Gasnie mi Probek

Dave

Gasnie mi Probek

Post autor: Dave »

Mam problem bo dosc czesto gasnie mi samochod. Po czym czasami jest problem zeby odrazu zapalil ponownie ( kreci, kreci i nic) przewaznie musze poczekac kilka minut i jeszcze raz odblokowac immobilajzer. Czasami zauwazylem ze jak go zapale to dioda od immob. sie swieci a powinna zgasnac. czytalem gdzies ze to sie zdaza w rocznikach '93 i '94 ale tak przeciez byc nie moze, poradzcie cos !
Pozdrawiam Dave TDI
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Immobilizer nie jest chyba fabryczny ?
Podstawowe pytanie czy to za sprawą immobilazera gaśnie silnik, czy przyczyna jest inna...
Dobrze by było spróbować odłączyć immobilizer.
silnik gaśnie również na zimnym czy tylko na gorącym ?
BLACK PROBE
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2002-09-03 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowy Sącz

PROBLEM

Post autor: BLACK PROBE »

Witam

Jeżdzę Fordem Probe '93 2,5 24V6 i mam problem
1. Przy obrotach 2 - 3 silnik się dławi podaczs przyśpieszania, też w tych granicach nie można utrzymać stałej prędkości.
2. Podczas han\mowania bardzo deliktnego czasami zaświeca się kontrolka od hamulca ręczego.
Jeśli mógłbyś mi pomóc będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

vqapostrof@poczta.onet.pl
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

witajcie
oto moj wklad do problemow
mam 2.5gt z 97 roku i mam nastepujacy problem czasem neizaleznie od temp silnika i powietrza po wlozeniu kluczyka i przekreceniu kreci jak szalony ale nie zapala postoji sobie troche np godzinke i zapali bez problemu w przypadku jak sie zblokuje nic go nei rusza prosby grozby nic poprostu kreci a nie zapali jesli chodzi o fakty tech mam zmieniona na nowa kopulke rozdzielcza zaplonu kable i akumulator i swiece sa ok ?????
co to moze byc ????

a odpowiadajac na pyt poprednika jak przy hamowaniu swieci ci sie kontrolka recznego to prawdopodobmnie masz za malo pklynu hamulcowego
pozdrawiam i czekam na rozwiazanie mojego problemu bo jak nie to sie wq i sprzedam bo trace juz cierpliwosc chociaz mam go krotko .....
Dave

Odp. dla Rafala i Black Proba

Post autor: Dave »

Immobilaizer jest fabryczny Forda wlasnie znalazlem o nim wzmianke w instrukcji obslugi do samochodu. Moze cos tam pisze na ten temat. Samochod gasnie roznie czasami na zimnym a czasami na goracym silniku. Najczesciej jest jednak tak ze po wylaczeniu i ponownej probie odpalenia kreci i kreci ale nie chce zapalac wtedy musze mu dac chwilke odpoczac po czym zapala. ( podobnie jak w przypadku alexa, ja mam proba '94 2.0 16V). Co do Black Proba to tak jak pisze alex masz zamalo plynu w zbiorniczku hamulcowym. Pozdrawiam wszystkich Dave TDI
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

mysle dave ze nasze usterki cos laczy tylko tyle ze moj nie gasnie w czasie jazdy a odpoczywac musi dluzej .....
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Na troje babka wróżyła :-)

Post autor: Raf »

