Instalacja gazowa - 2,5 V6

CZAKPIOTR

Post autor: CZAKPIOTR »

INSTALACJA LPG NIESTETY NIDZIALA NA CNG I ODWROTNIE
ZE WZGLEDU NA ROZNICE CISNIEN , POZATYM GAZ CNG JEST GAZEM
LOTNYM SPREZONYM I ZMAGAZYNOWANYM POD WIIIIIEEELKIM CISNIENIEM (200 BAR) I STAD INNY ZBIORNIK RURKI ZAWORY REDUKTOR NAWET MIXER NIEZNACZIE SIE ROZNI
ELEKTRONIKA JEZELI MADRA I MA ODPOWIEDNIE FUNKCJE TO MOZE ZOSTAC
NATOMIEST JEZELI CHODZI O SCHEMAT POLACZEN W FORDZIE PROBE
TO TAKI SCHEMAT JEST MOZE NIEKAZDY GO MA , ALE NIE TO JEST TU
NAJWAZNIEJSZE PONIEWAZ PODLACZENIA W TYM AUCIE SA BARDZO
PROSTE I NIEWIDZE POTRZEBY NAWET SZUKANIA TAKIEGO SCHEMATU
NAJWAZNIEJSZE BY ZROBIC TO W DOBRYM WARSZTACIE A CZY TO BEDZIE BRC CZY INNA INSTALACJA TO NIEMA ZNACZENIA BYLE KTOS
JEJ NIEOGOLIL Z PODSTAWOWYCH ELEMETOW NP. SUMATOR SAD LAMBDA DOBREJ ELEKTRONIKI REDUKTORA O PODWYZSZONEJ MOCY
NOI OCZYWISCIE ZEBY TA INSTALACJA BYLA ZAMONTOWANA JAK NALEZY
POZDRAWIAM PIOTR
Gość

Post autor: Gość »

A ja dam wam z inne ciut beczki...

Przeanalizowanie wartosci energetycznej gazu pozwala na dosc proste stwierdzenie. ze potrzeba wiekszej jego ilosci do osiagniecia tego samego co na benzynie. Tym samym odpalenie iskry musi byc odpowiednio opoznione, co tym samym wyklucza dobre ustawienie silnika zarowno na LPG, jak i etylinie. Co ciekwasze, to wychodzi, ze zastosowanie instalacji sekwencyjnej wyrowna ten problem w 70%, ale wplywa niszczycielsko na silnik.

a wogole, to moj post ma jedno na celu - NIE WSTAWIAJCIE LPG DO PROBE - TO PROFANACJA AUTA
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Odwrotnie, na LPG można przyspieszyć nieco zapłon (w stosunku do tego co na benzynie) , silnik wtedy zyskuje nieco na mocy i elastyczności. W sieci nawet widziałem reklamę osobnika produkującego stosowne urządzenia, niemniej we wszystkich modelach Probe nie jest to konieczne gdyż dzięki 'knock sensorowi' PCM sam adoptuje kąt wyprzedzenia zapłonu.

Oczywiście czy jest to wtrysk gazu czy mikser nie ma w tym aspekcie większego znaczenia.
Pozdrawiam, Rafał.
czakpiotr

Post autor: czakpiotr »

oczywiscie ze gaz ma mniejsza kalorycznosc ale zato liczbe oktanowa
ma znacznie wieksza co za tym idzie zaplon mozna wyprzedzic a nie opoznic i jak kolega powiedzial mozna wyrwac pare konikow
do wyprzedzenia zaplonu sa wariatory ktore koryguja kat zaplonu
a w instalacji sequent brc taki wariator jest w centrali gazowej i wystarczy go tylko podpiac
a w wiekszosci nowych aut jest sensor spalania stukowego na podstawie ktorego ecu caly czas koryguje kat zaplonu
Gość

Post autor: Gość »

correct - zle napisalem w pospiechu, ale nie chce mi sie poprawiac... i wiecej pisac :twisted:
Marek1984
Posty: 19
Rejestracja: 2005-04-22 16:04

