Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Dymi na biało -turbina po regeneracji
Dymi na biało -turbina po regeneracji
Jeśli był taki temat to proszę o przekierowanie -ją nie znalazłem. Ostatnio furak zaczął mocno kopcic. Po zabawach z większym doładowaniem stwierdzilem że zapewne turbina się skończyła. Zregenerowalem ją bo prędzej czy później by mnie to spotkało. Po wymianie auto jeździ jak trzeba aczkolwiek po przeciagnieciu biegu i zmianie biegu wychodzą kłęby białego dymu. Przy samym przyspieszania albo niewiele albo nie dymi. Jednak przy opuszczeniu gazu mam z tyłu zasłonę dymną. Proszę o jakąś pomoc czy to mogą być np wtrysku czy biały dym oznacza płyn chłodzący w układzie i co mogę dalej zrobić czy szykuje się remont i co dokładnie należałoby zrobić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Wiem ze w dieslu po wymianie suszarki musiałem troche pojeździć zeby przepalić stary olej. Po krotkim czasie wszystko wróciło do normy i nie kopcił w ogole. Moze u Ciebie będzie tak samo.
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Ile mniejwiecej km ? Przed odpaleniem wlalem troche oleju do turbo ale to po paru minutach mega kopcenia na wolnych ustalo tak jakby go przepalil. Tez kopcil na bialo czy bardziej szary dymek ?
- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Typowy olejowy obłok. Małe trasy robilem i po kilku dniach dymienie ustało.
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Wyciagnąłem intercooler i zarówno w wejsciu i wyjsciu widac olej, którego jest na tyle dużo że sobie normalnie pływa. Wymieniłem intercooler na drugi suchy i po kilku km nadal to samo. Czy oprócz wyczyszczenia wszystkich przewodow gumowych od kolektora wydechowego do kolektora ssacego mogę coś wiecej zrobić czy tylko jeździć i czekać az przestanie kopcic? Przy odejmowaniu gazu słysze jak strzela z rury - zapewne wypala resztki oleju. Wydech jest przelotowy, tylko na końcu wydech koncowy. Czy jest możliwe że się tak zawalił że tego nigdy nie wypali ? A i druga sprawa czy tamten intercooler mozna jakos wyczyscic czy raczej jest do wyrzucenia?
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Ja bym sprawdził dwie rzeczy:
1. odme, skoro puszcza olej na podciśnieniu w kolektorze
2. wężyk doprowadzający olej do turbiny tzw. restryktor. Jeśli ma zbyt dużą średnicę efektem będzie olej w dolocie.
1. odme, skoro puszcza olej na podciśnieniu w kolektorze
2. wężyk doprowadzający olej do turbiny tzw. restryktor. Jeśli ma zbyt dużą średnicę efektem będzie olej w dolocie.
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
a może tak ją zregenerowali 

nie ma zdjęć bo się nie da wstawić 

Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
-- oryginalny post 2015-10-04 10:02 --
Jak mam sprawdzic ta odme ? Jak by byl za duzy przelot oleju to bedzie lal do dolotu ? Czy nie chodzi o doprowadzenie oleju do turbiny tylko juz wewnatrz suszarki ? Mam nadzieje ze turbina jest ok bo juz mam dosc wymian i meczenia sie z przewodami od wody i oleju
-- dodano 2015-10-06 10:34 --
No i chyba Patryk wygadałes. Zmieniłem intercooler na suchutki, wyczysciłem dolot od filtra do kolektora. Przejechałem kilkadziesiat kilometrów i juz po blow-offie widać co się święci. Zdjąłem wąż z turbiny i widać olej na ściankach turbo. Zapewne zaczynam bój z firmą regenerującą. Zastanawiam się czy przed odesłaniem turbo nie zrobić na miejscu testu szczelności w innej firme.Będe mieć pewność, że nie odeslą mi jej z powrotem mówiąc że wszystko okej,a w koncu jaką mam pewność że dostane wyniki z tej turbiny. Tyle że to chyba dodatkowy koszt rzędu 150pln ... No i nie mówiąc już o intercoolerze, który moze wygladać jak poprzeni, plus uszczelki i czas na robote.
