FELGI I a II / średnica piasty I gen.
- DENAT
 - Posty: 206
 - Rejestracja: 2003-10-24 13:39
 - Galeria: viewtopic.php?t=13615
 - Lokalizacja: Strzelce Opolskie
 
FELGI I a II / średnica piasty I gen.
Pytanie!!! Bo nie umiałem nigdzie znaleźć na ten temat topica.
Czy felgi z II pasują do I generacji. Bo chciałbym zmienić a nie wiem czy będą pasować. Kiedyś już jedną I widziałem z felami od II. Czy trzeba coś przerabiać czy pasują bez problemu?
			
			
									
						
							Czy felgi z II pasują do I generacji. Bo chciałbym zmienić a nie wiem czy będą pasować. Kiedyś już jedną I widziałem z felami od II. Czy trzeba coś przerabiać czy pasują bez problemu?
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
			
						Rozstaw śrub pasuje tylko w II gen. jest większy otwór w feldze na piastę (nie wiem jak to się nazywa - chodzi mi o średnicę środkowego otworu w feldze). W efekcie felga wisi tylko na śrubach a nie opiera się na piaście i może pozrywać śruby (przy gwałtownym ruszaniu bądź hamowaniu). To przynajmniej teoretycznie a praktycznie jak to wygląda nie wiem.
			
			
									
						
							Probe 2.2 GL  89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
			
						Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- spown
 - Posty: 633
 - Rejestracja: 2004-09-23 20:49
 - Galeria: viewtopic.php?t=5507
 - Lokalizacja: Poznań
 - Kontakt:
 
Dlatego wspomniałem że teoretycznie powinno być jw 
. W praktycze może być inaczej. 
A powiedz Spown czy nie masz jakiegoś bicia na kierownicy albo przy hamowaniu?
			
			
									
						
							A powiedz Spown czy nie masz jakiegoś bicia na kierownicy albo przy hamowaniu?
Probe 2.2 GL  89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
			
						Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- spown
 - Posty: 633
 - Rejestracja: 2004-09-23 20:49
 - Galeria: viewtopic.php?t=5507
 - Lokalizacja: Poznań
 - Kontakt:
 
- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- P.I.M.P.O.
 - Posty: 928
 - Rejestracja: 2004-09-20 20:55
 - Samochód: brak
 - Lokalizacja: Wrocław
 
- DENAT
 - Posty: 206
 - Rejestracja: 2003-10-24 13:39
 - Galeria: viewtopic.php?t=13615
 - Lokalizacja: Strzelce Opolskie
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
- P.I.M.P.O.
 - Posty: 928
 - Rejestracja: 2004-09-20 20:55
 - Samochód: brak
 - Lokalizacja: Wrocław
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
Pimpo, wiem że to prawda, ale nie można tak myśleć, bo ludzie nie kupowaliby większych felg, szerszych gum, dystansów, nie robili by w ogóle tuningu silnika itp.pimpo pisze:ale też szybciej końcówki drążka idą, łączniki stabilizatora, sworznie... jak koła są szerzej to większe siły działają na zawiechę
pozdro
Owszem działają większe siły,ale kiedyś i tak coś się zepsuje. Więc czy warto odmawiać sobie takich przyjemności w imię niewiele np. o 10000km krótszego życia elementów zawieszenia ?
pozdro !
BEAUTY...POWER...SOUL...
			
						- Pelot
 - Posty: 4620
 - Rejestracja: 2004-11-02 21:33
 - Samochód: F4
 - Galeria: viewtopic.php?t=5515
 - Lokalizacja: Wars i Sawa
 
do dystansów dolicz jeszcze wymianę szpilek.Drzymek pisze:Albo zawsze można kupić dystanse z większym osadzeniem na felge...
Autko ładniej wygląda i lepsza przyczepność
Ja polecam raczej kupowanie felg o odpowiednik et.
dystanse+szpilki=dodatkowy koszt nawet porównywalny z kosztem używanych 16 calowych alusów
Pozdrawiam

- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- DENAT
 - Posty: 206
 - Rejestracja: 2003-10-24 13:39
 - Galeria: viewtopic.php?t=13615
 - Lokalizacja: Strzelce Opolskie
 
- 
				Sh(.)(.)ters
 - Posty: 1703
 - Rejestracja: 2004-01-28 21:17
 - Galeria: viewtopic.php?t=5520
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Średnica piasty I gen.
W topikach o felgach jest już niezły bałagan. Proszę o konkretną odpowiedź kogoś, kto wie. "Potomnym" będzie łatwiej znaleźć informacje. Stąd nowy topik dotyczący jedynie średnicy piasty.
			
