Strona 1 z 2
uszczelka miski olejowej i inne
: 2005-04-30 07:47
autor: inzynier
Znalazlem w koncu chwile zeby forum przejrzec, a ze cos sie zawsze przy aucie robi to napisze (pochwale sie co i umnie sie dzieje)
Jesli chodzi o temat to wymienilem niedawno uszczelke miski i tu pojawia sie pytanie: oryginalnie uszczelka jest metalowa z swego rodzaju oslona pod tlokami, ja w jej miejsce dalem uszczelke z korka posmarowana jakims specyfikiem (to nie jest klej szklarski) no i pytanie czy cos moze sie dziac nie tak. w sumie przejechalem juz tak 2500 mil i na razie nie ma zadnych nie pokojacych oznak.
A w kwestii chwalenia sie to wymienilem tarcze hamulcowe na "sportowe" firmy Ate wraz z klockami ; czeka mnie jeszcze wymiana przewodow hamulcowych. Niestety jeszcze nie moge sie pochwalic alu felgami (na razie sa w fazie wyobrazni

Ale hamulce sa GIT
pozdr
: 2005-04-30 13:13
autor: Alexs
w maździe raczej oryginały się daje jeśli chodzi o uszczelki,zamieniki mogą wyjątkowo krótko przetrwać a tym bardziej z korka

no i jeszcze kwestia czy dobrze powierzchnie odtłuściles wyczyściłes ale skoro posmarowałes czymś przypominającym silikon to powinno wypełnić nierówności i może nie będzie wycieków...
: 2005-04-30 15:11
autor: piotrek
a ja powiem tak każdy silnik jaki robiłem to uszczelki smarowałem silikonem
i postanowiłem w probe nie dawać silikonu
i wszystkie uszczelki zaczeły się pocić jak słoń
odkręcałęm ostatnio uszczelke z pod pokrywy głowicy
posmarowałęm silikonem i jużnie mam wycieku
i niech nikt nie mówi bo nawet orginały ciekną
przejechałem się i to nie raz na uszczelkach orginalnych
Re: uszczelka miski olejowej i inne
: 2005-04-30 15:21
autor: Gość
inzynier pisze:
A w kwestii chwalenia sie to wymienilem tarcze hamulcowe na "sportowe" firmy Ate wraz z klockami ; czeka mnie jeszcze wymiana przewodow hamulcowych. Niestety jeszcze nie moge sie pochwalic alu felgami (na razie sa w fazie wyobrazni

Ale hamulce sa GIT
Wsadź fotki jak możesz, One są jakieś dziurkowane, nawiercane, żłobione?? Jaką klocki mają twardość??
: 2005-05-03 08:12
autor: inzynier
jezeli chodzi o uszczelki to z miski olejowej posmarowana jest jakims lepikiem a nie silikonem i na dzien dziesiejszy nie ma zadnych wyciekow. Wymiienilem uszczelke pokrtywy zaworow (stara byla totalnie skamieniala) ale nie smaroalem silikonem, sa slady pocenia sie ale nie jest zle.
jesli chdzi o tarcze to postaram sie wsadzic fotke badz skan z certyfikatu.
Jezeli chodzi o klocki to niewiem, sprzedawca zapewnial ze to sportowe ale w przeciwienstwie do tarcz nie mialy zadnych dodatkowych informacji - dla mnie wygladaja jak standard, natomiast tardze sa zlobione.
pozdrawiam
: 2005-05-03 11:59
autor: Bogdan9999
Wracając do uszczelek to uszczelki pasują od mazdy 626 tak ?? A i jakie najlepiej wstawić uszczelki ??? Mam do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów pod misą olejową i od czegoś przy pokrywie zaworów z czego wychodzą kable do świec !!!! Jak to się nazywa ???
: 2005-05-03 21:37
autor: piotrek
pewnie ci chodziło o uszczelke głowicy
uszczelki które napisałeś pasują od mazdy 626 gd
: 2005-05-04 01:41
autor: Alexs
bogdan9999 pisze:Wracając do uszczelek to uszczelki pasują od mazdy 626 tak ?? A i jakie najlepiej wstawić uszczelki ??? Mam do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów pod misą olejową i od czegoś przy pokrywie zaworów z czego wychodzą kable do świec !!!! Jak to się nazywa ???
z czegos co wychodza kable od świec to jest uszczelka pod deklem i ją trzeba wymienić na oryginał bo genralnie każdą trzeba w orginale....i żeby działało wszystko ok to oczyścić porzdanie i odtłuścic obydwie powerzchnie ...tyle..

: 2005-05-04 19:37
autor: Bogdan9999
Nie nie uszczelka głowicy jest dobra tylko z prawej strony głowicy jest urządzenie co ustawia zapłon itd no i wychodzą kable do świec pod tym poszła mi uszczelka i sączy się olej !!!!!!!!!!!!!!
: 2005-05-04 20:11
autor: Bogdan9999
: 2005-05-04 20:35
autor: piotrek
przeciesz wyżej napisałem że pasują od mazdy uszczelki i części silnika też i części zawieszenia też

: 2005-05-05 00:25
autor: Bogdan9999
Sory niedopatrzenie !!!!!!!!!!! Dobra mam jeszcze jeden problem tylnymi lampami dostaje mi si woda do bagażnika podejrzewam ze to uszczelka przelatuje nią woda bo uszczelniałem silikonem i nic nie dało dalej leci miał już kiedyś z tym doczynienia i z skąd można załatwić albo z czego można zrobić uszczelkę proszę o pomoc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bo mnie zalewa !!!!!!!!!
: 2005-05-05 00:35
autor: Alexs
wszystko pasuje od mazdy GD prócz wykończeniowych elementów wnętrza itp no i niektórych takich pierdół jak nap linki, mi prędkościomierza nie pasowała od GD.
Ps. co do zdjęcia to niekoniecznie,jeszcze gdzieś wrzucisz na sex ogłoszenia,nie ufam

