samej zasadzie ale nie ma to chyba sensu.
Pozdrawiam
AHA luki pisal do mnie i jednak ten spadek mocy to przez to ze jakis przewod od podcisnienia mu sei urwal wiec juz zagadka rozwiazana

Mbmaster, dzięki wielkie. Narazie czekam na wał od szlifu, jak tylko złożę wszystko do kupy to zaczynam walkę z Vrisami
Ps. Mbmaster właśnie patrzę na twój opis i najpierw piszesz aby kabel tacho podłączyć pod 12V a później piszesz , ze TPS więc który?? Rozumiem że chodzi o podłączenie kabla TPS pod 12V???
A kabel tacho podłączyć np. pod aparat zapłonowy lub pod CKP1 do halotronu?? dobrze rozumiem??
Ps. Mbmaster właśnie patrzę na twój opis i najpierw piszesz aby kabel tacho podłączyć pod 12V a później piszesz , ze TPS więc który?? Rozumiem że chodzi o podłączenie kabla TPS pod 12V???
A kabel tacho podłączyć np. pod aparat zapłonowy lub pod CKP1 do halotronu?? dobrze rozumiem??
Ostatnio zmieniony 2006-12-28 19:30 przez Ada, łącznie zmieniany 2 razy.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
RX Wszystko bedzie dzialac jak nalezy.
Przepnij sobie kabelek od tacho do tego co jest na 12V. To oszukasz uklad ze TPS jest na stale otwartu i Vrisy beda dzialac nawet przy gazie wcisnietym do polowy jak to w silnikach KL-ZE nastepuje czyli nie musisz wbijac gazu do dechy zeby uklad dzialal. przykladowo bedziesz jecha na 3 z obrotami 4200 to juz bedzie vris 1 otwarty pomimo tego ze nie bedziesz palowal auta. Ta maja silniki KF, K8 i KL-ZE
Przepnij sobie kabelek od tacho do tego co jest na 12V. To oszukasz uklad ze TPS jest na stale otwartu i Vrisy beda dzialac nawet przy gazie wcisnietym do polowy jak to w silnikach KL-ZE nastepuje czyli nie musisz wbijac gazu do dechy zeby uklad dzialal. przykladowo bedziesz jecha na 3 z obrotami 4200 to juz bedzie vris 1 otwarty pomimo tego ze nie bedziesz palowal auta. Ta maja silniki KF, K8 i KL-ZE

-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
i tak wąłsnie mam,mbmaster pisze:Witam! Jak juz pisałem dla osób ktore posiadaja silnik KL-ZE i kolektor od KL-ZE uklad powinien pomijac TPS czyli mili panstwo znajdujemy sobie stale 12V i kabel tacho pod ten kabelek podpinamy. Nie potrzeba nam zadnych opornikow itd. Kolejna sprawa chyba dla Ada-y bo pisal do mnie ze chce przestroic uklad a wiec tak.
Podaje metode lopatologiczna na tzw ucho "oko"
Najpierw przelacz ten TPS pod 12V
1.otworz obudowe od ukladu
2.mamy potencjometry w kolorze niebieskim i to sa nasze potencjometry
3. na odpalonym silniku na biegu jalowym zaczynamy zabawe ktora jest bardzo latwa. rpm+ jest zgodnie ze wskazowkami zegara czyli dodajemy w prawo.
4.Patrzymy na obrotomierz j najpierw wkrecamy silnik na obroty 6250 docelowo ma byc 6800 wiec podkrecamy delikatnie potencjometr podpisany jako "close" przy 6800 2 czerwone diody maja gasnac.
5. To samo robimy z potencjometrem Vris 1 i Vris 2 z tym ze zaczynamy od vris 2.
6. Z 4250 przestawiemy na 4800.
7. Vris 1 przestawiamy z 3250 na 4000rpm z tym ze didoy maja sie zaplac na 4000 "vris 1" i "vris 2" 4800rpm.
Nie ruszmy żołtego potencjometru "calibration" bo rozstroimy uklad.
Prosze nie dlubac za duzo przy potencjometrach zeby ich nie uszkodzic poniewaz maja one ograniczona zywotnosc.
Gdyby ktos z was chcial sie pobawic to mozecie sobie przeregulowac na tej samej zasadzie ale nie ma to chyba sensu.
Pozdrawiam
AHA luki pisal do mnie i jednak ten spadek mocy to przez to ze jakis przewod od podcisnienia mu sei urwal wiec juz zagadka rozwiazana


i tez z przestroiłem układ metodą prób i błędów i działa do tej pory bez zarzutu


nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/