Regulacja drzwi. Jak?

Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Regulacja drzwi. Jak?

Post autor: Michał »

Czy ktoś regulował ułożenie drzwi (kierowcy) względem zamka? Która śróbka i w ile osób uda mi się to poprawić?
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
brzoza
Posty: 63
Rejestracja: 2004-04-11 10:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: brzoza »

podczepiam sie do tego pytania tez chetnie sie dowiem jak z tym jest bo powoli zaczyna sie robic jak z tesciowa jak nie pie,,,,, to sie nie zamknie a to kicha jak cholerka jak na parkingo obok gosciu ciszej zamyka maluszka niz ja probka pozdrawiam
Lublin rosnie w sile :)
2gen.2.5gt93r
Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Post autor: FlasH »

JA!!! :D nooo... w koncu sie do czegos przydam...

potrzebne sa dwie osoby oraz trochę cierpliwości i wyczucia.

jedna osoba odkręca i klnie (bo trochę ciężko się tam dostać), a druga przytrzymuje drzwi

jak w instrukcji osługi szamponu:
1. odkręcić drzwi od zawiasów
2. zdjąć zawleczkę z tego czegoś co ogranicza otwieranie się drzwi...
3. odstawić odrobinę drzwi - druga osoba je przytrzymuje
4. popuścić zawiasy i przesunąć górny do przodu, a dolny do tyłu (żeby drzwi podnieść) albo na odwrót (żeby były niżej)
5. przykręcić zawiasy
6. przykręcić drzwi z pomocą drugiej osoby - samemu nie ma szans...
7. sprwdzić czy jest dobrze... jak nie to wrócić do punktu 1

trzeba uważać z tym przesuwaniem zawiasów, bo może się okazać, że drzwi ocierają o błotnik przy otwieraniu.

minimalne różnice można sobie skorygować jakąś cieniutką podkładeczką pomiędzy zawiasem a drzwiami.
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 14:51 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

a ja mam sposób dla super leniwych.

Liczba osób 3 lub więcej :P
a więc tak przychodzi do was dwóch znajomych. Z browarami ofkorz.
No i otwierami po piwku. Bierzemy lewarek do podnoszenia samochodu.
Znajomi się opierają z piwikiem o nadkola samochodu z przodu i sobie sączą
a ty podnosisz ten tył samochodu aby się drzwi opuściły, któreś bo jak
wiadomo tyl jest leciutki a przód cięzki do tego konstrukca samochodu nieżle
pracuje.
No i zostawiamy tak samochód na całą noc. Rano spuszczamy na dół
i samochód powinien być naprostowany w dobrą srtone.

PS nie poleca się jeśli ktoś ma rozpórki kielichów
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

eeeee, Sqad, coś dziwne. Przecież to nie sweterek aby się "ułożył". Miałem nadzieję że ktoś napiszę że jest taka śrubka, wystarczy pokręcić i będzie dobrze. Ale widzę że bez kumpla i piwa się nie obędzie więc zostawiam prace na weekend. Z tymi drzwiami nie mam aż tak źle żeby w nie trzaskać jak w teściową. One tylko lekko się unoszą już na zamku i gdyby były podniesione kilka mm wyżej, grało by już.

Cynki, gdzie te podkładki mam podłożyć? Bo nie wiem co to flanka...
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Gość

Post autor: Gość »

Powaga jak mi samochód stał na lewarku z tyłu przez 3 godziny to na początku
nie mogłem zamknąć drzwi pasażera a później sie ułożyło :twisted:
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 14:51 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

kumam.

tnx

robie na podkładunie.
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Tak całkiem poważnie to po odkręceniu drzwi obydwa zawiasy powinny byc rozebrane(wybite ośki)następnie otwory w które przychodzi oska powinny być rozwiercone(rozwiertakiem a nie wiertłem)utoczone nowe ośki,z tolerancją ok.0,08mm,przesmarowane towotem,i wbite w wcześniej przygotowane otwory.i zawias jest jak nowy.tak zrobiłem przy mojej GL-ce ale zrobiłem to dopiero wtedy kiedy drzwi były tak obwieszone ze już nie miałem miejsca na podkładki pod zawiasem...Reasumując...tak powinno się zrobić,ale wymaga to dostępu do warsztatu z tokarnią...najszybsze jest podłożenie podkładek...na jakiś czas wystarczy... :lol:
Awatar użytkownika
Jookerr
Posty: 111
Rejestracja: 2004-10-23 20:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jookerr »

Dzieki za rady bo i mnie sie one przydadza. I teraz z powodu temperetury na dworzu robie na podkladki, a na wiosne zrobie to porzadniej :)

Pozdrowienia dla wszystkich.
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990 ;)
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Oczywiście w przypadku obwieszonych drzwi podkładki podkładamy pod dolny zawias,a nie pod obydwa... :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”