Jeszcze ostatnie iskierka nadziei - kicker - powiedz jak moge sprawdzic te odme ? po prostu ja sciagnac ( to ta miedzy filtrem a turbo ? ) i nałozyc jakis zbiorniczek i po przejazdzce zobaczyc czy leje tam olej ?
Jak mam sprawdzic ta odme ? Jak by byl za duzy przelot oleju to bedzie lal do dolotu ? Czy nie chodzi o doprowadzenie oleju do turbiny tylko juz wewnatrz suszarki ? Mam nadzieje ze turbina jest ok bo juz mam dosc wymian i meczenia sie z przewodami od wody i oleju

-- dodano 2015-10-06 10:34 --
No i chyba Patryk wygadałes. Zmieniłem intercooler na suchutki, wyczysciłem dolot od filtra do kolektora. Przejechałem kilkadziesiat kilometrów i juz po blow-offie widać co się święci. Zdjąłem wąż z turbiny i widać olej na ściankach turbo. Zapewne zaczynam bój z firmą regenerującą. Zastanawiam się czy przed odesłaniem turbo nie zrobić na miejscu testu szczelności w innej firme.Będe mieć pewność, że nie odeslą mi jej z powrotem mówiąc że wszystko okej,a w koncu jaką mam pewność że dostane wyniki z tej turbiny. Tyle że to chyba dodatkowy koszt rzędu 150pln ... No i nie mówiąc już o intercoolerze, który moze wygladać jak poprzeni, plus uszczelki i czas na robote.
Jeszcze ostatnie iskierka nadziei - kicker - powiedz jak moge sprawdzic te odme ? po prostu ja sciagnac ( to ta miedzy filtrem a turbo ? ) i nałozyc jakis zbiorniczek i po przejazdzce zobaczyc czy leje tam olej ?
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
czym później tym gorzej...powiedzą Ci że ją zajechałeś przez ten czas
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić 

Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Założyłem pojemniczki na odmy. Ta która wraca do dolotu nazbierała przez pare km może z kilka mililitrów oleju. Wyczyściłem cały dolot, filtr, przepływkę i wyjście turbiny.Po kilku przegazowaniach na luzie, po ściągnięciu węza z turbiny mam olej... Teraz mam takie pytanie ( kolejna koncepcja przed reklamacja turbiny)- czy jest mozliwe ze jesli auto ma przedmuchy na pierscieniach to własnie mam sytuacje że olej sie przedostaje przez uszczelnienie w turbo czy jest to ewidentnie lipna turbina. Na książce gwarancyjnej turbo mam napisane ze jesli w silniku sa przedmuchy tłokowe to gwarancja nie obowiązuje.
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Co do odmy to w tych silnikach nie jest skomplikowana więc sprawdzenie drożności i zaworka zwrotnego na pokrywie zaworów wystarczy. A jak z tym restryktorem, jest taki jaki ma być?
Co do przedmuchów, jeśli pierścienie puszczają to ciśnienie idzie do skrzyni korbowej. A tam nawet niewielkie nadciśnienie spowoduje pompowanie oleju z turbiny do dolotu. Na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresje, a potem, jeśli coś wyjdzie, zrobił próbę olejową.
Ew. możesz sprawdzić ciśnienie w skrzyni korbowej, przyłączając manometr do otworu od wskaźnika oleju.
Co do przedmuchów, jeśli pierścienie puszczają to ciśnienie idzie do skrzyni korbowej. A tam nawet niewielkie nadciśnienie spowoduje pompowanie oleju z turbiny do dolotu. Na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresje, a potem, jeśli coś wyjdzie, zrobił próbę olejową.
Ew. możesz sprawdzić ciśnienie w skrzyni korbowej, przyłączając manometr do otworu od wskaźnika oleju.
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Mam rozumiec ze jesli sa przedmuchy przez pierscienie to olej wali do dolotu przez odme czy przez uszczelniacze turba ?
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Przez odme. Dajesz w palnik, w kolektorze jest nadciśnienie. Gdy odpuszczasz gaz, w kolektorze robi się podciśnienie. Z racji tego, że w skrzyni korbowej jest lekkie nadciśnienie (przez puszczające pierścienie) to efekt może być taki, że olej z miski będzie leciał przez odmę do dolotu (ciśnienia dążą do wyrównania).