Niezły mętlik nam się zrobił :twisted: :twisted: :twisted:
1. - Przede wszystkim BLACK PROBE to nie BLACK PROBE tylko ktoś inny wysłał maila z jego konta :twisted:
2. - Ja mam 2.5 V6 1994, poprzedni właściciel miał problemy z zapłonem a że mechanika miał nie pociumanego to w zasadzie nie wiadomo co było przyczyną a co skutkiem...
dość że wymienił kable VN i aparat zapłonowy i od tego momentu wszystko gra. (odpukać) :twisted:
3. - Jeśli ktoś ma instrukcję obsługi i/lub książeczkę servisową do II-gen. (GT) po angielsku (lub polsku :twisted: )
i byłby tak miły aby ją zeskanować, to zapraszam do strefy zrzutu :twisted:
4. - Wszystkich posiadaczy problemów z Probe gorąco zachęcam do odczytania kodów błędów. (odnośniki jak to zrobić znajdziecie na forum)
Ja jutro wrzucę do strefy zrzutu przygotowane przeze mnie zestawienie ważnych informacji diagnostycznych wraz z omówieniem kodów błędów ( robione pod V6, ale L4 też znajdą tam coś dla siebie)
5. - Przyznajcie się bez bicia czy nie kupujecie taniej benzyny na pokątnych stacjach :?: - byłem świadkiem cudownego ozdrowienia Nexji gdy zamiast ze zbiornika pociągnęła czystą benzynę z wiaderka :twisted:
6. - Dobrze by było upewnić się czy to nie immobilaizery dają popalić (zamoknięta instalacja ?)
7. - W przypadku 2.5 V6 1993-94 aparat zapłonowy ma wadę fabryczną (przegrzewa się) prawdopodobnie ten przypadek dotyczył mojego (opis zjawiska i jak sprawdzić jaki masz aparat znajdziecie TU
8. - Jeśli wykluczyć aparaty zapłonowe i zasilanie w paliwo, to następnym kandydatem są hallotrony, w zestawieniu które prześlę jest opis ich wpływu na pracę (i jej brak :twisted: ) silnika.
9. - Przypadek nierównej pracy w zakresie 2-3 krpm - jak to wygląda ? silnik traci moc i musisz dociskać gaz czy przeciwnie, sam szarpie do przodu ? powyżej 3 krpm pracuje ładnie ? jakie są wolne obroty na ciepłym i zimnym silniku bez obciążenia ? równo pracuje na wolnych obrotach ?

Pozdrawiam wszystkich, Rafał
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

raf

Post autor: alex »

witaj raf
postaram si epodciagnac moj przyklad do twoich punktow:
2 wymiana zwlaszcza aparatu wiaze sie z duzymi kosztami i warto by bylo miew cpewnosc czy to to
4 kody bledow u mnei sie nie wyswietlajka tzn check engine mi wogole nie mruga...chyba ze sie ot odczytuje inaczej ....
5 samochod mam krotko ale ok 3 tyg ale tankuje caly czas tylko na jet w centrum mojego miasta
6 imobilaizer wydaje sie byc prawdopodobny jak to zdiagnozowac przy zapalaniu niie zaswieca sie jego kontrolka wiec chyba wszystko ok ale chetnie bym go sprawdzil
7 mam 2,5 z 1997 wiec chyba dobry aparat
8hallotron yyy yyy a co ot ???

a pozatym ktos tu na forum pisal o jakims czujniku w I gen wbagazniku do odcinania paliwa w razie wyopadku i ze on sie czasem blokuje a czy a jesli tak to gdzie on jest w II ??

mam nadzieje raf ze cos wymyslisz bo ja i moi mechanicy magicy rozkladaja rece
pozdrawiam
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Wyłącznik odcinający zasilanie pompy paliwowej jest w bagażniku po lewej stronie, koło zbiornika spryskiwaczy (obleśne pudełko z czerwonym przyciskiem, pod poziomem podłogi), ale skoro nie gaśnie to pewnie nie on.

Skoro to model 97 to aparat zapłonowy pewnie też nie jest winny.
Niestety modele od 1996 począwszy są wyposażane w styk diagnostyczny ODB-II i nie da się odczytać kodów przy pomocy kawałka drutu :evil: , musisz udać się do servisu, myślę że servis forda poradzi sobie z ich odczytaniem.

Nie wiem czy możliwe jest aby kontrolka check engine nie świeciła gdy są zapamiętane kody błędów (w ODB-II chyba tak), ale na pewno poprzedni właściciel mógł ją odpowiednio spreparować jeśli bardzo chciał sprzedać auto.
Gdy zapłon jest załączony a silnik nie pracuje to powinna świecić (świeci ?)

Co do hallotronów, to wyczytałem że jeśli padnie czujnik NE1 (kod błędu 4 w ODB-I) to nie da się odpalić samochodu, ale jeśli już pracuje, to pracuje OK !
Piszą TU że w takiej sytuacji jest możliwe uruchomienie silnika na pych !?.
Hallotron ten znajduje się we wnętrzu aparatu zapłonowego. O ile sam czujnik raczej nie padnie, to mogą nie kontaktować kable do niego prowadzące... ale to tylko domysły - możesz sprawdzić złącze przy aparacie zapłonowym.

Jak często zachodzi to zjawisko ?

P.S.
Obejrzyj shemat zasilania pompy paliwowej w I-gen. (u nas pewnie jest podobnie).
Gdy nie będziesz mógł zastartować to spróbuj sprawdzić woltomoerzem czy jest zasilanie na obu stykach tego zabezpieczenia w bagażniku (może "VANE AIRFLOW METER" daje w kość) ?
Ostatnio zmieniony 2002-10-09 00:07 przez Raf, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

witajcie wiec z nowu po koleji do raf
w serwisie forda nie maja programow bo to amerykaniec ....
kontrolka swieci przy przekreconym swieci i gasnie po zapaleniu czyli ok
jak sie zblokuje to na pych tez go nie ruszy
co do aparatu to jak zmienialem kopulke to zobaczylem ze aparat jest mitshubishi a kopulka od subaru legacy
filtr paliwe chetnie sprawdze tylko gdzie on jest tzn w ktorym miejscu zebym niepotrzebnie pol silnika neui rozkrecil.......
a powiedzcie jak sprawdzic poprawnosc dzialania imoblisera

czekam na odp i jestem coraz bardziej zdeterminowany do sprzedania ..... bo potrzebuje samochodu jezdzacego a nie ladnej ozdoby parkingu...
BLACK PROBE
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2002-09-03 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: BLACK PROBE »

Nie no Raf - ten wcześniejszy post to ja napisałem BLACK PROBE - tylko gość dał mi to zapytanie na prv a ja mu odpisałem, że takie tematy poruszamy na forum (dla wiadomości innych) też nikt się podemnie nie podszywał :) i prosze jaka się z tego tematu burza zrobiła :wink: Jeśli chodzi o kontrolkę hamulca to na pewno będzie brak płynu. Z moim miałem też problem z gaśnięciem i traceniem mocy - nie mogłem przekroczyć prędkości 110 km/h (trabanty mnie brały) gdy doszłem do ponad setki spadały obroty (pomimo wcisniętego gazu) dławił się i tracił prędkość, dopiero jak obroty spadły do minimum i prędkość do około 20-30 km/h znowu odżywał i tak w kółko. Nitk mi nie umiał pomóc - klubu jeszcze nie było. No i wymieniłem świece, filtr paliwa i zaczołem stosować dodatek do benzyny NITROX - czyszczący wtryski i układ paliwowy. Nie ten samochód - znowu było przyjemnie zostawiać na światłach innych w tyle a i zużycie benzyki spadło około 0,7 l na 100 km.
Jeśli do Was też ktoś pisze na prv to dajcie to forum.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

BLACK - Ja sobie pomyślałem że po prostu posadziłeś znajomego przed swoim komputerem aby wysłał wiadomość na forum...
A Dave chyba zrozumiał że to tobie się zapala kontrolka ręcznego :mrgreen:
Co do paliwa i brudu w układzie paliwowym, to bym się nie zdziwił gdyby WSZYSTKIE wspomniane problemy z tego wynikały :!:
Nie chcę tu reklamować paliw, ale podobno dobrze jest czasem zatankować V-Power 95 na Shellu, zawiera składniki myjące.
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

ja tankuje na jet
a co do filtra paliwa to powiem ze mnie to zainteresowalo i jutro go obejrze i ew wymienie tylko to co mnie zastanawia to to ze najpierw raz palil raz nie teraz od weczoraj wogole nie pali i nie wiem czy to wina elektryki czy wlasnie moze czegos tak prozaicznego jak filtr paliwa jutro chwila prawdy najpierw to sprawdze a jak nei pomoze to ide do kolejnego magika
pozdrawiam
BLACK PROBE
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2002-09-03 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: BLACK PROBE »

nie no oczywiscie że filtr paliwa jest nierozbieralny zresztą szkoda by było zachodu - nowy kosztuje grosze (około 20-25 zł) a goście jak wymieniałem olej to mi to zrobili w 5 minut (chyba, że ktoś ma kanał w garażu to co innego - można się samemu bawić - zresztą ja lubię bo się człowiek zawsze czegoś nauczy). O tym paliwie Shela też słyszałem tylko nie 95 a 98 - 2 gości którzy na nim śmigają są naprawdę zadowoleni.
Wymieniacie na zimę olej na inny - bardziej gęsty :?: czy zostawiacie ten co na nim jeździcie. W swoim mam Quakerstate 10W/40.
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

juz wiem co jest u mnei albo modul azplonu albo ten czujnik co pisal raf tak czy tak naprawa ok 500plnkow jutro chwila prawdy dam wam znac pozdrofka
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

BLACK PROBE pisze:Wymieniacie na zimę olej na inny - bardziej gęsty :?: czy zostawiacie ten co na nim jeździcie. W swoim mam Quakerstate 10W/40.
Ja juz zmienilem. Od zarania dziejow jestem wierny firmie "Elf". Do GT nadaja sie dwa wg. specyfikacji. Jest to "Evolution SRX 5W30" i "Competition STI 10W40" i tego wlasnie zalalem.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Całkowicie zgadzam się z BLACK PROBE!!!! i również polecam QUAKERSTATE. Jeżdże na tym oleju już od około 5 lat i naprawde jest dobry. U mnie cała rodzinka na nim jeździ. To jest chyba jedyny olej w Polsce nie rozlewany w Polsce i chyba też dlatego nie jest cyganiony.
Pozdr, kollek
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Ciekawa jest gwarancja tej firmy na oleje. Sciagnalem sobie specyfikacje produktow. Jutro przegladne (teraz ide spac :))
Wiem, ze ja mialem problem aby dobrac olej do turbo ale nie diesel'a :)
Praktycznie znalazlem tylko ten co wczesniej napisalem, ktory do konca spelnial specyfikacje.
Zastanawia mnie dla czego QUAKERSTATE jest taki tani. Z moich informacji wynika, ze to jakies 17-20 zl/l. Elf natomiast kosztuje okolo 32-40 zl/l.
Jak znajde cos dla siebie to tez sie zastanowie co wleje po zimie. Na stronie producenta tego oleju nie ma wielkiego wyboru, bo raptem 6 pozycji i w dodatku bez wypisania jakie normy/klase spelnia i w jakich silnikach moze byc stosowany. Dosc ogolnikowo to podaja. Ale moze wiecej bedzie w PDF-ie ktorego sciagnalem.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Witam!
Asdero: jak znalazłeś quaker'a po 17zł to gratuluje. U nas, ja płacę za niego 23 zł a w bańkach 4L po 20 zł.
Co do Elfu to nie wszystko co drogie musi być dobre. Opowiem Wam czemu jestem tak za Quakerem.
Mój dziadek :-) miał Audi "cygaro" i mieszkał w Niemczech. Tam jeździł samochodem przez kilka lat i lał do niego Castrol a potem Elfa. Wszystko było OK, silnik nie brał oleju. Kiedyś przyjechał do Polski i tak mu wypadło że musi zmienić olej, więc zmienił na tego samego Elfa co w Niemczech kupował. Okazało się że samochód zaczął spalać olej. Po przyjeździe do Niemiec zmienił spowrotem na Elfa Niemieckiego i znów wszystko było OK. Innym razem jak przyjechał do Polski również wypadła mu zmiana oleju ale zalaliśmy już Quekera i od tej pory jeździmy na tym oleju bo auto nie bierze na nim oleju do teraz a ma przejechane 465000 zł i u mechanika sprawdzaliśmy kiedyś silnik. Okazało się że na cylindrach nie ma nawet rantów.
Pozdrawiam, kollek
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Kollek, ja nie mialem nic zlego na mysli z ta cena :( . Ot, takie info znalazlem na jakies tam liscie dyskusyjnej. Dla tego zapytalem.
Co do Elfa, to zalewalem go zawsze(tylko te z gornej polki :)). I nigdy nie mialem problemow. Za to miale problemy w przypadku Castrola i Mobol 1. O Orlen nie wspomne :lol:
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Witam
Asdero: nie mam do Ciebie żadnych pretensji. Jak kogoś tu uraziłem to SORRY!!!!.
A z Mobilem to fakt. Po zakupie samochodu sam go zalałem ale tak mi Probek wciągał olej że aż się przeraziłem :twisted: :twisted: . No i zawory grały niczym kapela na weselu :D :D .
Wszystko się unormowało po zmianie na Quaker'a.
Pozdrawiam
BLACK PROBE
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2002-09-03 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: BLACK PROBE »

