Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Brak tylnych hamulcow
Brak tylnych hamulcow
Pojechalem na przeglad (gdyz juz dzien koniecznosci nastal) i... go nie przeszedl moj Probasek z w/w powodu. Na rolkach tylna os miala zaledwie 820N co daje 28% sprawnosci, co w porownaniu z przednia 2100N = 51% sprawnosci zupelnie dyskwalifikuje calosc! Przy hamowaniu roboczym oczywiscie nie wyrzucilo go z rolek kola poprostu toczyly sie nadal, natomiast recznym wyrzucilo i wyszlo dla lewego kola 1860N a dla prawego 1320N. Wymienilem klocki (byly starte po skosie) wiec wybilem szczeki bo tak ciezko chodzily, wyczyscilem i posmarowalem, chodza gladko, ale hamulca jak nie bylo tak nie ma. Ten reczny to tez chyba powinien zablokowac kola, bo zaciagnalem podczas jazdy no to auto zaczelo zwalniac ale tak jakos nie specjalnie zwawo. Tarcze tez jeszcze na dlugo powinny wystarczyc bo takie cienki to nie sa. Nie wiem co dalej?
Hmm, raczej nie twardnieje, tzn. podczas pompowania jest jakby twardszy ale w koncu wchodzi prawie tak samo gleboko jak i bez. Natomiast wyraznie obroty silnika podczas pompowania rosna i za chwilke znow spadaja do normalnego poziomu. Zupelnie inaczej jest na wylaczonym silniku wtedy faktycznie pedal twardnieje i to bardzo, po napompowaniu prawie nie da sie go wogole wcisnac. Zastanawiam sie czy moze miec wplyw na to fakt iz pedal sprzegla nie odbija do konca i lapie przy samej podlodze...
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
I to jest prawidloweSimones pisze:Zupelnie inaczej jest na wylaczonym silniku wtedy faktycznie pedal twardnieje i to bardzo, po napompowaniu prawie nie da sie go wogole wcisnac.

Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Odpowietrzniki są w zaciskach.Jeżeli pedał pierwszy raz idzie miękko,a później twardnieje,to są zapowietrzone.Na pewno nie zaszkodzi spróbować odpowietrzyć.Np.sprzęgło odpowietrzałem tak na wszelki wypadek i znalazł się jeden pęcherzyk powietrza.Simones pisze:Nie odpowietrzalem, bo mechanik stwierdzil ze nie sa zapowietrzone, a jest jakis zawor odpowietrzajacy, w ktorym miejscu sie odpowietrza tyl???
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
I am a baaad boy!
Niedługo czyli pod koniec sierpnia mam przegląd, mój ręczny też zostawia dużo do życzenia
Sprawdź może serwo według mnie obroty nie powinny sie zmieniać, może jest gdzieś nieszczelność.Simones pisze:Natomiast wyraznie obroty silnika podczas pompowania rosna i za chwilke znow spadaja do normalnego poziomu.
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja w recznym w jednym kole mam 10% sprawnosci
- na przegladzie nawet nie bakneli 


Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- JAZDA-PRZEMO
- Posty: 140
- Rejestracja: 2003-03-21 13:46
- Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
- Lokalizacja: Czestochowa/Berlin
Dzieki JAZDA! Tak mam tarcze z tylu. Niby wszystko z tylu zrobilem ale hamulce wciaz slabe. Chociaz to dziwne moze maja skopane rolki na diagnostyce bo jak wysiadlem kiedys i postawilem torbe obok tylnego kola to az goraco poczulem na rece. Z ciekowosci musnalem tarcze i byla goraca jak diabli wiec nie wiem o co chozi 

- JAZDA-PRZEMO
- Posty: 140
- Rejestracja: 2003-03-21 13:46
- Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
- Lokalizacja: Czestochowa/Berlin
a
Witam ja wlasnie skonczylem,robic, tyl okazalo sie ze rolka po kturej chodzi zacisk -chodzi tu o dolna, naszlo duzo syfu pod gumki ochronne i po prostu zardzewialo ,pare godzin roboty,mnie to kosztowalo ale chodza slicznie sprawdz moze to jest terz przyczyna u ciebie ,jeszcze kiedys mialem przypchany trujnik przy tylnim kole .
JAZDA NA MAXA IM BACK
Sprawdzilem, wszystko wyczyszczone, nasmarowane itd. Natomiast wygrzebalem ciekawa rzecz: jest regulacja ktora odbywa sie za pomoca tloczka, ktorym nalezy krecic w jedna lub druga strone. Musze tylko poczekac az sie zwolni sciezka (co bym mogl odrazu sprawdzic na biezaco efekt) i sproboje jeszcze tego. Moze najzwyczajniej sa niewyregulowane.
- JAZDA-PRZEMO
- Posty: 140
- Rejestracja: 2003-03-21 13:46
- Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
- Lokalizacja: Czestochowa/Berlin
q
jak wymieniasz kloci to wkrecasz to a nie wbijasz tylko musi byc dobrze ustawione na klocek na kturym jest zaczep ale to nie jest regulacja po prostu taki tlok
JAZDA NA MAXA IM BACK
Tylny zacisk
Witam i pozdrawiam. Mam niestety problem z tylnym prawym zaciskiem hamulcowym, cieknie plyn z miejsca gdzie jest przymocowana dzwignia hamulca recznego, Czy musze wymienic caly zacisk? Czy jest moze jakis komplet naprawczy pod ten sworzen? Mechanior chce wymienic, mowi ze sie tego nie naprawia. Pozdrowka. I gen. 2.2GT 92r. Warszawa
2.2GT I gen. 92r.
Olej tego mechanika. Pod tłoczkiem jest mały oring.On ci pewnie leje.Wyjmij i zmierz-kupisz w sklepie z czesciami,albo kup zestaw naprawczy do zacisku.Do wszystkich aut jest to do Probaska tez znajdziesz.Nowy zacisk kosztuje kolo 500 zl.
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.