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Ok rozumiem. Aczkolwiek jesli po sciagnieciu odmy nadal jrst olej w turbo to chyba nie ma innego wyjscia jak nieszczelne turbo. Nie polecam genesis turbo olesnica !!!
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
a oleju ile zjada? i po regeneracji sam ją montowałeś czy u kogoś?
edit:
ehm, obejrzałem ich stronkę, nie wyglądają na profesjonalną firmę.. tak tanio było, że u nich robiłeś?
edit:
ehm, obejrzałem ich stronkę, nie wyglądają na profesjonalną firmę.. tak tanio było, że u nich robiłeś?
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Ciezko ni powiedziec bo nie jezdzilem duzo zeby znowu interrcoolera nie zalac olejem. Z tylu jest taka zaslona dymna ze nie wierze ze w wydechu tyle jeszcze zostalo oleju. Poza tym zeby przegazowaniu na jalowym biegu byl olej w turbo bez obciazenia ..Sam zamontowalem zwazajac na procedure. A zrobilem tam dlatego ze nie mialem czasu szukac zbytnio. Zobaczylem ze nie jest to najtansza dostepna usluga i niby jest gwarancja . Koles wydawal sie wiarygodny ....pewnie jak kazdy oszust lub naciagacz. Najgorzej ze to niewielka kwota jak na ciaganie sie po sadach ale sam fakt ze moge tylko posmarować w necie zeby ich unikac nie zadowala.
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
Nie chcialem zakladac nowego tematu - w razie co nie ma ciaglosci z poprzednim postem bo w miedzy czasie wymieniłem silnik ( poprzedni walil olejem z odmy stad to kopcenie ). Chciałem sie upewnic chociaz wszelkie objawy wskazują na uszczelke pod glowica. Babelki w płynie chlodzącym, cisnienie w ukladzie chlodzącym ( rozwaliliło chłodnice), bardzo nieregularna praca na wolnych obrotach i kopcenie na biało (wczesniej troche niebieskawo, ale teraz juz chyba ewidentnie woda ). Podrzucam filmiki
https://www.youtube.com/watch?v=Z0OSpZF ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=KeTTqA2 ... e=youtu.be
Po przełożeniu silnika ze zgniłka, chwile pośmigałem, ale po przejażdżkach z większym doładowaniem jest jak jest. Czy ktoś może podpowiedzieć jaką uszczelkę nabyć z zamysłem wiekszego doładowania i na co zwrócić uwage , co wymienić ? Nie znalazłem jednego gruntownego wątku odnośnie remontów tego silnika więc może warto byłoby go stworzyć ? (większość osób pisze w swoich galeriach o naprawach).
Póki co pod probem/mazda znalazłem
http://allegro.pl/uszczelki-glowicy-maz ... 99838.html tylko nie wiadomo co to za firma lub sama uszczelka firmy erling http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-for ... 16358.html
i
http://e-katalog.intercars.com.pl/?grut ... 202020000/
Z góry dzieki za pomoc.
https://www.youtube.com/watch?v=Z0OSpZF ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=KeTTqA2 ... e=youtu.be
Po przełożeniu silnika ze zgniłka, chwile pośmigałem, ale po przejażdżkach z większym doładowaniem jest jak jest. Czy ktoś może podpowiedzieć jaką uszczelkę nabyć z zamysłem wiekszego doładowania i na co zwrócić uwage , co wymienić ? Nie znalazłem jednego gruntownego wątku odnośnie remontów tego silnika więc może warto byłoby go stworzyć ? (większość osób pisze w swoich galeriach o naprawach).
Póki co pod probem/mazda znalazłem
http://allegro.pl/uszczelki-glowicy-maz ... 99838.html tylko nie wiadomo co to za firma lub sama uszczelka firmy erling http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-for ... 16358.html
i
http://e-katalog.intercars.com.pl/?grut ... 202020000/
Z góry dzieki za pomoc.
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
Re: Dymi na biało -turbina po regeneracji
jeżeli chodzi o puszczanie dymu przy odejmowaniu gazu miałem u siebie identycznie jak autko polatało na większym doładowaniu, tylko że ja korzystałem z tej mocy cały czas i potem tak też autko sprzedałem. Ponoć następny właściciel wymienił turbo i problem znikł ( ja osobiście wymieniłem 2 sztuki, w tym jedną zregenerowałem i dalej było to samo ).
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA