2.2GT kolanko dolotu zamiennik
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
2.2GT kolanko dolotu zamiennik
Witam
Jako ze kolanko doprowadzajace do kolektora ssacego jest duzym problemem w naszych autkach (szczegolnie jesli ktos podnosi doladowanie ale nie tylko) wpadlem na pewien pomysl
Jako ze juz w niedlugim czasie zamierzam jako firma zostac dystrybutorem zlaczek silikonowych (podobnych do samco) wymyslilem ze mozna dla klubu sprowadzic takie zlaczki zeby zastapic nieszczesne pekajace kolanko
Jako ze przegladajac zagraniczne fora znalazlem dwie osoby ktore dokonaly takiej konwersji wiec podziele sie zdjeciami jpak to zrobiono
(1) 90 DEGREE 3 1/4 ELBOW
(2) A 3'' TO 2'' COUPLER
(3) STAINLESS 3" JOINER
(4) CLAMPS
I HAD TO MODIFIE THE STOCK TUBING A LITTLE BY BREAKING OFF THE SUPPORTS THAT HELD IT UP TO LOWER IT AND ALSO I CUT ABOUT 3" OFF THE LOWER I/C HOSE ON THE PIPPING SIDE
Sa jeszcze dwie mozlwiosci
jedna to zastoswanie samego lacznika 2" - 3" ale to sie trzeba dosc mocno nameczyc zeby on wlazl na kolektor dolotowy bo ten jest troszke wiekszy
albo robic tak jak ja zrobilem (bo mi sie spieszylo a redukcji w Polsce nie bylo nawet firmy samco poza tym cena redukcji przeraza sama redukcja 2"-3" to od 130 do 180zl w zaleznosci gdzie kupujecie kolanko to minimum 250zl )czyli zostalo mi wyspawac kolanko z rury i blachy (ale koszta tego nie beda wcale duzo mniejsze bo kawalka rurki wam nikt nie sprzeda trzeba kupic co najmniej metr i metr weza poza tym ktos to musi pospawaca i obrobic po spawaniu bo jak zostanie cokolwiek co moglo by sie urwac i poleciec do cylindra to lipa po calosci)
Teraz pytanie do szanownych kolegow czy bylo by zainteresowanie zestawem akim jak na zdjeciach i jakie by bylo to zainteresowanie koszt szacuje na jakies 200zl za komplet wezy niebieskich do tego doszly by opaski i kawalek rurki laczacy oba weze
Moe tez byc sama przejsciowka 2"-3" wtedy koszt duzo mniejszy ale tez wiecej komplikacji (ale gdzies mam zdjecia kolesia ktory tak jezdzi i jest dobrze)
Pozdrawiam
<b title="Robert">Dodałem linki do dużych fotek, bo były tylko miniaturki.</b>
Jako ze kolanko doprowadzajace do kolektora ssacego jest duzym problemem w naszych autkach (szczegolnie jesli ktos podnosi doladowanie ale nie tylko) wpadlem na pewien pomysl
Jako ze juz w niedlugim czasie zamierzam jako firma zostac dystrybutorem zlaczek silikonowych (podobnych do samco) wymyslilem ze mozna dla klubu sprowadzic takie zlaczki zeby zastapic nieszczesne pekajace kolanko
Jako ze przegladajac zagraniczne fora znalazlem dwie osoby ktore dokonaly takiej konwersji wiec podziele sie zdjeciami jpak to zrobiono
(1) 90 DEGREE 3 1/4 ELBOW
(2) A 3'' TO 2'' COUPLER
(3) STAINLESS 3" JOINER
(4) CLAMPS
I HAD TO MODIFIE THE STOCK TUBING A LITTLE BY BREAKING OFF THE SUPPORTS THAT HELD IT UP TO LOWER IT AND ALSO I CUT ABOUT 3" OFF THE LOWER I/C HOSE ON THE PIPPING SIDE
Sa jeszcze dwie mozlwiosci
jedna to zastoswanie samego lacznika 2" - 3" ale to sie trzeba dosc mocno nameczyc zeby on wlazl na kolektor dolotowy bo ten jest troszke wiekszy
albo robic tak jak ja zrobilem (bo mi sie spieszylo a redukcji w Polsce nie bylo nawet firmy samco poza tym cena redukcji przeraza sama redukcja 2"-3" to od 130 do 180zl w zaleznosci gdzie kupujecie kolanko to minimum 250zl )czyli zostalo mi wyspawac kolanko z rury i blachy (ale koszta tego nie beda wcale duzo mniejsze bo kawalka rurki wam nikt nie sprzeda trzeba kupic co najmniej metr i metr weza poza tym ktos to musi pospawaca i obrobic po spawaniu bo jak zostanie cokolwiek co moglo by sie urwac i poleciec do cylindra to lipa po calosci)
Teraz pytanie do szanownych kolegow czy bylo by zainteresowanie zestawem akim jak na zdjeciach i jakie by bylo to zainteresowanie koszt szacuje na jakies 200zl za komplet wezy niebieskich do tego doszly by opaski i kawalek rurki laczacy oba weze
Moe tez byc sama przejsciowka 2"-3" wtedy koszt duzo mniejszy ale tez wiecej komplikacji (ale gdzies mam zdjecia kolesia ktory tak jezdzi i jest dobrze)
Pozdrawiam
<b title="Robert">Dodałem linki do dużych fotek, bo były tylko miniaturki.</b>
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Ja właśnie myślę o tym żeby stare gumy zastąpić albo elementami silikonowymi albo kolankami z kwasówki i łączyć je ze sobą kawałkami takiej rurki silikonowej.