			
									
						
							..........
.........
.....The Power of Dreams.....
			
						
..............The Power of Dreams.....
- Pelot
 - Posty: 4620
 - Rejestracja: 2004-11-02 21:33
 - Samochód: F4
 - Galeria: viewtopic.php?t=5515
 - Lokalizacja: Wars i Sawa
 
- 
				Sh(.)(.)ters
 - Posty: 1703
 - Rejestracja: 2004-01-28 21:17
 - Galeria: viewtopic.php?t=5520
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Odgrzeję ten topik. Może ktoś się orientuje, jaki rozmiar pierścieni centrujących mam wybrać do felg o średnicy otworu od II gen.?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69206059
Przy okazji II gen. ma średnicę otworu centrującego 59? Czy zgodnie ze słowami Pelota I gen. ma 57?
Dyskusje na temat po co kupuję pierścienie będą kasowane z tego tematu
 .
			
			
									
						
							http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69206059
Przy okazji II gen. ma średnicę otworu centrującego 59? Czy zgodnie ze słowami Pelota I gen. ma 57?
Dyskusje na temat po co kupuję pierścienie będą kasowane z tego tematu
..........
.........
.....The Power of Dreams.....
			
						
..............The Power of Dreams.....
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Sh(.)(.)ters pisze:Dyskusje na temat po co kupuję pierścienie będą kasowane z tego tematu.
Po co kupujesz PLASTIKOWE pierścienie?Allegro pisze:FABRYCZNIE NOWE PLASTIKOWE PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade- 
				Sh(.)(.)ters
 - Posty: 1703
 - Rejestracja: 2004-01-28 21:17
 - Galeria: viewtopic.php?t=5520
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Pierścienie wykonane z tworzyw sztucznych spełniają swoje zadanie. Mam takie do 17", myślę że do 15" też się będą nadawać.
Poniżej poglądowe zdjęcie otworów na śruby w feldze.

Szczególną uwagę proszę zwrócić na czerwony fragment. Jest to tulejka, w którą wkręca się nakrętka (jest odpowiednio ścięta). Taka konstrukcja nakrętek zapewnia równe ułożenie felgi na piaście. Śruby nie mają kontaktu z felgą - obciążone są wspomniane nakrętki.
Przy tak solidnej konstrukcji moim zdaniem wystarczą pierścienie plastikowe.
			
			
									
						
							Poniżej poglądowe zdjęcie otworów na śruby w feldze.

Szczególną uwagę proszę zwrócić na czerwony fragment. Jest to tulejka, w którą wkręca się nakrętka (jest odpowiednio ścięta). Taka konstrukcja nakrętek zapewnia równe ułożenie felgi na piaście. Śruby nie mają kontaktu z felgą - obciążone są wspomniane nakrętki.
Przy tak solidnej konstrukcji moim zdaniem wystarczą pierścienie plastikowe.
..........
.........
.....The Power of Dreams.....
			
						
..............The Power of Dreams.....
- Ivaho
 - Posty: 316
 - Rejestracja: 2005-01-20 18:55
 - Galeria: viewtopic.php?t=6336
 - Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
 
Otwor centalny w feldze do IIgen to fi 67mm
Ten pierscien centrujacy jest nie potrzebny. Plastikowy jest rownie potrzebny tak jakby go tam nie bylo.
Tutaj facet napisał :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69206059
: 67.1 i tak jest w rzeczywistosci.
			
			
									
						
							Ten pierscien centrujacy jest nie potrzebny. Plastikowy jest rownie potrzebny tak jakby go tam nie bylo.
Tutaj facet napisał :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69206059
: 67.1 i tak jest w rzeczywistosci.
Probe II  2.0 16V euro, granatowy
			
						- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Ale zewnętrzne źródła (1 2 3 4) podają rzeczywiście 59.5-59.6mmpelot pisze:57mm
to ja jeszcze dodam od siebie,że jeżeli ktoś będzie chciał dopasować inne felgi do I Gen.to niech nie kupuje felg o większym et niż 40,mniejsze mile widziane
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade- karolo
 - Posty: 1071
 - Rejestracja: 2008-01-10 19:12
 - Samochód: sluzbowy
 - Galeria: viewtopic.php?t=13872
 - Lokalizacja: Opatów
 - Kontakt:
 
Re: Średnica piasty I gen.
czyli pierscien centrujacy jaki ma miec wymiar wewnatrz ?? 56,6 czy 57,1 ??
			
			
									
						
							było: 
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled
  jest Gsx 1300R  
  
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
			
						2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....