Nie świeci światło wstecznego oraz stopu pod spojlerem.

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Nie świeci światło wstecznego oraz stopu pod spojlerem.

Post autor: neo61 »

Witam
Czy ktos wie może ak we własnym zakresie zrobić światło wstecznego.Żarówki są dobre a i tak nie świeci.Podobno jakiś przełącznik przy skrzyni , ale nie umiem go znaleść.?
Jeżeli chodzi o Stopke pod spojlerem na środku to rozebrałem troszke klape tylną i nie widzę ,żeby do tej stopki dochodził jakiś wogóle przewód.Są tam jakies przewody inne i kostki chyba ze dwie nie podłączone do niczego.Jaka tam powinna byc żarówka, czy czegoś mibrakuje??W stopce jest tylko otwór na żarówkę.Miał ktoś podobny problem.

Dzięki za odpowiedź
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

w sumie to miałem z tym problem taki ze spaliła mi sie ta orginalna zarówka ;p ona jest troche żadko spotykana bo ma powiekszona banke i chyba wieksza moc a wyglada mniej wiecej tak tylko jest biała ;D http://img.allegro.pl/photos/oryginal/2 ... 25846752_2
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Laki
Posty: 131
Rejestracja: 2004-02-15 20:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Laki »

Problem w tym zapewne, że nie masz mieć tam żarówki bo niektóre Probaski mają zamiast tej "stopki" tylko zaślepke 8)
Gość

Post autor: Gość »

Hehe ja mam podobny problem, tyle ze mi nie podlaczyli przewodu od wsteczych przy wymianie skrzyni :( Powinny z niej wychodzic przewody zakonczone bialymi kostkami, a do nich przewody od instalacji. Sprawdz czy sie jakis nie odlaczyl, ja mam taki problem ze nie wiem pod ktory podlaczyc bo z mojej skrzyni wychodza 2 czy 3, a od swiatel jest jeden a nie chce na chybil trafil bo jeszcze cos sie przysmazy albo wybuchnie :)
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Jeżeli chodzi o stop,to sprawdź,czy to nie jest czarna zaślepka zamiast czerwonego stopu,u mnie tak było.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Światła

Post autor: neo61 »

Chyba masz rację , wieczorem jak wroce z pracy sprawdze to ale wydaje mi się ,że to będzie koloruy czarnego a nie czerwonego.Myślałem ,że to jest ciemny czerwony.A to poprostu będzie zaślepka:((Jeżeli chodzi o ten wsteczny to gdzie szukać tego przewody??Pod spodem(trzeba podnieść auto)?? , czy z góry gdzieś znajdę????I z której strony, czy przewody od instalacji idą z góry czy z dołu.Coś ze skrzynią na pewno było robione i może faktycznie jakiś mechanik-baran nie podłączył:)))
Dzieki za odpowiedzi
pozdr
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Gość

Post autor: Gość »

Przewod od skrzyni najlepiej szukac na kanale, bo czujnik wychodzi od spodu skrzyni (jak juz bedziesz pod nia to niesposob nie zauwazyc) taka czarna ... wkrecona w skrzynie i idacy od niej przewod (dwuzylowy u mnie zielony z czarno-zielonym) na nich powinna byc oczywiscie oslona (u mnie czarna). Ten przewod idzie do gory skrzyni w strone przodu auta po takich lapkach zamocowanych do skrzyni i w koncu sie konczy biala kostka, ale gdzie ja podlaczyc to tego juz nie moge znalezc (moze dlatego ze mam tam tez instalacje gazowa i ciezko mi cokolwiek dojrzec, a poruszac sie to juz wogole niemozliwe bo tak nackane tego wszystkiego). Wiecej nie wiem, moze w serwisowce jeszcze cos znajde ale watpie, albo ktos inny wie wiecej i zechce sie podzielic :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

własnie a co z tym wstecznym, .>> mam taki sam problem !! sa dwa czujniki i zaden nie działa !! jeden od spodu z kablem i jeden od góry !!
jzu nawet wyprowadziłęm sobie kable na krutko żeby go jakso podłaonczyc ale nie da rady zaden z czujników nie działa ;( i wstecznego nie ma :(
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Gość

Post autor: Gość »

Dobra chlopaki robie postepy. Sam - czujnik od wstecznego znajduje sie wlasnie na dole i ma kabelek - dziala na zasadzie takiej ze jak wrzucasz wsteka to zwiera te oba przewody i jest polaczenie, wiec sprawdz sobie czy na kostce miedzy dwoma pinami omomierz wskaze 0-1 Ohm'a. Natomiast Neo61 - przewody od instalacji sa pod akumulatorem (dojscie niestety tylko spod auta) i wychodza jakby od kierunkowskazu - powinna byc taka wieksza kostka jakies przewody i mniejsza kostka u mie czarna - od razu zauwazysz ze to zona kostki od czujnika ze skrzyni. Doszukalem sie tego w serwisowce, a potem u siebie w aucie wiec info dosc wiarygodne jak sadze :) Ja szczesliwy podlaczylem i ... dlugo moja radosc nie trwala bo choc przewody odpowiednie to wstekow jak nie bylo tak nie ma. Reszta polaczen znajduje sie gdzies nad kolumna kierownicy, za zegarami, ale tam to juz chyba sie niedokopie z wielu wzgledow :( a chyba tam musi jeszcze cos byc, bo zarowki sa sprawne choc swiecic nie chca. Zalamka. Moze chociaz wam sie uda. Powodzenia
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

na to że ten czujnik ma łonczyc oba przewody to wpałem sam ;D tyle ze on je łonczy non stop ;D heh czy jest wsteczny czy nie ;D i dlatego sie pytam który to czujnik bo jedne nie łonczy wcale :P a drugi jest non stop zwarty ;d teraz juz wiem że msuze go wymienic ;D hehe dzieki
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Gość