: 2005-05-05 07:39
autor: Bogdan9999
: 2005-05-05 13:35
autor: Alexs
nie wiem jak układ wydechowy,nie miałam z tym problemu wiec nie interesowałam sie czy pasuje od GD czy nie
pozdro
: 2005-05-05 15:56
autor: Gość
Jest taki sam, już gdzieś kiedyś podawałem na forum symbole każdego elementu układu wydechowego.
: 2005-05-05 16:50
autor: Bogdan9999
: 2005-05-05 20:39
autor: Sh(.)(.)ters
bogdan9999 pisze:...tylnymi lampami dostaje mi si woda do bagażnika...uszczelniałem silikonem i nic nie dało...
Widać kiepsko uszczelniłeś tym silikonem. Akurat tę uszczelkę można bez ryzyka nim zastąpić. Tylko nie zalep odpływów wody, które są na wysokości boków tablicy rejestracyjnej.
: 2005-05-05 21:04
autor: Bogdan9999
Sh(.)(.)ters to ty zastąpiłeś tą uszczelkę silikonem dzięki za rade bo wiesz ja uszczelniałem ta starą d dwóch stron ale i tak woda idzie jak nie wiem co ale teraz ją wywale i dowale silikonu jeeeeeee !!!!!!!!!!!!! I po kłopocie !!!!!!!!!
: 2005-05-05 21:12
autor: Sh(.)(.)ters
O madafaka, wracaj szybko - źle się wyraziłem, dobrze że looknąłem

. Nie wyjmuj tej uszczelki, tylko dokładnie (powtarzam: dokładnie) pojedź silikonem całą szczelinę od burty do odpływu wody. Nie żałuj na to materiału - zrównaj poziom z plastikiem i po kłopocie. Pomogło w moim poprzednim aucie.
: 2005-05-05 21:56
autor: Bogdan9999
Aha no ja tak dużo to nie waliłem ale sprawdzę tylko tak dużo walić ??????? Może wujek załatwi mi taką miętką gumę !!!!!!!!!!!!!!!
: 2008-08-19 10:14
autor: Robert
Przeniosłem z
tego wątku, bo tu jakby lepiej pasuje.Bendek pisze:mam pytanko...czy pod miską olejową jest jakaś uszczelka?? czy tylko silikon/hermetyk i ta metalowa podkładka??
davidlive pisze:ja tam dawałem tylko silikon oczywiście dobrze wyczyszczone coby przecieków nie było.
zdejmowana przeze mnie miska miała taka cieńką uszczelke papierowa która raczej oryginalna nie była.
p.
Bendek pisze:ale między miską a blokiem była tam metalowa blacha?
davidlive pisze:no ja takowej na pewno nie miałem (znaczy nie w swoim autku ale w tym którego naprawiałem)
p.
Lisiu pisze:Jest i blacha, i gruba(korkowa) uszczelka
Bendek pisze:czyli muszą byc dwie korkowe uszczelki?
bo jedna między blok a blachę a druga między blachę a miskę??
: 2008-08-19 12:01
autor: pytlar
to jaka ma byc w koncu ta uszczelka pod misą?? bo czeka mnie wymiana...

troche za niskie autko i sie puklo kilka razy
duzo jest roboty zeby odkrecic mise olejową??
: 2008-08-19 12:48
autor: Lisiu
Uszczelka na bank jest jedna. Przykłada się ją do bloku silnika, na to blacha i na to miska olejowa. Ja dawałem jeszcze cienką warstwę sylikonu. Podstawa to dobrze odtłuszczone powierzchnie.
: 2008-08-19 13:05
autor: Robert
W pierwszym poście masz odpowiedź i wydaje się poprawna - w serwisówce nie piszą, z czego wykonana jest uszczelka, ale dziwne, by kazali dodatkowo uszczelniać korek silikonem (a każą smarować to metalowe wzmocnienie z obu stron). Chyba...
Oil Pan/Gasket
Removal- Disconnect the negative battery cable.
- Remove the RH splash shield from the RH front wheel well.
- Drain the engine oil.
- Remove the engine-to-flywheel housing support bracket.
- Remove the front section of the exhaust pipe.
- Remove the exhaust pipe support bracket.
- Remove the flywheel housing dust cover bolts and cover.
- Remove the oil pan-to-cylinder block bolts, the oil pan and the gasket.
- Remove the oil pickup tube retaining bolts and the stiffener.

Installation- Thoroughly clean the mounting surfaces on the cylinder block, the stiffener, and the oil pan.
- Apply a continuous bead of silicone sealer to both sides of the stiffener along the inside of the bolt holes.
- Install the stiffener, the oil pump pickup tube gasket, the tube and the retaining bolts.
- Install the oil pan and the gasket. Tighten oil pan-to-cylinder block bolts to 8-12 N-m (69-104 lb-in).
- Install the flywheel housing dust cover and bolts. Tighten bolts to 8-11 N-m (49-95 lb-in).
- Install the exhaust pipe support bracket.
- Install the front section of the exhaust pipe.
- Install the engine-to-flywheel housing support bracket bolts into the flywheel housing. Tighten the bolts to 37-52 N-m (27-38 lb-ft).

- Tighten the engine-to-flywheel housing support bracket bolts at the cylinder block to 37-52 N-m (27-38 lb-ft).
- Install the oil pan plug and tighten.
- Install the oil temperature sending unit if equipped.
- Install the right front inner fender splash shield.
- Add engine oil to the proper level.
- Connect the negative battery cable.