Re: GAZ

Post autor: Marek1984 »

CZAKPIOTR pisze: PROBLEM ZAS POLEGA NA TYM ZE AUTA KTORE TRAFIAJA DO MNIE DO ZAGAZOWANIA CZESTO SA W OPLAKANYM STANIE (UKLAD ZAPLONOWY)
A WLASCICIEL JAK USLYSZY ILE KOSZTUJA NOWE KABLE WYSOKIEGO NAPIECIA ,KOPULKA, PALEC TO MOZNA SIE DOMYSLIC JAK REAGUJE
A jakie są przybliżone koszty tych części do Probe 24V?
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

nowa (porządna) instalacja WN to ok 700zł dla 2,5V6

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Gość

PROBE 2,5 V6 '94 pytanko...

Post autor: Gość »

Witam .. zastanawiam się nad kupnem takiego autka.. czy może mi ktoś napisać jaki jest koszt wstawienia instalacji gazowej do takiego silnika ??
Pozdrawiam
Endrup
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Witam
poczytaj najpierw forum,użyj pocji szukaj,przywitaj się a napewno Ktoś Ci pomoże,zresztą jak poszukasz to znajdziesz....
Obrazek
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

po co chcesz kaleczyc v6 gazem ????????????

jak duzo jezdzisz albo nie stac cie na paliwo to kup diesla albo 1.1 a nie psuj porządnego silnika...

a poza tym przeczytaj post napisany przez Pelot'a...
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Zacznijmy Od Początku

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 6&start=75

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

Yaneeck pisze:po co chcesz kaleczyc v6 gazem ????????????

swięte słowa
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

majcher pisze:
Yaneeck pisze:po co chcesz kaleczyc v6 gazem ????????????

swięte słowa
żeby mieć za co przyjechać nazlot :P :P :P :P :P :P :P :P :P




Zwykła inst. 1700-2000 (butla w koło)
sekwecja od 4500 w zwyż (w zależności od miejsca instalacji)

Osobiście polecam BRC. Jeśli zakładać gaz to TYLKO w bardzo dobrym zakładzie. TYLKO. 90% gazoli to straszni partacze. poczytaj forum...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

Yaneeck pisze:po co chcesz kaleczyc v6 gazem ????????????
No i tu bym polemizował. Silnik w Probe jest 24V potrzebuje więc dużej ilości oktanów, które wyeliminują spalanie stukowe. Na dodatek jak wiadomo silnik Probe lubi się bardzo nagrzewać. Temperatura silnika przy spalaniu gazu jest znacznie niższa. Tym samym dajesz szanse na dłuższe życie uszczelką. Efektem ubocznym jedynie jest przyspieszone zużycie świec zapłonowych.
Tak, więc dobra instalacja sekwencja nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

WojtekProbe pisze:
Yaneeck pisze:po co chcesz kaleczyc v6 gazem ????????????
No i tu bym polemizował. Silnik w Probe jest 24V potrzebuje więc dużej ilości oktanów, które wyeliminują spalanie stukowe. Na dodatek jak wiadomo silnik Probe lubi się bardzo nagrzewać. Temperatura silnika przy spalaniu gazu jest znacznie niższa. Tym samym dajesz szanse na dłuższe życie uszczelką. Efektem ubocznym jedynie jest przyspieszone zużycie świec zapłonowych.
Tak, więc dobra instalacja sekwencja nie zaszkodzi.
:1111_hello:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :lol: Wojtku ! Proponowałbym Ci poczytanie np. Tablic chemicznych . Temperatura spalania mieszanki propan - butan (LPG) w środowisku zawierającym utleniacz (powietrze ) jest jest wyższa niż benzyny :!: :!: :!: :arrow: Jak sądzisz dlaczego silniki zasilane gazem są częściej remontowane ? :arrow:a głównym problemem są przegrzewające się zawory ... :1111_bye:
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