biję się po głowie i to bardzo mocno bo kiedyś chciałem przyoszczędzić na oleju i źle na tym wyszłem (a we wszystkich 5 samochodach jakie miałem używałem Quaka...) raz zmieniłem bo Orlen nowy na rynku, będzie coś dobrego i ............... ech szkoda gadać (brał olej jak wściekły).
Za wymianę + filtr zapłaciłem 125 zł i jestem zadowolony (tak jak pisałem stosuje dolewki).
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

ejjjjjjjjj no co jest my tu mamy problem ja juz kilka dni bez auta a wy tu sobie robicie ranking olejow samochodowych nieladnie panowie nieladnie
Dave

Post autor: Dave »

Alex masz w swoim probku immobiliser ? Bo ja tak oryginalny (boscha) i znalazlem na angielskim forum ze to on jest wadliwy (a nie zaplon). I potrafi odcinac zaplon w czasie jazdy lub np. przy ponownym odpaleniu... i wtedy silnik kreci i nic. Chodzi oto ze na scalaku ktory za to wszystko odpowiada robia sie tzw. 'zimne luty' i trzeba go wyciagnac i polutowac od nowa. Mam juz dosyc wstydliwych zgasniec na skrzyzowaniach itd. zdazylo mi sie nawet ze ostatnio zgasl mi na zakrecie i omalo nie pozbieralem ze soba zaparkowanych na poboczu samochodow bo trudno sie kreci kierownica i hamuje bez wspomagania... :( . Ja sie zabieram za mojego juz dzisiaj jutro napisze z jakim rezultatem. Pozdrawiam wszystkich. Mam jeszcze pytanie odnosnie oleju skoro poruszony zostal ten temat. Chce wlasnie zmienic i nie wiem jaki jest najlepszy ( cena nie gra roli) chodzi tylko o to ze chyba nie mozna zalac jakiegos najnowszego oleju do silnika z 94 roku. Bo go zabardzo wypluka i zacznie brac olej ( poprawcie mnie jak sie myle) Napiszcie prosze jaka marka i model oleju jest najlepszy do naszych probkow (2.0 16V). Jeszcze jedno pytanie czy zmienia sie olej w skrzyni biegow i jak czesto i jaki najlepiej wlac u mnie skrzynia nie chodzi zbyt precyzyjnie. Dzieki
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

a gdzie jest ten scalak ktory trzeba przejrzec tzn gdzie jest umieszcony ??? to jutro sprawdze ??? hmmm
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”