Post autor: Gość »

Nie wiem jak w I gen., ale w II euro jest dodatkowa wiazka od tych swiatel. Byc moze to jest ten problem.
Gość

Post autor: Gość »

A nie wiesz moze przypadkiem gdzie ow dodatkowa wiazka sie znajduje? Pozatym przy tym calym zamieszaniu znalazlem drugi czujnik tyle ze nie u gory, a tez na dole i blizej srodka auta, ale ma poucinane przewody. Moze dwa czujniki obsluguja te wsteki i moze ten drugi ma cos wspolnego z ta dodatkowa wiazka? Tylko gdzie znowu ten drugi podlaczyc? :lol:
Gość

Post autor: Gość »

Wiazka euro idzie od kolumny kierowniczej lewa strona auta do wtyczek swiatel z tylu. Zazwyczaj jest owinieta fabrycznie szmaciana izolacja, co ja odroznia od innych wiazek, oklejonych plastikowa. Tak wogole jest to wpiecie (dodatkowa wiazka), a nie jakas modyfikacja oryginalnej wiazki. Na obu koncach sa wtyczki, a przy kolumnie 2 dodatkowe przekazniki.

Uklad swiatla wstecznego jest dosc prosty - jeden przewod. Idzie od bezpiecznika "Meter" z bloku bezp. umieszczonego w kabinie - przewod czarno/zolty - do przelacznika w skrzyni. Stamtad idzie znow do bloku bezp. jako przewod czerwono/zolty, ktory po laczeniu zmienia sie na czerwono/czarny. Dalej juz do konca jako czerwono czarny do lamp.
Gość

Post autor: Gość »

Kapitulacja :( Dzieki Greyg, wiem juz chyba wszystko o instalacji swiatel cofania, ale nie dam rady, poprzednik chyba byl lepszy ode mnie. Mam wszystko: schematy, rozmieszczenie elementow, a nawet rozwiazywanie problemow krok po kroku (i tak tez zrobilem). Do lamp nie dochodzi +12V, a (GND jest) no to znalazlem przewod ktory byl dziurawy (czarno-zolty od bezp. do kostki przy skrzyni) pociagnalem nowy i podlaczylem. Z wielka nadzieja ide przekrecic kluczyk i wrzucic wsteczny, a tu znikly napisy z wyswietlacza i wszystkie wskazowki opadly. Oczywiscie wy***alo bezpiecznik METER no to i mi rece opadly. II-ga dziwna sprawa to chcac sprawdzic czy jest dobre polaczenie z wyjscia czujnika do lamp podpialem +12V z aku; i co? Posypaly sie iskry, przewod nabral mocnych rumiencow, a izolacja chyba ze wstydu puscila zaslone dymna zebym na to nie patrzyl. To sie nadaje do "nie do wiary". Ja mam dosyc, ale jakby ktos reflektowal na jakies schematy, czy cokolwiek to walcie smialo, mam tego pare stron teorii i w sumie kilkanascie godz. praktyki w glowie. Z drugiej strony az mnie zzera ciekawosc co jest nie tak i gdzie popelnilem blad? Dobrze ze chociaz pasy bezp. udalo mi sie uruchomic to jakies resztki honoru mam jeszcze. :?
Gość

Post autor: Gość »

Wsteki juz zyja 8) Okazalo sie ze bylo zwarcie w obwodzie i dlatego byly takie schody z niby tak banalna rzecza. Neo, Sam teraz wasza chwila prawdy :wink: Powodzenia chlopaki :D
Awatar użytkownika
roofio
Posty: 102
Rejestracja: 2004-07-06 03:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Problem z swiatlami wstecznymi...

Post autor: roofio »

u mnie w Probe II USA tez tak bylo jak zlaczylem wtyczke ta biala to swiecilo sie caly czas...myslalem ze uszkodzona kostka czy co ....ale kostka byla spoko...Okazuje sie ze w skrzyni biegow jest czujnik - barfdzo prosta zasada jego dzialania...i to on byl zrypany. Przy wykreceniu go ze skrzyni biegow trzeba uwazac bo caly olej sie wyleje trza szybko czyms zatkac otwor ja to zrobilem korkiem. Wymienilem ten glupi czujniczek i wszystko gra.... bez kombinacji przy kolumnie kierownicy i nie wiem gdzie jeszcze.... to sie najczesciej psuje w kazdym samochodzie nie tylko w probiaku. Pozdro :) i nie szalec z iskrami....
/Roofio Probe II 1995 USA
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

U mnie też niedziała wsteczny ale zauważyłem że czujnik od wstecznego jest podłączony do drugiego czujnika też pod spodem skrzyni coś mi sie te połączenia nie podobają chyba to nie ma być tak
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”