
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
obrotomierz - problemy z nim związane.
obrotomierz - problemy z nim związane.
mam problem. Na rozgrzanym silniku skacze wskazówka obrotów silnika. Obroty silnika nie wzrastają i do 2 tys. szarpie na wyzszych jest dobrze. 

- Syrenka
- Posty: 171
- Rejestracja: 2002-09-03 21:08
- Galeria: viewtopic.php?t=5570
- Lokalizacja: Kraków
- Syrenka
- Posty: 171
- Rejestracja: 2002-09-03 21:08
- Galeria: viewtopic.php?t=5570
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
koledzy przyłącze sie,
mam podobny problem, po małej reanimacji obrotomierza zaczął dziwnie skakać, tz jak naprzykład jade i obroty mam około 3tys, to skacze na 4 i zaraz na 3 tak machając, mizliwe zo to moduł? pytanie :skąd obrotomierz bierze sygnał z modułu? z aparatu ckp1/2??? bo nie wiem, i kolejna sprawa wskazująca ze to moduł, kiedy rano odpanam to na luzie ciągle gasnie, a jak dodaje gazu to chodzi jakby na 3/4garach i dopiero tak przy 2/2,5tys obrotów chodzi idealnie, i jak dosyc długo pojeżdżę to jest ok, czyli jakies 30min, i to stało sie nagle bo przed wczoraj, czy ktos miał cos takiego?? to mam sie szykować do wymiany aparatu zapłonowego?
przewody i świece sa ok,
mam podobny problem, po małej reanimacji obrotomierza zaczął dziwnie skakać, tz jak naprzykład jade i obroty mam około 3tys, to skacze na 4 i zaraz na 3 tak machając, mizliwe zo to moduł? pytanie :skąd obrotomierz bierze sygnał z modułu? z aparatu ckp1/2??? bo nie wiem, i kolejna sprawa wskazująca ze to moduł, kiedy rano odpanam to na luzie ciągle gasnie, a jak dodaje gazu to chodzi jakby na 3/4garach i dopiero tak przy 2/2,5tys obrotów chodzi idealnie, i jak dosyc długo pojeżdżę to jest ok, czyli jakies 30min, i to stało sie nagle bo przed wczoraj, czy ktos miał cos takiego?? to mam sie szykować do wymiany aparatu zapłonowego?
przewody i świece sa ok,

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
tak ,tak pamiętamTomasz S pisze:... jeśli to sprawa stricte obrotomierza to bądź cierpliwy - w końcu kolo (ten o którym pisałem na PW) się odezwie ...
Pozdrawiam
Tomek

ale wydeje mi sie ze to chyba cos w aparacie, wiecie moze skąd idzie sygnał do obrotomierza?

