Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Montaż sondy lambda w I GT
Montaż sondy lambda w I GT
Trafiłem na ciekawego posta w dziale ogólnym
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=64
jednak postanowilem umieścić temat też tu, gdyż w tamtym mowa jest głównie o II generacji a mnie interesują szczególy I GT:
Chciałbym ustalić kilka rzeczy:
- jaką sonde można włożyć - czy ktoś juz sobie montował i zna model jaki pasuje i pracuje poprawnie. Sam znalazlem tylko oznaczenia 3 sond na stronie NGK: http://www.ngk.com/results_app.asp?AAIA=1135370
- czy ktoś może opisać jak wygląda cala procedura przy wymianie sondy w 1gen GT czyli to o czym wcześniej pisali Greyg i Asdero - tworzenie mapy i reset ECU :
"Aby przywrócić poprawną pracę konieczne jest odczytanie kodu błędu, a następnie reset komputera (mapy pamięci). A i to nie jest koniec. Pozostaje jeszcze stworzenie odpowiedniej mapy pracy w ECU na nowo, co robi się odpowiednią procedurą jazdy"
Pozdrawiam
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=64
jednak postanowilem umieścić temat też tu, gdyż w tamtym mowa jest głównie o II generacji a mnie interesują szczególy I GT:
Chciałbym ustalić kilka rzeczy:
- jaką sonde można włożyć - czy ktoś juz sobie montował i zna model jaki pasuje i pracuje poprawnie. Sam znalazlem tylko oznaczenia 3 sond na stronie NGK: http://www.ngk.com/results_app.asp?AAIA=1135370
- czy ktoś może opisać jak wygląda cala procedura przy wymianie sondy w 1gen GT czyli to o czym wcześniej pisali Greyg i Asdero - tworzenie mapy i reset ECU :
"Aby przywrócić poprawną pracę konieczne jest odczytanie kodu błędu, a następnie reset komputera (mapy pamięci). A i to nie jest koniec. Pozostaje jeszcze stworzenie odpowiedniej mapy pracy w ECU na nowo, co robi się odpowiednią procedurą jazdy"
Pozdrawiam
PROBE II 2.0 16V
< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza
>>>
< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza

MiHu nie mam problemu ze znalezieniem. Zobacz sam ze ten post jest prośbą o uzuełnienie wątku rozpoczętego juz w innym czego dowodem są przytoczone z niego cytaty.. Wiem ile jest postów na temat sond jednak nie ma w nich tym informacji o które pytam.
Pozdro.
Pozdro.
PROBE II 2.0 16V
< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza
>>>
< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza

- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
moja jak sprawdzalem miernikiem niby dzialala bo sie odzywala!! ale dalej palil mi samochod jak smok i kopcil z tlumika na czarno i lecialo z niego pelno wody z sadza:] jak zmienilem sonde jak reką odjal wszystkie objawy a tlumik suchutki na koncowkach:D a sonde kupilem taka http://www.allegro.pl/item203943477_son ... _nowa.htmldavidlive pisze:Zmiany ale jakie??? i ile to kosztowało ???
Ja słyszałem że lambda nie może sie popsuć, jedynie mechanicznie może uledz zniszczeniu![]()
![]()
![]()
pozdro
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Kurcze moj nie kopci ale faktycznie na zimnym jade pare z tłumika ale potem spokój jest i nawet sadzy nie ma
A spalanie nie przekroczyło nigdy 13l
(szkoda tylko że brykam do 4500
)
pozdro



A spalanie nie przekroczyło nigdy 13l





pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU
. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 
I JEST ZNOWU
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
faktycznie - klucz 22 pasuje. ja dokrecajac kolektor, urwalem kabelek od sondy i mialem klopot.
Wykrecilem ją (ne cieplym silniku pieknie sie odkreca), wsadzilem ja w imadlo i obcialem brzeszczotem koncowke sondy tak aby dostac sie do kabelka. tak niefortunnie urwal sie kabelek ze musialem ciac aby sie dostac dp przewodu. o dziwo udalo mi sie. zalutowalem i sprawdzilem miernikiem w zakresie 0-1 V pradu stałego i wszystko gra. wczesniej jak yrwany byl kabel, nie rowno pracowal i wywalalo blad nr 15 caly czas (uboga mieszanka - napiecie ponizej 0,5V)
Teraz wszystko gra, wyplukalem w benzynie ekstrakcyjnej, zakrecilem, podlaczylem, skasowalem bledy i teraz o niebo lepiej
tym sposobem zaoszczedzilem 150 zl na nowa sonde
pozdrawiam....
Wykrecilem ją (ne cieplym silniku pieknie sie odkreca), wsadzilem ja w imadlo i obcialem brzeszczotem koncowke sondy tak aby dostac sie do kabelka. tak niefortunnie urwal sie kabelek ze musialem ciac aby sie dostac dp przewodu. o dziwo udalo mi sie. zalutowalem i sprawdzilem miernikiem w zakresie 0-1 V pradu stałego i wszystko gra. wczesniej jak yrwany byl kabel, nie rowno pracowal i wywalalo blad nr 15 caly czas (uboga mieszanka - napiecie ponizej 0,5V)
Teraz wszystko gra, wyplukalem w benzynie ekstrakcyjnej, zakrecilem, podlaczylem, skasowalem bledy i teraz o niebo lepiej
tym sposobem zaoszczedzilem 150 zl na nowa sonde
pozdrawiam....
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty