mysz pisze: 2018-09-27 00:02
Kompresja może być ok, a pierścienie mogą być zużyte.
Powiedz coś więcej bo nie mogę sobie tego wyobrazić

Innymi słowy to jest test szczelności cylindra, więc jak pierścienie nie uszczelniają już to będzie przedmuch do skrzyni korbowej więc spadek kompresji. Mój silnik trzyma nominał z serwisówki - 12 bar.
Spider33 pisze: 2018-09-27 09:24
Na mazdaspeed zalecają wymianę uszcelniaczy razem z pierścieniami. Czasami po wymianie samych gumek nic się nie poprawia. W moim struclu po wymianie oleju miesiąc temu zrobiło się to samo. Na starym zużytym nawet chmurki nie puścił.
Wiadomo, że zalecają komplet ale przy takim przebiegu to raczej wiek się przyczynił do stwardnienia uszczelniaczy. Z resztą może trochę źle się wyraziłem. Auto nie kopci a puszcza dymka

To jest typowy objaw dla uszczelniaczy, jak przez noc spływa trochę oleju do cylindra i przy rozruchu poleci dymek. Za dwa miesiące mam zmianę oleju to teraz zamiast synpowera zaleję maxlife bo on się różni tym, że posiada spulchniacze do starej gumy. Żeby być obiektywnym to zostanę przy 5w30 i zobaczymy czy się poprawi.