Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.
Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
Napisałem nowy wątek ponieważ nie znalazłem nic co by mi pomogło, a mianowicie jak wyżej, chciałbym zamontować mocniejsze oświetlenie zegarów oraz reszty podświetlenia deski ale nie żadnymi tarczami indiglo itp chcę zostawić oryginał. Czy ktoś już robił coś takiego np; mocniejsze żarówki diody czy coś podobnego?. Chcę odmłodzić i poprawić sobie wygląd wnętrza w ten sposób. Byłbym wdzięczny za pomoc.
Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
Żarówki 1W do podświetlenia deski świecą mocniej niż oryginały. Pasują od VW.
U siebie wymieniałem... jest mocniej i tyle.
Jeśli wolisz diody to szukaj z szerokim kątem świecenia, gdyby dalej świeciły bardziej punktowo to plastikowe łebki trzeba trochę zetrzeć grubszym papierem ściernym.
U siebie wymieniałem... jest mocniej i tyle.
Jeśli wolisz diody to szukaj z szerokim kątem świecenia, gdyby dalej świeciły bardziej punktowo to plastikowe łebki trzeba trochę zetrzeć grubszym papierem ściernym.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
O nie wiedziałem, dzięki wielkie a co z kolorystyką są dostępne jakieś kolory czy trzeba nakładać te gumki kolorowe?duracell pisze:Żarówki 1W do podświetlenia deski świecą mocniej niż oryginały. Pasują od VW.
U siebie wymieniałem... jest mocniej i tyle.
Jeśli wolisz diody to szukaj z szerokim kątem świecenia, gdyby dalej świeciły bardziej punktowo to plastikowe łebki trzeba trochę zetrzeć grubszym papierem ściernym.
A co to są te łebki co trzeba by było ewentualnie zetrzeć , bo w przyciskach chyba pryzmatu nie ma tak?
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
Do przyciskow jaki kolor diody kupisz na taki będą świeciły. W srodku są malutkie diody. Mozna kupic diody na dwóch łapkach i przylutować lub bez przeróbek zastosować o oznaczeniu jak na foto poniżej. Ja sobie zrobiłem na kolor niebieski. Co do licznika to nie wiem bo nie miałem okazji rozkręcać.
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
Dziękuje, a świeci Ci to Łukasz mocnej od serii? Na allegro nie ma tych diod. T5ALukaszProbe pisze:Do przyciskow jaki kolor diody kupisz na taki będą świeciły. W srodku są malutkie diody. Mozna kupic diody na dwóch łapkach i przylutować lub bez przeróbek zastosować o oznaczeniu jak na foto poniżej. Ja sobie zrobiłem na kolor niebieski. Co do licznika to nie wiem bo nie miałem okazji rozkręcać.
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
Nie wiem jak swieci seria bo jak kupilem probe to nic nie swiecilo
Generalnie swiatlo jest mocne i przyjemne dla oka.

Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
Przy 1W mocy żarówki to raczej gumki się szybko spalą, musiałbyś wymyślić coś innego bardziej odpornego na temperaturę.Dziki Beduin pisze: O nie wiedziałem, dzięki wielkie a co z kolorystyką są dostępne jakieś kolory czy trzeba nakładać te gumki kolorowe?
A co to są te łebki co trzeba by było ewentualnie zetrzeć , bo w przyciskach chyba pryzmatu nie ma tak?
Zetrzeć łebki/zmatować po to żeby rozproszyć wiązkę światła.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
A co to sa te lepki od zarowki czy co? 

- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
-- oryginalny post 2016-02-04 22:21 --
Jakieś dwa tygodnie temu pokusiłem się o LEDy w liczniku i moje początkowe doświadczenie jest raczej mizerne, Wewnątrz jest dość sporo dziwnie powyginanych światłowodów, w tej przeźroczystej płycie z poliwęglanu. Niestety one są dostosowane do klasycznych żarówek które świeca w promieniu 360 stopni dokładnie z taka sama intensywnością.
Rezultat jest taki ze jak włożymy LEDy o wiązce od czoła (nawet najlepsze) to będzie te światłowody widać gdzieniegdzie co psuje cały efekt. Niestrudzenie przeszukałem więc portal aukcyjny jeszcze raz i znalazłem LEDy które świeca parami na bokach.
Poniże macie zdjęcie porównawcze. Polecam tylko takie świecące na boki. są 2x droższe ale nie ma efektu kwaśnej miny po włożeniu
Licznik w środku też nieco zmodyfikowałem. Zaraz przy otworach na żarówki podświetlenia są takie plastikowe ścianki mające kierować światło, wyłamałem wszystkie. Na górze i dole w kluczowych miejscach przykleiłem folię odblaskową (przed tym trochę kombinowałem i faktycznie folia nieco poprawia efekt)
Żeby rozebrać licznik należy odkręcić wszystkie śrubki z tyłu, wtedy front wyjdzie razem ze wskaźnikami i można swobodnie modyfikować obudowę.
Poniżej parę foto na moim liczniku ćwiczebnym (do dłubania), w niedziele ogarnę ten w aucie i wtedy jakieś real foto. Te białe plany na dolnej krawędzi są dlatego że wskazówki są niedociśnięte. -- dodano 2016-03-22 20:09 -- Zdjęcia z auta
Jakieś dwa tygodnie temu pokusiłem się o LEDy w liczniku i moje początkowe doświadczenie jest raczej mizerne, Wewnątrz jest dość sporo dziwnie powyginanych światłowodów, w tej przeźroczystej płycie z poliwęglanu. Niestety one są dostosowane do klasycznych żarówek które świeca w promieniu 360 stopni dokładnie z taka sama intensywnością.
Rezultat jest taki ze jak włożymy LEDy o wiązce od czoła (nawet najlepsze) to będzie te światłowody widać gdzieniegdzie co psuje cały efekt. Niestrudzenie przeszukałem więc portal aukcyjny jeszcze raz i znalazłem LEDy które świeca parami na bokach.
Poniże macie zdjęcie porównawcze. Polecam tylko takie świecące na boki. są 2x droższe ale nie ma efektu kwaśnej miny po włożeniu

Żeby rozebrać licznik należy odkręcić wszystkie śrubki z tyłu, wtedy front wyjdzie razem ze wskaźnikami i można swobodnie modyfikować obudowę.
Poniżej parę foto na moim liczniku ćwiczebnym (do dłubania), w niedziele ogarnę ten w aucie i wtedy jakieś real foto. Te białe plany na dolnej krawędzi są dlatego że wskazówki są niedociśnięte. -- dodano 2016-03-22 20:09 -- Zdjęcia z auta
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było 
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest

Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1888
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.

Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
Ile Cię to wyniosło?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Wydajniejsze podświetlenie zegarów i reszty przycisków.
25zł
5x5zł za takie LEDy które świeca na boki. Samoprzylepną folie odblaskową miałem, ale i bez niej będzie podobny efekt
I jeszcze uwaga co do kontrolek. Próbowałem wstawić ledy i niektóre świrują. Kontrolka hamulca świeci się ciągle, poduszka non stop lekko żarzy itd. A niebieska od drogowych mnie oślepiała.
W rezultacie wróciłem do żarówek
Jedyne co polecam to wstawienie zielonych LED z kontrolki kierunków, wtedy bardzo ładnie wyglądają w dzień.
5x5zł za takie LEDy które świeca na boki. Samoprzylepną folie odblaskową miałem, ale i bez niej będzie podobny efekt
I jeszcze uwaga co do kontrolek. Próbowałem wstawić ledy i niektóre świrują. Kontrolka hamulca świeci się ciągle, poduszka non stop lekko żarzy itd. A niebieska od drogowych mnie oślepiała.
W rezultacie wróciłem do żarówek

Jedyne co polecam to wstawienie zielonych LED z kontrolki kierunków, wtedy bardzo ładnie wyglądają w dzień.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było 
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest

Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest