Mam dość nietypowy problem i wiele niewiadomych.
Przetrzepałem już manula od 626, spędziłem godzinę na telefonie z duracellem i trochę wykonałem testów, ale od początku.
Auto kilka dni temu straciło moc, jakby z 30 kucy mu uciekło, dodatkowo nie potrafi się wkręcić podczas jazdy powyżej 5tys obrotów.
Jak dokula się do 5k i zmieniam bieg to zaczyna nierówno pracować, po puszczeniu gazu i wciśnięciu z powrotem-szarpanie ustępuje.
Kolejny objaw, to jak podczas jazdy docisnę do tych 5k i wrzucę luz, to wskazówka obrotomierza swobodnie spada do 0 i auto gaśnie.
Wkręcanie na obroty, na luzie gdy auto jest zatrzymane-bez problemu osiąga 7k i nie gaśnie po puszczeniu gazu tylko zatrzymuje się na 750 obr.
Jeżdżę na LPG + Pb, reduktor i wtryski wymienione 1500km temu, nowa mapa. Powyższe dolegliwości trapią Probe zarówno na LPG jak i na Pb.
Stało się to nagle, nie było objawów poprzedzających, no chyba że podciągnąć pod to drobnostkę jaka pojawiła się z 500km temu, lekka dziura mocy w przedziale obrotów od 2 do 3 tysięcy.
Aparat zapłonowy mam po regeneracji (moduł + cewka) rok temu, dodatkowo cewka drugi raz zmieniona jakieś 2 miesiące temu, świece mają ok 2k km są to Denso TT,
kable zapłonowe ok 20k km, filtr paliwa jak i lambda denso mają ok 2k km, katalizator (nie strumiennica) ma ok 7-9k km
Do tej pory sprawdziłem:
-Kody błędów KOEO oraz KOER i zawsze te same 2x mruga kod 11 i 1x 17 po tej sekwencji mam 1x błysk i od nowa pokazuje te same błędy,
-jeździłem z odpiętą lambdą i podciśnieniem od EGR (wtyczka czujnika wpięta)-brak rezultatów,
-na pracującym silniku odpiąłem przepływkę-obroty spadły o ok 100-200 i od razu wskoczyły tak jak powinny mieć, przy podłączeniu przepływki zdławił się prawie do zera i od razu wskoczył na 750,
-jeździłem na odpiętym IAC-brak zmian,
-samochód nie kopci, nie dymi, płynu chłodniczego nie wciąga

Jak ostygnie mi silnik, sprawdzę rezystancję czujnika płynu chłodzącego oraz IAC.
Ktoś ma jakieś pomysły albo spostrzeżenia?