Strona 1 z 1

: 2004-06-14 12:36
autor: Yaneeck
ja mam subiektywne uczucie podobne... ale chyba "ten typ tak ma"

: 2004-06-14 12:39
autor: mikolaj
zacznij od sprawdzenia filtra powietrza

: 2004-06-15 10:45
autor: mikolaj
musisz go po prostu posprawdzać! zapłon, świece, cały układ doprowadzenia powierza i układ paliwowy, jeśli po tym nic sie nie zmieni to problem jest mechaniczny, a tu to niech się inni wypowiedzą!
pozdro

: 2004-06-15 11:11
autor: MiH
Nie panowie, nie dolot - bo by w górnych partiach obrotów nie miał powera. Nie sądzę żeby to był zapłon czy kable.

Silnik KL 2,5 V6 ma wewnątrz kolektora dolotowego przepustnice otwierane przez elektrozawory tzw. VRIS-y. Są one umieszczone z tyłu silnika (od grodzi). Elektrozawory otwierają przepustnice przy przekroczeniu konkretnych zakresów obrotów. Jest to dokładnie opisane w serwisówce (jeśli nie masz - priv), oraz kilkukrotnie na forum.

: 2004-06-15 11:16
autor: MiH
Z Twojego opisu wynika że nie otwiera się pierwszy VRIS - powinien otworzyć się przy 3200 rpm
myśle że powinieneś poczytać
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... light=vris

: 2004-06-15 11:28
autor: Raf
Czy komputer zgłasza jakieś błędy?

Przeczytaj jeszcze to:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=1181

: 2004-06-30 11:44
autor: Gość
"selenoda" ? co to jest ? moze słyszałeś sonda lambda? albo solenoid ??

solenoid - elektr. cewka, zwojnica cylindryczna z równomiernie nawiniętego drutu.

sonda lambda - Sonda lambda jest ogniwem elektronicznym, którego wielkość napięcia (od 0 do 1V) zależy od zawartości tlenu w spalinach. Zbudowana jest z dwóch platynowych płytek, rozdzielonych warstwą dwutlenku cyrkonu (ZrO2). Związek ten w obecności tlenu staje się elektrolitem, a na powierzchni płytek platyny pojawiają się jony tlenu o ładunku ujemnym. Czujnik jest tak skonstruowany, aby jedna jego strona mogła stykać się z powietrzem atmosferycznym (sygnał odniesienia), zaś druga z gorącymi spalinami.

: 2004-06-30 11:46
autor: Gość