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
obrotomierz
Siemanko!jestem tu nowy.ostatnio mialem problem tez z obrotomierzem,jak jechalem wskazowka szalala jak szalona ale obroty nie.wystraszylem sie ze to cos powaznego.a okazalo sie ze pasek(chyba od alternatora) slizga sie i dlatego tak szaleje.po psiknieciu na pasek specjalnym srodkiem ktory poprawia lepkosc paska wszystko bylo ok.jednym slowem musze naciagnac pasek lub poprostu go zmienic. Mam nadzieje ze u Ciebie to samo bedzie.
pozdro
pozdro
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Znam problem... ( niestety )
tylko, że po za skaczącą wskazówką, po pewnym czasie zaczął od czasu do czasu przerywać silnik. To nie jest cewka ( mam przerobioną zewnętrzną - i jest nowa ) moduł zapłonu chyba też nie ( też przerobiony ). Połączenia kabli są ok. Co ciekawe na luzie wskazówka przy zwiększaniu obrotów nie skacze.... any ideas???
Pozdrawiam
FP 2.5
tylko, że po za skaczącą wskazówką, po pewnym czasie zaczął od czasu do czasu przerywać silnik. To nie jest cewka ( mam przerobioną zewnętrzną - i jest nowa ) moduł zapłonu chyba też nie ( też przerobiony ). Połączenia kabli są ok. Co ciekawe na luzie wskazówka przy zwiększaniu obrotów nie skacze.... any ideas???
Pozdrawiam
FP 2.5
DemHell FP2.5
- BenzoPiren
- Posty: 52
- Rejestracja: 2007-09-14 13:17
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=12548
Również skorzystam z okazji i też się poradzę gdyż mam bardzo podobne objawy u siebie jak i DEMHELL oraz Dr.Pepe otóż zaraz po starcie jest OK obrotomierz śmiga zgodnie z obrotami i wszystko jest jak być powinno problem zaczyna się po jakiś 15-20 minutach wskazówka zatrzyma się na 2.000 i tam już pozostanie chyba że podkręcę do 4.000-5.000 wtedy skoczy i na wyższych obrotach działa poprawnie, (ewentualnie mocno uderzę ręką to opadnie:P) zorientowanych proszę o radę
Czarne 2,5 93 rok
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
u mnie tak było w vectrze jak swirował alternator.Bo to z niego czerpie sie predkosc obrotowa w oplu nie wiem jak to w probie ale raczej tak samo.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
jak silnik pracuje to sie swieca???jak tak to na bank cos z ladowaniem czyt.Alternatorem.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Witam. one w ogóle przestały świecić. na razie obrotomierz przestał wariować ale kontrolki ciśnienia i ładowania się nie palą jak przekręcam kluczyk. wszystko inne się świeci( ręczny, drzwi, abs, ecu). jak odpale to te które świecą normalnie gasną. dzisiaj sprawdze jak pojade czy obrotomierz dalej nie wariuje.
Witam.
Dzisiaj odpaliłem pierwszy raz swojego Probe 2,5 V6 ( bo kupiłem go jak miał panewki do wymiany i nie odpalał) wymieniłem panewki itd, wszystko chodzi tak jak trzeba ale zdziwiło mnie to ze jak go odpaliłem to pomyślałem że oborotomierz nie działa, po dodaniu gazu zobaczyłem że wskazówka się podnosi ale od 0 . Na wolnych obrotach obrotomierz pokazuje zero... czy to tak ma byc?
Wszytsko jest ok silnik dobrze pracuje tylko ze na wolnych wskazówka pokazuje 0...
Dzisiaj odpaliłem pierwszy raz swojego Probe 2,5 V6 ( bo kupiłem go jak miał panewki do wymiany i nie odpalał) wymieniłem panewki itd, wszystko chodzi tak jak trzeba ale zdziwiło mnie to ze jak go odpaliłem to pomyślałem że oborotomierz nie działa, po dodaniu gazu zobaczyłem że wskazówka się podnosi ale od 0 . Na wolnych obrotach obrotomierz pokazuje zero... czy to tak ma byc?
Wszytsko jest ok silnik dobrze pracuje tylko ze na wolnych wskazówka pokazuje 0...
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Siemka
Mam następujący problem z obrotomierzem. Mianowicie po około 50 kilometrach jazdy (truno dokładnie określić) zaczyna szwankowć obrotmierz. Najpierw skokowo pokazuj obroty by następnie stanąć np: w okolicy 3000 tyś obr. Dopiero ,gdy zgasze silnik na około 15 minut wszystko wraca do normy oczywiście na niedługi czas. Pare kilometrów i znowu jazda z tymi zacinającymi się obrotami. Wiecie co może być przyczyną ? zaznaczam ,że silnik pracuje jak należy. Nie ma żadnych szrpnięc itp. Świece i przewody WN są OK.
Mam następujący problem z obrotomierzem. Mianowicie po około 50 kilometrach jazdy (truno dokładnie określić) zaczyna szwankowć obrotmierz. Najpierw skokowo pokazuj obroty by następnie stanąć np: w okolicy 3000 tyś obr. Dopiero ,gdy zgasze silnik na około 15 minut wszystko wraca do normy oczywiście na niedługi czas. Pare kilometrów i znowu jazda z tymi zacinającymi się obrotami. Wiecie co może być przyczyną ? zaznaczam ,że silnik pracuje jak należy. Nie ma żadnych szrpnięc itp. Świece i przewody WN są OK.
2,5 V6 II 96r. Czarne GT