Narazie nie mam czasu, ale spróbuje coś z kolankami z kwasówki znaleźć.
Chyba że ktoś ma adres firmy która cos takiego robi/sprzedaje.
Pozdrawiam
Narazie nie mam czasu, ale spróbuje coś z kolankami z kwasówki znaleźć.
Chyba że ktoś ma adres firmy która cos takiego robi/sprzedaje.
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
- Maniak.M
- Posty: 72
- Rejestracja: 2006-08-09 19:01
- Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
- Galeria: viewtopic.php?t=12164
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)
Też coś podobnego zrobiłem
U mnie jest trochę inaczej ponieważ mam trochę przebudowane doloty, ale sądzę, że z tych kolanek można by coś dobrać do standardowej konfiguracji. A te są sporo tańsze chodź mniej wytrzymałe niż te niebieskie silikonowe.
U mnie jest trochę inaczej ponieważ mam trochę przebudowane doloty, ale sądzę, że z tych kolanek można by coś dobrać do standardowej konfiguracji. A te są sporo tańsze chodź mniej wytrzymałe niż te niebieskie silikonowe.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Galeria
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Maniak.M a jakie cisnienie ladujesz bo ja tez kiedys tez zrobilem cos takiego na kolanku za 34zl i niby chodzilo ale jak autko naladowalo sie do 0.8 bara (w trakcie testow ) to jedyne co uslyszalem to glosne bum
Czemu ot sprawa prosta kolanka jacky sport itp nie sa do nadcisnienia (niby sa silikonowe ale nie majaj oplotu )i obaiwam sie ze zbyt dlugo na tym nie pojezdzisz
Pozdrawiam
ps. poza tym przejscie w naszych autkach jest dosc dziwne bo musialbys miec redukcje 3"-2" a takiej jacky nie robi wprawdzie robi inna firma ale niestety nie wytrzymuja (skad wiem no coz z wlasnego dosiwadczenia)
Czemu ot sprawa prosta kolanka jacky sport itp nie sa do nadcisnienia (niby sa silikonowe ale nie majaj oplotu )i obaiwam sie ze zbyt dlugo na tym nie pojezdzisz
Pozdrawiam
ps. poza tym przejscie w naszych autkach jest dosc dziwne bo musialbys miec redukcje 3"-2" a takiej jacky nie robi wprawdzie robi inna firma ale niestety nie wytrzymuja (skad wiem no coz z wlasnego dosiwadczenia)
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Maniak.M
- Posty: 72
- Rejestracja: 2006-08-09 19:01
- Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
- Galeria: viewtopic.php?t=12164
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)
Śmigam tak już miesiąc i żadnych problemów nie ma. Pompuje 0.8 Bar i wszytko jest ok, a planuje na dniach jeszcze podnieść bo dzisiaj byłem na hamowni i wyszło 190KM/310Nm (Mimo, że cztery razy odcieło benzynę) więc chce przejść 200 Tylko zegary zamontuje i opanuje to odcinanie.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Galeria
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Może wykresik ??Maniak.M pisze:Śmigam tak już miesiąc i żadnych problemów nie ma. Pompuje 0.8 Bar i wszytko jest ok, a planuje na dniach jeszcze podnieść bo dzisiaj byłem na hamowni i wyszło 190KM/310Nm (Mimo, że cztery razy odcieło benzynę) więc chce przejść 200 Tylko zegary zamontuje i opanuje to odcinanie.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Maniak.M
- Posty: 72
- Rejestracja: 2006-08-09 19:01
- Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
- Galeria: viewtopic.php?t=12164
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)
Jak odkopie skaner to zamieszcze. Za parę dni będzie następny bo ten jest poszarpany.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Galeria
A może by tak machnąć takie kolanku z alu ?
gadałem z ojcem który ma warsztat zajmujący się obróbką skrawaniem i powiedział mi że to nie będzie żaden problem zrobić taką pierdułe na
5-cio osiowym numeryku . jak tylko narysuje je w 3d i powstanie pierwsza sztuka to dam znać .
pozdro
gadałem z ojcem który ma warsztat zajmujący się obróbką skrawaniem i powiedział mi że to nie będzie żaden problem zrobić taką pierdułe na
5-cio osiowym numeryku . jak tylko narysuje je w 3d i powstanie pierwsza sztuka to dam znać .
pozdro
2,2 GT I-gen. 92r
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- Lipex
- Posty: 135
- Rejestracja: 2007-10-24 02:28
- Galeria: viewtopic.php?t=13455
- Lokalizacja: Dębica
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Łącznikami silikonowymi albo czymś takim, zrobi sie kolanko o takie samej średnicy jak przepustnicy i połączy gumką
tak żebyś miał zarys ogólny :p
CNC http://youtube.com/watch?v=E1Fj1j8Sg1gOLEY pisze:Może zadam głupie pytanie, ale do końca nie wiem jak
połączycie kolanko z resztą, bo chyba nie opaskami.