Tomasz S pisze: :1111_hello:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :lol: Wojtku ! Proponowałbym Ci poczytanie np. Tablic chemicznych . Temperatura spalania mieszanki propan - butan (LPG) w środowisku zawierającym utleniacz (powietrze ) jest jest wyższa niż benzyny :!: :!: :!: :arrow: Jak sądzisz dlaczego silniki zasilane gazem są częściej remontowane ? :arrow:a głównym problemem są przegrzewające się zawory ... :1111_bye:
Niepochlebna opinia o gazie jako paliwie w samochodach to jedynie efekt tego, że w naszym kochanym kraju za dużo partaczy montuje instalacje gazowe.
A z tym że silniki na gaz są częściej remontowane to kompletna bzdura (chyba, że brać pod uwagę fakt, że samochody te przejeżdżają znacznie więcej kilometrów to wtedy masz racje :)). Rób oczywiście jak uważasz.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Do Wojtka

Post autor: Tomasz S »

Co do jednego na pewno masz rację :
Niepochlebna opinia o gazie jako paliwie w samochodach to jedynie efekt tego, że w naszym kochanym kraju za dużo partaczy montuje instalacje gazowe.
. Tu muszę napisać Ci , że pracuję w firmie która posiada dość znaczny tabor samochodowy (w tym wiele samochodów tej samej marki i tego samego rocznika oraz przebiegu) . Niektóre z tych aut wyposażono w instalację gazową ( nie ma mowy o pseudo mechanikach ani o taniej kaszanie którą żenią na cywilnym rynku) . Fachową regulację i dobór instalacji dbają serwisanci m.in. zagranicznych producentów . Chyba domyślasz się już jakie będą moje następne zdania ... :roll: 8) :!: :?: :?: ... Pozwolę sobie jeszcze na przytoczenie pewnej rozmowy , którą przeprowadziłem na dwa miechy przed kupnem mojego autka . Przeprowadziłem ją w warsztacie (jeden z dwóch naj lepszych w Łodzi , specjalizującym się w remontach silników - WYŁĄCZNIE :!: ) . z jego właścicielem - jako że w owym czasie wpadł mi w oko bardzo tani wozik z uszkodzonym silnikiem ... Ale do rzeczy ! - przy okazji w/w rozmowy zapytałem gostka jaką instalację gazową naj lepiej założyć ... :shock: Pan o którym mowa mimo tego , że powinien być zainteresowany tym bym jak naj częściej do niego przyjeżdżał z silniczkiem w jak naj gorszym stanie powiedział bym wszedł na halę i sam obejrzał co czyni LPG z nieprzystosowanymi zaworami i ich gniazdami . To był (dla mnie ) sądny dzień :) przy naj mniej jeśli chodzi o zakładanie LPG . Jedyne rozwiązanie w/w problemów byłoby założenie "sekwencjonowanej ciekłej fazy wtrysku"(mamy 4 takie autka w pracy) . Jest to instalacja która w znaczący sposób obniża szkodliwy wpływ wysokiej temperatury na zawory . Niestety : cena tego cuda to 8 - 12 tyś zeta :evil: . Nie jest moim zamiarem odwodzić Cię od kupna instalacji LPG - Twoje autko Twój ból :wink: , a jedynie poddać pod rozwagę opłacalność takiej decyzji . Kiedyś w serwisie Mazdy powiedział mi facio (zwykły serwisant) , że do 2.5v6 mazda nie przewiduje możliwości założenia inst.gazowej - obojętnie co by to oznaczało , daje do myślenia :-k . Życzę wspaniałej i b. długiej jazdy :arrow: obojętnie czy na gazie czy też bez :!:
:1111_bye:
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Jeszcze jedno !!!

