Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Witam,
czy miał już ktoś przykre doświadczenie w odkryciu wody w bagażniku? Ja dzisiaj szukając jednej rzeczy zauważyłem że w lewej części bagażnika dokładnie tam gdzie mieści się zbiorniczek płynu, stoi sobie woda Zastanawiałem się czy jest to efekt skraplania ze zbiorniczka ale jest to za duża ilość, pytanie czy nie ma tam jakiegoś odpływu? Druga sprawa to jak wyciągnąć zbiorniczek spryskiwaczy tylny? Na to wychodzi że jeszcze nie ma tam dziury bo dzisiaj nie padało a woda sobie stoi, będę chciał to zakonserwować w porę. W lato robiłem dokładny przegląd karoserii gdzie wszystkie plastiki były ściągnięte i nie było oznak korozji czy niepokojących objawów.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
Stawiałbym na rozklejoną szybę boczną, albo na uszczelkę klapy. Nie pamiętam dokładnie jak się ściąga zbiorniczek ale było to dość proste. Nie ma tam niestety odpływów. Wypompuj wodę gąbką
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był Citroen Ax 92' Rouge Opera- był Daihatsu Applause 93' PURE RED- był Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest Ford Probe 96' USA Laser Red - był Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był Ford Probe 94' EU Royal blue- był Ford Probe 94' USA Black- był Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był Citroen Ax 92' Rouge Opera- był Daihatsu Applause 93' PURE RED- był Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest Ford Probe 96' USA Laser Red - był Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był Ford Probe 94' EU Royal blue- był Ford Probe 94' USA Black- był Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Ok, jak ściągnę wszystkie plastiki to zobaczę czy coś widać, ale jak tak patrze na szybę boczną to między tym miejscem jest trochę odległości więc musiałoby to spory kawałek lecieć. Uszczelki mam w porządku od klapy. Ma ktoś może schemat jak ten zbiorniczek wyciągnąć, tam też idzie przewód od wlewu. Myślę sobie teraz czy może ten zbiorniczek gdzieś nie przeciekać, najważniejsze dla mnie to go wyciągnąć i zobaczyć czy nie ma korozji pod nim, będę chciał to zrobić jeszcze przed świętami.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
Niepotrzebujesz żadnego schematu. Zbiornik jest lekko wciśnięty do wnęki. Odkręcasz opaskę zaciskową z węża i wyciągasz go jednym ruchem wcześniej oprużniając go z płynu
Szybę tylko sprawdzisz odciagajac ja od karoserii w paru miejscach z wyczuciem i wtedy będziesz widział czy jest odklejona. To bardzo częsty przypadek.
Ja u siebie zbiornik wywaliłem całkowicie. Musisz ściągnąć plastik bagażnika i odkręcić korek wlewu płynu który jest jego mocowaniem. Możliwe że gdzieś jeszcze jest przykręcony bo już dobrze nie pamiętam. W każdym razie bardzo łatwo go wyciągnąć i nie powinieneś mieć z tym problemu.
Ok, dzięki za wskazówki, rzeczywiście odkręciłem wąż od zbiorniczka i przewody od silniczka po czym bez problemu go wyciągnąłem. We wnęcę był gdzieś z ~ 1 litr wody - deszczówki... Wychodzi na to, że rzeczywiście woda może dostawać się przez szybę boczną. Pytanie co w takiej sytuacji zrobić? Czy jechać do serwisu od szyb aby szybę wyciągnęli i wkleili na nowo czy macie jakiś inny sposób? Może wywiercić i zakonserwować dziurkę aby woda spływała
Z prawej strony jest sucho ale pewnie też będzie trzeba się spodziewać, że i tam niedługo znajdzie się woda. Już teraz wiem czemu tak bardzo parowała mi tylna szyba...
Załączniki
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
Ja Ci powiem jak sprawdzać nieszczelności tego typu. Zabierz kolegę na myjnię samochodową . On naparza ciśnieniem po wszystkich zakamarkach a Ty w samochodzie patrzysz z której strony cieknie woda . Jest to lepsza metoda diagnozy niż wróżenie z fusów .
Właśnie dzisiaj zaraz po byłem na myjni, i ewidentnie leci gdzieś po elementach konstrukcyjnych, szyba boczna wraz z uszczelką nie siedzi tak dobrze jak z prawej strony.
Poniżej element który też zastałem mokry to z niego sporo leci gdzieś z góry.
Załączniki
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
Byłem dzisiaj w zakładzie z szybami w celu wycięcia i ponownego wklejenia szyby bocznej , ale niestety jest z tym problem. Aby wyciąć uszczelkę nie uszkadzając uszczelek zewnętrznych należałoby to robić od środka. Ale doszliśmy do wniosku że może lepiej będzie tylko to uszczelnić, jak radzicie sobie z tą usterką?
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST
Bez problemu wycinają tą szybę. Zmień zakład, sam wyciąłem już 6 takich szyb, uszkodziłem uszczelkę tylko w 1 bo chciałem to zrobić na szybko. Porządny zakład wytnie bez problemu i wklei na nowo za ok 50-100 zł max.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był Citroen Ax 92' Rouge Opera- był Daihatsu Applause 93' PURE RED- był Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest Ford Probe 96' USA Laser Red - był Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był Ford Probe 94' EU Royal blue- był Ford Probe 94' USA Black- był Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Licz się z kosztem 150zł od sztuki, i da się to zrobić, poszukaj tylko dobrego zakładu, sam u siebie to robiłem parę lat temu. nie wierz w żadne doszczelnianie itp bo to bujda
Dziś po rozebraniu wszystkiego łącznie ze słupkami, przyszedł czas na wycięcie szyby. Fachowiec dokładnie obejrzał łączenie szyb i stwierdził, że silikon trzyma bardzo dobrze i nie ma sensu wycinać, szybki test szczelności wodą pod ciśnieniem i faktycznie na około szyby suchutko a woda pojawiła się w tym samym miejscu. Przyczyna była trochę niżej... Gazownik montując gaz kilka miesięcy temu nie uszczelnił dokładnie zaworu pod klapką czego nie było na początku widać... Jutro do niego jadę
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ
2.5 GT v6 1996r. - JEST