Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Modyfikacja odmy olejowej
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Modyfikacja odmy olejowej
Witam wszystkich serdecznie.
W Probe są 3 odmy olejowe jeśli dobrze patrzę?, pierwsza wchodzi do dolotu, druga wychodzi z górnej pokrywy zaworów trzecia wychodzi z przodu?.
Próbowałem usunąć odme z dolotu(podejrzewałem ją o lewe powietrze) zaslepilem otwór w dolocie a odme narazie dałem luzem, potem chce dać mały filtr stożkowy tak jak na załączniku.
Ale po tych operacjach silnik nierówno pracuje, i z wydechu słychać tak jakby zapłon gubił.
Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?.
W Probe są 3 odmy olejowe jeśli dobrze patrzę?, pierwsza wchodzi do dolotu, druga wychodzi z górnej pokrywy zaworów trzecia wychodzi z przodu?.
Próbowałem usunąć odme z dolotu(podejrzewałem ją o lewe powietrze) zaslepilem otwór w dolocie a odme narazie dałem luzem, potem chce dać mały filtr stożkowy tak jak na załączniku.
Ale po tych operacjach silnik nierówno pracuje, i z wydechu słychać tak jakby zapłon gubił.
Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modyfikacja odmy olejowej
A jaki sens montować takie filterki?
Jak chcesz żeby Ci dolotu nie budziło bo separator ori nie wyrabia to zamontuj sobie Oil catch tank
Jak chcesz żeby Ci dolotu nie budziło bo separator ori nie wyrabia to zamontuj sobie Oil catch tank
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Modyfikacja odmy olejowej
Słyszałem, że po dłuższej jeździe zamula lekko auto przez tą odme, chciałem mieć tylko czyste zimne powietrze w dolocie. Ogólnie to nie było jakoś dużo tego oleju w dolocie. Zastanawiam się dlaczego ta odma która wchodzi do dolotu ciągnie powietrze, myślałem że Ona będzie dmuchać bardziej żeby się pozbyć ciśnienia z skrzyni korbowej, a Ona cały czas zasysa. Może ktoś mi wytłumaczyć jak to działa u nas W Probe i dlaczego są aż 3 wyjścia?
Dzięki za każdą odpowiedź
Dzięki za każdą odpowiedź

- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Modyfikacja odmy olejowej
To może inaczej, od zakupu Probe mam problem z obrotami gdy silnik się nagrzeje jest około 1100, żeby spadły muszę zwiększyć zużycie prądu np zamykając zamknięte szyby
, ale jak odepnę odme tą co na zdjęciu i zostawie luzem zieloną stronę a różowa zaslepie go obroty wtedy idealnie spadają a nawet są trochę zaniskie (mam maksymalnie wkręcona śrubę na przepustnicy)
Wie ktoś czemu tak się może dziać?
Dzięki za dyskuje i odpowiedzi
Wie ktoś czemu tak się może dziać?
Dzięki za dyskuje i odpowiedzi

- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modyfikacja odmy olejowej
Maksymalnie wkrecona śruba nic ci nie da, a nawet pogorszy temat.
Ustaw właściwie tps, zapłon i obroty ta śruba, wszystko w trybie diagnostycznym. Wcześniej sprawdź czy nigdzie nie bierze lewego powietrza, czy podcisnienia są prawidłowo wpiete, i czy przepływomierz i sondy są sprawne
Ustaw właściwie tps, zapłon i obroty ta śruba, wszystko w trybie diagnostycznym. Wcześniej sprawdź czy nigdzie nie bierze lewego powietrza, czy podcisnienia są prawidłowo wpiete, i czy przepływomierz i sondy są sprawne
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Modyfikacja odmy olejowej
Tps, jest dobrze, zapłon myślę że też okej, nie ma błędów dotyczących sond oraz przepływomierza, ale teraz mam gorszy problem uszczelka od tego zaznaczonego na zielono mi się urwała i wpadła dokładne środka, już odkręciłem pokrywę i wyjołem ją, ale skąd ja teraz takie coś wezmę, ten zaworek teraz wypada 
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Modyfikacja odmy olejowej
A i podciśnienia też już poprawiłem 
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Modyfikacja odmy olejowej
Z tym zapłonem na "chyba" to wiesz jak jest. A co do uszczelki to dzwoń do mazparts
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Modyfikacja odmy olejowej
Jeśli chodzi o uszczelkę to narazie jestem w Chorwacji, pochodzę tutaj po sklepach może coś znajdę. Zapłon muszę do kogoś ogarniętego. Mam niby jakąś tania lampe w bagażniku ale jak na nie widzę tych znaków nigdzie
spróbuję sam jak złożę pokrywę.
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Modyfikacja odmy olejowej
Jakbyś kogoś interesował taki mod to pisze, że trzeba zaslepie wszystkie wejścia na odme, a na same odmy dać filtr, wtedy obroty wydają się okej
w moim przypadku nawet równiej silnik pracuje. Narazie jednak nie mam filtrów tych małych stożkowych więc nie sprawdzę jak to się sprawdza na dłuższą metę.