Strona 1 z 1
					
				Kod 42- co to jest????????
				: 2005-08-16 00:04
				autor: Tomo
				Prośba o pomoc co to jest błąd 42 i jak go zlikwidować 
  
  
 A w wyszukiwarce nie mogłem nic znaleźć proszę pomocy [-o<
 
			 
			
					
				
				: 2005-08-16 14:51
				autor: Robert
				
			 
			
					
				
				: 2005-08-16 15:42
				autor: waluś
				Dobre pytanie.
U mnie zaczełsie wyskakiwać ten kod jak podłaczyłem wskaźnik doładowania na wężyku od ciśnienia. Ale nic po za tym kodem sie nie dzieje. Wszystko chodzi i jeździ
			 
			
					
				
				: 2005-08-17 14:34
				autor: Tomo
				Dzięki za pomoc doszedłem do przyczyny. Mianowicie przyczyną moich problemów był uszkodzony czujnik turbo ten, który jest za przepustnicą takie małe czarne g.....o 

 odpiołem kostkę i problem rozwiązany 

 
			 
			
					
				
				: 2005-08-17 15:47
				autor: Robert
				Masz gorączkę - zbij termometr! 

 
			 
			
					
				
				: 2005-08-17 16:09
				autor: Sqad
				A ku czemu miał służyć ten post, to jakaś pomoc??
			 
			
					
				
				: 2005-08-17 16:13
				autor: Robert
				Ku chwale...
To był komentarz do sposobu naprawy:
Tomek.P pisze:... uszkodzony czujnik turbo ... odpi
ąłem kostkę i problem rozwiązany 

 
 
			 
			
					
				
				: 2005-08-18 20:47
				autor: Tomo
				Uszkodzenie to objawiało się tym, że turbina pompowała mi maxa a probuś nie jechał a co więcej odczuwalne było szarpanie 

 Odczepiłem wężyk od owego czujnika(tak mi podpowiedział Kamil 1/4 bo od niego kupiłem niedawno auto) i zatkałem go auto zaczęło jeździć normalnie tylko z tym, że nie mam wskaźnika doładowania. A co do odpiętej kostki też pomogło(na chwilę) bo w/w wężyk zasysał bokiem powietrze i objaw się powtarzał. Więc wybaczcie mój sposób rozwiązania tego problemu 

 Nie jest on może zbyt fachowy ale nie mam narazie kasy żeby zrobić to inaczej 

 
			 
			
					
				
				: 2005-08-18 21:37
				autor: Sqad
				To ja już wiem o co chodzi. Masz u siebie przepływomierz przerobiony z przystosowaniem do BOV'a dużego, no i polecam sprawdzenie zaworka hudraulicznego są mocno awaryjne i fiksuje często samochód od tego.
			 
			
					
				
				: 2005-08-19 23:30
				autor: Tomo
				Tak przypuszczałem 

 Ale dzięki za info sprawdzę i pewnie to będzie to 
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: 2007-01-21 20:50
				autor: skorik
				Też to mam, też to mam...
W jakimś tam temacie pisałem że auto mi szarpie (nie chce mi się szukać).
Powymieniałem filtry, świece itp. W każdym bądź razie to nie wina WN.
I w końcu wyskoczył błąd. Zapalił się check engine. Ucieszyłem się jak dziecko. Szybko odczytałem 42 - bo może pomoze to w rozwiazaniu mojego problemu.
Auto szarpie tylko jak Turbo ładuje - jak pomału dodaje gazu to jest OK.
Mam pytanie do TOMO ale i do wszystkich:
Ki czort wie co zrobić?
			 
			
					
				
				: 2007-05-28 13:57
				autor: fazario
				witam
Panowie tez mi wywala kod 42 i gdy wlacza sie turbo to czasem szarpie..podobne objawy jak przedmowcy..
odpialem kostke od czujnika i wezyk wg instrukcji TOMO. sytuacja sie polepszyla.silnik chodzi plynniej. ale na wolnych obrotach skacza one czasem na 1,5tys i tak faluja...
czy komus sie udalo w inny sposob rozwiazac problem kodu Nr 42??
pozdrawiam serdecznie
			 
			
					
				
				: 2007-05-28 14:31
				autor: _KrISS_
				Kod 42 to niesprawny Turbo Boost Solenoid Valve. U mnie był przerwany przewód idący do tego zaworu. Co do szarpania to u mnie pomogła wymiana zaworu Bypass na Blow-Off (przypuszczam ze był nieszczelny) i dokręcenie kolektora wydechowego.
			 
			
					
				
				: 2007-05-28 14:43
				autor: fazario
				wiem wiem ze chodzi o turbocharger boost control solenoid...do tego zaworka ida dwa kabelki - musze sprawdzic..a ten zawor blowoff gdzie jest umiejscowiony? i skad go wziales?bo chyba nie da sie kupic nowego?
pozdro i dzieki za pomoc
			 
			
					
				
				: 2007-05-28 14:49
				autor: _KrISS_
				
			 
			
					
				
				: 2007-06-08 14:18
				autor: fazario
				zrobilem tak:
podokrecalem wszystkie obejmy ktore doprowadzaja plyn i powietrze do turniny, dokrecilem kolektor wydechowy - byl troche luzny.
sprawdzilem swiece - okazalo sie ze dwie srodkowe bylu kompletnie przerdzewiale wiec nie przewodzily pradu przy wyzszych obrotach( stad pewnie te szarpania i niemoznosc odpalenia w sporadycznych przypadkach-zalewal sie-smierdzialo paliwem)
przeczyscilem swiece i wiecie co??
jak reka odjal!!!!
pali super, chech engine sie nie zapala - obroty nie faluja-przestal szarpac...
czyli wszystko jest teraz CACY.
acha - sonda lamdda wisiala na jednym druciku - podlutowalem..
powodzenia i pozdrawiam!
			 
			
					
				Re: Kod 02 i 09 co to jest
				: 2011-03-17 18:38
				autor: adams85
				Witam mam problem odnosnie tych bledow  02 i 09   nie wiem co zrobic by je zlikwidowac 
Ogolnie wyglada to tak ze gdy pali sie check engin auto chodzi normalnie gdy zgasnie to zaczyna miec niskie obroty i niechce sie wkrecac na obroty
chcialbym to zrobic i znowu cieszyc sie jazda 

 Pozdrawiam
 
			 
			
					
				Re: Kod 42- co to jest????????
				: 2013-03-02 13:23
				autor: micek
				-- oryginalny post 5 sty 2013, o 17:10 --
No i mnie dopadł błąd 42 

 Sprawdzone po kasowaniu błędów. Mam nadzieje, że to tylko kabelek.
-- dodano 2 mar 2013, o 13:23 --
Wziąłem się za Probinkę .... wymieniłem świece i kable zapłonowe na nówki. Przy okazji, gdy wyjeżdżałem z garażu uszkodziłem wydech  

 . Probinka przestała szarpać i w końcu jeździ 

 jednak, błąd dalej się pojawia, po kasowaniu błędów. W wolnej chwili sprawdzę zawór turbinki, kabelki i wężyki.