Post autor: Tomasz S »

Samochody o których wspomniałem (te w mojej pracy) mają podobne przebiegi :arrow: , zgadnij które mają słabsze kopyto :?: Oczywiście próbując obydwa przypadki na benzynie :wink: . Narazie
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

biorąc na logike - w rozwiniętych gospodarkach (USA, Japonia, GB) promil aut jezdzi na gaz... z tego wynika, ze gaz jest GORSZY, a nie lepszy - bo wydaje mi sie ze takich amerykanów stac załozyc sekwencje do swoich v8 a jednak tego nie robią....

my jestesmy gospodarczo i motoryzacyjnie 3 swiatem, mamy wysokie podatki na paliwie i głodowe pensje., wiec u nas nie liczy się jak DOBRZE, ale TANIO...

i rozumiem zakładanie gazu jesli ktos jezdzi te 40-50 kkm, bo to moze sie odbic pozytywnie na domowym budzecie - ale gadania w stylu "gaz jest super, a do v6 to juz w ogole" to nie zrozumiem - "kupiłem gaz bo chce jezdzic tanio" - i to jest okej - ale "kupiłem gaz zeby jezdzic lepiej" ?? smieszne usprawiedliwnie przeszacowania własnych mozliwosci finansowych...
<(k)night rider>

miałem probe :)
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

Tomasz S pisze:Samochody o których wspomniałem (te w mojej pracy) mają podobne przebiegi :arrow: , zgadnij które mają słabsze kopyto :?: Oczywiście próbując obydwa przypadki na benzynie :wink: . Narazie
Związane to jest z rodzajem instalacji. Jestem pewien, że u Ciebie w pracy to standardowe z parownikiem. One zawsze są mniej efektywne.
Zauważ, że pisałem o sekwencyjnym wtrysku gazu.
Yaneeck pisze:biorąc na logike - w rozwiniętych gospodarkach (USA, Japonia, GB) promil aut jezdzi na gaz... z tego wynika, ze gaz jest GORSZY, a nie lepszy - bo wydaje mi sie ze takich amerykanów stac załozyc sekwencje do swoich v8 a jednak tego nie robią....
Do początku 2004 roku galon (3,8l) benzyny w stanach kosztował 1,2$. Różnica w cenie pomiędzy gazem nie byłaby podejrzewam znacząca. Stacji LPG praktycznie nie ma. Więc po co mieli by zakładać sekwencje. Przecież to by im się nieopłacało. Druga rzecz to fobia przed gazem. Przecież on jest strasznie wybuchowy ;).
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

gdyby gaz rzeczywiscie był lepszy to:

- w USA byłoby pełno stacji LPG... mylisz przyczyne ze skutkiem - nie ma stacji bo nikt nie zakłada LPG, a nie nikt nie zakłada LPG bo nie ma stacji...

- chrysler oferowałby w swoich modelach silnik v8 HEMI 5.7 EGI :P

- w Monster Garage robiliby potwora v12 z instalacja gazowa na wyscigi po pustyni

- Clarkson miałby w swoim MB AMG sekwencje...
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Taaaa! A jakby wojna była zła to USA by w żadnej nie uczestniczyło! :lol:
A gdyby fastfoody były złe, to by ich w Stanach nie uświadczył! :lol:
A... :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Gość

Post autor: Gość »

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi... DWA SŁOWA WYJAŚNIENIA... Chcę kupić takie autko gdyż jest superokazja.. ( autko w wersji amerykańskiej -opcjonalna wersja.. ) rok 95-96 za 7 tyś już sprowadzona i ołacona.. więc stad moje zainteresowanie tym autkiem.. teraz jeżdżę BMW 520 na gazie.. i wiem ile sięoszczędzana jeździe.. Robię dużo kilometrów rocznie tj.. 30-40 tyś.. i dlatego interesuje mnie jak te auto spisuje się na gazie i ile kosztuje taka przyjemność..
Jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam......
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

endrup pisze:ile kosztuje taka przyjemność..
Taka przyjemność (jazda Probkiem) jest bezcenna :D :D :D
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

Yaneeck pisze:gdyby gaz rzeczywiscie był lepszy to:

- w USA byłoby pełno stacji LPG... mylisz przyczyne ze skutkiem - nie ma stacji bo nikt nie zakłada LPG, a nie nikt nie zakłada LPG bo nie ma stacji...
Przecież napisałem, że do 2004 litr benzyny kosztował 30 centów. Czy sądzisz że gaz mógłby być tańszy :shock: ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”