Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
Witam jako ze już kilkanaście osób pytało mnie o usuniecie "boost cut-a" oto krotki opis jak to zrobić i co będzie nam do tego potrzebne
potrzebne narzędzia to:
1. programator który ma możliwość zapisania kości 27c256 (można go wykonać samemu lub kupić ze znanego portalu aukcyjnego)
2. lutownica (najlepiej stacja lutownicza nawet taka najprostsza będzie lepsza niż zwykła lutownica )
!!!!!! Bardzo ważna uwaga pod żadnym pozorem nie lutować elektroniki lutownica transformatorową oraz należny pamiętać o zabezpieczeniu antystatycznym !!!!!
3.czysty eprom 27c256
4. program do edycji wsadu może być nawet darmowy hex editor
5. normalne narzędzia do wyciągnięcia i rozkręcenia komputera (bez tego nie da się nic zrobić bo kość trzeba wylutowac nie ma do niej dostępu przez złącze diagnostyczne )
Jak mechanicznie wyciągnąć komputer i eprom z płytki opisane jest tutaj (zakładka Do it yourself / ECU Removal/EPROM Identification )
http://www.performanceprobe.com
Następnie należy zgrać zawartość epromu i w "hex edytorze" odnaleźć adres hex 0x52B1
w oryginalnym sofcie ma on wartość 3F aby całkowicie usunąć boost cut wstawiamy FF zapisujemy nasz plik i zgrywamy go do epromu 27c256 następnie wlutowujemy podstawkę do komputera w którą wkładamy nasz nagrany eprom
Ot i cala filozofia troszkę trudniejsze jest edytowanie map wtrysku i zapłonu.
Pozdrawiam
ps. opis powstał dla dobra wszystkich posiadaczy jedynek turbo w celu "ukrócenia" bajek czasami opowiadanych przez ludzi o tym jak ciężko to zrobić i ze to prawie nie możliwe oraz odpuszczenia jakichś dziwnych "druciarskich" sposobów (typu przerabianie przepływomierza) które mogą się skończyć tragicznie dla silnika
potrzebne narzędzia to:
1. programator który ma możliwość zapisania kości 27c256 (można go wykonać samemu lub kupić ze znanego portalu aukcyjnego)
2. lutownica (najlepiej stacja lutownicza nawet taka najprostsza będzie lepsza niż zwykła lutownica )
!!!!!! Bardzo ważna uwaga pod żadnym pozorem nie lutować elektroniki lutownica transformatorową oraz należny pamiętać o zabezpieczeniu antystatycznym !!!!!
3.czysty eprom 27c256
4. program do edycji wsadu może być nawet darmowy hex editor
5. normalne narzędzia do wyciągnięcia i rozkręcenia komputera (bez tego nie da się nic zrobić bo kość trzeba wylutowac nie ma do niej dostępu przez złącze diagnostyczne )
Jak mechanicznie wyciągnąć komputer i eprom z płytki opisane jest tutaj (zakładka Do it yourself / ECU Removal/EPROM Identification )
http://www.performanceprobe.com
Następnie należy zgrać zawartość epromu i w "hex edytorze" odnaleźć adres hex 0x52B1
w oryginalnym sofcie ma on wartość 3F aby całkowicie usunąć boost cut wstawiamy FF zapisujemy nasz plik i zgrywamy go do epromu 27c256 następnie wlutowujemy podstawkę do komputera w którą wkładamy nasz nagrany eprom
Ot i cala filozofia troszkę trudniejsze jest edytowanie map wtrysku i zapłonu.
Pozdrawiam
ps. opis powstał dla dobra wszystkich posiadaczy jedynek turbo w celu "ukrócenia" bajek czasami opowiadanych przez ludzi o tym jak ciężko to zrobić i ze to prawie nie możliwe oraz odpuszczenia jakichś dziwnych "druciarskich" sposobów (typu przerabianie przepływomierza) które mogą się skończyć tragicznie dla silnika
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
a tak z ciekawości, ile taka usługa jest warta?
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
A jeżeli chodzi o edytowanie map wtrysków i zapłonu to gdzie szukać informacji? Masz jakieś już z tym doświadczenia jak to poprawić?
Jeszcze ta strona http://www.performanceprobe.com - tak mnie wkur*** to dziadostwo, że głowa mała. Do tej pory nie wiem jak po tym badziewiu się poruszać i nie znalazłem ani jednej pożytecznej rzeczy na tej stronie mimo iż tu jestem już spory kawał czasu na tym forum... Jak podajecie tą stronę to jestem chory bo nic tam nie ma. Napiszcie chociaż gdzie mamy iść po tych śmiesznych działach, aby dojść do interesujących nas informacji. Z góry dziękuje
Jeszcze ta strona http://www.performanceprobe.com - tak mnie wkur*** to dziadostwo, że głowa mała. Do tej pory nie wiem jak po tym badziewiu się poruszać i nie znalazłem ani jednej pożytecznej rzeczy na tej stronie mimo iż tu jestem już spory kawał czasu na tym forum... Jak podajecie tą stronę to jestem chory bo nic tam nie ma. Napiszcie chociaż gdzie mamy iść po tych śmiesznych działach, aby dojść do interesujących nas informacji. Z góry dziękuje
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
zakładka Do it yourself / ECU Removal/EPROM Identification



- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
No dobra odcinka doładowania usunięta i co dalej do jakich doładowań komp pociągnie ? Bo jak znam życie ludki sie na to napalą i kilka silników spłynie.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- steam
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-11-04 13:06
- Samochód: Probe 2.2 GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=20911
- Lokalizacja: Góra - Śląskie
Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
Podobno ile "nasza" turbina wyciśnie Quaki gadał, że pompował 1.1 bara pozwole sobie przytoczyć jego słowa z innego forum.Bogdan9999 pisze:No dobra odcinka doładowania usunięta i co dalej do jakich doładowań komp pociągnie ? Bo jak znam życie ludki sie na to napalą i kilka silników spłynie.
Quaki pisze:Nie ma czegos takiego jak bezpieczne doladowanie ogólnie turbina nie pozwoli więcej niż 1-1.1bara (przy tej drugiej wartości dość szybko może się zepsuć ) akurat obecnie ja jeżdżę na takim doładowaniu na seryjnych wtryskach z tym ze mam zmieniona mapę paliwa i mapę zapłonu pod te wartości
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
Dziwne ja na niej 1.6 bara ładowałem co prawda nie w całym zakresie obrotów ale było.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- steam
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-11-04 13:06
- Samochód: Probe 2.2 GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=20911
- Lokalizacja: Góra - Śląskie
Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
bogdan a na f2t czy na fe3?
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- steam
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-11-04 13:06
- Samochód: Probe 2.2 GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=20911
- Lokalizacja: Góra - Śląskie
Re: 2.2 GT boost cut (maly poradnik jak usunac)
w f2t kolektor jest zwężką lub też brakuje mu tego zaworu na cylinder jeżeli w innym silniku dmuchało więcej.
Ja tez potwierdzam u mnie dmuchał 1.2 bara tez nie pełnym zakresie, potem włączył sie boost cut i to było oczywiście na 1 biegu.
Planuje zrobić większy kolektor wydechowy do f2t wtedy zrobię test.
Ja tez potwierdzam u mnie dmuchał 1.2 bara tez nie pełnym zakresie, potem włączył sie boost cut i to było oczywiście na 1 biegu.
Planuje zrobić większy kolektor wydechowy do f2t wtedy zrobię test.