?
Co to jest 5-cio osiowy numeryk?
tak żebyś miał zarys ogólny :p
2,2 GT I-gen. 92r
Rewelacja !!!logos pisze: CNC http://youtube.com/watch?v=E1Fj1j8Sg1g
tak żebyś miał zarys ogólny :p
Ja też bym się może pisał. Co prawda nie mam jeszcze silnika GT ale może, może...
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
To ja teraz wstawię swój pomysł na łącznie tego kolanka , konsultowałem to już z OLEY'em i sądze że będzie to rowiązanie najlepiej zapobiegające spadaniu tego kolanka .
podana śróba przedstawia tylko jeden ze sposobów w jaki można rozwiązać to mocowanie .
Więc tak skoro kolanko jest już z metalu to można przykręcić bądz przyspawać do niego 4 bądz 2 uchwyty pod sruby mocujące , nastepnie poprowadzić te śruby do śrub łączących przepustnice z kolektorem ssącym , a samo łaczenie silikonem może słuzyć juz tylko jako uszczelnienie , a jeśli element dobrze spasujemy to nie będzie potrzeby zakladania AŻ tak mocnej tej opaski.
Więc tak oto moja koncepcja , jest to rysulek tylko poglądowy , moga wystapić zmiany związane z montażem i potrzebą zastosowania danej liczby srub .
a oto jak ja to widze
Czerwone linie to śruby , niebieska to uszczelka .
Prosze mnie zbytnio nie krytykować bo choć to toporny może sposób , jednak w tym przypadku liczy sie to aby TO po prostu sie dobrze i trwale trzymało.
p.
podana śróba przedstawia tylko jeden ze sposobów w jaki można rozwiązać to mocowanie .
Więc tak skoro kolanko jest już z metalu to można przykręcić bądz przyspawać do niego 4 bądz 2 uchwyty pod sruby mocujące , nastepnie poprowadzić te śruby do śrub łączących przepustnice z kolektorem ssącym , a samo łaczenie silikonem może słuzyć juz tylko jako uszczelnienie , a jeśli element dobrze spasujemy to nie będzie potrzeby zakladania AŻ tak mocnej tej opaski.
Więc tak oto moja koncepcja , jest to rysulek tylko poglądowy , moga wystapić zmiany związane z montażem i potrzebą zastosowania danej liczby srub .
a oto jak ja to widze
Czerwone linie to śruby , niebieska to uszczelka .
Prosze mnie zbytnio nie krytykować bo choć to toporny może sposób , jednak w tym przypadku liczy sie to aby TO po prostu sie dobrze i trwale trzymało.
p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Byłem w serwisie forda... mazdy... kolanko dolotu oryginał trzeba zamówić w serwisie forda i to nie wszystkie placówki mają katalog części USA.
Jestem ze śląska mnie kazali jechać do serwisu w krakowie gdzie trzeba zamówić część w stanach i czeka się 6 do 9 tygodni... mają poczucie humoru
Na polskim rynku praktycznie niemożliwe do zdobycia...
jestem na etapie kombinowania...
Jestem ze śląska mnie kazali jechać do serwisu w krakowie gdzie trzeba zamówić część w stanach i czeka się 6 do 9 tygodni... mają poczucie humoru
Na polskim rynku praktycznie niemożliwe do zdobycia...
jestem na etapie kombinowania...
FORD PROBE GT 2.2 TURBO 92'.....
Jeździj szybciej niż Twój Anioł stróż potrafi latać...
Probe GT daje takie możliwości.....
Ku naszej uciesze....
Jeździj szybciej niż Twój Anioł stróż potrafi latać...
Probe GT daje takie możliwości.....
Ku naszej uciesze....
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Tak, parę nowych informacji !!!
już narysowane, materiał pocięty, ścieżka narzędzia machnięta. Już w ten piątek moje kolanko ujrzy światło dzienne a może jeszcze jutro jak maszyna będzie wolna. Dodam jeszcze że może by to było już zrobione ale wiecie jak to jest, wracam z uczelni to już mi się nic nie chce, no ale się zebrałem i obiecuje że niedługo wasze portfele będą chudsze o koszt materiału
pozdro
już narysowane, materiał pocięty, ścieżka narzędzia machnięta. Już w ten piątek moje kolanko ujrzy światło dzienne a może jeszcze jutro jak maszyna będzie wolna. Dodam jeszcze że może by to było już zrobione ale wiecie jak to jest, wracam z uczelni to już mi się nic nie chce, no ale się zebrałem i obiecuje że niedługo wasze portfele będą chudsze o koszt materiału
pozdro
2,2 GT I-gen. 92r